Бақылау әдісі




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Оңтүстік Қазақстан
Денсаулық Сақтау Медицина Академиясы
Министрлігі “АҚ”

Әлеуметтік-гуманитариалық пәндер кафедрасы

Презентация
Тақырыбы:Әлеуметтанулық зерттеудің негізгі кезеңдері.

Орындаған:Сейдалиев.Б.М
Тобы:Фөтқа 201Б
Қабылдаған:
Жоспар:
1.Кіріспе
2.Негізгі бөлім
•Әлеуметтік зерттеу
•Бақылау әдісі
•Деректерді жинаудың сандық әдісі
•Сауалнама әдісі
•Кезеңдер
3.Қорытынды
4.Пайдаланылған әдебеттер
Кіріспе:
Әлеуметтік зерттеулер - әлеуметтік, қоғамтанулық
зерттеулердің бір түрі, қоғамды жекелеген ғылымдардағы
арнайы және нақтылы-әлеуметтік зерттеулерде
жалпытеориялық және әдістемелік негіз, "өзегі" ретінде
қарастырады. Әлеуметтік зерттеулерді бір жағынан,
жалпылама, абстрактылы, қоғамды өзіне
тән әмбебап белгілеріне, мәніне,
бүкіл әлем заңдылықтарына сай зерттейтін әлеуметтік-
философиялық зерттеулерден ажыра- тып қарау керек;
екінші жағынан, қоғам¬дағы нақтылы, арнайы
ғылымдардағы - саясаттану, экономикалық
теория, мәдениеттану, әлеуметтік
психология, құқықтану, этнология және т.б. - әлеуметтік
Бұнда қоғамәлеуметтік біртұтас
түрінде зерттелмей, оның кейбір
жекеле¬ген құрылымдары, бөлігі,
саласы қарас- тырылады. Ә.З.-ге сай
белгілер: әлеу- меттік шынайылықты
зерттеуге жүйелі көзқарас; әлеуметтік
дәйектерге сүйену; эмпирикалық
материалдар қолдану. Әлеуметтану
құрылымына сай Әлеуметтік
зерттеулер теориялық және эмпирика
лық; негізгі және
қолданбалы; макро, микро және орта
деңгейдегі болып бөлінеді. Маңызы
жағынан көпшілік Әлеуметтік
зерттеулер бір әлеуметтік құбылыстың
немесе процестің екіншісінен
тәуелділігін анықтаудан тұрады
Эмпирикалық әлеуметтанулық зерттеуде үш негізгі
кезеңді бөлуге болады, олардың әрқайсысы бірқатар
маңызды процедураларды қамтиды:дайындық (зерттеу
бағдарламасын әзірлеу);негізгі (эмпирикалық зерттеу
жүргізу);қорытынды (деректерді өңдеу және талдау,
тұжырымдар мен ұсыныстарды қалыптастыру).Кез-
келген зерттеу кез-келген мәселені шешуден
басталады. Зерттеу мәселесін кез-келген тапсырыс
беруші сырттан қоюы мүмкін немесе танымдық
қызығушылыққа байланысты болуы мүмкін. Тақырыпты
ашуда біз кез-келген өндірістік ұйымда жүргізілуі
мүмкін қолданбалы әлеуметтік зерттеуге назар
аударамыз. Сондықтан біз қазіргі уақытта Өндірістік
ұйымдардың алдында тұрған нақты мәселелерді
қарастырамыз.
Әлеуметтанулық зерттеу әдістерінің бірі-
бақылау, ол зерттеушінің оқиғалар мен
Бақылау: жағдайларды тікелей және тікелей
тіркеуі арқылы бастапқы әлеуметтік
ақпаратты жинауды, басқа әдістердің
негізінде бастапқы ақпаратты жинаудың
қарапайым әдісін білдіреді. Ол өмірден
келген жаратылыстану ғылымдарынан
алынған. Алайда, күнделікті өмірде
байқау және ғылыми байқау бірдей емес.
Ғылыми бақылау жүйелі, жүйелі,
нәтижені кейінгі тексерумен
сипатталады.
Зерттелетін жағдайдағы бақылаушының
рөліне байланысты бақылаудың төрт түрі
бөлінеді:
•бақылаушының жағдайға толық
қатысуы
•жағдайға қатысушы бақылаушы ретінде
•бақылаушы қатысушы ретінде
Социологиялық зерттеу кезеңдері. Зерттелетін
мәселені таңдау: ғылыми әдістер арқылы зерттеу
үшін маңызды мәселені таңдау әдебиетке шолу:
тақырып бойынша қолданыстағы теориялар мен
зерттеулерге шолу гипотезаны құру: зерттелетін
айнымалылар арасындағы байланысты
анықтайтын тұжырымдама зерттеу
бағдарламасын таңдау: гипотезаны тексеру
әдістерін анықтау, эксперименттер,
сауалнамалар, бақылау, бар нәтижелер мен
тарихи дәлелдерді зерттеу деректерді жинау:
зерттеу жобасына сәйкес деректерді жинау және
тіркеу нәтижелерді талдау: зерттеу барысында
анықталған фактілер арасындағы байланысты
іздеу қорытындылар: зерттеу нәтижелерін
анықтау, жұмыстың кең мағынасын анықтау,
Деректерді жинаудың сандық
әдістері:
Әлеуметтанудың тәуелсіз дамуы оның әлеуметтік
процестерді талдауда күрделі математикалық
процедураларды қолдана отырып сандық әдістерді
белсенді игере бастауымен, оның ішінде ықтималдық
теориясын, эмпирикалық мәліметтерді жинау мен
талдауды, статистикалық заңдылықтарды құруды
бастауымен және эмпирикалық зерттеудің белгілі бір
рәсімдерін жасауымен байланысты. Сонымен бірге
әлеуметтану Статистика, демография, Психология
және қоғам мен адамды зерттейтін басқа пәндердің
жетістіктеріне сүйенді.
Социологиялық зерттеудегі
сауалнама әдісі
Сауалнама-адамдардың белгілі бір тобына (респонденттерге)
сұрақтар қою арқылы ақпарат жинау әдісі. Маркетингтік
зерттеулердің 90% - ында бұл әдіс қолданылады.жаппай
сауалнама (сауалнама тақырыбы бойынша кездейсоқ таңдалған
маман емес адамдар тобы);сараптамалық сауалнама
(респонденттер - сауалнама тақырыбы бойынша
мамандар);терең сұхбат, яғни тақырып бойынша еркін түрде
әңгімелесу;респонденттерді алдын-ала дайындаумен нақты
жағдай туралы мәліметтер жинауды қамтитын фокустық
сауалнама;социометриялық сауалнама топ ішіндегі
қатынастарды өлшеуге қызмет етеді.Сауалнама: күндізгі және
сырттай (пошта, газеттер мен журналдар арқылы, Интернет
желісінде).
Бірінші кезең-дайындық жұмыстары, оның маңызды құрамдас
бөлігі — жалпы зерттеу бағдарламасын құру. Оның негізінде
ақпаратты жинаудың, өңдеудің, талдаудың таңдалған әдістерін
қолданудың нақты бағдарламаларын жасауға болады, Жұмысқа
қажетті құралдар мен құралдар жасалады. Бұл әлеуметтанулық
зерттеудің өте маңызды кезеңі, өйткені нәтижелер және тұтастай
алғанда барлық зерттеулер оның сауатты жүргізілуіне
байланысты.
Екінші кезең-жедел-процедуралық. Мұнда дайындалған
құралдарды қолдана отырып, белгілі бір процедураларды
қолдану түрінде зерттеу объектісіне тікелей әсер етеді,
яғни.нақты эмпирикалық зерттеу. Негізгі мақсат — зерттелетін
объект туралы мәліметтер жинау.
Үшінші кезең-нәтиже. Ол алынған деректерді, іс-қимыл
нәтижелерін өңдеу, талдау, жалпылау, ұсыныстар әзірлеу, әдісті
қолдану тиімділігін бағалау болып табылады.Социологиялық
зерттеу оның нәтижелері бойынша ғылыми есеп құрумен
Қорытынд
ы
Әлеуметтанушының зерттеу жұмысы үшін жалпы
әлеуметтанулық зерттеудің бағдарламасының
маңызды ұйымдастырушылық рөлін атап өткен жөн.
Әлеуметтанулық зерттеу бағдарламасы-бұл ғылыми
ізденістің әдіснамалық және әдістемелік
алғышарттарын, процедураның ережелері мен
оларды тексерудің логикалық реттілігі көрсетілген
зерттеу гипотезаларын қамтитын негізгі құжат.
Социологиялық зерттеу бағдарламасы-алынған
ақпарат нәтижелері құжатталатын жүргізілген
зерттеу туралы есептің негізгі бөлігі.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Әлеуметтану: оқу құралы / М. А. Ертаев, С. М. Тасқынбаева, Ф. М. Каратаева. - Қарағанды: ЖШС «Medet
Group», 2020. - 330 бет.
2. Косов, Г. В. Саясаттану және әлеуметтану негіздері: медицина училищелері мен колледждеріне арналған оқулық /
қазақ тіліне ауд.
3. Жанысбеков М.А. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері: дәрістер кешені / ҚР денсаулық сақтау және
әлеуметтік даму министрлігі. ОҚМФА. «Қазақстан тарихы және әлеуметтік-қоғамдық пәндері». - Шымкент: [б.
и.], 2015. - 101 б.
4. Рахымбаева А. С. Саясаттану (Дәрістер жинағы): оқу құралы.- 2012. 232 бет.
5. Әбсаттаров, Р. Саясаттану негіздері. 2 томдық. Т.1.:оқу құралы / - Алматы: Қарасай, 2012
6. Сыдықов, Ұ. Саясаттану: оқулық .- 2-бас .- Алматы: Эверо, 2012- бет.
7. Бринкерхоф, Д. Әлеуметтану негіздері: оқулық / Д. Бринкерхоф, Р. Уейтс, С. Ортега; Қаз.тіл.ауд.С.А
Амандосова[және т.б.]. - 9- басылым. - Астана: Ұлттық аударма бюросы, 2018. - 464 б. с.: (Рухани жаңғыру).
8. Ритцер, Д. Әлеуметтану теориясы: оқулық / Д. Ритцер, Д.Степницки; қаз. тіл. ауд. Г.О. Әбдікерова [және т.б.].
- 10- басылым. - Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. - 856 б.: (Рухани жаңғыру).
9. Әлеуметтану: жаңа буынға арналған оқулық / А. Н. Тесленко, Ж. Ж. Сембина, А. Т. Аязбаева; ҚР білім және
ғылым министрлігі. «ҚазГЮУ университеті» АҚ. - Қарағанды: ЖШС «Medet Group», 2015.

Ұқсас жұмыстар
Ғылыми - педагогикалық зерттеу әдістері
Даму психологиясын зерттеу әдіс - тәсілдері
ПСИХОЛОГИЯНЫҢ МІНДЕТТЕРІ МЕН ӘДІСТЕРІ
Психологиядағы ғылыми зерттеу әдістері
Жаппай бақылау
БАҚЫЛАУ зерттеуші бақылау басталмас бұрын бала
Жеке тұлға
ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
ПСИХОЛОГИЯ ӘДІСТЕРІ
МҰҒАЛІМ ОҚЫТУ
Пәндер