ЖОО - дағы оқытудың әдістері мен формалары
Презентация қосу
ЖОО-дағы
оқытудың
әдістері мен
формалары
Орындаған: Сағындық Нұрила
М1504-11
Әдіс түсінігі гректің Metodos –бір нәрсеге жол деген
сөзінен шыққан.
Оқыту әдістері- алға қойылған мақсаттар мен
міндеттерге қол жеткізуге бағытталған оқЫтушы мен
оқушының реттелген әрекеті.
Окыту әдiстерi объективті және субъективті құрамға
ие . Объективтi әдiстерге төмендегідей ерекшеліктер
сай : бірінші ден , окыту әдiстерi ; екiншiден , накты
окыту әдістері жатады . Субъективтi әдістерге топтын
немесе окушылардың ерекшелік терi мен накты
жағдайларға байланысты педагог тұлғасынын
әдiстердi колдану ерекшеліктері жатады .
Тәсілдер дегеніміз - құрамдас элементтер мен әдістердің бiр
бөлiгi , яғни окытушы немесе окушының іс - әрекетін аныктаушы
. Педагогиканың тарихи дамуы үлкен көлемде педагогикалык
карумен - дидактикалық әдістерді жинақтауға мүмкіндік бердi .
Окыту әдістерін төмендегідей әртүрлі критерийлерге
сәйкес жіктеуге болады :
- дәстүрлі - бiлiм дерегіне сәйкес ( 1 - сурет ) ;
- окушылардың танымдык типерi бойынша ( И.Я.Лернер , М.Н.
Скаткин ) ( 2 - сурет ) ;
- дидактикалык максаттарга карай ( Г.И. Щукина , И.Т. Ого
родникова және т.б ) ;
- максатына карай ( М.А. Данилов , Б.П. Есипов және т.б ) ;
Дәстүрлі жіктеу әдістерді анықтауда бiлiм негізін
сөз , көрнекілік және тәжірибе айғақтайды .
Суретте осы жіктеу жаңа окыту әдістерімен бірге
толықтай көрсетілген . Оқытушы сөзі — сөздік
оқыту әдістерін анықтайды . Бұған әңгімелеу ,
түсіндіру , мазмун айту , пікір алмасу , дәріс және
т.б. жатады . Олар педагогикалык іс - әрекетке
жетекші болады , ал ораторлық шеберлікті игеру
оқытушыға қол жетiмдi әрi жаркын түрде үлкен
көлемдегi акпаратты сабақ барысында қысқа
мерзімде жеткізуге мүмкіндік береді . Дегенмен
оларды ОӘ кешенді түрде көрнекілікте және
тәжірибе түрінде қолдану маңызды .
Оқытудың дәріс-семинарлық формалары
Дәріс ( lection - оку ) - белгілі бір ғылыми мәселенің оқу
материалын толык , логикалык аякталган , жүйесiн
бiрiздi және анық та тусiнiктi етiп бере алу .
Дәріске қойылатын талаптар : ғылымилық ,
қолжетімділік , мазмұн мен форманың бірлігі ,
баяндаудың эмоциялылығы , сабақтардың басқа түрле
рiмен және күнделікті өмір шындығымен органикалык
байланыс .
Дәріс түрлері : Кiрiспе , проблемалык , дәріс - кеңес беру
, пресс - конференция , « косарлы дәріс » , дискуссия ,
алдын ала жоспарланған кателері бар , визуалды
қабылдауға арналған және т.б.
Дәрістін дидактикалық , ғылыми , тәрбиелік және
дамытушы міндеттері :
- студенттерге деңгейлері әрбiр накты тақырыпқа деген
максаттык ерекшелiгi казіргі заманғы , тұтас , мазмұны
өзара байланысты бiлiм беру ; - әлемнің ғылыми бейнесін
, танымдық , зерттеушілік іс әрекеттiн шеберліктері мен
дағдыларын қалыптастыру ;
- дәріс үдерісінде студенттің оқытушымен бірлескен
шығармашылық жұмысын қамтамасыз ету ;
- студенттерде пәнге деген кызығушылығы мен кәсіби -
іс керлік касиеттерін тәрбиелеу ;
- оларда дербес шығармашылық ойлау машықтарын
дамыту .
Дәрістің құрылымы :
- кіріспе , такырып , жоспар , максат қою - 5-7 мин ;
- баяндау ;
- қорытындылау , дәрістін негізгі мәселелерін әрі қарайғы зерттеу
мен үйрену туралы ұсыныстар мен негізгі идеялар
Дәрісті дайындау және өткізу :
дәрісті дайындау ( мазмунды іріктеу және курастыру , дәpiстi
композициялық тұрғыдан қуру , уакыт , логика , маңызды
сәттер ) ;
дәрiстi рәсімдеу ( толык мәтін , жоспар - конспект , кыска ша
жоспар ) ; окытушының дәрісті окуға дайындығы ; дәріс мазмунын
баяндау (пауза ,лектордың сөзі ,көрнекілік құралдарды пайдалану )
; дәрістен соңғы жұмыстар ( + және- , ескертпелерді жазу ) .
Семинар ( seminarium - « егін >> , окытушыдан студентке берілетiн
бiлiмдi « егу » , « себу » және олардың студент санасында « өсіп
шығу » функцияларына байланысты айтылған ) .
Семинардың міндеттері : бiлiмдердi тереңдету және бекіту ; өз
бетімен жұмыстың тиімділігі мен нәтижелілігін тексеpy ; студенттік
аудиторияда материалды іздеу , жалпылау және баяндау
дағдыларын қалыптастыру ; өзіндік ой - пікірді қалыптастыру ,
түсіндіре алу білігін калыптастыру , дамыту ; казiргi кезендегі
сұранысқа екпін жасай отырып , беріл ген ғылым саласының
жалпығылыми және нактығылыми танымдық әдістері жайлы білім
негіздерін қалыптастыру ; жалпығылыми және нактығылыми
танымдық әдіс терді қолдану біліктіліктері мен дағдыларын
қалыптастыру . Уакыт өлшемі : кіріспе сөз - 5 мин ; студенттердің
негізгі баяндамалары - 10-15 минутқа дейін ; орнында отырып
сөйлеу - 10 минутқа дейін ; қорытынды сөз - 25 минутқа дейін .
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz