Модульдік оқыту технологиясының тиімділігі




Презентация қосу
Оңтүстік Қазақстан Мемлекетік Педагогикалық Университеті

ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Тақырыбы: Инновациялық технологиялар

Тобы: 109-18.
Орындаған: Қожанова А.
Қабылдаған: Муратбекова Ұ.

Шымкент- 2021.
Педагогикалық инновациялар классификациясы

ИННОВАЦИЯ

"Innovatio"-латын сөзі;"novis"-жаңалық, Жаңа мазмұнды ұйымдастыру, жаңалық
"in"-енгізу, жаңару, жаңалық, өзгерту. енгізу (Т.И.Шамова, П.И.Третьяков)

Көрсетілген деңгейге апаруды қамтамасыз Жаңа үлгілердің бағытындағы нақты
ететін теориялық, технологиялық және әрекет, мөлшердің шегінен шығатын
педагогикалық іс-әрекеттің біртұтас кәсіптік іс-әрекеттің жаңа сапалы
бағдарламасы(А.И.Кочетов) деңгейге көтерілуі (В.Кваша, В.Лапин).

Нақты қойылған мақсатқа жетуде ойға
алған жаңа нәтиже
(Ш.Таубаева, Қ.Құдайбергенова)
Дидактикалық инновациялар түрі

Оқытудың Оқыту Оқу-тәрбие
мазмұны мен процесін үдерісін
Білім беру саласы құрылымы Оқыту ұйымдастыру Оқыту басқару жүйесі
бойынша технологиясы бойынша құралы бойынша
бойынша бойынша

Жеке (жеке-дара, Модульдік (жеке-дара Жүйелі
Масштабына қарай бір-бірімен кешені, бір-бірімен (дидактиканы толық
байланыспаған) байланысқан) қамтитын)

Жүйелі, жоспарлы Спонтанды, кездейсоқ,
Жүзеге асыру тәсіліне (болжамды) стихиялық
қарай

Радикалдық
Инновациялық Модификациялық Комбинаторлық
әлеуетіне қарай

Қолда барды Интегративті
дамыту, түрін Бұрын пайдаланылмаған, курстарды
Басымдық өзгерту енгізу
белгілі әдістеме
ерекшеліктері
элементтерін жаңаша құру

Тірек конспектісі арқылы оқыту: Физика мен астрономия
В.Ф.Шаталовтың математикаға (астрофизика курсы), биология
жазған тірек конспектісі және мен физика (биофизика курсы),
оны көптеген мұғалімдердің валеологиямен дене шынықтыру
пайдалануы және т.б.
Мысалы
Жалпы білім беретін мектептің
оқу-тәрбие процесінде лекция-
семинарлық жүйені енгізу:
лекция-семинар-конференция
сабақтары
Қазақстан Республикасында соңғы жылдары болып жатқан экономикалық және
әлеуметтік өзгерістер, білім беру процесін де жаңаша қарастыруды талап етеді.

оқыту мазмұны мен
құрылымы бойынша
жүйелі, жоспарлы
оқыту үдерісін
ұйымдастыру
бойынша

Дидактикалық
жүзеге асыру тәсілі
білім беру сапасы бойынша инновациялар

оқыту құралы оқу-тәрбие үдерісін
спонтанды,
бойынша басқару жүйесі
кездейсоқ
бойынша

оқыту
технологиясы
бойынша
Инновациялық педагогикалық технологиялар классификациясы
Инновациялық педагогикалық технология

Оқыту процесін тиімді Оқу материалын дидактикалық
Оқушы іс – әрекетін
ұйымдастыру және басқаруға – әдістемелік жетілдіруге
белсендіруге негізделген
негізделген педагогикалық негізделген педагогикалық
педагогикалық технология
технология технология

