ОҚУШЫЛАРЫМЕН ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫНЫҢ ДИАГНОСТИКАСЫ




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ

«ПЕДАГОГТЫҢ МЕКТЕП
ОҚУШЫЛАРЫМЕН ТӘРБИЕ
ЖҰМЫСЫНЫҢ ДИАГНОСТИКАСЫ»
ЖОСПАР:
1.Кіріспе бөлім
2. Негізгі бөлім
2.1. Тәрбие жұмысының диагностикасы
2.2. Тәрбие үрдісінің тиімділігінің психологиялық –
педагогикалық диагностикасының әдістері
2.3. Мұғалімнің психодиагностикалық мәдениеті.
2.4. Оқушылардың тәрбиелік диагностикасының мазмұны
3. Қорытынды бөлім
ДИАГНОСТИКА ТҮСІНІГІ

Диагностика - оқушының даму үрдісі мен
нәтижесін талдау
Психологиялық-педагогикалық диагностика – бұл
оқу-тәрбие жұмысын оңтайландыру мақсатында
оқушының жеке-психологиялық ерекшелігін және
балалар ұжымының әлеуметтік-психологиялық
мінездемесін зерттеуге бағытталған бағалау
тәжірибесі.
Адамды барлық жағынан тәрбиелеу үшін, оны
барлық жағынан білу керек.
ді д
ү
сі
а
й
т
нс
і
м
і ДИАГНОСТИКАНЫҢ НЕГІЗГІ
ңы
н
нр
е
ӘДІСТЕМЕЛІК МІНДЕТІ
ау
о
қд
н
ыо
ы
ңс
ң
ын
н
еғ
к
ә
езұ
т
рд
и
ег
л
ж
ы
і
е
м д
сі
т а
н
м
и
(
уі
б
м е
а
дір
л
пе
а
ке
л
ш д
а
ае
р
лі г
т
ДИАГНОСТИКАЛЫҚ ӘДІСТЕМЕНІ
ТАҢДАҒАН КЕЗДЕ МЫНАЛАРДЫ ЕСКЕРУ
КЕРЕК:

Сынып Балалар мен
Балалар
Сынып жетекшісі мен ересектердің бір-
ұжымының
оқушыларының оқушылардың біріне деген
қалыптасу
жас ерекшелігін; қарым-қатынас сенім көрсету
деңгейін;
ерекшелігін; дәрежесін.
ДИАГНОСТИКАЛЫҚ ӘДІСТЕМЕЛЕРМЕН
ЖҰМЫС ІСТЕУ ЕРЕЖЕСІ:
Диагностика Диагностика Диагностика Кез келген Педагогикал
лық ның лық нәтиже ық
әдістеменің мазмұндық зерттеудің сынып диагностика
мазмұны сипаты нәтижесі оқушыларын ның
күтілетін болуы шарт сынып ісіне ың игілігі қажеттігі
нәтижеге және қатысы жоқ үшін қызмет оқушыларға
бағытталуы зерттеушілі адамдардың етуі керек. түсіндіріліп
керек. к қызметке талқысына айтылуы
кең жол салынбауы керек.
ашуы керек. керек.
ДЕРЕКТЕРДІ АЛУДЫҢ НЕГІЗГІ
ӘДІСТЕРІ
Бақылау
Әңгіме
Эксперимент
Сауалнамалар
Сұқбаттар
Тесттер
ОЛАРДЫҢ МАҚСАТЫ:
Тұлғаның
белгілі бір
сапасын
Қоғамдық айқындау
пікірді анықтау

Бір нәрсеге
оқушының
қатынасын
айқындау

Тәрбие
жұмысының
түрлі формасы
үшін мазмұнды
материал
жинау Тәрбиеленушіні
ң өзіндік
ерекшелігін
зерттеу
әлеуметт
ік есеюі
мен
рухани-
адамгерш
Балалард ілік
ың даму тәрбиеліл
деңгейі ік деңгейі

Білім
беру
мекемеле
рінің
нәтижес
і
Балалард
ың
оқытылы
мдылық
деңгейі
лілік
деңгейі
н
Мотивациялы айқынд
қ амал, аудың
тұлғаның
бағыттылығын амалда
зерттеу, оның ры:
әрбір
қылығының ар
жағында
сыртқы
бақылаудан
тыс жасырын
мотивтер
жатқанын не
жатпағанын
анықтау
Функционалды
Сипаттамалы қ амал, оның
қ амал, мұнда негізіне
тұлғаның тәрбиеленушіні
жекелеген ң түрлі
қырлары, мінез- әлеуметтік рөл
құлықы мен мен қоғамдағы
шынайы функцияны
тәртібі орындауға
сипатталады даярлығы
г
о

ш
т
м
н

т

з
ы

ы
:
й

ң
м

л
б

қ
ө

а

а

а
р
н

д
е

е

е

с
л
д

д
н

н
р

р

ө
г
к

к

і,
-

л
ә

е

е

е

е

е

е

е

е
і

н
к
і

і
г
і
а
з
і
д
н
е
п
е
н
,
н
қ
а
а
л
ғ
ТӘРБИЕЛІЛІКТІ
ы
л ДИАГНОСТИКАЛАУДЫҢ
а ТӨРТ ДЕҢГЕЙІ:
п
т
қ
а
п
с
а
т
қ
а
қ
н
о
т
,
б
а
д
ТӘРБИЕ ҮРДІСІНІҢ
ТИІМДІЛІГІ
Тәрбие үрдісінің тиімділігі дегеніміз – бұл алға
қойылған мақсат пен тәрбие практикасында қол
жеткізген нәтижені салыстыратын теңестіру.
Тәрбиенің негізгі мәні оның дамытушылық
ықпалында, сондықтан бала тұлғасында болып
жатқан өзгерістер ғана білім мен тәрбиенің
тиімділігін куәландыра алады.
СЫНЫПТЫҢ Ұйымдастырушылық – оқушылар ұжымы өзінің
қоғамдық пайдалы әрекетін өздері көрсетеді.

ТӘРБИЕЛІК
ҮШ МҮМКІНДІГІ:

Идеялық-тәрбиелік – оқушылар ұжымы идеялық-
адамгершілік сенімдерді тасымалдаушы болып
қалыптасады.

Ынталандырушы – оқушылар ұжымы өзінің
мүшелерінің тәртібі мен олардыңөзара қарым-
қатынасын реттеуші болып барлық қоғамдық пайдалы
істердің адамгершілікқұндылықтардың
ынталандырылуының қалыптасуына ықпал етеді.
ТӘРБИЕ ҮРДІСІНІҢ НӘТИЖЕСІ:
Тұлғаның қол жеткізген тәрбиелілік деңгейі
Тәрбиелік деңгей:
оқушының қоршаған әлеуметтік орта мен жалпы
қоғаммен өзінің қарым-қатынасын реттей алуға
дайындығы.
адамның қоғам мен ұжымға, адамдар мен өзіне
деген қарым-қатынасы жүйесі.
оқушының өмір жолын таңдауы мен білім алуын
жалғастыруға дайындығы
Педагогикалық диагностика - педагогикалық ғылымның
бір саласы және сонымен қатар практикалық педагогиканың
негізгі формасы болып табылады. Қазіргі жалпы ғылыми
көзқарасқа сүйенсек, «диагностика» дегеніміз- белгілі бір
обьектінің ахуалын танып білу немесе оның тәртібінің болжауы
мен сол тәртібіне әсер етуінің мүмкіншіліктері туралы шешім
қабылдау мақсатында сол обьектінің негізгі параметрлерін тез
тіркеу жолымен содан кейін оны белгілі бір диагностикалық
категорияға жатқызу жүйелерін тану болып табылады.
Сондықтан, педагогикалық диагностика деген кезде, біз
диагностикалық танымның белгілі бір обьектілер, яғни
психикасы бар нақты адамдар туралы айтамыз. Педагогикалық
диагностиканың зерттеу объектісі – педагогикалық үдеріс
болып табылады. Педагогикалық диагностика педагогикалық
үдерістегі өзгерістерді оқушы бойындағы өзгерістермен
байланыстыра болжайды.
Мысалы, Е.И.Воробьева диагностика жасау үдерісін
мынадай кезеңдерге бөлінеді:
Жүйенің жалпы және дәл қазіргі кездегі жағдайы туралы
мәліметтерді жинақтау;
Үдерістің ( немесе объектінің ), жүйенің үйлесімді жұмыс
істеуін сипаттайтын, жүйенің негізгі параметрлері туралы
ақпараттың болуы;
Жүйенің нақты жағдайын оңтайлы анықтауға мүмкіндік
беретін ақпараттығ екі немесе одан да көп түрін салыстыру;
Басқару сигналын жасап шығару, яғни жүйені үйлесімді
күйге келтіру үшін қажетті әсер ету;
Болжау – егер киліксе және әртүрлі килігу тәсілдері
қолданылса немесе ештеңе килікпесе не болатынын алдын
ала болжау;
Практикалық тәсілдердің көмегімен жүйені басқару
бағдарламасын жүзеге асыру.
Диагностика жасау үдерісі кезеңдерінің екінші бір
түрін Корч Ивонна ұсынады:
Объектіні диагностикалық тексеру және
диагностикалық ақпараттарды жинақтау;
Мәліметтерді өңдеу диагноздың болжамды түрін
құрастыру;
Дифференциалды диагностика;
Диагнозды негіздеу және бағалау;
Объектіні қосымша тексеру және жеткіліксіз
ақпараттарды жинау.
Педагогикалық диагностиканың мақсаты - адамның қайсы
педагогикалық қасиеттері өзара қайшылықтарға ұшырағанын анықтау. Бүл
ішкі конфликтті шешуге көмектеседі. Педагогикалық диагностикада норма
деген ұғымның үлкен маңызы бар. Норманың екі түрі болады:
статистикалық және социокультуралық. Бірінші түрі- стильдік және
мотивациялық қасиеттерді бағалау үшін пайдаланады. Екіншісі -
қабілеттерді және жетістіктерді бағалау үшін. Статистикалық норма -
өлшенетін қасиеттің орта диапазоны.
Социокультуралық норма - қоғамда қажет қасиеттің деңгейі.
Барлық жағдайда ғылыми және практикалық педагогикалық диагностика
өзіне тән бірнеше міндеттерді шешеді. Олар мыналар:
1.Адамдағы белгілі бір психологиялық сапалар мен мінез - құлық
ерекшеліктерінің бастамасын анықтау.
2.Бұл сапаның даму деңгейін анықтау, оның белгілі бір сапалық және сандық
көрсеткіштерінде көрініс табуын анықтау.
3.Қажет болған жағдайда адамның (мінез- құлық) диагностикаланған мінез
құлық және психологиялық ерекшеліктерін сипаттау.
4.Әр түрлі адамдардағы бұл сапалардың даму деңгейін салыстыру.
Педагогикалық диагностика әдістердің ішінде жобалық әдістер
бірінші орын алады. Бұл әдістер бланктық, сұраулы және суретті
болады. Жылдан жылға олардың қолданылуы жиелеп келеді, осы
топтың әдісі валидтік және информативтік болып бөлінеді. Келесі
әдістің тобы-обьективтік-манипуляциалық. Мұндағы есептер нақты
заттар түрінде беріледі, оларды жинау, жасау немесе бұзу керек.
Педагогикалық диагностика әдістердің топтарға бөлінуіне сүйеніп,
негізгі өлшемдерді анықтап, кең түрде топтастыруға болады.
Өлшемдер төмендегідей болады:
1.​Әдістемеде қолданылатын тест есептердің түрлері.
2.​Әдістемеде қолданылатын тест материалының жайы.
3.​Зерттелетін адамның тест материалын ұсыну формасы.
4.​Педагогикалық диагностика нәтижелерінің қорытындылау үшін
қолданылатын мәліметтердің сипаттамасы.
5.​Әдістемедегі тест нормасының бар болуы.
6.​Әдістеменің ішкі құрылысы.

Ұқсас жұмыстар
ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ЖОСПАРЛАУ
БИОЛОГИЯ САБАҚТАРЫНА МОДУЛЬДІК ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ ( ФИЗИОЛОГИЯ ТҰРҒЫДАН )
Класс жетекші
Мектеп - интернат тәрбиеленушілерімен педагогтың тәрбие жұмысының диагностикасы
5- сынып оқушыларын пәндік оқуға бейімдеу
Ата - анамен жұмыс түрлері
Кәсіптік іріктеу
Сынып жетекші мен ата – ана байланысын арттыру арқылы бала тәрбиесін жетілдіру ізгілендіру жолдары
Эксперименттік сыныптардың оқушылар иходиагностикалық жұмыстарды өткізу
Мұғалім әдебі
Пәндер