Тасымалдау маршруты




Презентация қосу
Жүк тасымалдаудың
жаңа технологиялары
Тасымалдау әдісін
таңдау
Көлік логистикасының міндеттері
логистикалық жүйеге қатысушылардың
арасындағы байланысты қамтамсыз ету болып
табылады.
Тауарды және жолаушыларды жеткізуге
қатысатын көлік түрінің санына байланысты,
тасымалдау жүйесі бір түрлі (унимодальды)
және көп түрлі (мультимодальды және
интермодальды) болып бөлінеді.
Тасымалдаудың негізгі түрлері.
Унимодальная (бір түрлі) тасымалдау – көліктің
бір түрімен тура тасымалдауды қамтамасыз етеді.
Мысалы, бастапқы пункттен соңғы пунктке
тасымалдау логистикалық тізбектің аралық
операцияларсыз қоймалау және жүк өңдеусіз өткенде
автомобиль қолданылады. Көлік түрін таңдау
критериіне жүк түрі, жөнелту көлемі, жүкті жеткізу
уақыты, тасымалдау шығыны жатады. Мысалы, ірі
тонналы жүктерді және соңғы пунктте кірме
жолдардың болуы темір жол көлгінің пайдалану
тиімді, ал аз партиялы қысқа арақашықтыққа
тасымалдауда автомобилді пайдалау тиімді.
Тасымалдаудың негізгі түрлері
Унимодальная
тасымалдау

Жүктерді аралас
тасымалдау (аралас
бөлек тасымалдау

Мультимодальды
тасымалдауды

Интермодальды
тасымалдау
Жүктерді аралас тасымалдау (аралас бөлек
тасымалдау) екі көлік түрімен жүргізіделі (темір
жол – автомобиль, өзен жолы – автомобиль, теңіз -
темір жолы). Бұл кезде жүк көліктің біріші түрімен
жүк терминалына жеткізіліп, сақтаусыз немесе қысқа
мерзімге сақтап, көліктің екінші түріне тиеп
жөнелтіледі.
Аралас бөлек тасымалдаудың негізгі ерекшелігі
бірнеше көліктік құжаттың болуы, бірыңғай тарифтың
болмауы, көліктік процесстерге қатысушылардың
өзара әркетінің жүйелі схемаларының болуымен б.т..
Тура аралас тасымалдау кезінде жүк иесі бірінші
тасымалдаушымен келісім-шартқа отырады, ал ол өз
атынан және келесі көлік иесінің атынан келісімге
отырады. Жүк иесі екі жақпен де келісіме отырады
және, әрқайсысымен есептесіп, олар өз бағытында
ғана жүктің сақталуына жауап береді.
Интермодальды және
мультимодальды тасымалдау
Мультимодальдық тасымалдау - бір
тасымалдаушы жауапты болатын көліктің
бірнеше түрін пайдалана отырып, жүкті
тасымалдау. Яғни, бір тасымалдаушы жөнелту
орнынан межелі жерге дейін тасымалдауды
ұйымдастырады.
Интермодальды тасымалдау
Интермодальдық тасымалдау - екі немесе одан
да көп тасымалдаушы жауапты болатын
көліктің бірнеше түрін пайдалана отырып,
жүктің орнын ауыстыру. Яғни, жөнелту
орнынан межелі жерге дейін бір тасымалдауды
ұйымдастыру үшін бірнеше тасымалдаушы
тартылады.
Интермодаль

ды

тасымалдау
Контитнет
аралық Контитнентальды
Континентаралық интермодальды тасымалдау
Континетаралық
Континет аралық интермодальдық және
континенттік интермодальдық тасымалдар
ерекшеленеді. Мұның мәні неде:
Континентаралық (құрлықаралық)
интермодальді тасымалдауда - теңіз көлігі
табиғи түрде көліктің негізгі түрі болып
табылады. Жөнелту портына жеткізу және
жөнелту портынан алып кету темір жол
көлігімен немесе автомобиль көлігімен
жүзеге асырылуы мүмкін.
Континенттік интермодальды тасымалдау
Интермодальді контитнентальды тасымалдау

Интермодальді тасымалдаудың
контитнентальды моделінде көліктің негізгі
түрі - теміржол болып табылады, өзен көлігі
сирек кездеседі. Жөнелту пунктіне жеткізу
және жөнелту пунктінен алып кету темір
жол көлігімен немесе автомобиль көлігімен
жүзеге асырылады.
КОНТЕЙНЕРЛІ ТАСЫМАЛДАУ
Интермодальдық тасымалдау - бұл
интермодальдық көлік бірліктерінің көмегімен
жүзеге асырылатын тасымалдау. Ең көп
таралған интермодальды көлік бірліктері -
контейнерлер.
Контейнерлік тасымалдар
(контейнеризация) — стандартты
контейнерлерді пайдалана отырып
жүк тасымалдау.
КОНТЕЙНЕРЛІ ТАСЫМАЛДАУ
Контейнер біз ең стандартты 20 фут және 40
фут білеміз. Бұл контейнер стандарты бүкіл
әлемде қолданылады. Олар теңіз көлігінде кең
таралған.
Контейнерлік тасымалдар жүктерді қазіргі
заманғы тасымалдау түрі ғана емес, сонымен
қатар ең ыңғайлы, сенімді және экономикалық
тиімді тасымалдар. Олар ішкі қатынаста да,
халықаралықта да қолданылады.
АРТЫҚШЫЛЫҒЫ
Контейнерлік тасымалдаудың артықшылықтары:
Жіберушіден алушыға тауарларды қайта тиеусіз
жеткізуді орындауға мүмкіндік береді, осылайша
аралық тиеу – түсіру жұмыстарының көлемін едәуір
қысқартады.
Жүктердің сақталуын арттыру;
Жүк контейнерлерде сақталатындықтан, иелеріне
қойма бөлмелерін жалға алудың қажеті жоқ. Жабық
қоймаларға қажеттілікті қысқарту;
Ыдысқа шығындарды қысқарту.
Кемшіліктері:
автомобиль көлігінің мүмкіндіктерін барынша
пайдалануға мүмкіндік бермейді
автомобиль көлігінің жартылай тіркемесінен 40
футтық контейнерлер қысқа және енсіз
стандартты контейнерлерде ішкі кеңістік толығымен
пайдаланылмайды.
Контрейлер
Теміржол көлігі аумақтық қол жетімділік тұрғысынан
автомобиль көлігі сияқты қол жетімді емес, жүк
жөнелтушілер теміржол терминалына бірден кіре
алмайды, яғни темір жол терминалына тасымалдауды
автомобиль көлігімен жүзеге асыру қажет болады.
Контрейлер - автомобиль жартылай тіркемесі
теміржолмен тасымалданатын жаңа тасымалдау тәсілі.
Контрейлер тасымалының артықшылығы
олар автомобильдердің жоғары маневрлігі мен
жылдамдығын теміржолдың қауіпсіздігі мен ауа-
райына тәуелсіз үйлестіре отырып, тасымалдауды
ұйымдастыруға мүмкіндік береді.
Бұл ретте автомобиль магистральдарын жүктелу
деңгейі төмендеуіне қол жеткіземіз, осылайша жол
төсемінің апаттылық деңгейі мен бұзылу дәрежесі
төмендейді.
Батыста бұл жүк тасымалының танымал болуының
басты себебі - жоғары экологиялық тазалығы.
Автокөлікпен салыстырғанда, тасымалдаудың бұл
түрі табиғатқа айтарлықтай зиян келтірмейді.
ЖҮГІРТПЕ ЖОЛ
Сонымен қатар, жүк тиелген жартылай тіркемелер
авомобиль және жүргізушілермен едені төмендетілген
теміржол платформаларында тасымалдау технологиясы
бар. Мұндай тасымалдау "жүгіртпе жолы" деп те
аталады. Автопоездар өз жүрісімен поездға арнайы
төмен рамалы платформалардан кіреді және оларға
бекітіледі; жүргізушілер осы поездың құрамында
жолаушылар вагонында жүреді. Осылайша, сол