Ойын технологиясы Бағдарлап оқыту Дидактикалық бірліктерді
Проблемалы оқыту Саралап оқыту технологиясы ірілендіру (П.М.Эрдниев)
Тірек белгілері мен тірек (В.В.Фирсов, Н.П.Гузик) «Мәдени диалог» технологиясы
конспектілері негізінде оқыту Жекеше оқыту технологиясы (В.С.Библер, С.Ю.Курганов)
технологиясы (В.Ф.Шаталов) (А.С.Границкая, Инге Унт, «Экология және диалектика»
Жаңа ақпараттық В.Д.Шадриков) жүйесі (Л.В.Тарасов)
коммуникативтік Оза отырып оқыту технологиясы Ойлау іс – әрекетін кезеңмен
технологиясы (С.Н.Лысенкова) қалыптастыруды жүзеге асыру
Витагендік оқыту Топтық және ұжымдық оқыту технологиясы (П.Я.Гальперин)
(А.С.Белкин) технологиясы (И.Д.Первин, Ойлау іс – әрекетін кезеңмен
Тренингтік технология В.К.Дьяченко) қалыптастыру теорясын жүзеге
Акмеологиялық технология Компьютерлік технологиясы асыратын технология
Өздігінен даму технологиясы (Ж.А.Қараев) (М.Б.Волович және т.б.)
(М.Монтессори) Модульдік оқыту технологиясы Сатылай кешенді талдау
Дымта оқыту технологиясы (М.М.Жанпейісова) технологиясы
(Л.С.Выготский, Л.В.Занков, Мультимедиялық технология (Н.А.Оразахынова)
Д.В.Эльконин, В.В.Давыдов) Жобалап оқыту технологиясы Бейнетехнология
Пікірсайыс, ойын, тренинг
технологиясы

Тұлғалық бағдарланған Проблемалық оқыту
оқыту технологиясы технологиясы

Шаталовтың тірек
Деңгейлеп оқыту
конспектілерін оқыту
технологиясы
ИННОВАЦИЯЛЫҚ технологиясы
ТЕХНОЛОГИЯЛАР
Дамыта оқыту Сын тұрғысынан оқыту
технологиясы технологиясы

Модульдік оқыту Мультимедиялық оқыту
технологиясы технологиясы

Компьютерлік оқыту
Жобалап оқыту
технологиясы
технологиясы
Тұлғалық бағдарланған оқыту технологиясы

Басты мақсаты-оқушы тұлғасының
жеке қабілеттері мен қасиеттерін дамыту
(И.С.Якиманская).

Білім беру жүйесі басынан-ақ оқушыдан Оқушы дамуын диагностикалау мен
бастап оқыту және тәрбиелеу мақсаттарына, ынталандыруды мұғалім олардың қызметін
мазмұны мен технологияларына қарай ұзақ уақыт бойына байқау әдістері негізінде
бағыттала құрылуы тиіс. іске асыруы тиіс.

И.С.Якиманскаяның пайымдауынша, жеке тұлғаға бағдарланған
оқытуда даралау тәсілі барлық білім беру процесінің негізгі
қағидасы болып табылады, оның мақсаты-әрбір баланың
мүмкіндіктерін танып, дамыту.

"Жеке тұлғалық тәсіл жағдайында балалардың өзіндік жеке
ерекшеліктерінің болуы қойылған мақсатқа жетудің-яғни,
қайталанбас жеке тұлға ретінде әрбір оқушының дамуын
қамтамасыз етудің қажетті шарты”.
Тұлғалық бағдарланған
оқыту технологиясы

Е.В.Бондоревская бойынша, жеке тұлғаға бағдарланған оқытудың
мазмұнында жеке жеке тұлғаны дамытуға және қалыптастыруға
қажетті 4 компонент міндетті түрде болуы қажет:
Аксеологиялық
Когнитивті
шығармашылық-әрекеттік
жеке тұлғалық.

Г.К.Селевко бойынша, ең негізгі құндылығы-оқушы жеке
тұлғасы, ал негізгі мақсаты - табиғи қабілеттеріне сәйкес
тұлғаны дамыту және қалыптастыру.
Деңгейлеп оқыту
технологиясы

Міндеттері:
1. Ақпараттық және деңгейлеп оқыту
Мақсаты – жан-жақты дамыған технологиясының тиімді әдістерін пайдалану
тұлғаны қалыптастыру арқылы білімге деген қызығушылығын арттырып,
танымдық қабілеттерін дамытуға жағдай
жасау.

2. Оқушы жүрегіне жол табу арқылы сабақтардың
әрбір сәтін қызықты, ұтымды өткізу.
Технологияны ізденіп,
зерттеген ғалымдар:
Н.П.Гузик, Ж.Қараев, 3. Оқытудың жаңа технологияларын қолдана
Г.Ғ.Еркибаева отырып, жеке, жұпта, топта жұмыс істеу
барысында мұғалім мен оқушының
ынтымақтастығын қалыптастыру, оқушылардың
ойына ерекше құрметпен қарау
Деңгейлеп оқыту
технологиясы

Деңгейлеп оқыту идеясының авторы Н.П.Гузик сыныптағы
оқушыларды да, соған сәйкес оқу бағдарламаларын да
А, В, С – үш деңгейге бөлуді ұсынады.

«А» – бағдарламасындағы «В» – бағдарламасын орындамас «С» – бағдарламасының
тапсырмалар базалық бұрын «А» бағдарламасындағы орындалуы оқушыларды алған
стандарт түрінде белгіленеді. тапсырмаларды әрбір оқушы білімді шығарма шылықпен
Оларды орындай отырып оқушы орындауға міндетті. «В» – қолданылатын деңгейге
пән бойынша қайталау деңгейінде бағдарламасын қолдануға арналған көтереді. Бұл бағдарлама оқу
нақты материалды меңгереді. есептерді орындау оқушылардың оқу, жұмысы мен ой-әрекетінің
Материалды алғаш меңгеру ой-әрекетінің арнайы тәсілдерін тәсілдерін және деректі оқу
материалдың сан рет қайталануын, меңгеруін қамтамасыз етеді. Бұл материалын еркін игеруді
мағыналық топтарды бөлу, негізгі деңгей мәліметтер көлемін кеңейтіп, көздейді. Оқушыға өзін
ойды табу дағдысын, есте сақтау негізгі материалды терең түсінуге қосымша жұмыста көрсетуге
тәсілдерін білуді, т.с.с. талап етеді. көмектеседі. мүмкіндік береді.
Әрбір
тақырып
1. бойынша
Тақырып өткізілеті
ты н
жалпы сабақтар
талдау типі
сабақтар
ы
(лекциял
ар)
5.Практик
ум
Семинар
сабақтары 4. сабақтар
Материалд ы
ы
пәнаралы 3.Қорыты
қ ндылау
қорытынд және
ылау білімді
сабақтары жүйелеу
(тақырып сабақтары
ты қорғау
сабақтары
)
Бұл дең
рыптан алған
көлемд гейде тексер
а қ ы і ма ут
реттеуг териалдарды апсырмалары
ң ж а ң а т
Оқушыларды ш ін , е ске түсіріп, е арнал ,
к іту ү жүйеге
білімдерін бе алған білімде
рін ған, ма к е лт іру
ә н е жағдай змұны
өзгерті ге,
шін ж
қ а й т а лау ү
ілу г е ж ат тықтырады. ға тапс
олдан а б ырмала лген
практикада қ р беріл
еді .
Екін
н уш і лік» ш і дең
ге й - «үйре ) гей-«
ал
і нш і дең к т ивт ік гори
Бі р од у тмді
( Репр к»
Ж.Қараевтың деңгейлеп
саралап оқыту
технологиясы
Үшін
ш
«эври і деңгей өрт і нші лық»
стик - Т маш ы
а л ық ға р
» ге й- «шы
дең д еңгейін
а шылық рмалар
Бұл де
ңгейде ш ы ғарм ық тапсы ысын
к
меңгер
ген біл
оқушы
лар тақ ы ө зінді армашыл і мен дағд гейі
қатар, о
імдерін ы
жетілді рып бойынша Оқуш еді. Шығ ілімділіг ғалау дең
т б а
қалыпт й қоры
ту
ріп, тер
еңдетум көрсе ылардың әне оны б
астыра ғ а ар н а л ш ж
орында тын, әртү ғ ан , дағды ен – оқу тастыру болады
рлі ә п
латын т
апсырм діс-тәсілдерм қалы
алар ор е
ындайд н
ы
Дамыта оқыту
технологиясы

Дамыта оқыту –
Оқушының ішкі әлеуметтік мүмкіндіктерін пайдалана отырып оның
дене,рухани,танымдық,интелектуалдық қабілеттерін дамытуды көздейтін білім
берудің теориясы мен практикасындағы бағыт.
Модульдік оқыту технологиясы

Мақсаты: сабақтардың модульдік оқыту технологиясын қолдана отырып,
жобалаудың тиімділігін анықтау.

Міндеттері:
— Модульдік оқыту технологиясының мазмұнымен таныстыру;
— Модульдік оқыту технологиясының құрылымын анықтау;
— Модульдік оқыту технологиясының тиімділігін анықтайтын сабақ үлгісін
құрастыру;
— Модульдік оқыту технологиясының білім сапасына әсері;
— Модульдік оқыту технологиясы арқылы сабақты жоспарлаудың маңыздылығы
таңдауға ерікті.
Модульдік оқыту технологиясының
тиімділігі

Мұғалім үшін Оқушы үшін

1) қысқаша сызбалар арқылы түсіндірілуі; 1) өз ойларын толық жеткізе алмауы;
2) оқушылардың әрбір сабақта іс-әрекетін 2) материалды мұғалімнің жеңілдетіп
бағалау үшін диалогтық қарым-қатынас түсіндіруін қалауы;
негізінде танымдық іс-әрекетін 3) нақты фактілерге мән бермеуі;
ұйымдастыру;
4) білімді жинақтауға мән бермеуі.
3) барлық тақырыптар бойынша тест, сынақ
жүргізу.
Модульдік оқыту технологиясы

1. Оқытудың жалпы мақсатын қою;
2. Жалпы құрылған мақсатты нақтыландыруға көшу;
МАЗМҰНЫ 3. Балалардың білім деңгейін алдын ала бағалау:
4. Оқу әрекетінің жиынтығы;
5. Нәтижені бағалау

Кіріспе бөлім (модульге, тақырыпқа енгізу)
Сөйлесу бөлімі (оқушылардың танымдық қызметін өзара
ҚҰРЫЛЫМЫ
сөйлесу негізінде ұйымдастыру)
Қорытынды бөлім (бақылау)
у

1. Репродуктивтік деңгей
ДЕҢГЕЙЛЕРІ 2. Алгормитмдік деңгей
3. Эвристикалық деңгей
4. Шығармашылық деңгей
Жобалап оқыту
технологиясы

Негізгі мақсат – оқушылардың қызығушылық ынтасын дамыту,
өз бетімен жұмыстарын жүргізу арқылы білімдерін жетілдіру,
ақпараттық бағдарлау біліктілігін қалыптастыру,
сыни тұрғыдан ойлау қабілетін арттыру арқылы оқушыны болашақта əр түрлі
жағдаяттарда, əр түрлі қоғамдық ортада өзін өзі көрсете білуге бейімдеу.

Т.Әбдікәрімнің айтуынша, "жобалар әдісінің негізіне «жоба» ұғымының
мәні, оның қандай да бір тәжірибелік немесе теориялық мәнді мәселені
шешу арқылы алуға болатын нәтижеге деген прагматикалық бағыты
салынған. Бұл нәтижені нақты тәжірибелік іс-әрекетте көруге, түсінуге,
қолдануға болады" .
Жобалап оқыту технологиясының
ерекшеліктері

Біріншіден, бұл технология – кредиттік оқу жүйесін жүзеге асыруға мүмкіндігі мол
технология.

Екіншіден, жобалай оқыту технологиясының философиялық, гуманистік,
психологиялық мүмкіндіктері студенттің жеке тұлғасын дамытуға бағытталады.

Үшіншіден, бұл технологияның артықшылығы–жоба жұмысын орындау арқылы
студент өздігінен шешім жасауға үйренеді, жобаның орындау логикасын анықтайды.
Төртіншіден, бұл технология студенттің білім деңгейін дамытуға көмектеседі, себебі
ол өз бетінше әрекетке түсіп, ізденеді.

Бесіншіден, бұл технология бойынша студент тақырыпты өзі таңдауына мүмкіндік
алады.

Алтыншыдан, жобалау технологиясы оқытушыға да, студентке де жұмысына,
ғылыми дәлелдемелеріне қанағаттану сезімін ұялатады .
Компьютерлік оқыту технологиясы

оқушылардың өзіндік реттеу қабілетін дамыту;
оқушының әлеуметтік пісіп жетілген тұлғалық сапаларын
тәрбиелеу арқылы оқушының өзін өзгертуге бағытталған
процесс;
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ: компьютер оқу процесін іскерлік тұрғыда ұйымдастырудың
барынша адекватты техникалық құралы;
компьютер белсенді әріптес рөліне еніп,оқушылардың іс-әрекет
ынтасын арттыра түседі;
компьютердің бағдарламалық оқыту процесінің тұтастығын
бұзбастан оны оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере
отырып ұйымдастыруға жол ашады.
ТҰЖЫРЫМДЫҚ ЕРЕЖЕЛЕРІ:

Оқыту – оқушының компьютермен жұмыс істеуі;

Бейімделу ұстанымы, яғни компьютерді баланың жеке
ерекшеліктеріне қарай ыңғайлау;

Оқытудың диалогтық сипаты;

Басқару: кез-келген уақытта мұғалімнің түзетуі болуы мүмкін;

Баланың компьютермен өзара қатынасы «обьект» бойынша;

Жеке және топтық жұмыстың тиімді үйлестірілуі;

Оқушының компьютермен жұмыс кезінде психологиялық қолайлы жағдай
туғызады.
Мультимедиалық оқыту технологиясы

Дәстүрлі оқытумен салыстырғанда білім беру жүйесінде мультимедиа
технологияларды қолдану келесі артықшылықтарға ие:

түрлі-түсті графиканы, анимацияны, дыбыстық сүйемелденуді, гипермәтінді пайдалануға
рұқсат етеді;
қағазға басып шығаруға және көбейтуге аз шығын
кетеді;
әрқашан жаңарту мүмкіншілігі бар;
интерактивті веб-элементтер орналастыру мүмкіндігі бар, мысалы, тесттер немесе жұмыс
дәптерлерді;
дәйексөз алу үшін бөліктерді тасымалдауға немесе көшіруге мүмкіндік бар;
гиперсілтемелердің көптігіне байланысты материалды бір қалыпты емес өтуіне
мүмкіндіктер бар;

білім беру сайттарында немесе электрондық кітапханаларда қосымша әдебиеттермен
гипербайланысты орнатады.
№ Оқыту процесiнде Мультимедиалық Мультимедиалық
кездесетiн қиындықтар технологиялардың оқыту технологияларды
тиiмдiлiгiн арттыру пайдаланудағы жетiстiктер
мүмкiндiктерi
1 Объективтi күрделi Оқу материалын бөлшектеп Оқушылардың оқу материалына
материалдарды оқыту ұсыну қызығушылығы артады

2 Түсiнiк-ұғымдардың Нақты ұғым қалып-тастыру, Нақтыдан абстракцияға, жекеден
абстрактылығы, жалпылау, салыстыру, жалпылау жалпыға ауысу жеңiлдiгi
салыстыру, орнықтыру кезiндегi иллюстрациялау
қажеттiлiгi
3 Тез немесе жай өтетiн Бейнепроекциялық Құбылыстар мен процестердi
процестердi оқыту құрылғылар көмегiмен оқыту кезiнде уақытты тиiмдi
табиғаттағы процесс-тердiң пайдалану
жүруiн бақылау
оқу материалын
бейне түрінде
қашықтан оқу көрсетеді
негізін құрайды
виртуалды
стендтерді
құруға
мүмкіндік береді
электронды
кітапхана дерек
қорын құрайды

студенттерге
оқу материалын
өз бетімен
жаңа деңгейде
меңгеруін
қалыптастырад
ы дәріс,
практикалық,
зертханалық
студенттердің сабақтарды
білімін бақылау оқытушы мен
оқушының
бірлесе отырып
өтуін
қалыптастырад
Сыни тұрғыдан ойлау - бақылаудың, тәжірибенің, ойлау мен талқылаудың
нәтижесінде алынған ақпаратты ойлауға, бағалауға, талдауға және синтездеуге
бағытталған пәндік шешім.

Сын тұрғысынан оқыту
технологиясы

Қызығушылықты ояту кезеңінде Ойтолғаныс кезеңі үйрену
оқушылардың бұрынғы білімдері процесінің соңғы фазасы
мен сезімдеріне әсер етіп, жаңа Мағынаны тану болады да, бұл кезеңде
білімге мазмұн қалап,болашақта кезеңінде оқушылар оқушылар алған білімдерін
зерттеу жүргізуге күш алуларына жаңа мәлімет пен сыртқа шығарып,
және орындалуы керек идеяны немесе жаңа түсінгендерін өз сөздерімен
тапсырмалар жөніндегі жеке және мазмұнды игеріп, іске жеткізе бастайды
топтық түсініктерді асырады
қалыптастыруларына көмектеседі.
Проблемалық оқыту технологиясы

Ерекшеліктері Оқытуда проблеманың 4 деңгей бар:

Оқушының жаңа ұғымды өз бетінше 1.Мұғалім проблеманы өзі қойып,оны оқушыларды
ізденуге,шығармашылық әрекетке қатыстыра отырып, өзі шешеді.
бағыттайды.
2.Мұғалім проблеманы өзі қояды,оқушыларға өзі
Оқушылар алдына танымдық
қояды,оқушыларға өз бетінше орындауға шығармашылық
проблеманы бірізді және мақсатты тапсырмалар береді немесе проблемаларды шешіп
қоюды көздей отырып,мұғалімнің дағдыланған мұғалімнің басшылығымен проблеманы
көмегімен жаңа білімді меңгереді шешеді.
Ойлаудың ерекше түрін қамтамасыз
3.Оқушылар проблеманы қойып,мұғалім көмегімен оны
етеді,оқушылардың білімі шешеді.
берік,сондай-ақ алған білімді
шығармашылықпен өз тәжірибесінде 4.Оқушылар проблеманы қойып,оны өзі шешеді.
пайдалана алады.
Пікірсайыс, ойын, тренинг
технологиясы

Пікірсайыс дегеніміз - белгілі тақырып көлемінде арнайы ережелермен
шектелген сөз жарыстыру, білім таластыру өнері.

Пікірсайыс технологиясының мүмкіндіктері:
Субьектілер арасында мәлімет алмасуды қамтамасыз ету.
Білім беруді мақсатты, саналы түрде ұйымдастыру.
Білімді жүйелі түрде пайдалануды үйрету.
Мәселенің жан жақты сырларын ашу.
Мәселенің негізін, түйінің аңықтау.
Сын тұрғысынан ойлауды үйрету.
Шығармашылық қабілетін ашу.
Логикалық ой өрісін дамыту.
Сөйлеу мәнерін дамыту.
Ғылыми ізденіске баулу.
«Тренинг – жеке тұлғаның дамуына және өзара әрекеттестік, өзара қатынас
саласында компоненттілікті жетілдіруге бағытталған жаттығулар жүйесі»

Оқудың басқа формаларынан тренингтің айырмашылығы:

мақсаты шектеулі- алдына шағын мақсат қояды, сол мақсатқа жету үшін ғана жұмыс
жасайды;

өзіне ілестіру бағыттылығы- кең көлемде білім бермесе де, қандай да бір мәселенің жеке
жақтарын терең ашуға тырысады;

қолданбалық сипаттылығы - оқытудың басқа әдістерімен салыстырғанда алған білімнің
өмірге тікелей пайдалануымен ерекшеленеді.

Ұқсас жұмыстар
Мұғалім әрекетінің кезектілігі
Модульдік оқыту технологиясының мақсаты
Модульдік оқытудың құрылымы
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы
Деңгейлеп оқыту технологиясы
Сатылай кешенді талдау технологиясы
Модульдік оқытудың мақсаты мен ұтымдылығының шарты
МОДУЛЬДІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ жеке тұлғаны дамыту құралы ретінде
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ
Пәндер