Сұраныс икемділігінің түрлері
Презентация қосу
«Икемділіктің мәні. Сұраныс икемділігінің
түрлері
Орындаған: Айтжан Ақдидар
Икемділік - бұл белгілі бір фактордың 1% өзгеруіне жауап ретінде сұраныс пен
ұсыныстың қанша процентке өзгергенін анықтайтын көрсеткіш. Ол көрсеткіш
проценттік өзгеру қатынастарымен анықталады.
1) Сұраныстың бағалық икемділігі – тауар бағасының 1% өзгеруі сол тауарға деген
сұраныстың қанша процентке өзгеретінін көрсетеді, яғни бұл көрсеткіш сұраныс
көлемнің осы тауар бағасының өзгеруіне сезімталдығын анықтау үшін
қолданылады. 2) Сұраныстың табыстық икемділігі – бұл көрсеткіш тұтынушы
табысының 1% өзгеруі осы тауарға деген сұраныстың қанша процентке өзгеретінен
көрсетеді. Бұл коэффициент тауардың сапалылығын анықтайды.
3) Бірін - бірі алмастыратын және толықтыратын тауарлардың болғандығынан, бір
тауардың бағасының өзгеруі екінші тауардың сұраныс көлемінің өзгеруіне әсер
етеді. Бұл байланысты анықтау үшін сұраныстың қиылысқан икемділігі деген
көрсеткіш қолданылады. Бұл көрсеткіш У тауарының бағасы 1% -ке өзгерген кезде Х
тауарынан сұраныс көлемі қанша процентке өзгеретінін көрсетеді
Ұсыныстың икемділігі – бұл бағаның 1% -ке өзгеруі ұсыныс көлемінің қанша %-ке
өзгеретінін анықтайтын көрсеткіш.
Сұраныстың бағалық икемділігіне бірнеше маңызды факторлар әсер етеді:
1) нарықта алмастырушы тауарлардың болуы, субститут - тауарлар көп
болған сайын ол тауарға сұраныс икемдірек болады; 2) тұтынушы
бюджетіндегі тауардың үлес салмағы (ол үлес салмақ үлкен болған сайын
сұраныстың бағалық икемділігі де жоғары болады); 3) табыс деңгейі;
Мысалы:
1) күнделікті өмірде адамдар тауарды төмен бағамен және көп
мөлшерде алғысы келеді. Бірақ тауарларды сатып алу кезінде
тұтынушыға ең басты кедергі болатын көрсеткіш- баға. Жоғары
деңгейдегі баға сатып алушыға үлкен кедергі болады да, ол
өнімді көп алғысы келмейді, ал төмен деңгейдегі баға оның
сатып алу қабілетін күшейтеді.
2) әр уақытта да тұтынушы өнімнің алғашқы бірлігінен көп
қанағат алады. Мысалы: сіздің бірінші жеген бауырсағыңыз өте
тәтті болып көрінеді, ал екіншісі ондай тәтті болмайды, үшіншісі
екіншіден де аз қанағат әкеледі. Бұл жағдайда тауардың шекті
пайдалылығының азаю принципі тұтынуға әсер етеді.
Сондықтан тұтынушы тауардың әрбір келесі бірлігін тек қана
баға төмендеген дағдайда ғана алады.
Сұраныс және ұсыныс-микроэкономикадағы нарықтың бағасын
белгілейтін экономикалық үлгі. Ол бойынша,бәсекелестік нарықта
тауар өлшемінің бағасы бір нақты тауар үшін немесе өзге де сауда
элементтеріне( мысалы жұмыс немесе қаржы активтер сияқты)
сұраным мөлшері мен (ағымдағы бағамен) ұсыныс
мөлшері(ағымдағы бағамен) тең болғанша өзгереді.Бұл нәтижесінде
баға және транзакция санының экономикалық тепе-теңдігіне
Назарларыңызға Рахмет!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz