Балаларда сан туралы ұғымдардың дамуы




Презентация қосу
М.Х.ДУЛАТИ АТЫНДАҒЫ ТАРАЗ ӨҢІРЛІК УНИВЕРСИТЕТІ

ТАҚЫРЫБЫ: «ӘР ТҮРЛІ ЖАС ТОПТАРЫНДА
САНДЫҚ ҰҒЫМ ЖАЙЛЫ ТҮСІНІКТЕРДІҢ
ҚАЛЫПТАСУЫ»

Орындаған:Иманжан Жаннат
Тобы:ДОВ 20-1
Қабылдаған:Есеева Р.
Үш жасқа қарай заттар санын қабылдауда айтарлықтай сапалы
өзгерістер орын алады. Балаларда анализдеуші қабылдауы дамиды
және заттардың қасиеттері мен сапасына қарамастан саны біртіндеп
анықталады. Өмірдің үшінші жылында балада әртүрлі заттарды
салыстыруға қызығушылық пайда болады: теңдікті (көп, көп) және
теңсіздікті (көп, аз) түсіне бастайды. Төрт жасар балалар бес, ал
одан үлкендер онға дейінгі сандарды меңгереді. Негізінен, балалар
алты жасқа қарай онға дейін санауды меңгереді, қорытынды санның
мәнін меңгереді, бірақ оларда көрнекі белгілер (мысалы, үстелде
орналасудың өзгеруі, заттың өлшемдері) оның дұрыс анықталуына
кедергі келтіретін санды анықтау кезінде қателіктерге жол беру
ерекшелігі сақталады. Міне, сондықтан даярлық жұмысын кіші
жаста бастау өте маңызды.
Балаларды түрлі формадағы, түстегі,
өлшемдегі, әртүрлі орналасқан заттардың
топтарын салыстыруда жаттығу керек.
Алты жасқа қарай балалар әрбір келесі сан
алдыңғыдан бір бірлікке артық, әрбір
алдыңғы бір бірлікке кем. Дискретті
жиынтық есебін меңгерген мектепке
дейінгі балалар заттарды және жиындағы
заттарды (1, 2, 3 жұп) санай алады.
Баланың ақыл-ой тәрбиесі оның сезіну
тәжірибесімен, қабылдау, елестету,
сенсорлық процестерінің дамуымен
байланысты. Қабылдау толық болу үшін
оған бір уақытта бірнеше анализаторлар
қатысуы керек, яғни бала тек қана көріп
қана қоймай, сонымен қатар, естуі керек,
заттармен әрекет етуі керек — сезінуі,
түрлі қозғалыстар жасауы қажет.
Үш жастан асқан балалардың бар
Сан туралы түсініктерді қалыптастыру
мүмкіндіктерді ескере отырып
кезінде баланың өзіндік іс-әрекетіне
орынды түрде, әр түрлі қызмет
ерекше мән беру керек, ең бастысы
түрлеріне, күнделікті өмірге, ойын
белгілі бір заттық іс-әрекеттерді
жағдайларына математикалық
ұйымдастыру арқылы оның
мазмұн элементтерін енгізу, бұл
сенсорикасын дамытуға назар аудару
ересектерден терең ойды және
керек.
педагогикалық тактіні талап етеді.
Ойын немесе арнайы жаттығу
кезінде баланың назарын
ойыншықтарға аудара отырып,
олардың атауларын сұрау
ұсынылады («бұл не?»), заттардың
белгілері («түсі қандай?», «Көлемі
қандай?», «Пішіні қандай?»).
Содан кейін ғана оларды жаңа
белгімен таныстыру — сан
(«қанша?»).
Заттардың әртүрлі
Құрылған топтарды
топтарын қарастыру,
олардың ішіндегі
салыстыру, олардың
заттардың саны бойынша
маңызды белгілерін
салыстыру және тиісінше
байқау: түсі, көлемі,
оларды келесі сөздермен
пішіні, көрсетілген
атау: көп және аз, көп –
белгілер бойынша біртекті
бір (бір — көп), көп – аз
жиынтықтарды
(аз-көп);
топтастыру;
Үш жастағы
балаларға
мынаны
оқытады:

Құрылған топтың санын
Біртекті заттардан байқап қана қоймай, одан
топтар құру және да қарапайым сандық
оларды келесі қатынастарды түсіну,
сөздермен белгілеу: оларды аз және көп
көп, бір, аз; сөздерімен сипаттауға
болатын.
Балаларда сан туралы
ұғымдардың дамуы
Сан ұғымы математика ғылымындағы ең негізгі ұғымдардың бірі.Адамзат мәдениет есігін
аша бастағанда математикадағы ең бірінші амал нәрселерді санау болды. Сан туралы ұғым
адамзат мәдениетінің тууымен және оның дамуымен тығыз байланысты. Шынында, егер
осы ұғым болмас , өзіміздің рухани өміріміз бен практикалық қызметімізді тиісті дәрежеде
көрсете алмас едік. Есеп – қисап жүргізу, уақыт пен қашықтықты өлшеу , еңбек
нәтижесінің қорытындысын есептеу сан ұғымынсыз мүмкін емес.
Сәбилік кезең (1-3 жасқа дейін) сөйлеудің
белсенді дамуымен сипатталады. 3 жасқа
қарай баланың белсенді сөздігіне 1300-1400
сөзден астам сөз кіреді. Олардың арасында
сандық қатынастарды білдіретін сөздер көп:
көп, аз, көптеу, аздау, тең, сондай-ақ
ересектердің сөздеріне еліктеп айтылатын
сан есімдер қолданады, дегенмен
математикалық мағынасын біле бермейді.
Балалар әдетте сан есімдерді ретсіз атайды
(бір, үш, сегіз, бес), бірақ кейде жалпы
қабылданған реттілікте (бір, екі, үш, төрт)
айтуы да мүмкін. Алайда, бұл олардың
есепті игергенін білдірмейді және олардың
математикалық қабілеттері туралы
қорытынды жасауға негіз бермейді (А. М.
Н. А. Менчинская А. М.
Леушина). Сан есімдері балалармен іс
Леушина
әрекет аккомпанемент ретінде
пайдаланылады. Олар қимылдың ритмін
нақтылайды, бірақ көлемін
жалпыламайды(Н.А.Менчинская).
Ересектер тобында екі немесе оданда көп жиындарды элементтер бойынша
салыстырады. Балалар сандарды білгендіктен келесі және алдыңғы
сандарды табуға және мүшелеуге көмектеседі, бір санды екі әдіспен (бұл –
3 2+1 немесе 4-1), сонымен қатар балаларды жиындарды сандары бойынша
тең немесе теңсіздікті көрсету. Сондықтан балаларға бірінің үстіне, бірінің
астына және жұптастыру әдістері, заттарды сызықтармен сәйкестендіру,
эквиваленттілікті қолдану – бұл ересектер тобында болады.

2-ші сәбилер тобындағы балаларды жиынды
оқытудың негізгі міндеттерінің бірі
практикалық тәсілдерді өзара бір элементтер
жиынынан басқа элементтермен салыстыру
болып табылды, элементтер бойынша
жиындарды нақты заттарды бірінің үсіне бірін
қою әдісі арқылы салыстыру, сонымен қатар
элементтер бойынша бір жиындарды
екіншілермен бірінің астына қою әдісімен
салыстыру.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Көлем сөзі
Сөз таптары туралы мәселенің тіл білімінде қойылысы
Жас ерекшеліктері психологиясының зерттеу пәні мен әдістері
Жас ерекшеліктері психологиясының психологияның басқа салаларынан басты айырмашылығы - даму қарқынына басым көңіл бөлінуі
Патологиялық ауру
Киімдегі сән бағытының көрініс табуы
Өмір философиясы
Жілік сүйектері
Балалардағы тірек – қимыл жүйесінің жасқа қатысты физиологиясы
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТІ
Пәндер