Афинылық демократия




Презентация қосу
Тексерген:Рамазан Б.Р
ДЕМОКРАТИЯ Орындаған:Байджанова З.А
Топ: ДВО-11С
Демократия. Демократия туралы жалпы түсінік
“Демократия” – сөзі гректің “демос” – халық және “кратос” – билік деген сөздерінен шыққан, яғни “халық билігі”
деген мағынаны білдіреді. Бұл сөз бірнеше мағынада қолданылады:
1.Мемлекет түрі.
2.Тендік, сайлау, көпшілік дауыспен шешім қабылдау принциптеріне негізделген ұйымның ұйымдастырылу түрі.
3.Қоғамдық құрылымның мұраты.
Әр жерде демократия әртүрлі рең алған. Олар мынандай мемлекетті демократиялық деп түсінген.
Халықтың заң жүзінде мемлекеттік билікті басқаруы. Мұнда конституция билік халықтың қолында екендігіне
дәлел болады. Халық жоғары билікке өз өкілдерін сайлау арқылы тағайындап, өзгертіп отырады.
Демократия теңдік болған жерде ғана болады. Мұнда барлық салада – заң шығару, оны орындауда, т.с.с.
теңдік болады.
Демократияда әділеттілік болуы керек. Мұнда да қоғамның барлық саласында әділеттілік болуы тиіс.
Демократияда сонымен қатар бостандық, еркіндік болуы керек.
Сонымен, демократия деп халық билігі, теңдік, құқық, әділдік, еркіндік принциптеріне негізделген мемлекеттік
құрылысты айтады
2. Демократияның антикалық, классикалық теориялары
Тұңғыш демократиялық мемлекет б.з.д. V ғасырда Афиныда
дүниеге келген. Мұнда “халық кеңесі” жұмыс істеді. Ол
мемлекеттің ішкі, сыртқы саясатын жүргізді, соғыс ашу, соғысты
тоқтату шешімдерін қабылдады, т.с.с.
Бірақ халық кеңесіне қатыса алмайтын толық құқығы жоқ
азаматтар да болған. Оларға Афиныға басқа жақтан көшіп
келген азаматтар, сол елде тұратын әйелдер мен құлдар
жатады. Халық кеңесі толық құқықты азаматтар көп болса,
оларды басқару қиындыққа түседі деп қорықты.
Халық кеңесімен қатар бес жүз адамнан тұратын кеңес жұмыс
істеді. Оны “бесжүздік” деп атады. Олар халық кеңесінде
қаралатын мәселелерді дайындады.
Сонымен қатар “халық соты” жұмыс істеді. Ол қылмыс
жасаушыларды жазалап отырды. Афинылық демократия
Периклдің (б.з.б. 490-429) басшылық еткен дәуірінде гүлденіп
өркендеді. Бұл уақыт афинылық демократияның алтын ғасыры
Демократия Ежелгі Римде де болған. Мұнда “халықтық
мінбе” жұмыс істеді. Мұның құрамында ақсүйектер де,
төменгі топ өкілдері де болған.
Бірақ бұл демократияның өрескел жақтары да болды.
Азаматтық құқық барлық адамда болған жоқ, себебі
қоғам адам өміріне араласты.
Антикалық демократиядан бастау алған классикалық
демократияның өзгешелігі болды. Мұнда саясатқа
барлық тап өкілдері қатыса алды. Олар өз
көзқарастарын білдіріп, ортақ шешім қабылдады.
Иозеф Шумпетер (1883-1950) демократияның
“Шумпетерлік” теориясын жасады. Шумпетердің
ойынша, демократияның ойдағыдай жұмыс істеуі
үшін төрт жағдай қажет:
1.Маңызды мемлекттік қызметтерге сайлауға
болатын айтарлықтай билікті, маман өкілдері тобы
болу тиіс.
2.Саяси органдар халық жақсы қабылдап, оларға
өз көзқарастарын айта алатын шешімдер
қабылдауы керек.
3. Жауапкершілікті толық сезінетін, қызмет
орнының абыройын жоғары бағалайтын
дайындығы бар жақсы ұйымдасқан бюрократия
болуы керек.
4. Демократиялық өзін-өзі бақылау болғаны өте
маңызды. Мұнда топ өкілдері қандай мәселе
болмасын халық мүддесін бірінші орынға қоюы
керек.
Қоғамдағы саяси қатынастардың демократиялық
негізі
Принциптері:
1. Билік органдарын сайлау.
2. Биліктің бөлінуі.
3. Саяси пікірдің әртектілігі.
4. Бостандық, жауапкершілік бірлігі.
5. Заң.
6. Қоғамдық пікірді ескеру.
7. Азшылықтың өзіндік көзқарасқа хұқы.
8. Жариялылық.
Жүзеге асыру формалары:
Сайлау өткізу, есеп беру.
Жобаларды бүкілхалықтық талқылау.
Референдум өткізу.
Митинг, жиналыс.
Съезд, конференция, пленум.
Шеру, бойкөрсетулер.
Сессия.
Ереуілдер.
Халықтың заң жүзіңде мемлекеттік биліктің бірден-
бір бастауы саналуы. Ол мемлекетте
ұйымдастырушы, конституциялық биліктің халыққа
тән екендігіне көз жеткізеді. Ол жоғары органдарға
өз өкілдерін сайлайды және жүйелі түрде
ауыстырып отырады. Бірталай мемлекетгерде
халықтың бастамасымен және референдум арқылы
зандар жетілдіріледі және қабылданады. Сондықтан
АКШ-тың төртінші президенті А.Линкольн
демократияға «халық үшін халық сайлаған халық
билігін» жатқызды.
Халык билігін орнату үшін оған
жағдай жасау керек. Ондай жағдай
теңдік болған жерде ғана болады. Б.
з. б. V ғасырда өмір сүрген гректің
атакты тарихшысы Геродот сол
кездің өзінде демократия деп
тендікке негізделген мемлекетгі
айтады деген болатын. Тендік
барлық салада — халык
жиналысында, мемлекеттік істерге
Табиғатына, әлеуметтік, саяси, мәдени және т. с. с.
ерекшеліктеріне байланысты адамдар әр түрлі болды.
Солардың бәрін қалай тендестіруге болады? Ол үшін заң,
құқық алдындағы теңдік болуы керек. Заң және құқық—
жалпы және барлығына бірдей қоғамдык және саяси
өмірдегі демократиялықтың негізі және корғаушысы. Олар
қоғамдағы қатынастарды реттейді, жүріс-тұрыс, іс-
әрекеттер ережелерін орнатады. Қажетті деген іс-
әрекеттерге рұксат етеді. Ол тәртіптерге қайшы келген іс-
әрекетгерге тыйым салады, оларды бұзғандарды
жазалайды. Бірак қоғам біреулерге рұқсат етілгенді
екіншілерге рұқсат етпеуі, біреулерге басымдық беріп,
басқаларға қысым көрсетуі мүмкін. Билік иелері (күштілер,
байлар, аксүйектер) заң мен кұқықты өз мақсаттарында
пайдаланғылары келеді. Сондықтан құқықтық теңсіздікті
болдырмау керек. Оны қалай жасауға болады?
Оның кепілі — әділеттілік. Әділетгіліктің де бірыңгай ұғымы жоқ. Ол жөнінде әр түрлі тарихи
дәуірлерде әр қоғамның өзіндік түсінігі болады. Мысалы, алғашқы қауымдық қоғамда қарт, ауру
адамдарды өлтіру әділеттілікке жатты. Инквизацияны жақтаушылар үшін діннен безгендерді
тірідей отқа жағу — әділетті іс. Кеңес заманында еріксіз ұжымдастыру барысында қазақ
халқының жартысына жуығы қырылып, біразы босып кетті. 1986 жылы желтоқсанда жастарды
қырғынға ұшырату біреулерге әділетті көрінді. Әйтпесе, сол жазалаушылар жазасын алулары
керек емес пе? Сайып келгенде, әділеттілік қоғамдық қатынастармен, когам-дағы саяси
құрылыспен, оның мемлекеттілігінің тұрпатымен, саяси мәдениетініңдәрежесімен айқындалады.
Ал қазақ жастары болса желтоқсан көтерілісінде бостан-дық, еркіндік үшін алаңга шыққан
болатын. Бұл—демократияның бесінші белгісі. Қазақ халқы еркіңдікке жету үшін гасырлар
бойы күрессе, адамзат қоғамына демократияны шектейтін, тендік пен әділдікті бұзатын,
қанаудың, тәуелділіктің барлык түрлерінен азат етілу үшін мындаған жылдар бойы күресуіне,
реформалар, революциялар, өзгерістер жасауына, сан рет жеңілуге, жеңіске жетуге тура
келді. Тендікке, әділеттілікке, еркіндікке, демокра-тияға, олардың принциптеріне сәйкес өмір
сүруге үйрету және үйрену керек. Кұкық пен заң адамды күйзелу, қорқыныш, заң-сыздықтан
Қазақстан
кұтқаруғаРеспубликасының Конституциясында:
міндетті. Сайып келгенде, осының“Қазақстан Республикасы
бәрі еркіндік, өзін демократиялық,
бостандыққа байланысты.
зайырлы, құқықтық және әлеуметтік мемлекет ретінде орнықтырады; оның ең қымбатты қазынасы –
адам және адамның өмірі, құқықтары мен бостандығы. Республика қызметінің түбегейлі
принциптері:
қоғамдық татулық пен саяси тұрақтылық, бүкіл халықтың игілігін көздейтін экономикалық даму;
қазақстандық патриотизм, мемлекет әмірінің аса маңызды мәселелерін демократиялық, әдістермен,
оның ішінде республикалық референдумда немесе Парламентке дауыс беру арқылы шешу” деп
көрсеткен (Жалпы ережелер, 1-бап).
Біздің Республикамыздың жағдайында демократиялық мемлекет – ең алдымен Конституция қабылдап, тікелей
мемлекет басшысын және Парламентті сайлайды, өкілетті мерзімі біткен соң оларды ауыстыруға халықты
құрылтайшылар арқылы қатыстырады. Басқару тәртібінің нысанына (президенттік, парламенттік) қарамастан,
мемлекеттің жоғарғы органдары арқылы көпшіліктің еркін анықтауға және барынша жүйелі қорғауға қажетті
жағдайлар жасайды.
Сонымен қатар демократиялық мемлекет әлеуметтік және ұлттық нысандарына, тағы басқа да ерекшеліктеріне
қарамастан жекелеген азаматтардың өз мүддесін білдіруіне, оның есепке алынуына да мүмкіндік береді. Бұл
ретте Қазақстан Республикасының Конституциясына сәйкес сөз, ар-ұждан бостандығы, тілі мен ұлтын өзі
анықтауын қамтамасыз ете отырып, бірлесу, митингілер, демонстрациялар, шерулер өткізу ереуілге шығу
құқығымен қоса, жекелей және ұжымдық, еңбек дауын шешу, сондай-ақ мемлекеттік қызметке араласып,
мемлекеттік, тағы басқа да істерді басқару қызметіне қатысуға тең құқықтар беріледі.
Демократиялық мемлекеттің сипаттық ерекшелігі республика азаматтарының мемлекеттік қызметке араласуын
ретке келтіру болып табылады. Мемлекеттік қызмет институтын реттеу 1995 жылғы Конституцияда
қарастырылды.
Демократиялық мемлекет ретіндегі Республика қызметінің түбегейлі принциптерінің бірі – қоғамдық татулық пен
саяси тұрақтылық. Демократиялық мемлекет саяси тәртіп жүргізудің демократиялық тәсілдері мен әдістерін
көбірек қолданады.
Қазақстан Республикасы – зайырлы мемлкет. Бұл ұғым Қазақстандағы діни мекемелер мен діннің мемлекеттен
ажыратылғандығын білдіреді. Қазақстандағы ислам мен православиелік, тағы басқа нанымдық ағымдардың ісіне
мемлекет араласпайтындығын білдіреді. Діни негізде партия құруға жол берілмейді. Мемлекет органдары
қағидалық заң негізінде емес, Конституция негізінде құрбылы, жұмыс істейді.
Сонымен бірге әркімнің ар-ұждан бостандығына құқығы бар, оны жүзеге асыру мемлекет алдындағы міндет.
Наным немесе атеизм мәселесі - әркімнің өзіндік ұстанымы.
Қазақстан – құқықтық мемлекет. Қазақстан Республикасының Конституциясы – құқықтық мемлекеттің бастауы
әрі шарты.
Сонымен, демократия деп
халық билігі, тендік, құқық,
әділдік, еркіндік
принциптеріне негізделген
мемлекеттік құрылысты
айтамыз. Халықтың билігі
ретіндегі демократия
көбіне утопиялық арман-
аңсарды білдіреді.
Кейбіреулер оған
жақындайды,
кейбіреулерге көкжиекте
көрініп тұрғандай көрінеді,
біреулерге оған жету жолы
оңайырақ, кейбіреулерге
қиынға түседі. Дегенмен,
ол — шындық, өмірдегі
бағдар, нысана, қоғамның
саяси дамуының мақсаты.
Ағылшынның көп жылдар
Премьер-Министрі болған
Уинстон Черчилльдің айтуы
бойынша, “демократияның
көп кемшіліктері бар, бірақ

Ұқсас жұмыстар
Демократияны негіздеу
ДЕМОКРАТИЯ САЯСИ МӘДЕНИЕТТІНІҢ ТҮСІНІГІ
Негізгі идеялар
Реформация кезеңіндегі саяси идеялар
Саяси режим
Демократия принциптері
ДЕМОКРАТИЯ ТЕОРИЯЛАРЫ
Демократия
Демократия шарты
Монархия, аристократия және демократия: мәні мен ерекшеліктері (нақты елдер мысалында)
Пәндер