Топтағы тұлғааралық қарым - қатынас және оның құрылымы
Презентация қосу
Семей мемлекетттік Медициналық университеті
Неврология жане психология кафедрасы
Тақырып: Топтағы тұлғааралық қарым – қатынас және оның құрылымы
Тексерген:Рахыпбеков
Орындаған:Рысбеков
Сд-101
Жоспар
I. Топтағы тұлғааралық қарым –қатынас туралы түсінік.
II. Қатынас және оның құрылымы.
III. Топтағы тұлғааралық қарым – қатынас және оның түрлері.
• Тұлға аралық және бетпе бет қарым- қатынас- ең негізгі деңгейі қолжетімді
ақпаратпен байытылу жолы және бір адам немесе бірнеше адамдардың арасындағы
ақпаратпен алмасу болып табылады.Тұлға аралық қарым- қатынас тура немесе сол
мезеттілік үрдіс.Тұлға аралық қарым- қатынас тәртібін өзгертуде жаңа тәжірбиелік
қарым қатынаста маңызды сәт болып табылады .
Тұлға аралық қарым- қатынас адамдармен қатысты барлық жерде пайдаланылады ,
алға қойған мақсатқа жетуде, жақсы дағдылар болып табылады.
Бұл- бетпе бет ,вербальді, вербальді емес ақпарат алмасу, адамдар арасындағы немесе
топтағы пікір алмасу болып табылады .
Тұлға аралық қарым - қатынасқа мотивация, оқыту, ,кеңес беру кіреді.
• Мотивация –бұл динамикалық ағым, адамды іске жетелейтін эмоцианальді жағдай .
Жеке және топтық оқытылу –Оқытылып жатқан қатысушыларға керек ақпаратпен
қамтамасыз ету . Алынған мәлімет тыңдаушының білімін жетілдіруіне, ал әдістері
оның орындалуын, оқу үрдісі оқып жатқанның тәжірбиелік қарым қатынас орнату,
мінез құлқын өзгертуге септігін тигізеді.
• Кеңес беру–бұл адамдардың бетпе бет қарым қатынасы ,кеңес алушыға нақты толық
ақпарат беруге, клиентке қиындықтарын шешуге және қарсы тұру үшін көмектеседі .
Жеке кеңес беру –бұл клиентке өміріне қатысты шешім қабылдауда немесе өмірін
тәртібін өзгертуге септігін тигізетін көмек .
• Егер қарым- қатынас сәтсіз болса, аяғы да сәтсіз болады.
Егер ақпарат әртүрлі түсінікте болса, онда ол түсінік көптеген жағымсыздық әкеледі.
Әрқашанда сізден артық білетін біреу бар.
Қарым- қатынас көп болған сайын,түсінісу қиын болады.
Бұл пікірлер нақты емес қағида болып табылады, бірақ әзілдеп болса да дұрыс қарым
қатынастың қиындығын көрсетеді .
Тұлғааралық қарым-қатынас адамдар болмысының қажетті шарты болып табылады.
Қарым-қатынассыз адамның жекелеген психикалық қызметтерінің, үдерістер мен
ерекшеліктерінің, жеке тұлғаның және тұтас қоғамның толыққанды қалыптасуы
мүмкін емес. Кейде «қарым-қатынас», «әлеуметтік қарым-қатынас», «тұлғааралық
қарым-қатынас», «іскерлік қарым-қатынас» және «мәдени қарым-қатынас» түсініктері
өзара байланысты болғанымен, бір-біріне тең келмейді, себебі олардың өзіндік
өзгешеліктері болады.
Адамдар арасындағы қатынастардың қаншалықты айқын байқалуына байланысты
қарым-қатынастар бірнеше түрге бөліп қарастыруға болады:
Қоғамдық қатынастар анағұрлым айқын көрінетін әлеуметтік бағдарлы қарым-
қатынастар (дәріс оқу, баяндама және т.б.);
Бірлескен іс-әрекеттерге байланысты қарым-қатынастар айқын байқалатын пәндік
бағдарлы топтық қарым-қатынастар (бұған еңбек ету, оқу барысында қалыптасатын
қарым-қатынастар жатады);
Тұлғааралық қарым-қатынастар, яғни бір адамның екінші адаммен қарым-қатынасы.
