Сын тұрғысынан ойлау - оқу мен жазуды дамыту бағдарламасы




Презентация қосу
"Сын тұрғысынан
оқыту технологиясы:
мәні, мазмұны,
ерекшеліктері"
Сын тұрғысынан ойлау – оқу мен жазуды дамыту бағдарламасы.
Оқушыны мұғаліммен, сыныптастарымен еркін сөйлесуге, пікір
таластыруға, бір-бірінің ойын тыңдауға, құрметтеуге, өзекті мәселені
шешу жолдарын іздей отырып, қиындықты жеңуге баулитын
бағдарлама.

Технологияның басты мақсаты – дамыта оқыту негізінде “Сын
тұрғысынан ойлау арқылы оқу мен жазуды дамыту” бағдарламасын іске
асыру, балаларға терең білім беру. Бұл бағдарлама Қазақстан қоры
жанынан 1998 ж. қазан айынан бастап жүргізіліп келеді. Жаңа
технология ретінде ең озық әдістерді дер кезінде игеру, іздену арқылы
бала бойына дарыту, одан өнімді нәтиже шығара білу – әрбір ұстаздың
басты міндеті. RWCT бағдарламасы – ағылшын тілінен аударғанда
“Сын тұрғысынан ойлау үшін оқу мен жазу” дегенді білдіреді. Бұл
бағдарлама оқытудың 60 түрлі стратегияларынан: әдістерінен тұрады
Тәжірибені жүйеге келтірген
Джинни Л.Ситл,
Куртис С.Мередит,
Чарльз Темпл.
Жоба негізі Ж.Пиаже,
Л.С.Выготский теорияларын
басшылыққа алады.
Сын тұрғысынан ойлауды үйрету
үшін төмендегі қағидалар сақталуы
тиіс:
-Сын тұрғысынан ойлауды тудыру үшін уақыт керек;

-Оқушыларға ойланып толғануға, ойын ашық айтуға
рұқсат беру;

-Әртүрлі идеялар мен пікірлерді қабылдау;

-Үйрену барысында оқушылардың белсенді іс-әрекетін
қолдау;

-Оқушылардың бір-біріне жасаған сынының дәлелді ,
дәйекті болуын талап ету;
Ал оқушылар осыған
байланысты:
Сенімділікпен жұмыс жасау;

Бар ынтасымен оқуға берілу;

Пікірлерді тыңдау,құрметтеу;

Өз пікірін ашық білдіруді талап ету қажет.
Тек сонда ғана олар осы сауалдар
төңірегінде ойлауға үйренеді.

-Осы мазмұннан
-Осы ақпаратты
-Мен осы мәселе алған ақпарат -Маған бұл жаңа
үйрене отырып
туралы не менің бұрынғы ойлар,идеялар
мен бірдеңе
ойлаймын? осы мәселе қаншалықты әсер
жасай аламын
туралы білетініме етті?
ба?
сәйкес келе ме?
«Сыни тұрғыдан ойлау» технологиясы
бойынша, үш кезеңнен тұратын
модульдік сабақты пайдаланады:

Шақыру

Рефлексия

Іске асыру
Шақыру
- Оқып үйренушінің өткен
білімі мен тәжірибесін өзекті
ету;

Кесте
- Оқушылардың іс-әрекетін «Б–Б–Б» Кластер
белсенді ету;
Сұрақтар,
«Миға мәтіннен
шабуыл» тауып жауап
беруге болатын
- Оқу іс-әрекетіне уәж Тәсілдері жауаптар
(негіздеме) қалыптастыру; Болжам тұжырымы
(сурет,
портреті
Альтернативті
бойынша) Қажетті тест (дұрыс
сөздер немесе дұрыс
- Оқу іс-әрекетінде оқып
бойынша емес пікірлер)
үйренушілердің жекелей
болжам
Іске асыру
-
Белгілінің
жаңамен - Шақыру
- Оқып
арақатына - Жұмыс кезеңіне
үйренушім
сын білу, тәсілін қойылған
ен жаңа
түсінігін ақпаратпе мақсаттар
білімді
қалыптаст н үйрену; ын
алу;
ыру және қолдау;
білімдерін
жүйелеу;

Тәсілдері

insert Астын сызу
әдісі бойынша арқылы
белгілеу қажетті
мен мәтінді сөздерді
оқу көрсету
Сыни тұрғыдан ойлай білетін
адам сұрақтар қоя біледі:

Мен осы
біліммен не
Менің білімім істей аламын?
қалай өзгерді?

Мен жаңаша
нені білдім?

Мен не
білемін?
Білуі қажет:


Алдын-ала сенімділік туғызу;
Миға шабуыл стратегиясы
Миға шабуыл стратегиясы – бұл ұжымдық талқылау, мәселенің шешімін
іздеуде қолданылатын тиімді әдіс. Қандайда бір проблеманы әр мүшенің пікірін
еркін тыңдау арқылы шешу. Бұл әдіс жеке тұлғаны қалыптастырудағы маңызды
әдістердің бірі. Миға шабуыл стратегиясының өзіндік ережесін сақтап, дұрыс
пайдаланса оқушының стандарты емес шығармашыл ойлауын жақсы дамытады.
Миға шабуыл стратегиясының қағидасы қиын емес. Мұғалім топ құрады да,
қандай да бір проблеманың шешімін табуды өтінесіз (айтасыз). Барлық
оқушылар өз пікірлерін айта бастағанда, ешкім оның ойын бөліп, өз пікірін айта
алмайды және бағаланбайды. Іс –тәжірибеден байқағанда бірнеше минут ішінде
көптеген пікірлер яғни шешімдер табуға болады. Бұл жерде пікірдің көптігі
мақсат емес, ол тек нақты саналы шешім қабылдауға негіз болады. Қағидасы: -
Ұсынылған пікір бағаланбайды, сыналмайды. - Жұмыс пікірдің сапасына емес
санына бағытталған (неғұрлым пікір көп болса, соғұрлым нақты шешім
қабылдауға таңдау болады). – Барлық пікірлер «бір ауыз сөзбен» жазылып
отырғаны жақсы. – Белгіленген уақыт сақталуы тиіс.
ДЖИК СО немесе Бедерлі
пышқы стратегиясы
ДЖИК СО немесе Бедерлі пышқы стратегиясы - ұжымдық оқыту
әдісі. Мақсаты: жалпы мәселені алдымен жұпта сосын ұжымда талқылау.
Қолданылуы: Алдымен сынып 4 топқа бөлініп отырады – бұл жұмыс
немесе бастапқы топтар деп аталады. Мәтін немесе тапсырма 4 бөлікке
бөлініп дайындалады. Бірдей мәтін бөлігін алған оқушылар енді эксперт
немесе жанұя топтарын құрады, яғни эксперт топтар басқа топ құрады,
мәтіннің бірдей бөліктерін талдайды.
Куббизм стратегиясы
Куббизм стратегиясы – Ойын арқылы
оқыту. Кубиктің алты жағына жазылған
сөздер бойынша жұмыс жасайды. Қандайда
бір затты жан жақты талдайды, талқылайды,
сол арқылы білімдерін қайталайды, жаңа
білім қосады.
Сипатта (түрі, түсі, көлемі)
Салыстыр (ұқсастығы, айырмашылығы)
Ұсын (қалай, қай жерде пайдаланылады?)
Дәлелде (қарсы және қарсы емеспін)
Талда (қалай жасалған, неден тұрады?)
Ой толғау (бұл неден жасалған?)
Кубикпен жұпта немесе топта жұмыс
жасайды. 1, 2 – сыныптарда үш жағын ғана
пайдалануға болады. Бастауыш сыныптарда
түрлі – түсті түрде пайдалануға болады.
Блум таксаномиясы,
сұрақтар стратегиясы
Блум таксаномиясы, сұрақтар
стратегиясы - Блум сұрақтарды екіге
бөледі. Олар жалпақ және жіңішке
сұрақтар. Сұрақтар тізімі алдын ала
жасалуы тиіс. Алдымен жіңішке
сұрақтар, сосын жалпақ сұрақтар
кетеді. Жіңішке сұрақтар - еске түсіруге
арналған сұрақтар, жауабы нақты
цифрмен немесе ия, жоқ деген жауап
алынатын сұрақтар. Мысалы: -
желтоқсан оқиғасы қай жылы болды? -
1986 жылы
- Сенің таныстарыңның ішінде оқиғаға
қатысқан адамдар бар ма? – бар.
Венн диаграммасы стратегиясы

Венн диаграммасы стратегиясы – Бұл стратегияның мақсаты
салыстыру, пайымдау. Екі зат немесе мезгілдің (объектінің)
айырмашылығы мен ұқсастығы жазылады. Бір біріне айқасқан
екі немесе үш шеңбер.(тек шеңбер ғана болу керек деген қате
түсінік) Екі жағына салыстырылады, ал айқасқан жеріне ортақ
қасиеті жазылады. Оқушылардың ойлары аршылып, салыстыру
сияқты күрделі операция жүзеге асады.
Назар
аударғандарыңыз
үшін РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Проблемалық оқыту және сын тұрғысынан ойлау технологиясы
Сын тұрғысынан ойлау технологиясын бастауышта пайдаланудың қазіргі жағдайы
Сыни тұрғыдан ойлау технологиясы және оның стратегиялары
Сын тұрғысынан ойлауға үйрету
Сын тұрғысынан ойлау технологиясының ерекшеліктері
БАСКЕТБОЛ ТАРИХЫНАН
Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясын пайдалану
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ ТУРАЛЫ
Оқушылардың сын турғысынан ойлауның негізгі ерекшіліктері
Сын тұрғысынан ойлау стратегиясы
Пәндер