Бастауыш сынып математикасында шама ұғымын оқыту әдістемесі



Бастауыш сынып математикасында шама ұғымын оқыту әдістемесі
Орындаған: Әбіләкім Зерде
Жетекшісі: Сагимбекова О. К.
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
«Алматы облыстық білім басқармасы» ММ
«Есік гуманитарлық-экономикалық колледжі» МКҚК
Есік, 2021 жыл

Мазмұны
КІРІСПЕ
НЕГІЗГІ БӨЛІМ
1. ШАМАЛАРДЫ ӨЛШЕУДІ ОҚЫТУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЖӘНЕ МАТЕМАТИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1. 1 Кесіндінің ұзындығы
1. 2 Геометриялық фигураның ауданы
1. 3 Масса
2. ШАМАЛАР АРАСЫНДАҒЫ БАЙЛАНЫСТЫ АЙҚЫНДАЙТЫН ЕСЕПТЕРМЕН ЖҰМЫС ӘДІСТЕМЕСІ
2. 1 Пропорционал шамаға берілген есеппен жұмыс
2. 2 Қозғалысқа берілген есептердің түрлері және шешу тәсілдері
2. 3 Математика сабағында пайдаланылатын дидактикалық ойындар(үлгі ретінде)
ТӘЖІРИБЕЛІК БӨЛІМ
ҚОРЫТЫНДЫ
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР

Кіріспе
Бастауыш сыныпта мынадай шамалар қарастырылады: ұзындық, аудан, масса, сыйымдылық, уақыт, т. б. оқушылар бұл шамалар жөнінде нақты түсінік алуы тиіс, олардың өлшеу бірліктерімен танысуы, шамаларды өлшей білу шеберлігін меңгеруі, өлшеу нәтижелерін түрліше бірліктермен өрнектей білуге үйренуі, атаулы сандарға арифметикалық амалдар қолдана білуі тиіс.
Шамаларды оқып үйренудің маңызы зор. Өйткені шамалар математиканың ең бір маңызды ұғымы болып табылады. Әрбір оқып үйренетін шама - бұл бізді қоршаған дүниедегі реал объектілердің белгілі бір жалпыланған қасиеті. Өлшеулерге берілген жаттығулар кеңістік туралы түсініктерді дамытады, оқушыларды өмірде кең түрде қолданылатын маңызды практикалық дағдылармен қаруландырады.

Зерттеу мақсаты: оқытуда шамаларды үйрену және оларды өлшеу арқылы тиянақты білім беру, олардың ынта - жігерін, ойлау қабілетін, белсенділігін арттыру; оқушыларды өмірде кең түрде қолданылатын маңызды практикалық дағдылармен қаруландыру жолдарын айқындау;
Зерттеу нысаны: математика сабағында шамаларды үйрену және оларды өлшеу үрдісі.
Зерттеу болжамы: Егер бастауыш сыныпта оқушыларға шамалардың, сандардың қатынасын жетік меңгерте алсақ, онда олардың математикадан білім деңгейі жоғарылайды және т. б пәндерді оқушылардың жетелей түсінуіне, қазіргі заман талабына сай терең білім алуына ықпал жасайды.

Шамаларға кіретін тақырыптар
Кесіндінің ұзындығы туралы нақтылы білім қалыптастыру;
Ұзындық бірлігімен, олардың арасындағы қатынаспен таныстыру;
Өлшеу дағдыларын қалыптастыру;
Ұзындықты қосу және азайту;
Дененің массасы және ыдыстың сыйымдылығы туралы нақты түсінік қалыптастыру;
Оқушылардың масса бірліктері және олардың арасындағы қатынаспен, сыйымдылық бірлігі литрмен таныстыру;
Өлшем бірліктерін өрнектей білуге үйрету;
Масса бірліктерін қосу және азайту;
Көлем. Текшенің көлемін таба білуге үйрету;
Уақыттың өлшем бірлігімен және олардың арасындағы қатынасмен таныстыру;
Сағат арқылы уақытты анықтай білуге үйрету;
Уақыт бірліктерін қосу және азайту;
Аудан ұғымымен және шаршы сантиметр ұғымымен таныстыру;
Палетка арқылы фигураның ауданын табуға үйрету;
Тіктөртбұрыштың, шаршының ауданын табуға үйрету, іс жүзінде біліктілігін қалыптастыру;
Шаршы дециметрмен, шаршы метрмен, ар, гектар, шаршы миллиметр бірліктерімен және арасындағы қатынаспен таныстыру.

Негізі бөлім
Сандар мен шамалар бастауыш мектептегі математика курсының негізгі, яғни фундаменталды анықталмайтын ұғымдарына жатады. Шама бізді қоршаған дүниенің (заттар, құбылысытар, т. б. ) жалпыланған қасиетін көрсететін математикадағы ең маңызды ұғым. Шамаларды оқыту оны өлшеумен тығыз байланысты.