Тұлғааралық қарым-қатынасқа адамзат аралық ақпарат алмасу жатады, бұл қарым-
қатынастың бірінші коммуникативтік жағы ретінде сипатталады. Тұлғааралық қарым-
қатынастың екінші жағы – қарым-қатынас жасаушылардың өзара әрекеттестігі – тек
сөйлесу үдерісі арқылы ғана емес, істері мен әрекеттері арқылы да қарым-қатынас
жасау. Қарым-қатынастың үшінші жағы қатынас жасаушылардың бірін-бірі қабылдауы
болып табылады.
• Ал оқыту үдерісіндегі тұлғааралық қарым-қатынас дегеніміз– оқытушының
ықпалымен студенттердің топтық іс-әрекетін реттеуші, вербалды, бейвербалды
қарым-қатынасқа түсу ерекшелігі, оқыту үдерісіндегі шиеленістерді шешудің, мінез-
құлықтың топтық нормаларын қалыптастырудың құралы және болашақ маман
тұлғасының қалыптасуының бір факторы болып табылады.
• Оқыту үдерісінде тұлғааралық қарым-қатынас мәдениетінің болмауы немесе төмен
деңгейде болуы көп жағдайда келіспеушілік пен келеңсіз оқиғаларға себеп болуы
мүмкін. Мұндай келеңсіз жағдайды табысты әрі шебер түрде реттей білу қарым-
қатынас мәдениетіне тікелей байланысты.
• Оқытушы мен студент арасындағы тұлғааралық қарым-қатынастың негізгі
моральдық нормалары бар, олар – өзінің тыңдаушыларының әрқайсысының қадір-
қасиетін құрметтеу, ішкі дүниесіне ықыласпен және сеніммен қарым-қатынас жасау,
қайырымдылық пен мейірбандық таныту.
Адами ресурстармен басқаруда үш негізгі аспектіге ықпал етіледі:1)Индивидтер
мен әлеуметтік топтардың өмір сүру жағдайы; 2) Әрекеттің әр
саласындағы түлға аралық қатынасы; 3) Субъекттің өзін қоғам мүшесі, профессионал
және толыққанды тұлға қалыптастырудағы даму үдерістері. Аталмыш аспектілер
алуан түрлі ортада көрініс табады - білім алуда, еңбекте және т.б.
• Қазіргі кезде жоғарыда аталған практикалық талаптардың шешуге негізделген
түрақты ғылыми базаны құру шарт. Олар өз алдына психологиялық теорияның даму
бағыттарын анықтайды, зерттеу әдістерін бағалау және т.б.
• Тәжірибеде пайда болатын мәселеледі жүзеге асырудағы ғылыми базаны құру
бүрынғы классикалық қатынастармен қатар, құрылымды өзгертуді талап ете отырып,
олар төменгі әрекеттерден түрады:
1.Субъект өмір үрдісінің анализі, ол адам дамуының үрдісі, қажеттіліктерді пайда
болуы мен оларды қанағаттандыру; қарым - қатынастарды қалыптастыру және дамыту;
2.Әлеуметтік үрдістегі және ірі топтардағы жеке субъектілердің
өмір жолдарының интеграцияларын зерттеу - «жеке» және «қоғамдық»
сананың қатынасы, үйымдардағы адамдар әрекеті;
3.Сауда үрдісі деп аталатын ортадағы психологиялық
жайттарды зерттеу: жеке меншіктердің өзгеруі және үйым конверсиясы және т.б.
Мамандар жүйелеудің көрсеткіштерін психодиагностикалық міндетіне әдістемелердің
адекваттылылығын бағалайтын аспектісі ретінде көрсетеді.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz