ЕЖЕЛГІ ГРЕК - РИМ МӘДЕНИЕТІ




Презентация қосу
Ш.ЕСЕНОВ АТЫНДАҒЫ КАСПИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
ЖӘНЕ ИНЖИНИРИНГ УНИВЕРСИТЕТІ

«ЕЖЕЛГІ ГРЕК-РИМ МӘДЕНИЕТІ»

Орындағандар: Меңлимурзаева Қ.
Сқақова А. Замзан Ж.
Тексерген: Арашова Н.
ЕЖЕЛГІ ГРЕК-РИМ МӘДЕНИЕТІ
Антик дүниесінің өнері деп аталатын ежелгі Грекия мен Рим мәдениетінің әлемдік өркениетте алатын
орны ерекше. «Антик — (көне, ежелгі)» деген ұғым.

Қайта өрлеу дәуірінде дүниеге келген, бұл терминді
итальян ойшыл-гуманистері грек-рим мәдениетіне
байланысты қолданған. Бүл атаудың түп-төркіні
«ежелгі», «көне», «қадым заман» мағынасын беретін
«антиквус» деген латын сөзінен шыққан.

Еуропаның барлық халықтары өнерінің, көркем
әдебиетінің, философиясының, театрының және т.б.
дамуына, саяси және құқықтық көзқарастарының
қалыптасуына елеулі ықпал жасады.
«Көне», «қадым заман» мәдениетінің негізін қалаушылар
ежелгі гректер екендігін ешкім жоққа шығара алмайды.
Олар өздерін «Эллиндер»; ал өз елдерін «Эллада» деп
атаған.

Антик дүниесінің мәдениеті біздің заманымыздан бұрынғы бір мың жылдықтың алғашқы ғасырларында
қалыптаса бастаған. Оның он бес ғасырдай уақытын қамтитын ұзақ ғұмыры біздің заманымыздың В-
ғасырда Рим империясының құлауымен аяқталды.
Ежелгі дәуір тіл білімінің тағы бір отаны - Ежелгі Греция.
Грецияда туған тіл біліміндегі ой-пікір бүкіл Еуропа тіл
ғылымының қалыптасып дамуына күшті әсерін тигізді.
Ф.Энгельстің: «Греция мен Рим қалаған негіз болмаса,
қазіргі Еуропа да болмас еді»,- деген сөзін тіл біліміне
байланысты да айтуға болады.

Ғалымдардың айтуына қарағанда, Греция тіл білімі Гомердің "Илиада" мен
"Одиссея" жырының тілін зерттеуден басталыпты. Көне заманнан сақталған
бұл дастан тілінің көп жері гректердің сөйлеу тілінен мейілінше алыстап, оларға
түсініксіз бола бастаған да, грек ойшылдары соны зерттеу, айқындау істерімен
шұғылданған.
Милетті мектеп Ежелгі Грецияда б.э.д 6 ғ әрекет етіп, өзі
қалыптасқан өаладан өз атауын алды. Милетта орта азиядағы ірі
сауда полисі .Ерекшеліктері : Милет мектептің философтары
материалистік көзқараспен жүрді. Тек философиямен ғана емес,
басқа да нақты және естественный ғылымдар мен
айналысады.Табиғат заңдарын түсіндіруге тырысады (физика
атауын осыған байланысты алған) Қоршаған ортаның пайда
болуын іздеді.
Фалес (640-560 б.э.д.ғ) Милеттік мектептің негізін
қалаушы, әйгілі грек ғалымы, философиялық мұралар
қалдырған.Негізгі көзқарастарБарлық тіршіліктің негізі
су дейді. Жерді тегіс диск ретінде көрсетіп, суда тыныш
деп айтқан.Барлық өлі табиғат пен заттардың жаны бар
деп есептеген көптеген құдайлар болуы мүмкін деген.

Жер жүзінің орталығы жер деп білген жылдың нақты ұзақтығын
анықтады 365 күн. Бірқатар математикалық жаңалықтар жасады (Фалес
теоремасы)Анаксимандр (б.э.д 610-540 ғ) Фалестің ізбасары.
Орта ғасырдың рухани мәдениеті үшін Абсолютке жетуге
тырысу, универсализмге ұмтылу, символизм және аллегориялық,
танымның діни құрылымын тудыру, беделге ие болуға, форма
тұрақтылығына ұмтылу, индивидтің оны қоршаған әлеуметтік
ортамен тұтастығы ретінде белгілер болды.

Орта ғасыр алғаш рет уақыт рухындағы өнер арқылы кешенді
беру тәсілі ретінде көркем стиль жасайды. Роман стилі бірінші
жалпы еуропа стилі болып саналады, ол ВЫЫЫ-ХЫЫ ғ.ғ.
тараған және ежелгі рим сәулет өнерінің ерте үлгілерімен
ұқсастығы үшін еуропалық орта ғасырдың екі жетекші сәулет
стильдерінің бірі.

Ұқсас жұмыстар
Антикалық мәдениет
Гомер дәуірінің мәдениеті
Ежелгі Грек мәдениеті
Ежелгі Рим мәдениеті
Тоқырау кезеңіндегі Грекия мәдениеті
Рим театры, драматургиясы дүниежүз
Император өнері
Ежелгі мәдениет, антикалық және ортағасыр мәдениеттері
Эллинизм өнерін бірыңғай тұтас өнер деп қарастыруға болмас
Ежелгі Римдегі билік
Пәндер