Аутизм диагностикасы




Презентация қосу
Аутизм диагностикасы

1. Аутизм диагностикасы.
2. Аутизмнің«қызыл жалаулары».
3. Аутизм диагностикасы әдістері.
АУТИЗМ ДИАГНОСТИКАСЫ

Аутизм спектрінің Диагностик баланы
бұзылуы баланың бақылайды және
мінез -құлқындағы онымен ойнай алады
және дамуындағы немесе сөйлесе
аутизм белгілерін алады. Сондай -ақ, ол
анықтау арқылы балаға үйдегі баланың
анықталады. өзін қалай ұстайтынын
және туылғаннан
бастап осы баланың
даму ерекшеліктерін
сұрайды.
БРОШЮРА
АСД БАР БАЛАНЫҢ ТӘРБИЕЛІК МІНЕЗ -
ҚҰЛҚЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ

бала жиі фронтальды
таныс, стереотипті ортада нұсқаулар мен
баланың көбінесе
өзін жеңіл сезінеді. Ол тапсырмаларды
«өзіндік», жеткілікті емес
үзілістен гөрі құрылымдық қабылдауда қиналады.
«тәрбиелік» стереотиптері
сабақта өзін «жақсы» Қажет болған жағдайда өз
болады;
ұстайды; бетінше жұмыс істеу
қиынға соғады;

оқу үдерісіне нақты жұмыс кестесі, схемасы
алгоритмдерді немесе немесе жоспары түріндегі
стереотиптерді енгізуді белгілі бір тіректері бар
қажет етеді. бейімделу оңайырақ;
жауап беруде үлкен кідіріс бар, кейде - керісінше - басқа балалармен
салыстырғанда лезде;
тақтада, немесе бір жерден, немесе, керісінше, жазбаша жауап беру
қажет болған жағдайда қиынға соғады;
оның қызметінің қарқыны, тиімділігі мен өнімділігі әдетте
төмендейді, кейде біркелкі емес;
көбінесе баланың жеткіліксіз сыншылдығы, адекваттылығы, оның
ішінде мінез -құлқында, өзінің мінез -құлқын талдаудағы
қиындықтары;
мұндай бала көбінесе жазбаша сөйлеуді ауызшаға қарағанда оңай
қабылдай алады. мұндай балаға бейімделген білім беру
бағдарламасын және оның қалыптасуына ықпал ететін психолог
және әлеуметтік педагог, логопед мамандары бар арнайы
сыныптарды енгізу қажет.
АУТИЗМ СПЕКТРІНІҢ БҰЗЫЛУЫ
ДИАГНОЗЫ
Диагностикадағы Диагностика мен сипаттаудың
қиындықтар тамаша құралдары
Биологиялық тест жоқ Толық және әмбебап (барлық
мүмкіндіктерді ескеріңіз)
Жасы бойынша ASB
Ата -аналардан алынған ақпарат +
көріністерінің өзгеруі
тікелей бақылау
Әр түрлі адамдарда, әр түрлі Психометриялық аппарат (жіктеу
жағдайда бір адамда құралдары) - бұл мінез аутизм
көріністердің өзгергіштігі спектріндегі басқа адамдардың
Көріністер басқа мінез -құлқына қаншалықты
жағдайлармен ішінара сәйкес ұқсас
келеді Жеке және топтық деңгейде
Диагностикалық динамиканы зерттеу мүмкіндігі
критерийлерді түсінудің Орысша және халықаралық
айырмашылығы салыстырмалылықтың болуы
Бақылаудағы
айырмашылықтар
КЛИНИЧЕСКИЙ ДИАГНОЗ VS. ДИАГНОСТИЧЕСКАЯ ГРУППА

Клиникалық диагноз vs. диагностикалық топ

Клиникалық
диагноз Психиатр
«аутизм»

бәсекелес
категорияларға Педиатр, невролог
қарағанда бірін -
Психолог
бірі толықтырады Диагностикалық
Тәрбиеші, педагог
группа Дефектолог
«аутизм Логопед
спектрі Исследователь
»
Тәуекелді анықтау
«Қызыл тулар», скрининг

ВЫЯВЛЕНИЕ ГРУППЫ РИСКА
«КРАСНЫЕ ФЛАЖКИ», СКРИНИНГ
ТӘУЕКЕЛДІ
АНЫҚТАУ
Қалай?
«Қызыл тулар»
Кім? Ата -аналарға Не үшін?
• педиатрлар, арналған • ASB
• невропатологтар, сауалнамалар алаңдаушылығының
• медициналық Мамандарға дұрыстығын анықтау
психологтар арналған •Арнайы тексеруге
• Оқу орындарының әдістемелік жолдама
мамандары нұсқаулар •Аутизм спектрінен
• ерте көмек көрсететін тыс даму
мамандар ерекшеліктерін
• ата -аналар •анықтау
Диагностика.Расстройство аутистического спектра | Здоровье | Медицина

https://youtu.be/uU44nA55RTc
АУТИЗМНІҢ«ҚЫЗЫЛ
ЖАЛАУЛАРЫ»
«Қызыл ту» ≠ диагностикалық критерийлар!

Үнемі немесе жиі ол өзіне • Көзбен байланыс жасамайды
айтылған сөзді • Есімге жауап бермейді
естімегендей әрекет етеді • Күлімсіреуге жауап ретінде күлмейді

Басқа адамдарға күлмейді • Қимылдарды қолданбайды
немесе сирек күледі • Сөйлемейді

12 айлық кезінде меңзеуді
немесе басқа қимылдарды
• Ересектердің назарын қызығушылық
қолданбайды тудыратын тақырыпқа аудармайды

12 айға дейін сөйлемеу • Үлкендердің меңзегіш қимылына
керек, 16 айға дейін сөз жоқ бағынбайды

24 айға дейін фразалық • Құрдастарынан дамуда артта қалу
сөйлеу (яғни екі немесе
одан да көп сөздердің
(жалпы немесе белгілі бір салада)
тіркесімі) болмайды • Қайталанатын қозғалыстар жасайды

Балалық шақта кез келген (тербелу, қол бұлғау және т.
уақытта әлеуметтік немесе • Жаңа нәрсені ұнатпайды, өзгерістерге
қарым -қатынас төзу қиын
дағдыларын жоғалтты
• Ойыншықтармен шектеулі ойындар
(сапқа тұру, бөлек бөліктермен ойнау:
жазу машинкасының дөңгелегін
СКРИНИНГТІ ӘДІСТЕР
СКРИНИНГ РАС
M-CHAT
M-CHAT (Modified Checklist for Autism in
Toddlers - Модифицированный
скрининговый тест на аутизм для детей
раннего возраста)

16-30 ай

Балаға жақын ата-аналардың /
ересектердің өздігінен толтыруы

Сіздің балаңыздың ASB қаупі

M-CHAT-R ™ (модифицированный список контрольных вопросов для выявления
аутизма у детей 16–30 месяцев, пересмотренный) -
https://test.autism.help/

© 2009 Diana Robins, Deborah Fein, & Marianne Barton
СКРИНИНГ РАС
M-CHAT

2, 5 және 12 -ден басқа барлық элементтерге «ЖОҚ» деген жауап ASB қаупін
көрсетеді;
, 5 және 12 тармақтарға «ИӘ» деген жауап ASD қаупін көрсетеді
ТӨМЕНГІ ҚАТЕР: 0-2 балл → егер бала 24 айға толмаған болса, 2 жасында қайта
тестілеу.
ОРТА ҚАУІП: 3-7 балл → қадамдық қосымша сұхбат (MCHAT-R / F екінші кезеңі).
АУТИЗМ
ДИАГНОСТИКАСЫ

