Пейзаж суреттер




Презентация қосу
САБАҚТАРДЫ ЖОСПАРЛАУДЫҢ
НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ
ҒЫЛЫМИ ТЕООРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕР:

Е.И.Чарушин балалар суреттерінің мазмұнын
бағыттап, шығармашылығына үлкендер
тарапынан басшылық жасауды, балаларға
бейнені қалыптастыруға, мəнерлілік
құралдарын іздеуге көмек көрсетуді ұсынды
Мағжан Жұмабаев өз еңбегінде «Тәрбиешінің
міндеті – балада шығармашылықтың қандай
түріне ынта бар екенін тауып, сол ынтасын, сол
түр туғызатын сұлулық сезімдерін өркендету» -
деп жазған.
КУРСТЫҚ ЖҰМЫСТЫҢ МАҚСАТЫ:
Мектеп жасына дейінгі балаларды
бейнелеу өнеріне үйретудің негізгі
принциптері мен сабақты жоспарлау
Курсты жолдарын зерттеу
қ жұмы
ст ың мін
деттері
•Шығармашылық бөлімді жоспарлаудағы жалпы :
1 принциптерді анықтау;
•Әр түрлі жастағы топтарда оқытудың ойын
тəсілдерін қолдану және сабақтағы жобалау әрекеті
2 туралы зерттеу;
•Сөздік, көрнекілік және практикалық әдістерді
қолдана отырып жас ерекшеліктеріне сәйкес
3 дидактикалық ойындар құрастыру.
Бейнелеу қызметінде
оқыту мен тəрбиелеудің Тəрбиелеуші оқыту
негізгі міндеті – принципі
балалардың шығармашылық жəне
шығармашылық оқу міндеттерінің
қабілеттерін дамыту бірлігі ретінде
болып табылады тұжырымдалуы
мүмкін.

ы н а де йінгі
жас
Мектеп қ о р ш аған
ң
баланы ұбылыстар
р мен қ
з ат та
д ы , о л арды
ыра
қызықт с т ар ы нд а
өз жұм ы
т ы р ы с ады.
ге
көрсету қ білім
м а ш ы лы
Шығар ның әр
ру с ал а сы
бе
і н д е п р и нциптер
бөлім л ыққа ала
б а с ш ы
түрлерін қ ы тудың
оты р ы п , о
ін қ о л д а ну болып
әдістер .
табылады
БЕЛГІЛІ БІР ПРИНЦИПТЕР НЕГІЗІНДЕ
САБАҚТАР МЕН ТАҚЫРЫПТАР
ТӨМЕНДЕГІДЕЙ ЖОСПАРЛАНУЫ
ҚАЖЕТ:

Қызығушылықты оқыту
принциптері – бұл оқытудың
Жүйелілік пен реттілік маңызды
мазмұнын, ұйымдастырылуы
(қарапайымнан күрделіге,
мен əдістерін іріктеу кезінде
жақыннан алысқа).
педагог қолданатын оқыту
əдістері, бастапқы ережелер.
САБАҚТЫ ЖОСПАРЛАУДА ҚОЛДАНЫЛАТЫН
НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕР
Тәрбиелеуші принцип

Біртіндеп үйрету принцип
Жайдан күрделіге
принцип
Қайталау принцип

Көрнекі
принцип
Тәрбиелеуші принцип
Бейнелеу қызметінде оқыту
мен тəрбиелеудің негізгі
міндеті – балалардың
шығармашылық қабілеттерін
дамыту болып табылады.
Біртіндеп үйрету принципі –
бұл күрделі тақырыптарды
орындауға үйрету барысында
таныс жəне қарапайым
сюжеттерді біртіндеп
меңгерумен байланысты болып
табылатын негізгі дидактикалық
принциптердің бірі.
Бейнеге қойылатын талаптардың күрделенуі
балалардың жас ерекшеліктерін ескере
отырып, олардың қоршаған болмысы туралы
түсініктерін біртіндеп дамытуға жəне
нақтылауға негізделуі тиіс.:
кіші топтың
балалары заттың
кейбір белгілерін
орта топта олар ғана анықтай
форманың, түстің алатын болса
негізгі белгілерін
ересек жəне анықтайды
даярлық топтарында
осы түрдің негізгі
белгілерін ғана
емес, сондай-ақ
оған тəн
бөлшектерді де
табады
Кіші топтар
• Материалды
жайдан күрделіге •қарапайым нысаны бар
дейін орналастыру заттарды бейнелеу
принципі – сурет ұсынылады (лента - ұзын
объектілерін көлденең сызық, қой –
іріктеуде де көрініс тұйық дөңгелек сызық,
табады
жалауша – тік сызықпен
Мысалы: қосылған тіктөртбұрыш
жəне т.б.)
кішкентай топта қарапайым шеңбер түрінде алма
бейнеленген болса Балабақшада қайталау
принципі барлық топтар
арасындағы сабақтастыққа
ортаңғы топта олар бұл шеңберді бір немесе екі түске қатысты жүзеге
бояйды; асырылады;
Мысалы, барлық топтағы
балаларға жемістің
ересек топта балалар алма түрінің ерекшеліктерін оның суретін салуға бергенде:
сортына байланысты салады.
т уд а к ө р н екілік
оқы
Балаларды а б і лі м б е руде,
жаң
ең алдымен ла р д ы ң дербес
ала
бекітуде, б а ст ы ру к езінде
йым д
қызметін ұ ды
қолданыла
а
Сабақтард
тын
қолданыла
р н е кі лік ке келесі
кө
ап т а р қ о йы л а ды :
та л

олар айналадағы барлығын толық көлемде
көрсетуі;
мектепке дейінгі балалардың даму деңгейіне
сəйкес келуі;
мазмұны мен ресімделуі бойынша жоғары
көркемдік деңгейде болуы тиіс.
Сөздік
Мектепке дейінгі
ұйымдардағы балалар
қоршаған болмыстың
заттары мен құбылыстарын
Көрнекілік
тікелей қабылдау процесінде
жəне педагогтың
хабарламаларынан
(түсініктемелер мен
əңгімелер), сондай-ақ тікелей Практикалық
практикалық іс-əрекеттерде
(құрастыру, мүсіндеу, сурет
салу жəне т.б.) білім алады,
ондай əдістер былайша
бөлінеді:
ОҚЫТУД
ЫҢ КӨР
НЕКІ ƏД
ТƏСІЛД ІСТЕРІ М
ЕРІНЕ: ЕН
• суреттердің, үлгілердің жəне басқа да көрнекі
құралдардың заттай

•репродукциясын пайдалану; жеке заттарды қарау;

• педагогтың бейнелеу тəсілдерін көрсетуі;

• балалардың жұмыстарын сабақ соңында, бағалау кезінде
көрсетуі жатады
Педагог бейнелеудің көрнекі-
пəрменді тəсілдерін көрсетуі
балаларды нақты тəжірибе
негізінде саналы түрде қажетті
форманы жасауға үйретеді

Көрсету екі түрлі болып
негізделеді:
қимылмен сурет салу
тəсілдері;
сөздік түсіндірмелі.
ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМДЕ
Бейнелеу өнеріне Өнер мен эстетикалық
арналған орта құру бойынша
шығармашылық шығармашылық
дидактикалық ойындар тапсырмалар

