Психология негіздері




Презентация қосу
Психология негіздері

Дайындағандар: Рашева Асылай
Туралы Шұғыла
Омар Сания
Оразханова Мөлдір
Досыбай Бибісара
Тобы: БТ 20-12
Тексерген: Ж. Кажибаевна
Жоспары:

1 Психология – жан ілімі

2 Психология міндеттері

3 Психологияның қызметтері

4 Психология ғылым ба?

5 Психологияның жіктелуі
"Психология
"Психология зерттейтін
зерттейтін құбылыстардың
құбылыстардың арнайы
арнайы шеңбері
шеңбері анық
анық
әрі
әрі айқынкөрінеді.
айқынкөрінеді. Бұған
Бұған біздің
біздің өміріміздің
өміріміздің ішкі
ішкі мазмұнын
мазмұнын
құрайтын
құрайтын және
және бізге
бізге тікелей
тікелей тән
тән уайымдар
уайымдар сияқты
сияқты сезімдер,
сезімдер,
ойлар,
ойлар, ұмтылыстар,
ұмтылыстар, тілектер,
тілектер, ниеттер,қабылдаулар
ниеттер,қабылдаулар және
және т.б.
т.б.
жатады...".
жатады...".

С.Л.Рубинштейн
С.Л.Рубинштейн
Психология - жан туралы ілім.

Психолог
ия

«Псюхе» - жан “логос” - сөз, ілім
Психологияның негізгі мақсаты —
психиканы cубьективттік
структураның, сыртқы
ортаныбайымдаумен, елестетумен
жұптасқан айырықша іс-әрекеттің
негізі ретінде зерттеу.

Психиканың алғашқы сипаттамалық
ерекшелігі - жеке адамда тікелей
өзіндік уайымдарының болуы –
тікелей сезімнің негізінде ғана
білініп, басқа ешқандай
тәсілдермен қабылданбайды.
Психологияның
міндеттері

Психологияның күрделi
мiндеттердiң бiрi —
заңдылықты сипатқа ие
байланыстар мен қатынастарды
көре бiлу. Ғылымдық қатал
талап объективтк заңдардыашып
қана қоймастан, олардың
әрекеттiк аймағы мен қолдану
жағдайларын көрсете алу.
Сондықтан дапсихология
зерттеулерiнiң объектiсi
психологиялық деректер мен
қатар психологиялық заң,
заңдылықтар.
Психиканың негізгі қызметтері

қоршаған болмыс
ықпалдарын
бейнелеу

адамның қоршаған
мінез-құлық пен іс
дүниедегі өз орнын
әрекетті беру
саналы тануы
1-топ: психология
2 топ: преғылым
ғылым ретінде
деп талқыға
қалыптасқан
салушылар
деушілер
Екі бір-біріне қарама-қайшы пікірлер:
Психология ғылым ба?
«Психология - ғылым» деушілер

Психологиялық лабораторияларды жарату бұл методологияға сүйенген
адамдарға психологиялық ғылым расында бар нәрсе екендігін
тұжырымдайды. Бұл көзқарас мына зерттеу методологиясына сүйенеді:

1. Гипотезаларды ұсыну

2. Тәжірибе немесе бақылау

3. Гипотезаларды түзету, растау немесе
қабылдамай тастау

4. Қорытындылау және бірінші кезеңге қайта
өту
«Психология – ғылым емес» деушілер

Қазақстан үшін "психология"
дегеннің не мағына беретіні де
бұлыңғыр. Бізде, "псюхе" сөзін
"рух" депсанамайды, "жан" дейді; ал
"психология" дегенді "руханият" деу
орнына "жантану" деп қателеседі.
Батыселдері "рухани даму", "рухани
азық", дегендей мәселелерді
қарастырып жатса, біздікілер
олардың атауын ғана алып,
"психикалық даму", "психикалық
азық",-деп ішкі мәнін дұрыс ұқпай
шала түсінікті сөздерге
айналдырады, сосын оның түпкі мәнін
жеткізе алмай сандырақтап кетеді.
Осы сияқты кемшіліктер, дәлірек
айтқанда "былықтар" бізде толып
жатыр.
Сондықтан да Қазақстандағы
"психология" ғылымы - ғылым емес.
Әлбетте, оның ашқан жаңалығы да
атымен жоқ. Мәселен, шет елдерде
жасалып жатқандай кісітануға
қажетті сын-сұрақтамалардың бірін
де біздің"психологтар" жасай алған
жоқ. Біздегілер Батыс елдеріндегі
рухани жарамсыз қоқысқа саналған
ескі тесттерін аударумен, көшірумен
ғана айналысады. Мысалға, Батыс
елдеріндегі ғалымдар,
төрттемперамент түрін анықтау тесті
түгілі, сол темпераменттің төрт
түрі бар дегеннің өзін қате деп
жоққа шығарған.
Психология өз алдына ғылым ретінде ХІХ хасырдың 60 ж. бөлініп
шықты. Оған себеп болған ғылыми-зерттеу мекемелері-
психологиялық лабораториялар және институттар, жоғары
оқуорындарындағы кафедралар сонымен қатар
пихикалыққұбылыстарды оқып-білуге байланысты экспериментті
насихаттау жұмыстары.
• Қалыпты адам психологиясының даму заңдылықтарын
психологиясы
нәрестелік кезеңнен қарттық кезеңге дейінгі Жас ерекшелік
психологиялық ерекшеліктер мен заңдылықтарды
зерттейді.
психология
• Адам мен техниканың қарым-қатынасынан Инженерлік
туындайтын психологиялық мәселелерді зерттейді.
• Дәрігер мен науқастың арасындағы қатынасты, олардың психология
мінез-құлқының түрлі құрылыстарын зерттейді. Емдеу мен
психотерапияның психологиялық әдістерін жасаумен
Медициналық
айналысады.
психология
• Оқу, тәрбие істерінің оқушы санасына қалайша әсер
ететіндігін зерттейді.
Педагогикалық
• Адамның еңбек іс-әрекетінің психологиялық
ерекшеліктерін, еңбек дағдыларының даму Еңбек психологиясы
заңдылықтарын, еңбекті ғылыми негізге сүйене отырып
ұйымдастырады.
Психологияның өзара жіктелуі:
• Адамның соғыс жағдайы кезіндегі мінезі, соғыс
психология
техникасын меңгеру мен басқару әдістерін Әскери
зерттейді.
• Тұлғаның әлеуметтік – психологиялық көріністерін, психология
адамдардың өзара қарым-қатынасын, адамдардың
психологиялық үйлесімдігін, үлкен топтардағы әлеуметтік Әлеуметтік
психологиялық көріністерді зерттейді.
• Салыстырмалы психология жануарлар
психология
психикасымен ұқсастықтары мен Салыстырмалы
айырмашылықтарын қарастырады.
• Адам дамуының бірқалыпты даму жолынан психология
ауытқуы. Ми ауруына ұшыраған психикалық
күйзелістері мен осы саладағы себептерді
Арнаулы
қарастырады.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ БАКАЛАВРИАТ
Кеңестік психология ғылымының даму бағыттары
Педагогика мен психологияның әдіснамалық негіздері
ПАТОЛОГИЯЛЫҚ ПСИХОЛОГИЯ
Сана және өзіндік сана
Психология ғылым ретінде
Мәдени мұра бағдарламасы
Қарым - қатынастың жақтары
Әлеуметтік психология
Қиял түрлері
Пәндер