ПРОЦЕСІН ҰЙЫМДАСТЫРУДАҒЫ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘСІЛДЕР




Презентация қосу
Инклюзивті білім беру жағдайындағы жеке білім беру
бағдарламасы және жеке білім беру жоспары / бір пән
негізінде жоспарлау – қандас, босқын, өмірлік қиын
жағдайдағы білім алушы үшін/

Дайындаған: Рахманова Тілектес
ОРАЛМАН БАЛАЛАР, САНЫ АЗ ҰЛТТАР, СОНЫҢ ІШІНДЕ
МИГРАНТТАР,БОСҚЫНДАР ОТБАСЫЛАРЫНАН ШЫҚҚАН БАЛАЛАРДЫҢ ОҚУ
ПРОЦЕСІН ҰЙЫМДАСТЫРУДАҒЫ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТӘСІЛДЕР

Қазақстан халықаралық және ұлттық заңнама нормаларына сәйкес барлық
балаларға білім алу құқығына кепілдік береді.

Соңғы жылдары республикада әртүрлі балалар топтары үшін білім беру
қызметтерінің сапасы мен қолжетімділігін арттыру мақсатында түрлі
мемлекеттік бағдарламалар іске асырылуда:

Қазақстан Республикасында «2016-2019 жж. Білім беруді
дамытудың мемлекеттік бағдарламасы»

«Қазақстан балалары»

«Балапан» және тағы басқалары
Білім алу құқығын қамтамасыз ету оралман-балалардың, аз ұлттар
отбасылары балаларының, соның ішінде мигранттар мен
босқындардың арасындағы айырмашылықсыз жүзеге асырылуға тиіс.

Босқындардың отбасыларының және қазіргі қоғамдағы ел ішіндегі
қоныс аударатын адамдардың проблемаларының маңыздылығы
адамның жеке-қоршаған орта жүйесіндегі өмірінің әртүрлі
аспектілерінде өзекті болып табылады.
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ДАМУ СТРАТЕГИЯСЫНЫҢ НЕГІЗГІ
БАҒЫТТАРЫНЫҢ БІРІ ҚАЗАҚТАРДЫҢ ТАРИХИ ОТАНЫНА ҚОНЫС АУДАРУЫНА
ЖАН-ЖАҚТЫ ҚОЛДАУ КӨРСЕТУ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ.

Сондай-ақ, адамның әлеуметтік бейімделуі елеулі түрде
бұзылып жатқаны белгілі: бір табиғи және әлеуметтік ортадан
ол басқасына ауысады, көптеген табиғи-антропологиялық
байланыстарды үзіп, жасанды түрде жаңа жерлермен
байланыстар жасайды.

Мұндай жағдайларда көші-
қон мәселелерін бірінші
болып сезінетіндер, әрине,
балалар.
Қиындықтар мына
жағдайлармен байланысты
болуы мүмкін:

Тұрғылықты жерін мәжбүрлі түрде Жаңа ортада өмір сүрудің
Әлеуметтік
өзгерту салдарынан психологиялық қиындықтарымен, сондай-ақ Білім беру
жанжалдардың өсу
стресстерге ұшырауы және әдеттегі жиі шеттететін, процесіне ену
қаупі (әлеуметтік
мәдени, коммуникативтік, алаңдаушылық және қиындықтары
төмендігіне
отбасылық, табиғи-аумақтық және психикалық шиеленіс, (қазақ (орыс)
байланысты
басқа байланыстардың құрылымын агрессивтілік және қақтығыс тілін білмеуі;
қақтығыстар).
бұзуы; туындайтын орта салдарынан;
Баланың үнемі
психикалық Өзін-өзі тануын,
стресстері құндылықтарын,
(жанжал, апатия, сезімдерін
шаршаудың жоғалтады;
жоғарылауы);
Мәдени
Оралмандармен
айырмашылықтардан
жұмыс жасау
туындайтын әртүрлі
кезінде арнайы
эмоцияларға
педагогикалық
негізделген тұрақты
тәсілдерді талап
мазасыздықты
ететін мәселелер:
сезінеді.
Қабылдамау және
бас тарту сезімі
(бала психикалық Әлсіздікті,
зорлық- толыққанды
зомбылықты, еместікті сезіну;
қысым көрсетуді
сезінуі мүмкін);
Жоғарыда айтылғандардан
оралмандарға әлеуметтік-
психологиялық бейімделу үшін
олардың коммуникативтік және
білім беру қажеттіліктерін
барынша қанағаттандыруға
бағытталған арнайы
психологиялық-педагогикалық
Коммуникативті құзыреттілікті
бағдарламалар қажет.
жоғарылату конфликтілерді
шешу дағдыларын (ішкі және
сыртқы) алуды, белгілі бір мінез-
құлық үлгілерін қалыптастыруды
қамтиды, содан кейін нақты өмір
жағдайында қолдануға
бағыттайды.
ОРАЛМАН БАЛАСЫНЫҢ БІЛІМ АЛУ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІ
ЕРЕЖЕЛЕРДІҢ БЕС ТҮРЛІ БАҒЫТЫМЕН БАЙЛАНЫСТЫ:

• Тіл
• Базалық білімдер
• Эмоционалдық жағдай
• Әлеуметтік дағдылар
• Мәдени нормалар

Бұл білім беру қажеттіліктері, бірінші кезекте, мемлекеттік тілді үйренуді
ұйымдастыруды қажет ететін тілдік мәселелермен байланысты. Сонымен қатар, кез-
келген сабақта тілдік мәселелерді ескеру қажет және оқушыға білім алуға көмектесетін
бірқатар әдістерді қолдануға болады.
Оқушылардың жеке дамуына көмектесу үшін педагог жасөспірім
жаңа топтағы қарым-қатынас қиындықтарына байланысты
мәселелерді шешуге жауапкершілік алады.
Осы мақсатта жасөспірімдермен келесі мәселелерді талқылауға
болады:

Қандай әдістер балаға қиын жағдайдан шығуға көмектесті (жаңа
қалада өз орнын тауып, жаңа жағдайға шыдауға т.б.)?

Сыныптағы басқа балада қандай қиын жағдайдан шығудың
қандай тәсілдері бар?

Ол «әдістен» өзіне не алады?

Оған көмектесуге кім дайын?
Білім беру ұйымының осындай диалогтарын
«мектепке арналған татуластыру қызметі», сондай-ақ
төзімділікті қалыптастыру және этносаралық және
діни экстремизмнің алдын алу бойынша әлеуметтік
бағдарламаларды жүзеге асыруға болады. Мұндай
бағдарламалар білім беру ұйымының негізгі білім
беру бағдарламасы мен әдістемелік жұмыс
бағдарламалары аясында жоспарлануы тиіс.
ӘЗІРЛЕНГЕН БАҒДАРЛАМАЛАРДЫҢ НЕГІЗГІ
СТРАТЕГИЯЛЫҚ МАҚСАТТАРЫ:

• оралмандардың білім беру мекемесінің әлеуметтік-мәдени
ортасына толығымен қосылуы,
• ралмандарды білім беру мекемесінің әлеуметтік-мәдени
ортасына бейімдеу (оның енгізілуін қамтамасыз ету);
• оқу орнында оң мәдениетаралық қарым-қатынас жасау үшін
жағдай жасау,
• оралман-оқушылардың білім беру мекемесін дамытуға оң
әсерін көрсету.
Оралмандардың балаларының психологиялық және әлеуметтік-мәдени
бейімделуін қамтамасыз ету мынадай іс-әрекеттерді қамтиды:
Оралмандарды интеграциялау мәселелері
бойынша психологиялық, медициналық
және педагогикалық кеңестер өткізу және
Оралмандарды оқыту мен осы балалар мен олардың отбасыларын
әлеуметтік-психологиялық психологиялық-педагогикалық қолдаудың
бейімдеудегі қиындықтарды анықтау, бірыңғай стратегиясын әзірлеу.
диагностикалау және бағалау

Консультациялардың шешімдерін орындау.
Жалпы білім беру мекемелерінде жеке қолдаудың
негізгі кезеңдері:
Үшінші кезең балаға, мұғалімге, ата-
Баланың дамуындағы Екінші кезең - ана үшін ұсыныстарды бірлесіп
бірінші кезең - бұл алынған әзірлеу болып табылады: әрбір
бала туралы ақпарат ақпаратты «проблемалы» оқушыға кешенді
жинағы. талдау. көмек көрсету жоспарын жасау.

Төртінші кезең -
балалардың
проблемаларын
шешу жолдары
мен тәсілдері
бойынша кеңес
Алтыншы кезең - барлық Бесінші кезең - бұл беру.
Жетінші кезең - баланың мәселелерді шешу, яғни,
қатысушылардың
дамуына қосымша талдау әрқайсысының
ұсынымдарын талдау не (сәтті
жасау (Бұдан әрі не ұсыныстарын орындау.
болды? не сәтті болмады?
істейміз?).
неге?)
ЖОҒАРЫДА КӨРСЕТІЛГЕН САТЫЛАР ШАРТТЫ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ,
ӨЙТКЕНІ ӘРБІР БАЛАНЫҢ ӨЗ ПРОБЛЕМАСЫ БАР ЖӘНЕ ОНЫҢ
ШЕШІМІ ЖЕКЕ КӨЗҚАРАСТЫ ТАЛАП ЕТЕДІ.

Оралман баласын әлеуметтендіру бойынша қабылданған шаралардың
табыстылығын сипаттайтын барлық педагогикалық іс-әрекеттердің
нәтижесі:

• жеке немесе мәдени сәйкестік сезімі;
• жақсы психологиялық және физикалық денсаулық (өзін сезінуі);
• психологиялық қанағаттану мен оңтайлы өзін-өзі бағалау.
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ

1. http://new.nao.kz/blogs/view/2/893?lang=kz
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГИКА ҒЫЛЫМЫНЫҢ ҚАЛЫПТАСЫП, ДАМУЫ ТУРАЛЫ ЕҢБЕКТЕР
КӘСІПТІК ОҚЫТУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ МЕНЕДЖМЕНТ
ӘЛЕУМЕТТІК-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ БІЛІМБЕРУ ҮДЕРІСІН ҰЙЫМДАСТЫРУДАҒЫ ШЕТЕЛДІК ЖӘНЕ ОТАНДЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК СИПАТЫНА ТАЛДАУ
СТУДЕНТТЕРДІ САУЫҚТЫРУ ҮШІН ДЕНЕ ШЫНЫҚТЫРУ ЖӘНЕ СПОРТ ҚҰРАЛДАРЫ МЕН ӘДІСТЕРІ
Сабақты мақсатты талдау
Педагогикалық менеджмент ұғымы
ТЕХНОЛОГИЯЛАР ОҚУ ПӘНІ РЕТІНДЕ
Қазіргі заманғы педагогикалық технологиялар оқу пәні ретінде
Мектептегі жаңашылдықты басқару
Басқа сөзбен айтқанда, менеджмент - ғылым мен адамдарды және әлеуметтік процестерді басқару өнерін біріктіру
Пәндер