ЖОО - дағы оқытудың әдістері мен формалары




Презентация қосу
ЖОО-дағы
оқытудың
әдістері мен
формалары
Орындаған: Сағындық Нұрила
М1504-11
Әдіс түсінігі гректің Metodos –бір нәрсеге жол деген
сөзінен шыққан.
Оқыту әдістері- алға қойылған мақсаттар мен
міндеттерге қол жеткізуге бағытталған оқЫтушы мен
оқушының реттелген әрекеті.
Окыту әдiстерi объективті және субъективті құрамға
ие . Объективтi әдiстерге төмендегідей ерекшеліктер
сай : бірінші ден , окыту әдiстерi ; екiншiден , накты
окыту әдістері жатады . Субъективтi әдістерге топтын
немесе окушылардың ерекшелік терi мен накты
жағдайларға байланысты педагог тұлғасынын
әдiстердi колдану ерекшеліктері жатады .
Тәсілдер дегеніміз - құрамдас элементтер мен әдістердің бiр
бөлiгi , яғни окытушы немесе окушының іс - әрекетін аныктаушы
. Педагогиканың тарихи дамуы үлкен көлемде педагогикалык
карумен - дидактикалық әдістерді жинақтауға мүмкіндік бердi .
Окыту әдістерін төмендегідей әртүрлі критерийлерге
сәйкес жіктеуге болады :
- дәстүрлі - бiлiм дерегіне сәйкес ( 1 - сурет ) ;
- окушылардың танымдык типерi бойынша ( И.Я.Лернер , М.Н.
Скаткин ) ( 2 - сурет ) ;
- дидактикалык максаттарга карай ( Г.И. Щукина , И.Т. Ого
родникова және т.б ) ;
- максатына карай ( М.А. Данилов , Б.П. Есипов және т.б ) ;
Дәстүрлі жіктеу әдістерді анықтауда бiлiм негізін
сөз , көрнекілік және тәжірибе айғақтайды .
Суретте осы жіктеу жаңа окыту әдістерімен бірге
толықтай көрсетілген . Оқытушы сөзі — сөздік
оқыту әдістерін анықтайды . Бұған әңгімелеу ,
түсіндіру , мазмун айту , пікір алмасу , дәріс және
т.б. жатады . Олар педагогикалык іс - әрекетке
жетекші болады , ал ораторлық шеберлікті игеру
оқытушыға қол жетiмдi әрi жаркын түрде үлкен
көлемдегi акпаратты сабақ барысында қысқа
мерзімде жеткізуге мүмкіндік береді . Дегенмен
оларды ОӘ кешенді түрде көрнекілікте және
тәжірибе түрінде қолдану маңызды .
Оқытудың дәріс-семинарлық формалары
Дәріс ( lection - оку ) - белгілі бір ғылыми мәселенің оқу
материалын толык , логикалык аякталган , жүйесiн
бiрiздi және анық та тусiнiктi етiп бере алу .
Дәріске қойылатын талаптар : ғылымилық ,
қолжетімділік , мазмұн мен форманың бірлігі ,
баяндаудың эмоциялылығы , сабақтардың басқа түрле
рiмен және күнделікті өмір шындығымен органикалык
байланыс .
Дәріс түрлері : Кiрiспе , проблемалык , дәріс - кеңес беру
, пресс - конференция , « косарлы дәріс » , дискуссия ,
алдын ала жоспарланған кателері бар , визуалды
қабылдауға арналған және т.б.
Дәрістін дидактикалық , ғылыми , тәрбиелік және
дамытушы міндеттері :
- студенттерге деңгейлері әрбiр накты тақырыпқа деген
максаттык ерекшелiгi казіргі заманғы , тұтас , мазмұны
өзара байланысты бiлiм беру ; - әлемнің ғылыми бейнесін
, танымдық , зерттеушілік іс әрекеттiн шеберліктері мен
дағдыларын қалыптастыру ;
- дәріс үдерісінде студенттің оқытушымен бірлескен
шығармашылық жұмысын қамтамасыз ету ;
- студенттерде пәнге деген кызығушылығы мен кәсіби -
іс керлік касиеттерін тәрбиелеу ;
- оларда дербес шығармашылық ойлау машықтарын
дамыту .
Дәрістің құрылымы :
- кіріспе , такырып , жоспар , максат қою - 5-7 мин ;
- баяндау ;
- қорытындылау , дәрістін негізгі мәселелерін әрі қарайғы зерттеу
мен үйрену туралы ұсыныстар мен негізгі идеялар
Дәрісті дайындау және өткізу :
дәрісті дайындау ( мазмунды іріктеу және курастыру , дәpiстi
композициялық тұрғыдан қуру , уакыт , логика , маңызды
сәттер ) ;
дәрiстi рәсімдеу ( толык мәтін , жоспар - конспект , кыска ша
жоспар ) ; окытушының дәрісті окуға дайындығы ; дәріс мазмунын
баяндау (пауза ,лектордың сөзі ,көрнекілік құралдарды пайдалану )
; дәрістен соңғы жұмыстар ( + және- , ескертпелерді жазу ) .
Семинар ( seminarium - « егін >> , окытушыдан студентке берілетiн
бiлiмдi « егу » , « себу » және олардың студент санасында « өсіп
шығу » функцияларына байланысты айтылған ) .
Семинардың міндеттері : бiлiмдердi тереңдету және бекіту ; өз
бетімен жұмыстың тиімділігі мен нәтижелілігін тексеpy ; студенттік
аудиторияда материалды іздеу , жалпылау және баяндау
дағдыларын қалыптастыру ; өзіндік ой - пікірді қалыптастыру ,
түсіндіре алу білігін калыптастыру , дамыту ; казiргi кезендегі
сұранысқа екпін жасай отырып , беріл ген ғылым саласының
жалпығылыми және нактығылыми танымдық әдістері жайлы білім
негіздерін қалыптастыру ; жалпығылыми және нактығылыми
танымдық әдіс терді қолдану біліктіліктері мен дағдыларын
қалыптастыру . Уакыт өлшемі : кіріспе сөз - 5 мин ; студенттердің
негізгі баяндамалары - 10-15 минутқа дейін ; орнында отырып
сөйлеу - 10 минутқа дейін ; қорытынды сөз - 25 минутқа дейін .

Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГ КӘСІБИ СТАНДАРТЫ
Кредиттік оқыту жүйесі
Бағдарлама нәтижесін алу
ҚАЗАҚ ӘДЕБИЕТІ ПӘНДЕРІН ОҚЫТУ
Оқытуда жиі қолданылатын белсенді оқыту әдістері
Проблемалық дәріс
Лекцияның құрылымы
БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫН ЖАҢАРТУ ЖОЛДАРЫ
Портфолио құрамы
Тұлғаның функционалды сауаттылығы
Пәндер