Өзіндік жұмыстарды ұйымдастырудың принциптері мен құрылымы




Презентация қосу
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

Өзіндік жұмыстарды ұйымдастырудың принциптері мен
құрылымы

Орындаған: Аманғалиұлы Ы
Тексерген: Уршеева Б.И.
ЖОСПАРЫ :
Кіріспе
Негізгі бөлім

1. Өзіндік жұмыстарды ұйымдастыру
2. Өзіндік жұмыстардың негізгі принциптері мен
құрылымдары
Қорытынды

Пайдаланылған әдебиеттер
КІРІСПЕ
Өзіндік жұмыс - сабақ үстінде алған білімді мұғалімнің
көмегімен және бақылауымен, бірақ оның қатысынсыз
орындайтын жоспарлы жұмыс.
Өзіндік жұмыстың сабақ өткізу барысындағы негізгі
тиімділіктеріне тоқталсақ:
Зерттелетін тақырыптың, қарастырылатын мәселенің

төңірегінде білімді тереңдетуге септігін тигізеді.
Оқушылардың өз пікірін айтып, оны дәлелдей

алуға,ізденушілік қабілеттерін дамытуға көмектеседі.
Білім алушылардың теория мен практиканы ұштастыра

қолдану арқылы оқуына мүмкіндік жасайды
Өзіндік жұмыстың негізгі мақсаты
Оқушылардың танымдық міндеттерін қалыптастыру,

шығармашылық қабілеттері мен қызығуын жетілдіру,
білімге құштарлығын ояту болып табылады.
Өзіндік жұмыстың педагогикалық психологиялық

түсініктемелері бірнеше бөлікке бөлінеді: біріншісі мектеп
оқушысының өзіндік жұмысы оның сабақ үстінде оқу іс
әрекетін дұрыс ұйымдастыруының салдары болады, оның
өзі оны өз бетінше кеңейтуді тереңдетуді және оны бос
уақытта жалғастыруды жетілдіреді.
ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ

Өзіндік жұмыс тапсырмалары сан алуан болып келеді. Атап айтқанда:
1.Мәтін құрастыру, әңгіме жазу; сурет бойынша мәтін құрастыру; рөлдік
және іскерлік ойындар
2.Түрлі кестелерді толтыру;сөзжұмбақтар құрастыру
3.Бастауыш сынып оқушылары үшін де өздік жұмыстың маңызы зор.
Өзіндік жұмысын ұйымдастырудың тиімді жолы — оқушыға шамасы жетіп,
орындауға мүамкіндігі болатындай және танымын арттыратындай, өзіндік
көзқарасын білдіріп,шығармашылықпен орындай алатындай тапсырмалар
беру. Тапсырма арқылы оқу материалы жан-жақты әрі үлкен
қызығушылықпен меңгеріледі
4.Тест тапсырмаларын құрастыру; тірек-сызбалар құрастыру; реферат жазу;
слайдтар жасау; презентация жасау;альбом жасап, газет шығару т.б
ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТЫҢ МАҢЫЗДЫ ТҰСТАРЫ

Мектепте мұғалімнің қатысуымен өткізілетін сабақ алғашқы
орында тұрғанмен, оқушылардың қызығушылықтарына,
бейiмдiлiктерi мен қабiлеттерiне қарай олардың шығармашылық
дамуына қосымша қажеттi жағдайлар жасалады. Білім алу – адам
өмірінің ең басты қажеттілік

Білім арқылы оқушының дүниетанымы дамиды, ой-өрісі кеңейеді,
белгісізді таниды, өзін толғандыратын сауалдарға жауап табады.
Оқушы бойында қалыптасатын осы қажеттіліктердің барлығы
сабақ үдерісінде орындалатын түрлі тапсырмалар мен жатты-
ғуларға байланысты болады.

Жүйелі түрде тиянақты тапсырмалар беру арқылы оқушы зейінін
шоғырландырып, назарын нақтылы тақырыпқа аудару оларды
ғылыми негізде ойлауға, өмірді танып-білуге, өзін-өзі дамытуға
үйретеді. Мұғалім тарапынан берілген мазмұнды тапсырмаларды
орындап, тиянақты білім алуға ұмтылады
ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТЫҢ ТҮРЛЕРІ

Оқушылардың өзіндік жұмыстарының түрлері сан алуан.
Оларды топтастыру өте күрделі мәселе. Осы күнге дейін
педагогикалық және әдістемелік әдебиеттерде көпшілік
мақұлдаған бұл жұмыстарды топтастыру немесе
классификациялау жүйесі жоқ. Сондықтан оқушылардың
өзіндік жұмыстарын топтастыру үшін бірнеше шарттар мен
белгілерді ескермесе болмайды. Оқытудың мақсат-
міндеттеріне, жеке пәннің мазмұнына, ғылым мен оқыту
әдістерінің ерекшеліктеріне, оқушылардың дербестігі мен
жалпы даму дәрежесіне, оқыту процесіндегі алатын орнына,
оқушылардың міндетті түрде немесе өз еркімен істейтін
жұмысына тағы басқа белгілеріне қарай олардың өздігінен
істейтін жұмыстарын бірнеше топқа бөлуге болады.
Оқытудың мақсат-міндеттеріне, жеке пәннің мазмұнына, ғылым мен
оқыту әдістерінің ерекшеліктеріне, оқушылардың дербестігі мен жалпы
даму дәрежесіне, оқыту процесіндегі алатын орнына, оқушылардың
міндетті түрде немесе өз еркімен істейтін жұмысына тағы басқа
белгілеріне қарай олардың өздігінен істейтін жұмыстарын бірнеше
топқа бөлуге болады. Оның ең жиі кездесетін бір тобы — сабақ
мақсатына қарай қолданатын жұмыстың түрлері:
жаңа білімді меңгеру (материалды жан-жақты талдау, мұғалімнің
ауызша баяндауының жоспарын, конспектісін жасау тағы басқа
тәсілдерге үйрену);
жаңа білімді бекіту (түрлі жаттығулар, есеп шығару тағы басқалар).
білім мен дағдыларды қайталау, бақылау және тексеру (түрлі жазбаша,
графикалық, практикалық тағы басқа жұмыстар).
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ӨЗІНДІК ЖҰМЫСЫНЫҢ
МАЗМҰНЫНА ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР

Өзіндік жұмыс оқушылардың ойлау қабілетін дамытуға тиіс;
Өзіндік жұмыстың түрі, мазмұны әртүрлі болуы керек;

Әрбір орындалған өзіндік жұмыс тексеріліп, бағалануы

керек.
Өздік жұмысты ұйымдастырудың шарттары мыналар:

мұғалімнің нақты тапсырмалар (нұсқаулар) беруі; жұмысты
орындаудың және аяқтаудың уақытын белгілеуі; мұғалімнің
басқаруымен оқушылардың дербестігінің мөлшері, олардың
жұмысты өз еркімен және қалауымен істеуі;оған әсер ететін
мотивтер.
пәнді оқудың толық кезеңіне арналған БӨЖ кестесі;
пәннің негізгі бөлімдеріне сәйкес тапсырмалар жүйесі

рефераттар, баяндамалар, эссе, есептер және т.б.

тақырыптары;
БӨЖ тапсырмаларының мазмұнына, көлеміне және

рәсімделуіне қойылатын талаптар;
негізгі және қосымша әдебиеттер тізімі;

Кеңестік жәрдем түрлері;

бағалау критерийлері;

жұмыстың тапсырылу мерзімі.
ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ
НЕГІЗГІ ШАРТТАРЫ МЫНАЛАР:
Өзіндік жұмыс студенттердің шығармашылық әрекеті мен
ынтасын дамытуда зор әсер білдіреді, қайсарлық,
табандылық, батылдыққа тәрбиелеуде және қалыптастыруда
көздеген мақсатқа жетуге және жеке тұлғаны сапалық
қасиеттерін жетілдіруге зор мүмкіндік береді.Бәсекеге
қабілетті мамандарды дайындаудың өлшемінің көрсеткіштері
жоғары оқу орындары түлегінің өзгеретін ортаға, қоғамға тез
бейімделе алуы, түлектің жаңа мамандықтарды меңгеруге
уақыт пен күш шығармай еңбек ете алатын сабақтас
салалардың саны, дұрыс басқару шешімдерін қабылдау
қабілеті және жүйелі түрде басқару дағдысының болуымен
анықталады.
ҚОРЫТЫНДЫ
Жалпы білім беру үрдісінде оқушылардың өзіндік жұмыс
түрлерін орындауы өте маңызды. Бұл жұмыс түрі қазіргі
білім беру жүейсінде үлкен маңызға ие болып табылады.
Оқушылардың өзіндік жұмыстарды орындай білуі
олардың шығармашылық қабілеттері мен оқуға деген
ынтасын арттырады. Сонымен бірге топта немесе жеке
түрде белсенді жұмыс жасауға үйретіп, оқушылардың
жаңа мүмкіндіктерін ашуға септігін тигізеді.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
https://kznews.kz/l
https://massaget.kz/

https://infourok.ru/

Ұқсас жұмыстар
Тасымалдауды басқарудың тік бағытын ұйымдастырудың мақсаты мен принциптері
Жапондық менеджмент туралы
Педагогикалық процесс - күрделі жүйелі құбылыс
Тәрбие педагогикалық әрекетте
МҰҒАЛІМНІҢ САБАҚҚА
Оқу процесін ұйымдастыру формалары
Өндірісті ұйымдастыру және жобалау
Топтық жұмыстың мақсаты
Кәсіпорындағы өндірісті ұйымдастыру
Жеке бюджетті басқару
Пәндер