Қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарындағы тіл дамыту жұмыстары




Презентация қосу
Қазақ тілі мен әдебиеті
сабақтарындағы тіл дамыту
жұмыстары
Тіл дамыту
Тіл дамыту - тілді оқытудың, білім мен
тәрбие берудің ең маңызды да салмақты
мәселесі. Тіл дамыту жұмыстары
оқушылардың сөйлеу дағдысын, жазбаша
тілін дамытады. Тілдің қыры мен сырын
терең меңгертеді, ойын жатық, көркем
сөзбен жеткізе білеуіне, мәдениетті сөйлеуіне,
сауатты жаза білу әрекеттері жүзеге асады.
Жылдамдыққа, тапқырлыққа баулиды, есте
сақтау қабілетін арттырады,
шығармашылық ізденісіне жол ашады.
Қазақ тіліндегі тіл ұстарту жұмыстарының негізгі
мақсаты – дұрыс,сауатты жазуға,оқушының ауызша
және жазбаша ойын,грамматикасын және стилистикасы
жағынан дұрыс сөйлем құрап,жүйелі сөйлеуге үйрету.
Оқушының ауызша және жазбаша тілін дұрыс дамытуда
грамматикалық ережелерді жақсы білуге,тыныс
белгілерін дұрыс қоюға үйрету,көркем әдебиетті оқуға
баулу.
Оқу мен жазу сабақтарында әдеби тіліміздің нормаларын
сақтау дағдысы бірдей дәрежеде берілуі қажет» - деген
ұстанымды басшылыққа алсақ,тіл дамыту
жұмыстарына бастауыш сыныптың өзінде-ақ аса назар
аударылып келеді.
Тіл дамытудың басты құралы сөздік қор.
Оқушының сөздік қорының неғұрлым бай болуы және
оны тиімді қолдана білуі жүйелі еңбекті қажет етеді.
Тіл дамыту жұмыстары ауызша-жазбаша
жаттығулар,мәтінменжұмыс,мазмұндама,шығарма,д
иктант,мақала жазу,мінездеме беру,суретпен жұмыс,
сұраққа жауап жаздыру,жоспар жасату,кітап оқу
сияқты жұмыс түрлері арқылы іске асырылады.
Оқушының сөздік қорын байытып,тілін ұстартуда
шешуші рөл атқаратын жұмыстардың бірі – сөздік
жұмысы. Сөздік жұмысы арқылы оқушының тіл
байлығын молайтумен қатар,дұрыс жазуға да
дағдыландыра аламыз.
Тіл дамыту жұмыстарында басшылыққа алатын
басты мәселелердің бірі оқушылардың сөздік
қорды,ауызекі сөйлеу тілін тиімді ережеге сәйкес
құра білуінде.
Тіл дамытудағы өнімді тәсілдердің бірі –
шығармашылық тапсырмалар.
Василий Александрович Сухомлинский:

«Шығармашылық арқылы тұлғаның
рухани байлығы
қалыптасады,шығармашылық адамды
адамға тартатын магнитпен тең. Сондықтан
да мектептің,мұғалімнің,ата-
ананың,тәрбиешілердің негізгі мақсаты
баланы өмірге,еңбекке шығармашылықпен
қарауға үйрету» - деп атап көрсеткен.

Ұқсас жұмыстар
Адамға деген жалпы адамзаттық құндылық қатынас
Тілдік қанығу мектеп жасына дейінгі балаларға тілді оқытудың тиімді технологиясы ретінде
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҒЫНДА ТІЛ ДАМЫТУ ЖҰМЫСТАРЫН ЖҮРГІЗУ АРҚЫЛЫ ЖЕКЕ
Дыбыс пен фонема
«Таза бұлақ» әңгімесі тіл ұстарту сабағында
Ертегілер
Халық ауыз әдебиеті
Қазақ тілі-Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі туралы ақпарат
Қазақ тілі-Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі
Шет тілі
Пәндер