M-CHAT тест жауаптарының декодталуы
Баланың бұл тесттен өткенін немесе өтпегенін
анықтау үшін алынған жауаптар тестті
түсіндіруде берілген жауаптармен
салыстырылуы керек.
Егер үш жалпы немесе екі сыни нүкте сәйкес
келсе, баланы дәрігерге қаралу қажет.
СКРИНИН
Г ASB (РАС) Social Communication Questionnaire
SCQ Социально-коммуникативный опросник
Әлеуметтік-коммуникативтік
сауалнама

4 жастан бастап (психикалық жас>
2 жас)
Балаға жақын ата-аналардың /
ересектердің өздігінен толтыруы
ASD белгілерін скрининг, ASD қаупі
Сұрақтар үш бағытқа бөлінеді:
әлеуметтік өзара әрекеттесу,
байланыс және шектеулі,
мінез -құлықтың қайталанатын
және стереотиптік үлгілері
Бланк «Өмір Бланк
бойы» «Қазіргі кезде»
Пример бланка «В течение жизни» (фрагмент)
с ответами и пометками родителя
Ата -ананың жауаптары мен ескертулері бар ASD
«Өмір бойы» формасының мысалы ASD скринингі
(фрагмент)
көріністерінің
динамикасы
АУТИЗМ
ДИАГНОСТИКАСЫ
KID және RCDI-2000 шкаласы-бұл өмірдің алғашқы
жылдарындағы балалардың мінез-құлқының әр түрлі
типтерін сипаттайтын сауалнамалар. Сауалнамаларды
баланың ата -анасы немесе баламен үнемі араласатын басқа
адамдар толтырады.
KID шкаласы 2 жастан 16 айға дейінгі немесе даму жасы 16
айдан аспайтын үлкен балалардың даму деңгейін бағалауға
арналған. Масштаб 252 -ден тұрады
заттар 5 салаға бөлінеді: «танымдық»,
«Қозғалыс», «тіл», «өзіне-өзі қызмет ету», «әлеуметтік». 252
элементтің жиынтығы толық шкала деп аталады.
RCDI-2000 шкаласы 1 жастан 2 айға дейінгі балалардың даму
деңгейін бағалауға арналған. 3 жыл 6 айға дейін Немесе даму
жасы 3,6 жастан аспайтын үлкен балалар. Сауалнамаға
мыналар кіреді
6 бағыт бойынша бөлінген 216 зат: әлеуметтік, өзіне күтім,
үлкен қозғалыстар, ұсақ қозғалыстар, сөйлеуді дамыту, тілді
түсіну.
Аутизм
Диагностикасы

Балалық шақтағы аутизмнің сандық шкаласы (SKODA)
ICD-10 диагностикалық критерийлеріне негізделген
10 блоктан тұрады, оны 4 блокқа бөлуге болады:
әлеуметтік өзара әрекеттесудің бұзылуы;
байланыс бұзылыстары;
мінез -құлықтың стереотиптік үлгілерінің болуы;
арнайы емес қосымша белгілер.
Жасы - 6-12 жас.
Балалық шақтағы аутизм шкаласы (SCADA) - аутизм
спектрінің бұзылуының ауырлығын өлшейтін және
аутистикалық бұзылулардың құрылымы туралы түсінік
бере алатын клиникалық рейтингі шкаласы.
Аутизм
Диагностикасы

Динамиканы бағалау және
проблемаларды анықтау үшін ATEC
аутизм тесті
Сіз жақсартулардың болуын қадағалай
аласыз
3,5-7 жастағы аутизм жағдайы арнайы
ATEC тестінің көмегімен, мезгіл-мезгіл
бағалау үшін сауалнама толтырады.
CASD
ОПРОСНИК РАССТРОЙСТВ АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА
АУТИЗМ СПЕКТРІНІҢ БҰЗЫЛУЛАРДЫҢ САУАЛНАМА
ЖИНАҒЫ

1 жастан 16 жасқа дейінгі балалар мен
жасөспірімдерге арналған

Ата -аналарға немесе дәрігерлерге толтыруға 15
минуттан аспайды

30 тән белгілердің болуы немесе болмауы
байқалады

Абзацтар - бұл белгілерді баяндауыш сөйлем
түрінде сипаттау (+ көптеген мысалдар)

Симптомдар алты топқа топтастырылған:
«Әлеуметтік өзара әрекеттесудің мәселелері»,
«Обсессивті әрекеттер», «Сезімталдықтың
бұзылуы»,

«Байланыс пен дамудағы ауытқулар», «Көңіл -
күйдің бұзылуы», «Назар аудару мен қауіп туралы
хабардар болу мәселелері»
CARS

Балалардағы аутизмді
бағалау шкаласы
Рейтинговая шкала аутизма у
детей Childhood Autism
Rating Scale

• Ата -аналардан алынған
бақылау мен ақпарат
негізінде маман толтырады
• 14 ASD аймақтары + жалпы
әсер
• 7 балдық шкала (1-ден 4-ке
дейін + аралық мәндер: 1,5,
2,5, 3,5)
• Жалпы балл 30 -дан 36,5 -ке
дейін - ASD орташа ауырлық
CA
RS
СФЕР
I. Отношение к людям
II. Имитация Ы 1. Адамдарға деген көзқарас
III. Эмоциональный ответ 2. Еліктеу
3. Эмоционалды жауап
IV. Владение телом
4. Денені бақылау
V. Использование предметов 5. Элементтерді қолдану
VI.Адаптация к изменениям 6. Өзгеруге бейімделу
VII.Использование зрения (зрительный 7. Көруді қолдану (визуалды жауап)
8. Естуді қолдану (есту реакциясы)
ответ) VIII.Использование слуха
9. Иіс сезу, сипап сезу мен дәмді
(слуховой ответ) қолдану
IX. Использование обоняния, осязания и 10.Нерв және қорқыныш
вкуса 11.Вербальды байланыс
X. Нервозность и страхи 12.Вербальды емес қатынас
XI.Вербальная 13.Қызмет деңгейі
14.интеллектуалды жауаптың деңгейі
коммуникация мен сәйкестігі
XII.Невербальная 15.Жалпы әсер
коммуникация
XIII.Уровень активности
БЕЛСЕНДІЛІК
ДЕҢГЕЙІ
1.Баланың белсенділік деңгейі жасына және жағдайына
сәйкес келеді. Бала осыған ұқсас жағдайдағы өз
жасындағы балаларға қарағанда белсенді және кем емес.
2.Баланың белсенділік деңгейі сәл нашарлайды. Бала
біршама мазасыз болуы мүмкін немесе, керісінше,
«жалқау», баяу қозғалуы мүмкін. Белсенділік деңгейі оның
белсенділігіне сәл кедергі келтіреді.
3.Баланың белсенділік деңгейі орташа бұзылған. Бала өте
белсенді болуы мүмкін және оны ұстау қиын. Оның
энергиясы шексіз болуы мүмкін, оны түнде ұйықтауға
жібермеуі мүмкін. Керісінше, бала ұйықтай алады, оны
қозғау үшін сізге көп энергия жұмсау керек.
4.Белсенділік деңгейінің күрт төмендеуі. Бала
белсенділіктің немесе пассивтіліктің экстремалды түрлерін
көрсетеді немесе белсенділік пен енжарлық бірін -бірі
алмастырады.
ОПРЕДЕЛЕНИЕ ДИАГНОСТИЧЕСКОЙ
ГРУППЫ
ДИАГНОСТИКАЛЫҚ ТОПТЫ АНЫҚТАУ
ASD «ЗОЛОТОЙ СТАНДАРТ» ДИАГНОСТИКАСЫ
ASD
ДИАГНОСТИКАС
Ы
Кім? Қалай? Не үшін?

