Ақпараттық коммуникация технологиясы және оның құралдары




Презентация қосу
Ақпараттық коммуникация
технологиясы және оның
құралдары
АҚПАРАТТЫҚ КОММУНИКАЦИЯ ТЕХНОЛОГИЯСЫ ДЕГЕНІМІЗ

Ақпараттық –коммуникациялық технология электрондық есептеуіш
техникасымен жұмыс істеуге, оқу барысында компьютерді пайдалануға,
модельдеуге, электрондық оқулықтарды, интерактивті тақтаны
қолдануға, интернетте жұмыс істеуге, компьютерлік оқыту
бағдарламаларына негізделеді.
«АКТ құралдары» дегеніміз – микропроцессорлық және жаңа АКТ
негізінде қызмет атқаратын, ақпаратты таратудың жаңа құралдары мен
жүйелері, ақпаратты жинақтау мен олардың қорын жасау, сақтау мен
өңдеу, оларды жан - жақты таратуды, одан қалды компьютерлік
жүйелердің ақпараттар қорына енуді қамтамасыз ете алатын
программалық, программалық - аппараттық және техникалық құралдар
мен құрылымдарды айтамыз.
БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ КӨП
ҚОЛДАНЫСТА ЖҮРГЕН АКТ ҚҰРАЛДАРЫ:

- Интерактивті тақта;
- Мультимедия;
- Интернет кеңістігі;
- Электронды оқулық .
ИНТЕРАКТИВТІ ТАҚТА –ДЕГЕНІМІЗ

Интерактивті тақта – бұл компьютердің қосымша құрылғыларының
бірі және де дәріс берушіге немесе баяндамашыға екі түрлі
құралдарды біріктіретін: ақпараттың кескіні мен қарапайым маркер
тақтасын біріктіретін құрал.

Интерактивті – inter (өзара), akt(әрекеттесу). Оқыту процесі барлық
оқушылардың тұрақты белсенді өзара қарым-қатынасы арқылы жүзеге
асырылады. Оқушы мен мұғалім оқытудың тең құқылы субъектісі болып
табылады. Қазіргі уақытта бастауыш сыныптан бастап білім беруде сабақ
барысында интерактивті құралдар қолданылуда.
Интерактивтік оқыту технологиясы – бұл коллективтік,
өзін-өзі толықтыратын, барлық қатысушылардың өзара
әрекетіне негізделген, оқу процесіне оқушының қатыспай
қалуы мүмкін болмайтын оқыту процесін ұйымдастыру.
Интерактивті құралдардың көмегімен мұғалімнің, оқушының шығармашылықпен жұмыс
істеуіне жол ашылып отыр.Интерактивті оқыту моделін пайдалану - өмірлік
ситуацияларды модельдеуді, ролдік ойындарды қолдануды, мәселені бірлесіп шешуді
қарастырады. Оқу процесінің қандай да бір қатысушысын немесе идеяны /яғни, жақсы
оқитындарға ғана назар аудару сияқты/ ерекшелеуді шектейді. Бүгінгі күні білім
саласында қолданылып жүрген интерактивті тақтаға қысқаша шолу жасайық.

ACTIVboard - ACTIVstudio программасы арқылы іске қосылады. Бұл
құрылғы компьютер, мультимедиялық проектор және ақпараттарды
енгізуге арналған активті қаламнан тұрады.
Интерактивті құралдарды сабаққа пайдаланғанда дидактикалық бірнеше мәселелерді
шешуге көмектеседі :

-Пән бойынша базалық білімді меңгеру ;
-Алған білімді жүйелеу ;
-Өзін - өзі бақылау дағдыларын қалыптастыру;
-Жалпы оқуға деген ынтасын арттыру
-Оқушыларға оқу материалдарымен өздігінен жұмыс істегенде әдістемелік көмек беру.
Сонымен бірге интерактивті құралдардың келесі ерекшеліктерін де атап
өтуге болады:

1.Бормен тақтаға жазылған кескінді интерактивті тақтадағы түрлі –
түсті айқын, ұқыпты кескінмен салыстыруға болмайды.
2.Тақта мен бордың көмегімен әр түрлі қосымшалары бар жұмысты
түсіндіру қиын әрі мүмкін емес.
3.Слайдтарда, флипчартта қателер жіберілсе, тез арада түзетуге болады.
4.Сабақта ACTIVote тестілеу жүйесі арқылы тест алу мүмкіндігін
қолдануға болады.
5. ACTIVwand указкасының көмегімен тақтаның жоғарғы бөлігіне
кішкентайларға да қол жеткізуге мүмкіндік береді.
6. Сабақта көрнекілікті қолдану деңгейі артады.
7. Сабақтың өнімділігі артады.
8. Оқушылардың білім деңгейіне оң әсер етеді
Бұл технологияны оқу материалын хабарлау және оқушылардың ақпаратты меңгеруін
ұйымдастыру арқылы, көзбен көру жадын іске қосқанда арта түсетін қабылдау
мүмкіндіктерімен қамтамасыз ететін әдіс деп қарауға болады. Оқушылардың көпшілігі
естігенінің 5 % және көргенінің 20 % есте сақтайтыны белгілі. Аудио – және
видеоақпаратты бір мезгілде қолдану есте сақтауды 40-50 % дейін арттырады.
Интерактивті құралдар көмегімен қалыптасатын және жүзеге асырылатын ойлау
қабілеті бұрынғы технологиялар арқылы берілетін ойлау жүйесінен өзгеше
болатындықтан, тек ойлау қабілеті түсінігі ғана емес, қабылдау, есте сақтау жоғарғы
деңгейде болады.
Мултимедия-дегеніміз

Мультимедиа- компьютерде дыбысты, ақпаратты, тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді
біріктіріп көрсету үшін жинақталған компьютерлік технология. Ол ақпаратты кешенді
түрде бейнелеуді — мәліметтерді мәтіндік, графикалық, бейне-, аудио- және
мультипликациялық түрде шығаруды — жүзеге асырады. Мәтін, түрлі-түсті графика,
дыбыс, сөз бен кескін синтезін жасап, ақпараттың өте көлемді мөлшерін жадында сақтап,
диалогтық түрде жұмыс істейді. Мультимедиа элементтерімен еркін интерактивті түрде
қатынас құруға, дыбыспен сүйемелденетін бейнекөріністерді компьютер экранында
көрсетуге, тыңдауға толық мүмкіндік бар. Мультимедиалық программалар сөйлейтін
энциклопедиядан бастап, бейнеклиптік мәліметтер базасын жасау жұмыстарын толық
қамти алады.
Мультмедиа технологиясының негізінде орындалатын білім беру жүйесінің көмегі
арқылы компьютер экрандарында кез-келген қажетті хабарлармен жете таныса аламыз.
Мұндай кезде бұл жүйе пайдаланушы адамның белгілі бір сюжеттің немесе жағдайдың
өзіне керекті бөлігін таңдап алып көрінуіне де мүмкіншіліктер тудырады. Мультмедиа
технологиясын қолданудың педагогикалық мақсаты хабарларды эмоционалдық
тұрғыдан қабылдаумен байланысты болып келетін білім берудің мотивациясын
арттырумен және хабарларды өңдеуге байланысты атқарылатын өзіндік жұмыстардың
түрлі формаларын қолдана білу қабілетін қалыптастырумен айқындалады.

