Алаш зиялылары




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:
•Алаш зиялылары
■ Алаш партиясы 1917 жылы 21-26 шілдеде Орынбор қаласында
өткен Бірінші бүкілодақтық съездің шешіміне байланысты
құрылған еді. Бұл съезге Ақмола, Семей, Торғай, Орал, Жетісу,
Ферғана, облыстарынан және Бөкей ордасынан делегаттар
қатысқан. Съезде қаралған 14 мәселенің ішіндегі ерекше
маңыздысы қазақ қоғамының сол кездегі алдында тұрған
мақсаттарына сәйкес қазақтың дербес саяси партиясын құру
болатын. Бұл мәселені талқылау барысында съезд іс жүзінде
партияны Ұйымдастыруға арналған Құрылтай Жиналысына
айналады.
■ Ұлттық намыстан жұрдай, жалған интернационалист, жадағай
белсенділердің көрсетуімен ол 1926 жылы екі рет тұтқындалып,
түрме азабын тартты. Әлихан Бөкейханов Мәскеуге жер
аударылады, зор беделінен қорыққан большевиктер өкіметі
оны Қазақстанға жолатпады. Онда он жыл үй қамауында
отырған Әлиханды 1937 жылы тамызында қайыра тұтқындап, бір
айдан кейін жалған жаламен 67 жасында Мәскеуде ату
жазасына кеседі.
■ 1989 жылы мамырдың 14 КСРО Жоғарғы сотының қаулысы
бойынша әрекетінде қылмыс құрамы жоқ болғандықтан, ақталды
■ XIX ғасырдың соңында Омбы орман шаруашылығы училищесінде
оқытушылық қызмет атқарып, ғылыми жұмыстармен
айналысады. Ол 1896 жылы көрнекті ғалымдардың
кепілдемесімен Орыс жағрапиялық қоғамы Батыс-Сібір
бөлімшесінің толық мүшесі болып сайланды. Ол ғылыми
жұмыспен қатар қоғамдық-әлеуметтік саяси қызметтерге де
белсене араласа бастайды
Ахаң ашқан қазақ мектебі, Ахаң түрлеген ана тілі, Ахаң салған әдебиеттегі
елшілдік ұраны – «Қырық мысал», «Маса» ; «Қазақ» газетінің қан жылаған
қазақ баласына істеген еңбегі, өнер-білім, саясат жолындағы қажымаған
қайраты, біз ұмытсақ та, тарих ұмытпайтын істер болатын.
Бірақ зорлықпен, күшпен дегенін болдырып үйренген большевиктер бұл
ақиқатты теріске шығарып, оның есімін де, еңбегін де тарихтан өшіруге
тырысып бақты. Оны бар ғұмырын адал қызмет етуге арнаған туған
халқына жау етіп көрсетіп, «халық жауы» деген жалалы жамылғыны
жауып, атқызды, атын атағандарды қуғынға салды. Бәрібір олар мақсатына
жете алмады. Жала – бұлт, шындық – күн екен, заманы қайта туып,
■ МІРЖАҚЫП ДУЛАТҰЛЫНЫҢ АБАЙ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ЗЕРТТЕУІ

■ “Абай қазақтың жаңа әдебиетінің басы, негізін салушы деген тұжырым,
алғашқы жарық жұлдыз деген балама. Орыстың бірінші жазушысы
Ломоносов деп санап, Абайдың өз халқының тарихындағы орны онымен
қатарлас»,-деген салыстырма жасайды

