Жоғары мектеп оқытушысының коммуникативтік біліктілігі




Презентация қосу
Жоғары мектеп
оқытушысының
коммуникативтік біліктілігі

Орындаған: Сексенбай Ж.С.
Коммуникативтік біліктік туралы
түсінік.
• Коммуникация латын тілінен аударғанда «ортақ ету, байланыстыру,
араласу дегенді білдіреді. ХІХ ғасыр коммуникация техникалық мағынада
«байланыс орнындағы жолдар, құралдары деп қолданылды. ХХ ғ. ол
әлеуметтік мағынаға ие болды.
• Л. С. Выготский, В. Н. Курбатов, А. А. Леонтьев т. б. көптеген
энциклопедиялық сөздіктерде «коммуникацияң ұғымы – хабарлау жолы,
қарым-қатынас деп түсіндіріледі.
• Т. Парасонстың пікірінше, коммуникавцияны адамдар арасындаєы қарым
қатынас, өзара әрекет деп түсінуге болады.
• К. Чериидің пікірінше коммуникация сан алуынан байланыс жүйесін
пайдаланатын әлеуметтік қарым қатынас, оның ең маңыздысы тіл және
сөз дейді.
• Коммуникация субъекті объектілік байланыс, субъект қандайда
бір ақпаратты береді (білім, идея, іскерлік хабарлама, мәлімет,
нұсқау және т. б), ал объект ақпаратты пассивті алушы
(қабылдаушы) ретінде болады. Қазіргі таңда оқытушының
коммуникативтік икемділігін , бірімен қарым қатынаста тез әрі
шапшаң тіл табысу қабілетін қалыптастыру үшін
педагогикалық теория мен тәжірибеде жоғары оқу орындарына
бағытталған диалогтік және пікірталастық әдістемелердің
топтамасы қолданылып келеді.
Кәсіби – педагогикалық қарым – қатынасты қалыптастыру
мәселесіне талдау жасағанда кері қатынас барысында
рефликсивтік жағдай төмендеп және диагностика нақты болмай
қалуы мүмкін, бірақ бұл көбінесе ескеріле бермейді. Сол себепті
педагогикалы қырым – қатынастың технолгиясын толық шешу
үшін коммуникативтік міндеттерді орындалу сатысы
төмендегідей болуы мүмкін :
-қарым – қатынас жағдайына беймделу;
- сырттағы адамдарды өзіне қарату;
- нысанның жан дүниесін жаулап алу;
- сөздік қарым – қатынасты іске асыру;
- эмоционалды және мазмұнды байланысты іске асыру;
Педагогикалық қарым – қатынас келесі бөліктерді
қамтиды және педагогикалық үрдіске сәйкес бір
қарқындылыққа ие болады:
• мерекелік шараға немесе сабақты дайындау үрдісі
кезінде қарым – қатынасты қалыпқа келтіру;
• қарым – қатынастың үзбей ұйымдастырылуын
қамтамассыз ету;
• педагогикалық үрдісте қарым – қатынасты басқару;
Коммуникативтік міндеттер педагогикалық
міндеттер болып табылады, яғни коммуниативтік
міндет педагогикалық орындау барысында педагогикалық
көзараситарға әсер ете отырып, оның коммуникативтік
қабілетін жүзеге асуына мүмкіндік жасайды. Кейбір
педагогтар коммуникативтік міндетті педагогикалық
үрдістің бөлігі ретінде есепке алмайды. Жалпы айтқанда
коммуникативтік міндеттер хабар алуға және оны
жалғастыру үшін қолданылады.
Сонымен бірге коммуникативтік міндеттерді шешу
барысында екі негізгі мақсатқа жүгінеді:
- студенттерге хабарды жеткізу ;
- белгілі бір әрекетке ұмтылу.
Коммуникативтік дайындық жас маманға сабақты
бастаудағы педагогикалық қарым – қатынастың аса маңызды
элементі. Оның іске асуының технологиясын негізгі элементтің бірі
төмендегілер жатады:
- белгілі бір топқа немесе ұжымға нақты білім беру барысын
елестету;
- нақты ұжыммен қарым – қатынас жасау барысында нақты топқа
сәйкестендіру және жағымды эмоционалды жағдайды
қалыптастыра келе жағымсыз әсер ететін факторлардың
туындауына жол бермеу;
Пайдалынылған әдебиеттер:
1. Беркімбаева Ш.К., Құсайынов А.Қ және т.б. Жоғары
мектеп педагогикасы. – Алматы. 2010.
2.Жоғары мектеп педагогикасы: оқу құралы. М.К.Бұлақбаева. –
Алматы: “Отан” баспасы, 2015. – 27-31 беттер
3. bilimdiler.kz, infourok.kz сайттары

Ұқсас жұмыстар
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби біліктілігі
Қарым қатынасты модельдеу
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби және коммуникативтік біліктілігі
Оқытушының кәсіби құзыреттілігі
Педагогтың кәсіби өзін-өзі тануы мен өзіндік дамуы жайлы ақпарат
Оқыту коммуникативті заңдылықтары
Жас тәрбиешінің педагогикалық технологиясы
Құзіреттілік
Педагогтың тұлғасы және оның кәсіби құзыреттілігі
Жоғары мектеп педагогикасы
Пәндер