Оқушыларды сынып - сабақ жүйесі шегінде көптеген оқу пәндеріне оқыту арнайы кабинеттерде
өтеді. Оқытудың ұйымдастырудың негізгі формасы сабақ болып табылады. Сондықтан сынып -
сабақ жүйесінің тиімділігін жоғарлату кеңістігі кабинеттерді оқытудың дидактикалық және
техникалық құралдармен толықтырумен және сабақ типтері мен олардың модульдерін жүзеге
асырумен байланыстырылады. Мультимедиа технологиясы, басқа бір нәрсе сияқты, бұл
дидактикалық ізденістің екі бағытын қабылдауға мүмкіндік береді.
Төмендегі кестеде дүстүрлі оқыту мен мультимедиа технологиясы салыстырмалы түрде
көрсетілген.
МУЛЬТИМЕДИА ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ АППАРАТТЫҚ ҚҰРЫЛҒЫЛАРЫ:

Мультимедиа
Мультимедиақұралдарына
құралдарынаоқыту
оқытупроцесінде
процесіндеәртүрлі
әртүрлітипті
типті
ақпараттарды
ақпараттардыұсынушы
ұсынушыкезкезкелген
келгеноқыту
оқытуқұралдарын
құралдарынжатқызуға
жатқызуға
болады.
болады.Атап
Атапайтқанда:
айтқанда:
• дыбыстық құралдар (CD-ойнатқыш, магнитофон т.б.)
• телерадио жүйелері (телеқабылдағыш, радиоқабылдағыш, оқыту
• теледидары, DVD-ойнатқыш т.б.);
• проекциялық құрылғылар (графопроектор, мультимиедиалық проектор,
оверхед проектор, бейнепроектор, интерактивті проектор);
• интерактивті тақта;
• ақпарат көбейткіш құралдар (микрофильмдеу құралдары, ксерокс,
ризограф);
• компьютерлік құралдар;
• телекоммуникациялық жүйелер мен желілер (кабельдік, спутниктік,
оптоволокондық желілер т.б.)
ИНТЕРНЕТ КЕҢІСТІГІ

ИНТЕРНЕТ — компьютерлік серверлердің бүкіләлемдік желісі.Интернетке
қосылу мүмкіндігі болған жағдайда, білім беру мекемелері, мемлекеттік ұйымдар,
коммерциялық кәсіпорындар және жеке адамдар сияқты миллиондаған қайнар
көзінен ақпарат алуға болады. Қазіргі кезде Интернет сөзін пайдаланғанда,
физикалық желінің өзін емес, Дүниежүзілік желі және ондағы
ақпаратты айтамыз. Егер бұл терминді енгізген ағылшын тіліндегі RFC
құжатына сүйенсек, онда бұл термин екі түрде жазылып, сәйкесінше екі мағынаға
ие болады.
Егер Интернет сөзі кішкентай әріптен басталса, онда бұл термин мәліметтер
пакетін маршрутизациялау арқылы желілерді байланыстыру ұғымын білдіреді. Бұл
кезде
ауқымды ақпараттық кеңістік туралы айтылмайды. Көбінесе, бұл екі түсінікті бір­
бірінен ажыратып
жатпайды.
ЭЛЕКТРОНДЫ КІТАП (ҚҰРЫЛҒЫ)
Берілген компьютерлік құрылғы
Электронды кітап— электронды нұсқада тобының қалта компьютерілерінен,
ұсынылған (мысалы электронды кітап) планшетті компьютер немеесе
ұсынылған мәтіндік ақпаратты субноутбук сынды құрылғылардан
тамашалау мүмкіндігін беретін негізгі ерекшелігі олардың кейбір
мамандандырылған ықшам планшетті функцияларының шегерілуімен және
құрылғылардың топтық-жинақы атауы. жұмыс уақытының әлдеқайда ұзақ
Бұдан басқа, әлдеқайда кең болуымен ерекшеленеді. Соңғысы E-ink
мағынасындағы «электронды нұсқадағы технологиясының пайдаланылуымен
байланысты. Бұл технологии бойынша
кітап оқығыш құрылғысы» деген
жасалаған дисплей, өзі жарық бөлмей,
анықтамасы бар, бірақ бұл анықтама жарықты шағылдыра отырып, сұр түстің
бірқатар құрылғы түріне — ұялы кейбір реңктерін ғана көрсетеді және
телефоннан бастап дербес компьютерге энергияны тек суреттің жаңартылуына
дейін сай келеді. (беттің парақталуына) жұмсайды.
Сабақ бойынша ақпараттардың бәрі мәтін, суреттер, бейне,
аудиожазба, анимациялар және басқа да графикалық құралдар
түрінде берілетін оқу курсы.