Шамаларды оқыту әдістемесі
Шаманың өзіндік ерекшелігін ескеріп және пркатикалық іс-әрекеттерге сүйене отырып, шама жайында түсінік беру мына ретпен жүзеге асады:
Нақты шама туралы оқушының түсінік деңгейі анықталады және сәйкес ұғым мен термин енгізіледі;
Біртекті шамалар салыстырылады;
Шаманың негізгі өлшеу бірлігі таңдап алынады да, онымен таныстырылады, өлшеу құрал-жабдықтары көрсетіледі;
Негізгі өлшеу бірлігінің көмегімен шаманы өлшеу процессі көрсетіледі;
Өлшеудің бір атау бірлікпен өрнектелген шамадан осы текті шаманың басқадай атау бірлігіен көшуге жаттықтырылады;
Бірдей немесе әр түрлі атау бірліктерімен өрнектелген шамаларды қосу мен азайту және шаманы санға көбейту мен бөлу қарастырылады.


КЕСІНДІНІҢ ҰЗЫНДЫҒЫ
Кесіндінің ұзындығы деп әрбір кесінді үшін төмендегіше анықталатындай оң шаманы айтады.
1) Тең кесінділердің ұзындықтары тең болады;
2) Егер кесінді саны шектеулі кесінділерден құралса, онда оның ұзындығы осы кесінділердің ұзындықтарының қосындысына тең болады.
Ұзындықтың басқа да стандарт бірліктеріне мм, см, дм, км жатады. Ұэындықтың бірліктері арасындағы қатынас төмендегі кестемен сипатталады;
1см = 10 мм
1 дм = 10 см = 100 мм
1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм
1 км = 1000м = 1 дм = 1 см = 1 мм

ГЕОМЕТРИЯЛЫҚ ФИГУРАНЫҢ АУДАНЫ
Фигураның ауданы деп әрбір фигура үшін төмендегіше анықталатын теріс емес шаманы айтады:
Тең фигуралардың аудандары тең болады;
Егер фигура саны шектеулі фигуралардан құралатын болса, онда оның ауданы олардың аудандарының қосындысына тең болады.
Ауданның тұрмыста жиі қолданылып жүрген стандарт бірліктері:мм2, см2, дм2, м2, км2 сондай-ақ а(ар), га(гектар) .
Аудан бірліктері арасындағы қатынас мына кестемен сипатталады:
1см2=100 мм2;
1дм2= 100 см2 = 1 мм2;
1м2 = 100 дм2 = 1 см2 = 1 мм2;
1 км2 = 1 м2 = 108 дм2 = 1010 см2 = 1012 мм2;
1а = 100 м2;
1 га = 1 м2;

Масса

ШАМАЛАР АРАСЫНДАҒЫ БАЙЛАНЫСТЫ АЙҚЫНДАЙТЫН ЕСЕПТЕРМЕН ЖҰМЫС ӘДІСТЕМЕСІ
Бастауыш сыныптарда пропорционал шамамен байланысты есептерді шығару қарастырылады: төртінші пропорционал шаманы табуға (қарапайым үштік ереже) берілген, пропорционал бөлуге және екі айырма бойынша белгісіз шаманы табуға берілген есептер арнайы қарастырылады.
Жылдамдық - уақыт - қашықтық шамалары арасындағы байланыстарды анықтау басқа пропорционал шамалар арасындағы байланыстарды анықтау әдісімен жүргізіледі. Егер қашықтық пен жүрілген уақыт белгілі болса, онда жылдамдықты бөлу амалы бойынша табуға болады; егер жылдамдық пен жүрілген уақыт белгілі болса, онда қашықтықты көбейту амалымен табуға болады; егер қашықтық пен жылдамдық белгілі болса, онда жүрілген уақытты бөлу амалымен табуға болады

ШАМАЛАР АРАСЫНДАҒЫ БАЙЛАНЫСТЫ АЙҚЫНДАЙТЫН ЕСЕПТЕРМЕН ЖҰМЫС ӘДІСТЕМЕСІ
Сонымен қатар, IV сыныпта кездесу қозғалысына және қарама - қарсы бағытта қозғалысқа арналған есептер енгізіледі. Осы есептердің әрқайсысының берілген мәліметтер мен ізделінді шамаларға байланысты үш түрі болады:
I түрі - денелердің әрқайсысының жылдамдығы мен қозғалыс уақыты берілген, ізделінді шама - қашықтық;
II түрі - денелердің әрқайсысының жылдамдығы және қашықтығы берілген, ізделінді шама - қозғалыс уақыты;
III түрі - қашықтық, қозғалыс уақыты және денелердің біреуінің жылдамдығы берілген, ізделінді шама - екіншісінің жылдамдығы;

Практикалық бөлім

- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz