Болондық декларация материалдары және болондық үдеріс




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАНДА ЖӘНЕ ШЕТ ЕЛДЕРДЕ
ЖОҒАРЫ БІЛІМ АЛУДЫҢ ЖАҒДАЙЫ МЕН
ДАМУ ТЕНДЕНЦИЯЛАРЫ
Жоспары:
1. Болондық декларация материалдары және
болондық үдеріс
2. Әлемдік кәсіби білім жүйесіне қысқаша
сипаттама. Әлемдік білім беру кеңістігі. Жоғары
білім берудің ЮНЕСКО бойынша стратегиялық
міндеті
3. Шет елдерде ( Жапония, Германия, Оңтүстік
Корея, АҚШ, Англия, Франция, Финляндия)
жоғары білімді маман даярлау жағдайы
Болондық үдеріс

еуропалық жоғары кәсіби білімде біртұтас жалпы-еуропалық білім
кеңістігін қалыптастыруға бағытталған жаһандану үрдісінің көрінісі.
Алғашқы еуропалық университеттің отаны - Болонья қаласының
(Италия) құрметіне аталған Болондық декларациямен (1999 ж.)
бекітілген. 2004 жылға дейін Болондық процеске 40 ел мүше болды.
Мүше-мемлекеттердің ағымдағы мәселелерін талқылау мақсатында
мерзімдік кездесулерді ұйымдастыруды көздейді.
Болондық үдеріс – жалпы қызмет принциптеріне негізделген жоғары
білімнің біріңғай еуропалық жүйесінің құрылу процесі.

Еуропалық білімнің бәсекелестікке қабілеттілігін және тартымдылығын жоғарылату

академиялық кредиттер жүйесін қабылдау

ұлттық білім жүйелерін жақындастыру

нәтижелерге және студенттік орталықтандырылған оқытуға бағытталу - Болон процесі
шеңберіндегі басты ұстанымдарға жатады

жоғары білімнің ұлттық жүйесін реформалауды қарастыратын жоғары білімнің құрылымдық
қайта құрылу процесі, көп дәрежелі жоғары білімді енгізу
Болондық үдеріс – еуропа аймағындағы жоғары білім беруді
және ғылыми зерттеулерді қорғау және жақсарту құралы,
мөлдірлік пен мобильділікті көтеру құралы болып табылады.
Болон процесі жоғары оқу орнының қоғамдағы орнын
мойындайды және сапаға ерекше мән береді, бірақ сапаны қолдау
мен оны жоғарылату, жүйе мен оның кадрларына берілетін
мемлекеттік инвестицияны көтеруді талап ететіндігін айтады.
ЮНЕСКО (хабарлаған) жариялаған ХХІ ғ. үшін жоғары білім
туралы Бүкіләлемдік декларацияға сәйкес жоғары білім қоғамдағы
прогреске және өзінің өмірдегі мүмкіндіктерін нақты көрсеткен көп
ғасырлық тарихы бар. Білімді жаңарту көлемі және ырғағы сондай
ұлттар мен қоғамдық, адамның мәдени, әлеуметтік-экономикалық,
экологиялық қатерсіз даму маңызды компонент болып ғылыми
зерттеулер және жоғары білімдерге қоғам сүйенетін болған.
Осыған байланысты, біздің еліміз және қоғамымыз қазір басынан
кешіп жатқан рухани және адамгершіліктің терең аспектілерін
қабылдау және экономикалық қиындықтардан шыға алатындай адами
құндылықтарды сақтай алатындай, жаңашылдық пен білімді
жаңартуға жоғары білім алдында көп міндеттер тұр.
• Мәдениет саласында көпжақтылық пен плюрализмді шарттарындағы аудандық,
ұлттық, халықаралық және тарихи мәдениетті таратуда, дамытуда, кеңейтуде,
сақтауда, түсінуде көмек көрсету
• Оқытушыларды дайындап, білімнің барлық деңгейлерін жаңашылдандыру және
дамыту
• Бүкіл өмір бойында жоғары білім және одан кейінгі білім алу мүмкіндігін туғызу;
жүйе көлеміндегі оқушыларға жоғары білім алуды тоқтатуға бір көрініс беріп және
таңдаудың оңтайлы мүмкіндігін қамтамасыз ету
• Жоғары деңгейдегі әдет пен білімді біріктіретін біліктілікті алу мүмкіндігі бар
адамның іс-әрекетіндегі барлық салалардағы әлеуметтік және өзінің жеке
мұқтаждықтарын қанағаттандыра алатын жауапкершілікті азаматтар мен жоғары
білікті мамандар даярлығын қамсыздандыру, осындай даярлықтар үшінқоғамның
қазіргі және болашақ мұқтаждықтарына ылғи бейімделетін оқу бағдарламалары мен
курстар
міндеттерін былай анықтайды
ЮНЕСКО – ның айтылып кеткен декларациясы жоғары білім
1997 ж. ЮНЕСКО-дағы басты конференциясы қабылдаған
жоғары оқу орнының оқытушы мамандар беделі туралы сұрақтар
бойынша ұсыныстарға сәйкес студенттер мен қызметкерлерді:
талаптылық пен ақыл-ойды және ғылыми әдепті сақтай отырып, өз
әрекеттерінің негізгі қызметтерін кеңейту және сақтау керек;
қоғамға қажетті талдауда, түсіндіруде және мәдени, әдеп
мәселелерінде жауапкершіліктен тәуелсіз мүмкіндіктерге ие болу
керек; ЮНЕСКО шығарған қаулыдағы келісімділік және теңдік,
еркіндік, әділеттілік, әлемді қоса, құндылықтарды мойындауда жан-
жақты белсенді кеңейту және қорғау үшін өзіндік моралды беделін
және ақыл-ой мүмкіндіктерін пайдалану.
Әлемдік тәжірибе көрсеткендей, білім берудің жаңа сапасына
қол жеткізу 12 жылдық жалпы білім беретін мектептер жағдайында
мүмкін болады, ол білім туралы құжаттардың айыр басталуын,
бейіндік оқытуды, көп тілдікті қамтамасыз етеді.
Қазақстанда 12 жылдық білім беруге көшуді 6 жастан бастау
көзделеді, бұл жас мектепте білім алуға неғұрлым қолайлы, адам
дамуының физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес деп есептелінеді.
Бастауыш мектепте оқу жүктемесін ұлғайтпай-ақ, шетел тілі мен
информатика негіздері енгізіледі. Негізгі мектепте базалық білім
беру 10-сыныпта аяқталады, біріктірілген курстар, алдын ала
бейіндік даярлау енгізіледі.

Британия мектептері әлемнің

Германияның білім беру
түкпір-түкпіріндегі
жүйесі демократиялық деп
оқушыларды магнит секілді
айта аламыз. Ата-ана мен
Германия тартуда.Ұлыбритания
Британдық
оқушы төменгі сыныпта өзіне
мектептер «Барлық жерде
керекті мектепті таңдайды.
оқытады, бірақ біз нағыз
Төменгі сыныптарда, яғни 6-
серілерді тәрбиелеп
10 жас аралығында балалар
шығарамыз» деп ұрандайды.
оқуды, санауды, жазуды,
Британ білім беру жүйесінің
табиғатты тануды үйренеді.
бренді де осы тіркеспен
10-19 жас аралығында
байланысты. Біріккен
жоғары сатыда оқып, оқушы
Корольдікке тән ерекшеліктің
мамандана
бірі – Орта ғасырдан бері келе
бастайды.Германияда
жатқан ақылы
мектептің мынадай түрлері
интернаттар(Boarding School).
бар:негізгі мектеп
Қазір бұл ордаларда
(Hauptschule ) – 5-6 жыл
«ақсүйектер» ұрпағы білім
оқытылады, шынайы мектеп
алады, себебі жетістікке
Realschule) – 6 жылды
жеткен адамдардың көпшілігі
қамтиды. Осының
интернатта оқыған.
қорытындысы бойынша
Британияда, әсіресе, осы оқу
жоғары мектепке
орнында қыздар мен ұлдарды
(Gymnasium), кейін
бөліп оқыту дәстүрі жақсы
және жоғарғы (college, 11-15

Балалар 8-14 жас аралығында
жас, одан кейін lycee, 16-18
бастауыш мектепте оқиды.
жас–соңғы жылда кейбір
Онда оқытылатын пәндер:
мамандықтарды меңгеріп
корей тілі, математика, нақты
Оңтүстік Корея шығуға болады).
Франция Бұл дәстүр
ғылымдар, тіл, бейнелеу
бір ғасыр бойы жалғасып
өнері. Әдетте барлық пәнді
келеді. Мемлекеттік
бір ғана мұғалім жүргізеді.
мектептерде оқу тегін,
Білім беру жүйесінің
жекеменшіктер ақылы
сатыларына өту емтихан
болғанымен, мемлекеттің
балымен емес, оқушының
дипломын береді. Айта
жасына байланысты
кетейік, Франциядағы
анықталады. Қазіргі таңда
мемлекеттік мектептер 80
ағылшын тілі үшінші
пайызды құрайды.
сыныптан бастап оқытылады.
Жекеменшік мектептердің
Корей тілінің
көпшілігі діни бағытта
грамматикасында өзгерістер
оқытады. Мектептер өзара
өте көп болғандықтан,
sous contrat және hors contrat
ағылшын тілін меңгеру өте
болып екіге бөлінеді.
қиын. Бұл ата-ана үшін
Алғашқысының мұғалімдеріне
күрделі мәселе десе де
мемлекет айлық төлейді,
болады. Балаларын Хагвон
мектептер ұлттық
аталатын арнайы
бағдарлама және қалыпты
орталықтарға жібереді.
сабақ кестесі бойынша оқиды,
Мұнда ағылшын тілі ана тілі
екіншісіне мемлекеттен
саналатын мамандарға
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Көшербаев Қ.Е., Ахметов Ә.Қ., Әбілқасымова А.Е.,
Рахымбек Х.М. Қазақстан Республикасында жоғары
білімді дамыту стратегиясы. – Алматы: Білім, 1988
2. Акыбаева Ж.С. Современное состояние
университетского образования в Центрально-
Казахстанском регионе //Вестник МАН. – М., 1997.
3. Шукшунов В.Е. Взгляд на образование ХХІ века //Вестник
МАН. – М., 1998.
4. Правила кредитнойсистемы обучения. – Астана: МОН Рк,
2003.
5. Ефремов А.П., Чистохвалов В.Н. Кредиты и учебный
процесс. – М., 2003.
6. Положение оборганизации учебного процесса по
кредитной системе обучения в Карагандинском
государственном университете им. Е.А.Букетова. –
Караганда, 2004.
7. Ахметова Г. Білім сапасын арттырудың кепілін
мұғалімнің рухани жан дүниесінен іздеу керек. // Алаш
айнасы. Алматы: 5 сәуір 2012 .-4б.
8. Қазақстан жоғары мектебі // Болонский процесс. №1,
2004г.;

Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГ ҚЫЗМЕТКЕР
Жоғары білім берудің мазмұны
Рефераттық жұмыстың басқа жазба жұмыстарынан ерекшеліктері, мақсаттары мен міндеттері
Болон процесінің басты мақсаттарының құрамында еуропалық мәдени құндылықтарды дамытудағы университеттердің негізгі басты орнын мойындау
БОЛОН ПРОЦЕСІ ТАРИХЫ
Қазақстанның жоғары мектебі дүниежүзілік білім деңгейіне жетуге және бірыңғай білім беру жетістігіне енуге ұмтылу бағытында
Болон процесінің басталуы
Білімді жастар елдің болашағы
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫ МИНИСТРЛІГІ
Барокко сәулетінің негізгі ерекшеліктері
Пәндер