Елі мен жерінің тәуелсіздігі жолында іздене отырып, сол күрес жолында
Алаш зиялылары өздерін де, өз замандастарын да, өзінен кейінгілерді де
қайраткерлік жағынан да, каламгерлік жағынан да дайындады, жетілдірді
деуге болады. Алаш қайраткерлерінің тіл саласындағы тағылымын биік бір
асқарға теңесе болғандай. Сол асудың төңірегінде Алаш зиялыларының
қазақ тілін дамытудағы еңбектерін ерекше бөле-жара айтуға болады.
■ Алаш зиялыларының дербес мемлекеттілікке ұмтылыстарында қазақ тілінің мәртебесі
туралы да ойлармен мұндалап тұрды. Оны олардың сол тұста жазған мақалаларынан
және А.Байтұрсынұлының, С.Сәдуақасұлының Оқу комиссариатында басшылық еткен
кезіндегі іс-қимылдарынан аңғаруға болады. Тіл - ұлт руханиятының негізгі өзегі
екендігі де Алаш зиялыларының қоғамдық ойларынан және көркем
шығармашылығынан көрініп жатты.
■ Тілдің қоғамдағы орны мен рөлі жөніндегі қисынды пікірлер Ахаң бастаған
алашшылдардың мақалаларынан көрініп жатты. Сондай-ақ, туған тіл тақырыбы
ұлтты ұйыстырушы, халықтың төл болмысын айқындаушы фактор ретінде қазақ
поэзиясында, әсіресе,М.Жұмабаев, С.Торайғыров өлеңдерінде ерекше леппен
жырлана бастады. «Жақсының хаты өлмейді» дегендей Алаш мұралары біздің ұлттық
қазынамызға айналды. Тағы да Ахаң айтқандай: «Адамдықтың егінін шаштым, ектім,
Көңілін көтеруге құл халықтың…». Дәл осында айтылғандай Алаш зиялыларының
идеясы, мұрасы, еңбектері, өсиеттері құл халықтың көзін ашпаққа керек.
Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық және қоғамдық саяси өміріне тікелей қатынасы бар аса маңызды 14 мәселе
енгізілді.Олар:

1. Мемлекеттік басқару формасы
2. Автономия құру мәселесі.
3. Жер мәселесі.
4. Халық милициясын құру.
5. Сот ісі.
6. Дін мәселесі.
7. «Алаш»саяси партиясын құрып, оның бағдарламасын жасау.
8. Құрылтай жиналысын шақыру
9. Қытайдағы 83 мың қазақ босқындары туралы.
10.Жетісудың ашыққан халқына көмек
11.Халық ағару ісі
12. Земство
13. Әйел мәсселесі
14. Киев шаһарында болатын бүкіл Россия федералистерінің сеьздіне һәм Петроградта болатын оқу комиссиясына қаз
жіберу.
■ Қорытынды

■ Ә.Бөкейханов басқарған қазақ зиялылары 1905 жылы
кадеттер үлгісіндегі қазақтың ұлттық саяси партиясын
құруға әрекет жасағанда оның ХХ ғасырдың басындағы Қазақстанды буржуазиялық
қатынастарға бейімдеуге
жетекшілік жасайтын ұлттық-либералдық типтегі ұйым
құруды ойластырды. Ал Ә.Бөкейханов пен оның
серіктестерінің 1905-1917 жылдардағы көзқарас эволюциясы 1917 жылғы шілдеде
ұлттық-демократиялық мақсат-мүдделерді көздейтін Алаш саяси партиясын құруға алып
келеді. «Алаш» шын мәніндегі дәстүрлі саяси партия болып қалыптасып үлгермегеніне, іс
жүзінде саяси ұйым ретінде қоғамдық қозғалыс дәрежесінен әдеттегі партияға өту
«кезеңін» бастан кешірген өтпелі саяси ұйым болғанына қарамастан, қоғамдық-саяси
өмірге араласа бастаған кезден түбірлі екі ұлттық мақсатты – қазақ халқын отарлық
езгіден құтқаруды және қазақ қоғамының өркениетті елдер қатарына жеткізуді өзіне
басты нысана етіп белгіледі.
Назарларыңызға
рахмет!!!

Орындаған:Жақан Жадыра
Тексерген: Назгул
Джандыбаева

Ұқсас жұмыстар
Алаш партиясының құрылуы
Ұлт - зиялыларының өмірі туралы мағұлмат
Тәуелсіз Қазақстан тарихнамасында Алаш қозғалысына байланысты еңбектерді талдау(Әлихан Бөкейхан, Мұстафа Шоқай, Ахмет Байтұрсын, Мыржақып Дулат және т. б. )
Алаш қозғалысы және ІІ жалпықазақ съезі
Алаш партиясының бағдарламасын қолдады, өздерін жас алашшылар
Қазақстанда ұлт - азаттық сананың өсуі
Алаш - қоғам айнасы
Қазақ Ағартушылығы феномені
Көпшілік партиялар
ХХ ғасырдағы қазақ әдебиеті. Мәдениеті. Қоғамдық-әлеуметтік жағдайы
Пәндер