Жаппай бақылау




Презентация қосу
Жас ерекшеліктері психологиясының
зерттеу пәні мен әдістері
Зерттеу әдістері

Негізгі Қосалқы

Сауалнама

Эксперимент Бақылау Егіздер Тест

Анкета
Бақылау

Бақылаудың табысты болуы оның мақсатының
қаншалықты дұрыс тұжырымдалғандығына
байланысты.
Бақылау әдісі – әр
түрлі табиғи
жағдайда жеке
тұлғаның іс-әрекеті
мен қылықтарын
қабылдаудың
негізінде мақсатты
зерттеу.
Жаппай бақылау

Жаппай бақылаулар ұзақ уақыт ІШІНАРА
бойы жүргізіледі де, бала мінез- БАҚЫЛАУ
құлқының көп жағын қамтиды.

Ішінара бақылаулардың жаппай
А. Н. Гвоздев өз ұлын
бақылаулардан айырмашылығы сол,
мұнда баланың мінез-құлқының бір жағы
немесе онын белгілі бір мерзімдегі
(мысалы, тек онын кезіндегі, тек
«Балада орыс тамақтану кезіндегі) мінез-құлқы есепке
тілінің алынады.
грамматикалық сегіз жыл бойы
құрылысының
қалыптасуы»
Кемшілігі мен артықшылығы

Фактілерді алғаш рет жинақтау үшін бақылау әдісі өте тиімді.
Бірақ ол уақыт пен күшті көп жұмсауды қажет етеді. Баланың психикалық өмірінін
оны қызықтыратын фактілері өзінен-өзі пайда болғанынша зерттеушінің күтуіне
тура келеді.
Оның үстінде (ең маңыздысы да осы) бала өмірі мен тәрбиесіндегі күрделі
жағдайлар кейбір мінез-құлықтың себебін ашуға мүмкіндік бермейді. Көптеген
зерттеушілер біз бакылау жүргізе отырып, өзіміз білетіндерімізді ғана көретінімізді,
ал белгісіз нәрселердің әлі де назардан тыс қалатынын байқаған.
Лонгитюдты зерттеу-сол бір
сыналушының дамуын ұзақ
уақыт бойы зерттеу.

Ол адамның не Ол зерттеулішінің
Бақылаудың өзін- көретіні, нені өзінің ішкі әлемін
өзі бақылау деп сезетіні, қобалжуы, талдау, сезінулерін
аталынатын түрі не істейтіндігі түсіну және өзінің
бар. туралы сөздік іс-әрекетін бағалау
Мысалы: психология есебі. үшін қолданылады.
тарихында А.Газелл 165
баланы 12 жыл бойы
лонгитюдты бақылағаны
туралы айтылған.
Эксперимент

100 жылдан астам уақыт
бойында психологияда
Эксперимент кезінде
эксперименті әдісі қолданып келе
зерттеуші баланың іс-
жатыр. Бұл әдістің маңызды
әрекеті өтетін жағдайды
ерекшелігі зерттеуші өзіне
әдейі жасайды және түрін
керекті психологиялық
өзгертеді, олардың алдына
фактілерді алу мақсатында өзі
белгілі міндет қояды.
белсенді түрде араласып,
жасайды.
Мысалы

Мәселен, бір зерттеу кезінде
мектепке дейінгі балалық шақта
Бірінде нақтылы тетіктер баланың
ойлау мүмкіндігі кимылдардың, Міндеттер үш түрде берілген.
алдында, столға бекітілген.
бейнелердің, сөздердің көмегімен
қалай дамитынын бақылаған.

Ал үшінші жағдайда балаға бұл
Екінші жағдайда, осының бәрі
туралы ауызша айтылып
сурет арқылы көрсетілген.
түсіндірілген.
Психологияда эксперимент Зертханалық
Табиғи эксперимент
эксперимент
табиғи және лабораториялық
болып екіге бөлінеді.Табиғи
экспериментті алғашқы
ұсынған орыс ғалымы арнайы
жағдайларда
А.Ф.Лазурский (1874-1917)болса, жүргізіледі,
эксперименттің арнайы жабдықтар еңбек, оқу, қарым-
лабораториялық түрін ғылымға пайдаланылады, қатынастың
1979 жылы неміс ғалымы сыналушының әдеттегі
әрекеттері жағдайларында
В.Вундт (1832-1920) енгізген нұсқаулармен жүргізіледі, ал
болатын. белгіленеді, адам өзінің
сыналушы эксперименттік
экспериментке сыналуда екенін
түсетінін біледі, сезбейді.
бірақ оның толық
мәнін аңғармауы да
ықтимал.
Тест әдісі

Тест әдісі балалардың
білімі мен икемділігі,
бейімділігі, жалпы ақыл
ойының даму ережесі, не
жекелеген жан
қуаттарының дамып,
қалыптасуы жөнінен Тапсырма жас мөлшері біркелкі балаларға
мағлұмат алуға (кемінде 200) бірдей беріледі
көмектеседі. Мұндағы жауаптардың орта (барлық
бала бойынша ортақ балл) есебі
шығарылады
Анкеталау – зерттелінушінің биографиялық мәліметтерін,
пікірін, өмірлік құндылықтарын, ұстанымдары мен жеке
қасиеттерін айқындау әдісі.

Егіздер әдісі – адам психикасына орта мен
тұқымқуалаушылық факторларының әсерін анықтауға
мүмкіндік беретін гомозиготты және гетерозиготты егіздер
арасындағы ұқсастық пен айырмашылықтарды зерттеу әдісі.

Сауалнама әдісі- әлеуметтік-психологиялық зерттеулерде
кең қолданылатын әдіс. Оның мәні – объектив не
субъектив деректер жөнінде сауалға тартылған адам
аузынан ақпар топтау.
Кез-келген психологиялық
зерттеу төрт кезеңнен тұрады,
олар:

нақты
әдістемелерді интерпретациялау,
алынған
1. дайындық қолдана отырып, болжамның
мәліметтерді
кезеңі; зерттеу расталуын
өңдеу, талдау;
жұмыстарын айқындау.
жүргізу;
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
БАҚЫЛАУ ІШІНАРА
Ядролық қарудың таралуы
Ғылыми - педагогикалық зерттеу әдістері
Информатиканы оқытуда қолданылатын әдіс - тәсілдер
БАҚЫЛАУ зерттеуші бақылау басталмас бұрын бала
Физикалық шаманы өлшеу тәсілдері
БИОЛОГИЯЛЫҚ ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР КЕЗІНДЕ
ИНФЕКЦИЯЛЫҚ АУРУЛАР
СӨЖ САЯСИ РЕЖИМДЕРДІҢ ЖІКТЕЛУІ
Жекешелендіру
Пәндер