жүргізуші біріктірілген тасымалдауды бастайды және
аяқтайды.
Алынбалы кузов
Алынбалы кузов - жерге орнатуға арналған тіректері
бар жартылай тіркеменің түрі. Жүк машинасы жүк
жөнелтушінің аумағына осы жартылай тіркемені
тасымалдауға рұқсат етілсе, оның пневматикалық
арқасында ол төмен түсіп, жартылай тіркеменің
астына шығады, жартылай тіркемені оның арнайы
тірек механизміне алдын-ала қояды.
Маршрут құру
Көліктік логистиканың қарастыратын
маңызды сұрақардың бірі тасымалдау кезінде
маршруттау мәселелерін шешу қажет, яғни
мүмкіндігінше тиімді маршрутты таңдау
керек.
Мұнда өндірушілерді тұтынушыларға
байланыстырудың міндеттері шешілуі қажет,
бұл стандартты көлік мәселесі (есебі) деп
аталады.
Бұл көлік мәселесін шешудегі шектеу
келесі болып табылады - өндірушілердің
бірі барлық тұтынушылардың
қажеттіліктерін қанағаттандыра алмайды.
Сондықтан бізде белгілі бір аумақта
өндірушілердің белгілі бір саны және
тұтынушылардың белгілі бір саны бар
делік. Жеткізу бойынша жұмыс мейлінше аз
болуы үшін біз қай өндірушіден әр
тұтынушыға қанша мөлшерде жеткізу керек
екенін анықтауымыз керек, яғни тиімді.
маршрутты құру міндеті тұр.
Маятникті маршрут
Маршрут түрі - бір жерде тиеу, басқа бір жерде түсіру
- бұл маятник бағыты деп аталады.
Маршруттардың бұл түрі үш түрге бөлінеді:
Кері бағытта бос жүріс
Кері бағытта жартылай жүкпен
Кері бағытта жүкпен
Сақиналы маршрут
Сақиналы маршрут - бұл бірнеше тиеу және
түсіру пункттерін жалғайтын тұйық цикл
бойымен жүретін жол.
Сақиналық маршруттардың 3 түрі белгілі:
Тасымалдау маршруты
Тасымалдау маршруты - бұл жүкті бір жерде
тиеу, жүкті бірнеше межелі пункт
бойынша тасымалдайтын және
біртіндеп түсіруді жүзеге асырады.
Құрастыру маршруты
Жүк тиеу бірнеше тиеу пункттерінен өтеді,
жүк тиеледі және бір түсіру пунктіне
жеткізіледі.
Құрастыру–тасымалдау маршруты
Құрасыру–тасымалдау маршруты – тиеу
жұмыстары - бұл бір жерде тиеу, екінші жерде
түсіру ішінара тиеу мүмкін болған кезде, содан
кейін үшінші бағытқа жартылай түсіру және
қайтадан тиеу және т. б.
Бұл тапсырмада көлік құралдарының бір
жерде тиеу бірнеше жерде жүк түсіру
кезінде қозғалыс жолы есептеледі. Мақсаты
жалпы көлік жұмысын азайту.
Маршрутты таңдау - жүктерді жеткізу
уақытын және көлікті пайдалану тиімділігін
оңтайландыру процесі.
Ең тиімді маршрут бірқатар факторды
азайтады Бұл фактор уақыт, шығындар
немесе қашықтық болуы мүмкін.

Ұқсас жұмыстар
Маршруттың нөмірі
Жаңа формация мұғалімнің кəсіби маршруты
Каспий бассейнінің порттары арасындағы контейнерлік тасымалдар көлемін арттыру және жүктердің жаңа түрлерін тарту
Жануарларды тасымалдауға дайындау және тасымалдау кезіндегі мемлекеттік бақылау жүргізу
Графтың байланыс компоненттері
ГАЖ ақпараттық жүйесімен тан
Жануарларды тасымалдауға дайындау
ЯДРОЛЫҚ ЗАҚЫМДАНУ ОШАҒЫ
Файлдар және бумалар
Қазақстан мен Украина арасындағы саяси қарым қатнастар
Пәндер