Педагогикада жинақталған тәрбиелік жүйелер




Презентация қосу
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті

ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Тақырыбы: Педагогикада жинақталған тәрбиелік жүйелер

Орындаған: Сағат Балауса
Тобы:ЕП-20-4к
Қабылдаған: Әшірбекова Т.

Шымкент-2021
Жоспар:

Кіріспе
1. Тәрбиелік жүйе ұғымы.
2. Педагогика ғылымындағы тәрбиенің мақсаты мен
міндеттері.
3. Мектептің тәрбие жүйесінің пайда болуы, қалыптасуы,
дамуы.
Пайдаланылған әдебиеттер
«Тәрбиелік жүйе» ұғымы.
Мектептің тәрбиелік жүйесі – мектептің тұтас әлеуметтік-педагогикалық құрылымы
және баланың әлеуметтенуі мен дамуының мақсатқа бағытталған факторы. Мектептің
тәрбиелік жүйесінің негізгі компоненттерінің мәні, құрылымы, сипаттамасы
жәнеолардың өзара әрекеттестігі. Тәрбиелік құрылу және даму кезеңдері мен әдістемесі,
бағалау өлшемдері. Тәрбиелік жүйе – тәрбиенің негізгі компоненттерінің өзара
әрекеттестігі үдерісінде туындайтын және ұжымның өмір салты, оның психологиялық
климаты сияқты интегративті меңгерген тұтас әлеуметтік ағза ретінде өзінің негізгі
қызметі – тәрбиелеуге қатысты ретке келтірілген әлеуметтік-педагогикалық,
психологиялық-педагогикалық ашық жүйенің компоненті. Мектеп пен сыныптың
тәрбиелік жүйелерінің өзара байланысты.
Педагогикада жинақталған тәрбиелік жүйелер:

И.П.Ивановтың тәрбиелік жүйесі;
А.С.Макаренко;
Л.И.Новикова;
В.А.Караковский;
Н.Е.Шуркованың тәрбиелік жүйелері, олардың
сипаттамасы;
В.А.Сухомлинский бойынша мектептің тәрбиелік
жүйесінің ерекшеліктері.
Қазақстан мектептеріндегі тәрбиелік жүйе. Отандық
ғалымдардың тәрбиелік жүйені анықтауға арналған
зерттеулері.
Тәрбие процесі

Күрделі динамикалық жүйе.
Бұл жүйенің әр компоненті өз
кезегінде өзіндік
компоненттері бар жүйе
ретінде қаралады.
Тәрбие процесінің мәні - баланың ұжым және
қоғаммен қатынастарының жүйесін құру,
педагогикалық жағдайлардың, тәрбиелік
әсерлердің нәтижесін талдау, жоспарлау
жұмысын реттеу; Тәрбие процесінің жобасын
құру және жүзеге асыру; тәрбиелік ықпалдарды
реттеу және оларға түзетулер енгізу;
қорытынды, есепке алу және бақылау.
Тәрбие - қоғамның негізгі қызметтерінің бірі, жеке адамды мақсатты,
жүйелі қалыптастыру процесі, аға ұрпақтың тәжірибесін кейінгі
буынға меңгертіп, олардың сана-сезімін, жағымды мінез-құлқын
дамытушы. Ересек буын қоғамдағы тарихи өмірде жинаңталған
тәжірибені, білімді жас буынға тәрбие процесі арқылы береді.
Тәрбие материалдық игіліктерді өндіруге қабілетті, іскер адамдарды
дайындауға бағытталуы қажет. Басты өндіруші күш - жеке тұлға.
Адам жүйелі түрде күрделі қатынастарға араласып, қоғамдағы
қалыптасқан идеяны, саяси және моральдық көзқарастарды,
сенімдерді қоғамдағы адамдардық өмір сүру тәртібін меңгереді.
Педагогика баланы оқыту, тәрбиелеу тәжірибелерін қорытып, тәрбие
және даму үшін қажетті жағдайларды анықтайды.
Тәрбиенің мақсаты мен жүйесі мемлекеттің саясаты
мен экономикасына тәуелді. Тәрбие мен қоғам бір
мезгілде пайда болды. Тәрбие қоғамдық құбылыс,
онсыз қоғам өмірі ілгері дамымайды.
Әрбір мемлекетте балаларға білім беру мен тәрбиені
ұйымдастырудық нақтылы мәселелері мен әдістері
қарастырылады. Мұғалім қандай адамды
қалыптастыратынын дәл білуі керек. К.Д.Ушинский өз
қызметінің айқын мақсатын көрмейтін тәрбиешіні
құрылыс материалдарын бір жерге үйіп тастап, одан не
алғысы келетінін білмейтін архитектормен
салыстырады. Тәрбиеші жас ұрпаққа берілетін білім,
іскерлік, дағдыны, тәрбиелейтін сезімді біліп,
жоспарлы, мақсатты тәрбие жұмысын жүргізеді.
Қазіргі мектеп жағдайында тәрбие процесінің бағыттары
мынадай:
үйлесімді, жан-жақты дамыту мақсатын есепке ала отырып,
тұлғаны біртұтас қалыптастыру;
азаматтық құндылықтар, әлеуметтік-бағдарлы мотивация,
ақыл-ой, эмоционалдық және еріктік үйлесім ауқымы
негізінде тұлғаның адамгершілік сапаларын қалыптастыру
Тәрбиенің принциптпері

1. Тәрбиенің идеялылығы мен
мақсаттылығы. 2. Жас ұрпақты іс-әрекет пен
тәрбиенің негізгі мақсаты - дені сау, қарым-қатынас арқылы тәрбиелеу -
ұлттық сана-сезімі оянған, рухани балаларды ақыл-ой әрекетімен
ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, қатар іскерлік пен пысықтыққа
парасатты, ар-ождан мол, еңбекқор, машықтандыру, өнімді еңбек етуге
іскер, бойында басқа да игі қасиеттері бейімдеу
қалыптасқан адамды тәрбиелеу.
Мектептің бүкіл іс-әрекеті, қоғамдық
өмірі осыған қызмет етуі керек.
3. Тәрбие барысында жеке
тұлғаға қойылатын талап пен
көрсетілетін құрметтің бірлігі.
Ол баланың ұстазына деген 4. Тәрбиелік ықпалдардық
сенімі, мұғалімнің баланы сүюі" тізбектестігі, жүйелілігі,
- деген болатын. үздіксіздігі.
Тәрбиеленушіні құрметтеу және Тәрбие тәжірибесі
оған талаптар қою - баланың балаларға қойылатын
мықты және нашар жақтарын талап пен педагогикалық
біліп, оның өсуіне қажетті ықпал бірлігі қажет екенін
жағдайлар жасау. Талап қоюдан дәлелдеді. Ұрпақ
оқушыға құрмет, күші мен тәрбиесінің нәтижелілігі -
қабілетіне сенім көрінеді. тәрбие мекемелеріндегі
Мұғалім оқушы бойынан рухани талаптың бірлігі, іс-
қасиетті жобалап, оған сүйеніп, әрекеттің сабақтастығы.
оқушының өз тәжірибесін
дамытуына көмектесу керек.
5. Оқушылардың жас және
6. Баланы ұжымда, ұжым
жеке ерекшелігін есепке
арқылы тәрбиелеу - тәрбие
алу.
жұмысындағы жетекші
Оқушылардың жеке
принциптердің бірі. Мұны
ерекшелігі - денсаулығы,
екі түрлі көзқарас
ақыл-ойы, адамгершілік
тұрғысынан қарау керек.
қалыптасуы, сыртқы
Бірі - ұжымдық тәрбие
әсерлерге жауабы,
қоғамның негізгі қаруы.
қабылдауы, т.б. Біреулері
Бала берік ұйымдасқан,
өзінің байсалдылығымен
ынтымақты, өлеуметті,
ескертулерді дұрыс
рухани таза ұжымда болуы
қабылдаса, кейбіреулеріне
қажет. Екіншісі -
керісінше әсер етуі мүмкін,
тәрбиеленушінің
сондықтан оқушылардың
педагогтың ықпалымен,
тәрбиелік дәрежесін дер
көзқарасымен шектеліп
кезінде анықтап отыру
қалмауы.
қажет.
Тәрбие жүйесінің үлгісін жасау — бұл жүйелі білім беру үлгісін жасау процесі.
Мұны әрі тәрбие жүйесін танып білу тәсілі ретінде де, әрі жүйені басқарудың
маңызды компоненті ретінде, яғни келешекте де — оның қызметі мен даму
сатыларында да, оның элементтері, байланыстары мен құрылымын өзгеріске
ұшырап жатқанда да қажет деп қарастыру керек.
Үлгі жасау процесі кезінде шартты түрде 3 кезеңді бөлінеді:

I кезең — мектеп бейнесін жасау.
II кезең — оқу орнының тәрбие жүйесінің бір үлгісіне мектептің осы
бейнесін ендіру.
III кезең — оқу мекемесінің тәрбие жүйесі үлгісі мен мектеп бейнесін
нақтылайтын аздаған өзгерістер ендіріп өңдеу.
Тәрбие жүйесінің үлгісін жасау процесін кезең-кезеңімен қарастырамыз
және әр кезеңдегі педагог, оқушы, ата-аналардың бір мақсатқа
бағытталған бірлескен тіршілік әрекетінің формалары мен әдістерін
анықтаймыз.
Қазіргі мектеп жағдайында тәрбие процесінің бағыттары мынадай:

үйлесімді, жан-жақты дамыту мақсатын есепке ала отырып, тұлғаны біртұтас
қалыптастыру;
азаматтық құндылықтар, әлеуметтік-бағдарлы мотивация, ақыл-ой, эмоционалдық
және еріктік үйлесім ауқымы негізінде тұлғаның адамгершілік сапаларын
қалыптастыру;
оқушыларды ғылыми, мәдени және өнер, т.б. қоғамдық
құндылықка қатыстыру;
қоғамның демократиялық өңделуіне, тұлғаның құқықтары мен міндеттеріне сәйкес
өмірлік позицияға тәрбиелеу;
тұлғаның мүмкіндіктері мен тілектерін, сонымен бірге әлеуметтік талаптарын ескере
отырып, оның икемділігін, ептілігін және қызығушылығын дамыту;
оқушылардың даралық және қоғамдық түсінімдерін дамытатын танымдық іс-әрекет
ұйымдастыру; тұлғаны сапалы тәрбиелеу мақсатында әлеуметтік құнды, әрі жан-
жақты іс-әрекет ұйымдастыру;
тұлғаның аса маңызды әлеуметтік функциясын, яғни, өзгермелі еңбектік іс-әрекет
жағдайындағы қатынастарын дамыту, әлеуметтік қуаттылықты көтеру.
Пайдаланылған әдебиеттер:

1. А . С . М а к а р е н ко . П е д а го г и ч е с к и е с оч и н е н и я . М . ,
«Педагогика»,1988.
2. А . С . М а к а р е н к о . П с и х о л о г и я т р уд а у ч и т е л я . М . ,
«Просвещение», 1993.
3. В . И . А н д р е е в а . П е д а го г и ка т во рч е с ко го с а м о р а з в и т и я .
Казань. 1996.
4. Қазақстан ре спубликасының «білім тура лы» заңы // а лматы
2010.6-б
5. Әбенбаев С. «Тәрбие теориясы және әдістеме сі»,алматы-
дарын, 2004.

Ұқсас жұмыстар
Тәрбие педагогикалық әрекетте
Педагогикада тәрбие әдістерінің түрлері
ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКА БІЛІМ
Операциялық жүйе. Операциялық жүйенің түрлері
Тұлғаның қалыптасуы
Ресурстардың жіктелуі туралы
Педагогикалық консилиумның мақсаты
Тәрбиенің түп төркіні – халықтық педагогика
Негізгі интерактивті әдістер
Қолданбалы программаның дестелері
Пәндер