Шығармашылық
3-4 жас
тапсырма

Бейнелеу
4-5 жас өнеріне
тапсырма
ӨНЕР ЖƏНЕ ЭСТЕТИКАЛЫҚ ОРТА ҚҰРУ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІНЕ АРНАЛҒАН
БОЙЫНША ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ДИДАКТИКАЛЫҚ
ТАПСЫРМАЛАР ОЙЫНДАР
3-4 жас
1. «Бір сөзбен ата»; 3-4 жас
2. «Мұны кім жасаған?» 4-5 жас
1. «Өрнекті
3. «Кім көп байқайды және 1. «Кемпірқосақ»;
құрастыр»;
атайды»; 2. «Жылы суретті
2. «Портрет»
4. «Кімге қажет екенін ата»; салыныз»
3. «Түсті
5. «Таны және ата»; 3. «Пейзаж»
суреттер»
6. «Күзгі жапырақ».
Жас кезеңі: 3-4 жас
Дидактикалық ойын:
«Портрет»
Мақсаты: шаблондарды
қолданып, бастың суретін
салуға үйрету.
Көрнекі құралдар: бет
сопақшасы салынған қағаз
парағы; қастың, көздің,
мұрынның, еріннің, құлақтың,
шаштардың картон үлгілері.
Балалардың іс-əрекеттері:
парақта бас үлгісі қойылды,
қоршайды, алынған портретті
бояйды.
Жас кезеңі: 4-5 жас
Дидактикалық ойын: «Пейзаж»
Пейзаж көмегімен балада композиция сезімін, қоршаған табиғат
құбылыстарын білуді дамыту ыңғайлы.
Ойын мақсаты: композициялық ойлау дағдыларын
қалыптастыру, табиғаттағы маусымдық өзгерістер бойынша
білімдерін бекіту, «пейзаж» ұғымын білуді бекіту,
байқағыштықты, есте сақтауды дамыту. Ойын барысы: балаға
баспа суреттерінің жиынтығынан белгілі бір маусымның (қыс,
көктем, күз немесе жаз) пейзажын жасау ұсынылады, бала осы
жылдың уақытына сəйкес келетін заттарды таңдап, өз
білімдерінің көмегімен дұрыс композицияны құру керек.
БАЛАЛАРҒА АРНАЛҒАН ӨНЕР ЖƏНЕ
ЭСТЕТИКАЛЫҚ ОРТА ҚҰРУ БОЙЫНША
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ТАПСЫРМАЛАР

«Бір сөзбен ата»
Педагог алдын ала түрлі жанрдағы
(пейзаж, натюрморт, портрет) суреттер,
көшірмелер, фотоларды дайындап қояды

«Кімге не қажет екенін ата»
Педагог өзі шығармашылық маманын
атайды: сазгер, суретші, жазушы жəне
басқалар немесе соған сай шығармасын
көрсетеді, ал балалар əр қайсысына жұмыс
жасау үшін не қажет екенін атайды.
Қорытынды
Мектепке дейінгі балалардың бейнелеу қызметі көркемдік іс-əрекет
түрі ретінде эмоционалдық, шығармашылық сипатта болуы тиіс.
Педагог бұл үшін барлық жағдайды жасайды: ол ең алдымен
шындықты эмоциялық-бейнелі қабылдауды қамтамасыз етеді,
эстетикалық сезімдер мен көріністерді қалыптастырады, бейнелі
ойлау мен қиялды дамытады, балаларды бейнелерді жасау
тəсілдеріне, оларды мəнерлеп шешу құралдарына үйретеді. Баланың
жеке тұлғасын қалыптастыруда көркем-шығармашылық қызметтің
түрлері: сурет салу, мүсіндеу, қағаздан фигураларды кесу жəне оларды
жапсыру, табиғи материалдардан жасалған əртүрлі құрылымдарды
жасау жəне т.б. баға жетпес маңызға ие. Осындай сабақтар балаларға
таным, шығармашылық қуаныш сыйлайды. Бұл сезімді бір күн бастан
өткізген сəби өзінің суретінде, аппликациясында не білгенін,
көргенін, бастан кешкенін айтуға ұмтылады.
Назарларыңызға рахмет!!!!!

Ұқсас жұмыстар
Бейнелеу өнерінің терминдері мен түсініктері
Бейнелеу өнерінің жанрлары. 5-сынып
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанралры
Жаңа технология
Антуан Ватто шығармашылығы
Қоршаған ортаны қабылдау
Жауынгерлік жанр
Әдебиет сабақтарында көркем шығармамен жұмыс істеу кезеңдері
Саятшы Ораз әңгімесі
Пәндер