Конвенцияның негізгі мақсаты - максималды түрде баланың қызығушылығын сақтау




Презентация қосу
www.okmpu.kz

ҚР-дағы инкюзивті білім берудің
нормативті-құқықтық базасы
С1201-10К топ
Қабылдаған: Тұрмаханова С.А..
Орындаған: Нусупова А.Б.
Негізгі бөлім 1 / основная часть 1

Мүмкіндігі шектеулі тұлғалардың құқығы көп
уақыт бойы халықаралық қауымдастықтың
назарында болып келді. Қазіргі уақытта көтеріліп
отырған жалпы проблемаға байланысты біріккен
Ұлттар Ұйымы тарапынан Адам құқығы туралы
декларация, Мүгедектердің құқығы туралы
декларация, Ақыл-ой дамуы кешеуілдеген
тұлғалардың құқығы туралы декларация, Бала
құқығы туралы конвенция, Мүгедектердің
мүмкіндігі мен ережелерін сақтаудағы тең құқығын
сақтаудың стандартты ережелері түріндегі бірқатар
нормативтік құжаттар жасақталған.
10/19/2021 2
Негізгі бөлім 2 / основная часть 2
► 1989 жылғы 20 қарашадағы Бас Ассамблеяда Бала құқығы туралы
конфенция қабылданып, баланың мүмкіндігін әлемдік деңгейде сақтай
білу, оны дамытудың қажеттілігі қабылданды. Конвенцияның негізгі
мақсаты - максималды түрде баланың қызығушылығын сақтау.
Конвенцияның ережелері маңызды төрт талап негізінде (өмір сүруге
қабілеттілік, даму, қорғау, қоғамдағы белсенді өмір сүруін қамтамасыз
ету) қарастырылды. Конвенцияның 23-ші бабында «мүмкіндігі
шектеулі баланың өмір сүруіне жағдай жасау» туралы мәселелер
көтеріледі. Мүмкіндігі шектеулі балалардың білім алуы, кәсіби еңбекке
дайындығы, оларға медициналық көмек көрсету, денсаулығын
нығайтудағы қажеттіліктердің қанағаттандырылуы туралы баса
айтылады.

10/19/2021 3
Негізгі бөлім 2 / основная часть 2
.

Саламандық декларацияда (1994) «инклюзия» - бұл
білім беруді дамытудағы басты бағыт деп есептеген.
Инклюзивті білім беру жүйесінің ерекшелігі әрбір
баланың қажеттілігі мен мүмкіндігіне қарай
бейімделуге міндетті, бірақ жалпы білім беру
мектептерде біріктіріп оқытумен қатар кейбір балалар
арнайы мекемелерде білім алады. Жоғарыда аталған
халықаралық құжаттарды жүзеге асыру нәтижесінде
тоқсаныншы жылдары білім беру жүйесінде
«инклюзия», «инклюзивті білім беру», «инклюзивті
амал» бағыттары дами бастады.

10/19/2021 4
10/19/2021 5
Осы бағдарлама төңірегінде инклюзивті білім беруді жетілдіру мәселелері
қарастырылып, 2015 жылға мына міндеттерді шешу көзделген:
-мүмкіндіктері шектеулі балаларды біріктіріп оқытудың модульдік
бағдарламалары жасалады;
- мүмкіндіктері шектеулі балаларды жалпы білім беретін ортада біріктіріп
оқыту ережесі әзірленеді;
- түрлі кемістігі бар балалар үшін бірігу нысандары анықталады;
-мүгедек балаларға қашықтықтан білім беруді ұйымдастыру қағидалары
әзірленеді. Мемлекеттік бағдарлама негізінде 2020 жылға қарай мектептерде
мүгедек балалар үшін көтергіш жабдықтар, пандустар, санитарлық
бөлмелерде арнайы құралдар орнату, тұтқалармен, арнайы парталармен,
үстелдермен және басқа да арнайы компенсаторлық құралдармен
жабдықтау арқылы «кедергісіз аймақтар» құруы жоспарланған.

10/19/2021 6
► Халықаралық құжаттар:

► Адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы
► Бала құқықтары туралы Конвенция (Нью-Йорк, 20
қараша 1989 ж.)
► Мүгедектердің құқықтары туралы
конвенция (Нью-Йорк, 13 желтоқсан, 2006 жыл)
► Балалардың өмір сүруі, қорғанысы мен дамуын
қамтамасыз ету туралы дүниежүзілік декларация

10/19/2021 7
► Қазақстан Республикасының заңнамалық базасы:

► "Қазақстан Республикасында мектепке дейінгі тәрбие мен оқытундың үлгілік оқу жоспарларын
бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғалым министрінің 2012 жылғы 20
желтоқсандағы №557 бұйрығандағы өзгерістер енгізу туралы.
► Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы
► Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы Заң
► Кемтар балаларды әлеуметтiк және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы
Заң
► Қазақстан Республикасында мүгедектердi әлеуметтiк қорғау туралы Заң
► Арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы Заң
► Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2016-2019 жылдарға
арналған Мемлекеттік бағдарламасы
Арнайы білім беру ұйымдарының түрлері қызметінің мынадай үлгілік қағидалары олардың
оқу-тәрбие қызметін ұйымдастыру

10/19/2021 8
«Кемтар балаларды әлеуметтiк және медициналық-
педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы»
Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 11 шілдедегі
N 343 Заңы 5 тарау 19 баптан тұрады
МАЗМҰНЫ
Осы Заң кемтар балаларды әлеуметтiк, медициналық-
педагогикалық түзеу арқылы қолдаудың нысандары мен
әдiстерiн айқындайды, дамуында кемiстiгi бар балаларға
көмек көрсетудiң тиiмдi жүйесiн жасауға, оларды тәрбиелеу,
оқыту, еңбекке және кәсiби даярлау iсiмен байланысты
проблемаларды шешуге, балалар мүгедектiгiнiң алдын алуға
бағытталған. Бұл 5 тарау, 19 баптан тұрады.
10/19/2021 9
1-тарау. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын терминдер мен анықтамалар
2-бап. Қазақстан Республикасының кемтар балаларды әлеуметтiк және
медициналық-педагогикалық жағынан түзеу арқылы қолдау туралы заңдары
3-бап. Кемтар балаларды әлеуметтiк және медициналық-педагогикалық түзеу
арқылы қолдау, оның мақсаттары, мiндеттерi мен принциптерi
2-тарау. КЕМТАР БАЛАЛАРДЫ ӘЛЕУМЕТТIК ЖӘНЕ МЕДИЦИНАЛЫҚ-
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҮЗЕУ АРҚЫЛЫ ҚОЛДАУ МӘСЕЛЕЛЕРIН МЕМЛЕКЕТТIК
РЕТТЕУ
4-бап. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң құзыретi
5-бап. Азаматтардың денсаулығын сақтау саласындағы уәкiлеттi органның
құзыретi
6-бап. Бiлiм беру саласындағы уәкiлеттi органның құзыретi
7-бап. Халықты әлеуметтiк қорғау саласындағы уәкiлеттi органның құзыретi
8-бап. Жергiлiктi мемлекеттiк басқару органдарының құзыретi

10/19/2021 10
3-тарау. КЕМТАР БАЛАЛАРFА ӘЛЕУМЕТТIК ЖӘНЕ МЕДИЦИНАЛЫҚ-
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҮЗЕУ АРҚЫЛЫ ҚОЛДАУ КӨРСЕТУ ЖӨНIНДЕГI ҚЫЗМЕТ

9-бап. Кемтар балаларға медициналық, арнаулы бiлiм беру және арнаулы
әлеуметтiк қызметтердi көрсететiн ұйымдар
10-бап. Психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар
11-бап. Кемтар балаларға бiлiм берудi ұйымдастыру
12-бап. Мемлекеттiк статистикалық есептiлiк
Ескерту. 12-бап алынып тасталды - ҚР 2010.03.19 № 258-IV Заңымен.
13-бап. Әлеуметтiк және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау
iсiн қаржыландыру
14-бап. Кемтар балаларды еңбекке даярлау және оларға кәсiби бiлiм беру
4-тарау. КЕМТАР БАЛАЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ, ОЛАРДЫҢ АТА-АНАЛАРЫНЫҢ
ЖӘНЕ ӨЗГЕ ДЕ ЗАҢДЫ ӨКIЛДЕРIНIҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН МIНДЕТТЕРI
15-бап. Кемтар балалардың құқықтары

10/19/2021 11
Қорытынды / заключение

16-бап. Кемтар балалардың ата-аналары мен өзге де заңды
өкілдерiнiң құқықтары
17-бап. Кемтар балалардың ата-аналары мен өзге де заңды
өкілдерiнiң мiндеттерi

5-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР
18-бап. Қазақстан Республикасының кемтар балаларды
әлеуметтiк және медициналық-педагогикалық түзеу
арқылы қолдау саласындағы заңдарын бұзғаны үшiн
жауаптылық
19-бап. Осы Заңды қолданысқа енгiзу тәртiбi

10/19/2021 12

Ұқсас жұмыстар
Баланың еңбек бостандығына құқығы
Қазақстандағы балалар құқығы, тарихы және қазіргі заман
Ата аналар жиналыстары
Мүгедектердің құқықтары туралы конвенцияның негізгі пікірталас мәселелері
БОСҚЫН БАЛАЛАР, МИГРАНТ БАЛАЛАР МЕН ОРАЛМАН
БАЛАЛАРДЫҢ ТІЛДІН ДАМЫТУДА МНЕМОТЕХНИКА ӘДІСІНІҢ МАҢЫЗЫ
Құрамында наркотикалық құралдар, психотроптық заттар және прекурсорлар бар дәрілік заттармен жұмыс істеуге рұқсат етілген тұлғалардың тізімі
Құрамында наркотикалық заттар, психотроптық құралдар мен прекурсорлар бар дәрілік заттарды сақтау тәртібі
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту
Пәндер