Академиялық жазу, оның ерекшеліктері




Презентация қосу
Академиялық жазу, оның
ерекшеліктері.
Ғылыми стиль түсінігі.

Тексерген: Бозшагулова Сауле Оразовна
Орындаған:ЕжА-205 Худайберген Гулайым
Жоспар::
Академиялық жазудың сипаттамасы.
Академиялық жазудың мысалдары
Академиялық бағытта жазылған мәтіннің ерекшеліктер
Диссертацияның мәлімдемесінің маңыздылығы
Академиялық хат және ғылыми стиль.
Қорытынды.
Қолданған әдебиеттер.
Академиялық
Академиялық жазудың
жазудың сипаттамасы
сипаттамасы
Көптеген
Көптеген академиялық
академиялық пәндер
пәндер өзінің
өзінің жеке
жеке стилистикалық
стилистикалық
конвенцияларын
конвенцияларын пайдаланады.
пайдаланады. Дегенмен,
Дегенмен, барлық
барлық академиялық
академиялық
жазбалар
жазбалар белгілі
белгілі бір
бір сипаттамаларға
сипаттамаларға ие. ие.
Таза
Таза және
және шектеулі
шектеулі фокус
фокус .. Ғылыми
Ғылыми мақаланың
мақаланың негізгі
негізгі тақырыбы
тақырыбы --
дәлел
дәлел немесе
немесе зерттеу
зерттеу сұрағы
сұрағы -- диссертацияның
диссертацияның тұжырымдамасы
тұжырымдамасы
бойынша
бойынша белгіленеді.
белгіленеді. Қағаздың
Қағаздың әрбір
әрбір параграфы
параграфы менмен сөйлемі
сөйлемі сол
сол негізгі
негізгі
фокусқа
фокусқа қайта
қайта оралады.
оралады. Қағазда
Қағазда фонды
фонды немесе
немесе контекстік
контекстік ақпарат
ақпарат
болуы
болуы мүмкін
мүмкін болса,
болса, барлық
барлық мазмұн
мазмұн тезисті
тезисті бекітуді
бекітуді қолдауға
қолдауға қызмет
қызмет
етеді.
етеді.
Логикалық
Логикалық құрылым
құрылым .. Барлық
Барлық академиялық
академиялық жазужазу логикалық,
логикалық,
қарапайым
қарапайым құрылымды
құрылымды білдіреді.
білдіреді. Ең
Ең қарапайым
қарапайым түрде
түрде академиялық
академиялық
жазба
жазба кіріспеден,
кіріспеден, дене
дене параграфынан
параграфынан жәнежәне қорытындыдан
қорытындыдан тұрады.
тұрады.
Кіріспе
Кіріспе ақпарат
ақпарат фундаментальды
фундаментальды ақпаратпен
ақпаратпен қамтамасыз
қамтамасыз етеді,
етеді, эсседің
эсседің
көлемін
көлемін және
және бағытын
бағытын анықтайды
анықтайды және
және диссертацияны
диссертацияны ұсынады.
ұсынады. Дене
Дене
параграфтары
параграфтары диссертациялық
диссертациялық кеңесті
кеңесті қолдайды,
қолдайды, оның
оның әрбір
әрбір тармағы
тармағы
бір
бір қолдау
қолдау пунктін
пунктін анықтайды.
анықтайды. Қорытынды
Қорытынды тұжырымға
тұжырымға тезисті
тезисті
аударады,
аударады, негізгі
негізгі ойларды
ойларды жинақтайды
жинақтайды және
және қағаздың
қағаздың нәтижелерін
нәтижелерін
көрсетеді.
көрсетеді. Әрбір
Әрбір сөйлем
сөйлем менмен параграф
параграф логикалық
логикалық түрде
түрде нақты
нақты
айқындауды
айқындауды көрсету
көрсету үшін
үшін келесіге
келесіге қосылады.
қосылады.
Дәлелді
Дәлелді дәлелдер
дәлелдер .. Академиялық
Академиялық жазуды
жазуды жақсы
жақсы білетін
білетін дәлелдер
дәлелдер
талап
талап етеді.
етеді. Өтініштер
Өтініштер ғылыми
ғылыми мақалалардың
мақалалардың (ғылыми
(ғылыми мақалада)
мақалада)
немесе
немесе бастапқы
бастапқы мәтіннен
мәтіннен (әдеби
(әдеби талдау
талдау талдаған
талдаған сияқты)
сияқты)
дәйексөздерден
дәйексөздерден алынуы
алынуы керек.
керек. Дәлелдемелерді
Дәлелдемелерді пайдалану
пайдалану дәлелге
дәлелге
сенім білдіреді.
Академиялық жазу, әрине, академиялық жағдайда шығарылған кез-келген
жазбаша жұмыс. Академиялық жазу көптеген формаларда болса да,
төмендегілердің кейбірі ең таралған.
Әдеби талдау . Әдеби-талдаушы эссе әдеби шығарма туралы талдайды,
бағалайды және дәлел келтіреді. Оның есімі ретінде, әдеби талдаушы эссенция
тек қана қорытынды жасайды. Ол бір немесе бірнеше мәтінді мұқият оқып
шығуды талап етеді және жиі нақты сипаттамаға, тақырыпқа немесе мотивке
назар аударады.
Ғылыми мақаласы . Зерттеу жұмысы диссертацияны қолдау үшін немесе дәлел
келтіру үшін сыртқы ақпаратты пайдаланады. Зерттеу жұмыстары барлық
пәндерде жазылған және бағаланатын, аналитикалық немесе сыни болуы мүмкін.
Бірлескен зерттеу көздері деректерді, бастапқы деректерді (мысалы, тарихи
жазбаларды)
жазбаларды) және
және қайталама
қайталама көздерді
көздерді (мысалы,
(мысалы, мақалалардың
мақалалардың сараптамалық
сараптамалық
мақалалары ) қамтиды. Зерттеу қағазын жазу бұл сыртқы ақпаратты өз
идеяларыңызбен синтездеуді қамтиды.
Диссертация
Диссертация .. Диссертация
Диссертация (немесе
(немесе тезис)
тезис) -- Ph.D
Ph.D докторанттың
докторанттың
қорытындысында ұсынылған құжат.
құжат. бағдарлама.
бағдарлама. Диссертация
Диссертация докторанттың
докторанттың ғылыми
ғылыми
зерттеулерінің
зерттеулерінің қорытындысы
қорытындысы болып
болып табылады.
табылады.
Диссертацияның мәлімдемесінің маңыздылығы
Сіз өзіңіздің әдебиетіңіздің сыныбына арналған аналитикалық
эссені ғана аяқтадыңыз (және сіз өзіңіз де айтсаңыз, бұл өте
жарқын). Егер теңгерім немесе профессор сізден эссенің қандай
екендігі туралы сұрақ қойса - эсседің мәні неде - сіз бір сөйлемде
анық және қысқа жауап бере аласыз. Бұл жалғыз сөйлем - сіздің
тезистеріңіз.
Бірінші параграфтың соңында жазылған тезистің мәлімдемесі -
эсседің негізгі идеясының бір сөйлемді инкапсуляциясы.
Ол жалпыға ортақ дәлел келтіреді және дәлел үшін негізгі
қолдау нүктелерін анықтауы мүмкін. Диссертациялық жұмыстың
мән-мағынасы - бұл жол картасын, оқырманға қағазды қайда
және қайда баратыны туралы айтып береді.
Диссертациялық жұмыс жазу процесінде маңызды рөл атқарады.
Диссертация туралы мәлімдеме жазғаннан кейін сіз өзіңіздің
қағазыңыз үшін нақты фокус құрдыңыз. Диссертациялық
кеңестің тез арада сілтеме жасауы, жобалау кезеңі барысында
тақырыптан бас тартуға жол бермейді. Диссертацияның
мазмұны қағаздың мазмұнын немесе бағытын өзгертуді ескере
отырып, қайта қаралуы мүмкін (және қажет). Оның түпкі
мақсаты, ең бастысы, қағаздың негізгі идеяларын анық және
• Академиялық бағытта жазылатын жұмыс субьективті пікір
ұстанбауы тиіс. Яғни, біржақты немесе қандайда бір ұстанымды
насихаттауға бағытталмауы тиіс. Жұмыстың мақсаты тек ғылыми
Обьекти
негіздерге ғана сүйену арқылы тұжырым жасау болып табылады. вті
Академиялық мәтінді оқу барысында оқырманды автордың не
жасағаны емес, жұмыс бойынша не жасалғаны қызықтырады.
Сондықтан «менің ойымша», «мен сенемін», «мен», «менің», «менікі»
деген сөз тіркестері қолданылмағаны абзал.
• Академиялық хатта ақпаратты қолдану барысында нақты
мәлімет беруге тырысыңыз. Мысалы, «көптеген адамдар» Нақты
деген мәліметті қолданбай, оның орнына «50 адам» деп нақты
санын көрсету қажет.
• Академиялық жазылым барысында әр түрлі қысқарған Формал
сөздер мен диалект, жаргон және т.б. сияқты ауызекі ды
сөйлеу барысында кездесетін сөздерді қолдануға
болмайды.
• Жазба тілі ауызекі тілге қарағанда біршама күрделі. Күрдел
Жазба тілінде күрделі сөйлемдер мен сөз тіркестері і.
және лексикалық мағынасы терең сөздер кеңінен
қолданылады .
ерекшеліктері.
Академиялық бағытта жазылған мәтіннің
Шектеулі

• Академиялық мәтін тақырыпқа байланысты мәселені ғана қамтуы
тиіс. Тақырыптан ауытқу немесе зерттеу сұрағынан тыс
ақпараттарды беру немесе жазу оқырман қызығушылығының
жоғалуы мен жұмыс сапасының төмендеуіне алып келеді.

Жауапкершілікті.
• Автор қашанда өз жұмысы үшін жауапты. Мәтіндегі түрлі қателіктер
мен келтірілген тұжырымдар үшін студенттің өзі ғана жауап бере
алады. Сонымен қатар, мәтінді жазу
барысында плагиаттық жасамау қажет. Біреудің пікіріне немесе
сөзіне сілтеме жасамай қолданғаны үшін жауапкершілікке
тартылатынын естен шығармау керек.
Бірақ, мәтіннің жазылуының басты талабы –
анық және түсінікті тілмен жазылуы.
Академиялық хат және ғылыми стиль -Академиялық
хат – арнайы мамандықтарға байланысты студенттердің
оқуға міндетті немесе таңдап алған пәндері бойынша
белгілі бір тақырып төңірегінде түсініктер мен
пікірталастар баяндалған әдебиеттерді оқып, оған талдау
жасауы және оларды қолдану арқылы жазбаша түрде өз
пікірін білдіруі. Бұл жазба жұмысы студенттердің өз
бетінше зерттеу дұмысын жүргізуге, жобалық жазба
жұмыстарын жазуға машықтандырады
Тілдік қарым-қатынас
өзара байланыс жасау
мақсатында құрылатыны
белгілі. Тіл білімінде
стильдің 5 түрі::

Ғылыми
Ғылыми Ауыз
Ауыз екі
екі

Публистика
Публистика Әдеби
Әдеби
лық
лық

Ресми
Ресми іс
іс
қағаздар
қағаздар
1. Шартты түрде академиялық бағытта ғылыми тұрғыда жазылған жұмыстардың
құрылым үлгісі мынандай:

2. титул бет

мазмұн бет

3. кестелер тізімі (міндетті емес)

алғыс (міндетті емес)

4. түйіндеме

кіріспе

әдебиеттерге шолу

зерттеу әдісі

нәтижелер/талдау

5. қорытынды

ұсыныстар (міндетті емес)

алдағы зерттеулер

қолданылған әдебиеттер

қосымшалар.
Қорытынды:
Кез-келген өз стилі болады. Барлық әріп
танитын адам күнделікті қажетіне
байланысты түрлі материалдарды оқуына
тура келеді және олардың өзіне тән
қалыптастырып алған оқу стилі бар.
Қарапайым оқылым стиліне әрбір сөзіне
көңіл бөліп, оны басынан аяғына дейін
түсінуге тырысып оқитын көркем
шығарманы оқу стилін жатқызу. Мысалы,
«Аңыз адам» журналы түсетін болса, ол
журналдың бетін парақтап өзін
қызықтырған мақаланы ғана оқып шығуы
мүмкін. Ал, оның қолында телефон
нөмерлерінің тізімі жазылған анықтамалық
болса, ол өзіне керекті адамның есімін ғана
Қолданған әдебиеттер

1.Ярская-Смирнова Е. Создание
академического текста:
учеб.пособие для студентов и
преподавателей вузов. М.: ООО
«Вариант»: ЦСПГИ, 2013. 156 с

Ұқсас жұмыстар
Академиялық жазылым туралы түсінік
АКАДЕМИЯЛЫҚ АДАЛДЫҚ
Қолдаушы сөйлем
Кредиттік оқыту жүйесі
Құжаттар қоймасының өлшемі
Модульдік - кредиттік технологияны енгізу ерекшеліктері
Кіріспені жазудың ерекшелігі
Білім берудің құзіреттілік үлгісі
Тәрбие жұмысының ерекшеліктері
МЕДИЦИНАЛЫҚ ЖУРНАЛИСТИКА
Пәндер