Психиатрлар
(Стандартталған)
Клиникалық диагноз
→ бақылау мен
Диагностикалық топ
клиникалық ақпаратты жинау
әдістері

Стандартталған
диагноз
әдістер бойынша

Психолого- қорытындылар
педагогикалық
профиль
мамандары →
диагностикалық
группа Диагностика
+
Сипаттама
«ЗОЛОТОЙ СТАНДАРТ»
ДИАГНОСТИКИ РАС
АУТИЗМ ДИАГНОЗЫ БОЙЫНША
ИНТЕРВЬЮ (ADI-R)

Құрылымдық сұхбат (аутизмге күдікті
балалар мен ересектердің ата -аналары
мен қамқоршылары)

1,5-2 сағат

Диагностикалық алгоритмдер:

«2 жас 0 айдан 3 жас 11 айға дейінгі
диагностикалық алгоритм»

«4 жас 0 ай және одан жоғары жастағы
диагностикалық алгоритм»

Ағымдағы мінез -құлықтың алгоритмдері
(бағдарламаны жоспарлау)

Жұмыс істеудің үш бағытына назар
аударыңыз: сөйлеу / байланыс,
әлеуметтік өзара әрекеттесу, шектеулі,
қайталанатын және стереотипті мінез -
құлық пен қызығушылық
ADOS-
ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule,
Second Edition - Аутизмнің
диагностикалық жоспары. Екінші
басылым)

Стандартталған әдістеме

Диагностикалық сабақ 45-60 минут

5 модуль

12 айдан бастап (модуль Т)

Әр түрлі бағыттарды бағалау: қарым -
қатынас, әлеуметтік өзара әрекеттесу, ойын,
мінез -құлықтың стереотиптік формалары
Модуль Т 1 2 3 4
Балалар Үлкен
Жасы 12-30 ай 31 айдан Кез-келген мен кіші жасөспірі
бастап жасөспір мдер мен
імдер ересектер

Сөйлеу Фразалық сөйлеу жоқ Фразалық Еркін сөйлеу
сөйлеу
ADOS
-2
Тапсырма
мысалы
Модульдер Тапсырма Бақылау фокусы

«Угощение» («Емдеңіз» Маман баланың қарау, ымдау, қол созу,
Т, 1, 2 (балаға екі түрлі тағам мимика, сөздер мен дауыстар арқылы қалай
ұсынылады)) сұрау салатынын бақылайды.

Интерес ребенка и его способность
«Празднование дня присоединиться к разыгрыванию
1, 2 рождения» (қуыршақтың последовательности социальных
туған күніне арналған действий, разделенное удовольствие,
әзілі) социальные инициативы

«Составление рассказа по Субъектінің өздігінен сөйлеуі,
2, 3, 4 картинкам из книги» қызығушылықтары, әзіл сезімі, эмоциялар
мен қатынастарды түсінуі
ADOS-2
Пример задания из Модуля 1

https://www.youtube.com/watch?v=KarT3gVZaj
E
ADOS-2
Результат
Диагностикалық группа Степень выраженности
аутистических
проявлений
Аутизм Жоғары
спектрінен
тыс Орташа

Аутизмнің Төменгі
спектрі
Минималды / симптомдар жоқ

Аутизм
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Диагностические методики (ADOS, ADI-R, SCQ, CASD)
http://osrussia.com/ru/

Ұқсас жұмыстар
Балалардағы аутизм
Аутизммен ауыратын балалардың мінез - құлқындағы сөйлеу, тірек- қимыл дамуының ерекшелігі
Аутизмнің шығу тарихы
Олигофрения ауруы және емі
Ерте балалар аутизмі синдромы бар балалар психологиясы
Аутизмді емдеудегі дельфинотерапия
Эмоциялық-ерік сферасының бұзылыстары
Қазіргі кездегі әлеуметтік терапия және оның жүзеге асыру әдістері
ОЛИГОФРЕНИЯНЫҢ ДИНАМИКАСЫ
Балалық шақ кезіндегі аутизм
Пәндер