Дамыған байланыс пен іздеу жүйесі оқулықтың бір бөлімінен
екіншісіне немесе фрагментінен басқасына бір демде ауысуға
мүмкіндік береді. Материалдарды меңгеру дәрежесін интерактивті
тапсырмаларды орындап болған соң бірден білуге болады.
Электронды оқулықтың online және offline нұсқалары болуы
мүмкін. CD-дискке немесе басқа да ақпарат тасымалдаушы
құралдарға, болмаса интернетке сайтқа орналастырылуы мүмкін.
Электронды кітаптар планшетті
компьютерлер қатарына жатқызылады.
Олардың пайда болуы планшеттік
компьютерлердің дамуы мен кәсібиленуімен
тығыз байланысты. Кейбір заманауи
құрылғылар сенсорлық дисплей
жабдықталып, тек қана оқу ғана емес,
сонымен қатар мәтінді дұрыстау сияқты кең
ауқымды мүмкіндіктерге ие.
Кітаптан сапасында қандай айырмашылықтар бар?
– Электронды оқулықтар кітаптардай тұрақты емес, оларды дамытып тұруға мүмкіндік
болады, өйткені ішінде мультимедиялық құралдар бар, – дейді "Келешек 2030"
баспасының өндіріс жөніндегі директордың орынбасары Ольга Лосенко.

– Электронды оқулықтардың кітаптарға қарағанда атқаратын қызметтері де кең, жан-
жақты. Оқулықтар орыс және қазақ тілінде шығарылады. Бұны бар болғаны бір
сандық баспа шеңберінде қамтамасыз етуге болады. Бұдан бөлек сандық оқулықтар
мектептегі ауыр сөмкелердің проблемасын шешеді: оқушыларға оқулықтарды үйден
мектепке, мектептен үйге тасудың қажеті жоқ, – дейді Ольга Лосенко.

МЫНА ЕЛДЕРДЕ ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚҚА КӨШКЕН
Әлемнің бірде бір елінде әлі де толықтай қкітаптан бас тартқан жоқ.
Алайда мектептерге электронды оқулықтарды сәтті енгізген елдер бар.
Оның арасында Испания, Венгрия, Бразилия, Сингапур, Финляндия
және Эстония бар.
ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚТАРДЫҢ БАСЫМДЫҚТАРЫ:

• Кез келген жерден, кез келген құрылғы арқыры
кіруге болады;
• Ақпаратты іздеу мүмкіндігі;
• Интерактивтілік;
• Балл қоюда объективтілік;
• Тапсырмалардың күрделілігінің түрлі деңгейі;
• Озат оқу үшін жасалған жағдайлар;
• Өтіп кеткен материалдарды қайталау мүмкіндігі.
НАЗАРЛАРЫНЫЗҒА КӨП РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Қашықтықтан оқытудың құралдары
ЦИФРЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
АКТ құралдары
Бұлтты сақтау провайдерлері
ЖАҢА АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ
Бүгінгі таңдағы Жапония мен Қытайдан кейінгі үшінші орындағы нарық ретінде Солтүстік Америкада шамамен
Технология Оқыту интерактивті режимі
Бұқаралық коммуникация әлеуметтануы
Ұйымдағы коммуникация мәселелері
Менеджментті ақпаратпен қамтамасыз ету. Менеджменттегі коммуникация
Пәндер