Нәрестелік кезеңнің шартты рефлексі



№10 Лекция
Тақырыбы:«Нәрестелік кезеңдегі психикалық даму негізгі бағыттары»
Орындаған:Иманжан Жаннат
Тобы:Дов 20-1
Оқытушы:Оспанбаева А. Р
М. Х. Дулати атындағы Тараз өңірлік университеті

Жоспары:
1. Балаларды нәрестелік кезеңінде тәрбиелеу мен оқытудың психологиялық негізі. Жаңа туған кезең.
2. Нәрестелік кезеңдегі баланың анатомиялық және физиологиялық ерекшеліктеріне сипаттама. Нәрестелік кезеңдегі баланың психикалық дамуына шартты және шартсыз рефлекстің ықпалы. Бір жастағы балалрдың әлеуметтік жағдайы. Жаңа туған кезеңмен салыстырғандағы, өмір жағдайындағы өзгерістер.
3. Баланың күн тәртібі. Нәрестенің ересектермен қарым-қатынасы және оның алғашқы сөздері. Нәрестенің ересектердің сөзін түсініп тілдін қарым-қатынас жасауынын мәні.




Таным процестерінің дамуы
Нәресте жасының бас кезінде бала жан - жағына қарап заттарды заттардан, не таныстарды таныстардан ажырата алғанымен, оның қабылдауы әлі нашар дамыған . Таным процестеріне байланысты бөбектің тіліне де әсер етеді . Егер біреудің бізге таныс емес тілде сөйлеген дауысын естісек, осыған байланысты дыбыстарды ажырата алмаймыз . Бізге сол дыбыстар тек шудан тұратындай болып көрінеді . Мұның себебі үйренгендіктен : ана тілімізде естіген сөздер тек белгілі тәртіпке бағынатын сияқты . Осыны фонематикалық есту деп атаймыз . Фонематикалық есту әркімнің қабылдауының өз тіліне бейімделіп өзге тілдегі дыбыстарды елемеуі . Осы қасиет тек бөбек жасынан басталып, олар өз тілінің фонематикалық есту ерекшелігін өзге тілдерден ажырата бастайды .



И. Павлов барлық рефлекстерді үлкен 2 топқа жіктегені рас. Олар шартты және шартсыз рефлекстер болып табылады. Шартты рефлекстер алғашқы кезде организмнің тірлігін сақтау үшін қажет. Шартты рефлекстер пайда болған сыртқы ортаның жағдайы өзгергенде ол рефлекстер жойылады да, жаңа жағдайда жаңа рефлектер туындайды.

Нәрестелік кезеңнің шартты рефлексі
Зерттеулер көрсеткендей, баланың туа біткен аздаған реакцияларының жиынтыгында сырткы тітіркендіргіштерге көптеген рефлекстер бар, олардың негiзiнде ештене дамымайды . Бұл - баланың хайуанаттардың арғы атасынан тұқым қуалайтын атавизимдік рефлекстер . Жоғарыда аталған туа біткен рефлекстердің ішінде жармасу рефлексі мен еңбектеу рефлексі осыған жатады . Бұл рефлекстерге тән козгалыс түрлері бара - бара жойылады . Жармасу рефлексі жұдырық түйген кезде алаканның тітіркенуінен пайда болады . Баланың психикалық дамуына сырткы дүниемен өзара әсер теу кабілетін дамытуға қажетті қозғалыстарды жармасу қимылдары негiзiнде емес, саусақтардың тітіркенуінен пайда болатын кармау негізінде басталады . Жармасу рефлексі бала қарамауға үйренуден бұрын жойылады . Табанмен тіреп енбектеу рефлексі де кеңістікте өздігінен қозғалуды дамытудың негізі болып есептелмейді . Зерттеулер нагыз еңбектеу аякпен итеруден емес, колдың қозғалысыныан басталатынын көрсетті : бала кеңiлi ауган нәрсеге ұмтылады, қолын « кезек қозғап, алга жылжиды
Кармау мен еңбектеу туган күннен бастап емес, одан едәуір кейін, улкендердін осы қимылдары үйретуімен, жаттықтырумен қалыптасады.

Нәрестелік кезеңнің шартсыз рефлексі
Баланың жаңа жағдайдағы өмірін оның бойына туа біткен механизмдер қамтамасыз етеді . Оларда әлі де болса жетекшi iс әрекеттер жок . Шартсыз рефлекстер баланың дамуындағы алғы шарты . Оның түрлері :
- қорғаныс рефлекстері - олар тітіркендіргіштен қашықтауға немесе оның әрекетін шектеуге бағытталған . ( көзін жыпылдату, түшкіру, жөтелу ) .
- бағдарлау рефлексі - басқа тітіркендіргіштерге жанасу реакциясынан көреміз . ( катты тітіркендіргішке басын бұру ) .
- тамақтану рефлексі - бала тітіркендіргіш жаққа басын бұрып, ауызын ашады . ( ему, сору, жуту )
- қимыл-қозғалыс рефлексі - баланың алақанына бірдеңе тиіп кетсе жармасу реакциясын тудырады . ( жармасу, жузу, еңбектеу ) .

Баланың күн тәртібі
Дұрыс ұйымдастырылған күн тәртібінің баланың өсуі мен денсаулығын нығайтуда маңызы зор. Сонымен қатар, ол бала бойында жақсы әдеттерді қалыптастыруға, ерік-жігерін нығайтуға, ұстамдылық, ұқыптылық сияқты басқа да маңызды қасиеттерді жетілдіруге көмектеседі. Күн тәртібі - балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, дұрыс ойластыра жасалған еңбекке дағдыландыру, демалыс, тамақтандыру ережесі.
Сәбиді белгілі бір уақытта ғана тамақтандыру қажет. Кейбір аналар бұл талаптарды сақтамайды. Сөйтіп, бала тәрбиесіне белгілі дәрежеде қиындық келтіреді.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz