Мүгедектердің құқықтары туралы конвенцияның негізгі пікірталас мәселелері




Презентация қосу
Мүгедектердің құқықтары туралы
конвенцияның негізгі пікірталас
мәселелері

Дайындаған: Орынбасарова Диннура
Өтепберген Жанерке
Қабылдаған: Сатынская А.К
Жоспар:
1. «Мүгедек» туралы түсінік
2. Мүгедектердің құқықтары
3. Инклюзивті білім берудің нормативтік-құқықтық базасы
Мүгедектердің құқықтары қандай да
болмасын ерекшеліктерсіз, нәсілдік
«Мүгедек» ұғымы туа біткеннен белгілері, терісінің түсі, жынысы,
немесе басқалай пайда болған тілі, діни сенімі, саяси немесе басқа
тұлғаның физикалық немесе ақыл-ой да көзқарастары, ұлттық немесе
кемтарлығының себебінен өздігінен әлеуметтік болмысы, материалдық
толықтай немесе жартылай қалыпты жағдайы, туылуы немесе басқа да
жеке және/немесе әлеуметтік өмір кез-келген факторлар бойынша
қажеттіліктерін қамтамасыз ете қандай да бір айырмашылықтар мен
алмайтын кез-келген тұлға дискриминациясыз сол мүгедекке
мағынасын білдіреді. немесе оның отбасына қатысы бар
ма жоқ па одан тәуелсіз барлық
мүгедектерге қатысты болуы тиіс.
Мүгедектердің жалпы құқықтары

Мүгедектер өздеріне неғұрлым дербес болу мүмкіндігін беруге бағытталған шараларға
құқылы.

Мүгедектер экономикалық және әлеуметтік қамтамасыздандырылуға және
қанағаттанарлықтай өмір деңгейіне құқылы. Олар өз мүмкіндіктеріне сәйкес жұмыс
орындарын алуға және сақтап қалуға немесе пайдалы, өнімді және табысты
қызметпен айналасуға, кәсіподақ ұйымдардың мүшелері болуға құқылы.

Мүгедектер медициналық, психикалық немесе функционалдық емделуге, оның
ішінде протездік және ортопедиялық аппараттарға, денсаулығын және қоғамдағы
жағдайын қалпына келтіруге, білім алуға, кәсіптік қолөнер дайындығына және
еңбекке жарамдылығын қалпына келтіруге, көмек алуға, кеңес алуға, жұмысқа
орналастыру қызметтерін алуға және тағы басқа да оларға өз қабілеттері мен
мүмкіндіктерін максималды түрде көрсетуге мүмкіндік беретін, олардың әлеуметтік
интеграциясы немесе реинтеграциясын тездететін қызмет көрсету түрлеріне құқылы.
Мүгедектер экономикалық және әлеуметтік жоспарлаудың барлық кезеңінде өздерінің ерекше
қажеттіліктерінің назарға алынуына құқылы.

Мүгедектер өз отбасыларының ортасында немесе оны алмастыратын ортада өмір сүруге және
шығармашылықпен немесе бос уақытын өткізуге байланысты қоғамдық қызметтің барлық
түрлеріне қатысуға құқылы. Ал тұрғылықты жеріне келер болсақ, ешбір мүгедек денсаулық
жағдайының себебінен немесе денсаулығының жақсаруына әкеліп соғу себебінен ерекше күтімді
қажет етпейтін жағдайға ұшырамауы тиіс. Егер де мүгедектің арнайы мекемеде болуы қажет
болса, онда сол мекемедегі орта мен өмір сүру жағдайлары соғұрлым сол жастағы басқа да
азаматтардың қалыпты ортасы мен өмір сүру жағдайларына сәйкес болуы тиіс.

Мүгедектер қандай да болмасын эксплуатациядан, кез-келген регламентация түрінен және
дискриминациялық, ар-намысынына тию немесе абыройын төмендету сипатындағы іс-
әрекеттерден қорғалуы тиіс.

Мүгедектер жеке бастарын және мүліктерін қорғау үшін қажет болған жағдайда білікті заңгерлік
көмек алу мүмкіндігіне ие болуы тиіс, егер де олар соттық қудалау нысанына айналса, олар
өздерінің физикалық немесе ақыл-ес жағдайының толықтай ескерілуімен әдеттегі іс-шараларды
қолдануы тиіс.
Арнайы және инклюзивті білім берудің нормативтік-құқықтық базасы
Халықаралық құжаттар:

• Адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы;
• Бала құқықтары туралы Конвенция (Нью-Йорк, 20 қараша 1989 ж.);
• Мүгедектердің құқықтары туралы конвенция (Нью-Йорк, 13 желтоқсан, 2006 жыл);
• Балалардың өмір сүруі, қорғанысы мен дамуын қамтамасыз ету туралы дүние жүзілік
декларация;
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Конвенцияның негізгі мақсаты - максималды түрде баланың қызығушылығын сақтау
Қазақстан Республикасының заңнамалық базасы
Инклюзивті білім беру жолдарындағы маңызды құжаттар
Қазақстандағы балалар құқығы, тарихы және қазіргі заман
Баланың еңбек бостандығына құқығы
Құқықтық мәдениет
АРНАЙЫ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ
Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау
Аурушаңдық көрсеткіштері
Мүгедектерді жұмыспен қамту
Пәндер