Жобалап оқыту технологиясы




Презентация қосу
Жобалап оқыту технологиясы
Жобалап оқыту технологиясының тарихы
Қазіргі таңда Қазақстан мектептері бірнеше
технологиялармен жұмыс істеп келеді Жобалап оқыту
технологиясы оқушының жеке тұлғасына көзқарасты
өзгертеді. Жобалау технологиясы - оқушылардың
жоспарлау жəне күрделене беретін тапсырмаларды
орындау арқылы меңгеретін білім. Жобалау – «proicere»
деген латын сөзі. Бұл сөз «жоспарлау, дайындау» сияқты
мағынаны немесе жоспардың жүзеге асырылуын
білдіреді.Жобалау технологиясы 19 ғасырдың 2-ші
жартысында АҚШ ауылшаруашлығы мектептерінде
пайда болған. Оның негізін қалаған - Джон Дьюи атты
психолог жəне педагог , философ. Дьюидің ілімін
жалғастырушы- Колумбия университетінің жанындағы
мұғалімдер колледжінің профессоры Ульям Херд Жобалап оқыту оқушылардың өзбетімен
Килпатриктің ойынша, балаларды өз жұмысының білім алуға мүмкіндік береді. Бір мезгілде
жемісін көруге ынталандыру арқылы үлкен өмірге оқушылар жеке, жұппен, топпен жұмыс
дайындау - бұл технологияның негізі. "Өзіне көйлек тігіп
істейді. Жобалап оқыту қандай да бір
киген бойжеткенді мысалға алайық. Егер ол кейін өзі
киетін көйлегі үшін жанын аямай, ерінбей, аса мәселенің шешімін іздейді, әр түрлі
қызығушылықпен көйлек үлгісін өзі ойлап тауып, өз әдіспен бір нәрсені жобалап зерттейді, ал
бетімен өлшеп, пішіп, тігіп кисе – бұл мысал жобалау екінші жағынан өзінің білім, біліктілігі
технологиясының нағыз типтік үлгісі" – деп
тұжырымдайды Хилпатрик. арқылы әр түрлі ғылым, техника,
технология аймағында
Жобалау нәтижесінде теориялық білімі мен
практикалық білімі ұштасып, өмірге сүруге бейім,
шығармашылықпен жұмыс жасайды.
өзіндік ой-талғамы бар жеке тұлға қалыптасады.
Жобаның тиімділігі - көзбен көріп, құлақпен естіп, есте сақтай отырып, оқушыны ізденіске іскерлік пен
танымдық ынтаға , шығармашылық қабілетті жетілдіру арқылы түрлі мəселелерді шеше білуге ,
тапқырлыққа, жаңа ғылыми ізденіске жетелеуде.
Яғни, жобалау технологиясын қолданудағы негізгі мақсат – оқушылардың қызығушылық ынтасын
дамыту, өз бетімен жұмыстарын жүргізу арқылы білімдерін жетілдіру, ақпараттық бағдарлау біліктілігін
қалыптастыру жəне сыни тұрғыдан ойлау қабілетін арттыру арқылы оқушыны болашақта əр түрлі
жағдаяттарда, əр түрлі қоғамдық ортада өзін өзі көрсете білуге бейімдеу.
«Педагогикалық технология>> – барлық жағынан ойластырылған, жобалау, ұйымдастыру және оқу
процесін жүзеге асыру барысында оқушы мен мұғалім үшін барлық жағдайды жасауды көздейтін
педагогикалық қызметтің моделі. Технологияны дұрыс жүзеге асыру үшін ең алдымен төмендегі
әдістемелік принциптерді сақтау қажет:
1.мұғалімнің педагогикалық шеберлігіне сену керек;
2.оқу үдерісінің кез-келген кезеңінде оқушылардың білім-білік,
дағдыларына кепілдік беру;
3.оқу үдерісін тақырып жағынан жобалау;
4.баланың дұрыс дамуы;
5.кертартпа іс -әрекеттер мен шектеулерді жоя отырып, дәстүрлі
мектеп қорын дұрыс пайдалана білу
6.оқу үдерісінде оқушы мен мұғалімнің бірлескен жұмысын
дамыту;
7.мұғалімнің өзін жайлы сезінуі және оқушының өзін жайлы
сезінуі;
8.оқыту технологиясын жобалауда мазмұны мен жүйелілігінің
бірлігінің болуы;
9.әрбір оқушының жалпы білім беру стандартының базалық
деңгейін міндетті түрде меңгеруі;
10.Оқу технологиясын жобалауда міндетті нормалардың сақталуы
( Бұл принцип бірінші рет мұғалімдерге бала денсаулығы мен
дамуына нұқсан келмейтіндей етіп оқытуға шек жасайды.
Оқу процесін жобалау технологиясы бойынша мұғалім
жұмысының кезеңдері:
1.Оқу процесін технологиялық карта атласы түрінде жобалау;
2.Жобаны шынай оқу процесінде жүзеге асыру, оқу процесінің сапасы жөнінде ақпарат жинау;
3.Жинақталған ақпаратқа талдау жасау;
4.Жүргізілген талдау негізінде жобаға өзгерістер енгізу.
Жобалап оқыту технологиясы жобалау кезінде де және оны жүзеге асыру кезеңінде де қолданылатын мынадай
бес түрлі сатылардан тұрады:

Мақсат қою – бұл мұғалімнің өзі анықтайтын Диагностика.
кіші мақсаттар жүйесі. Атап айтқанда, Диагностика – бұл кіші мақсаттардың
бағдарламаның мазмұнына талдау жасай отырып, орындалуын ( әрбір кіші мақсаттың
білім беру стандарты талаптарына, өзінің жеке орындалғанын не орындалмағанын) анықтау
әдістемелік іс-тәжірибесіне сүйене отырып, үшін мұғалім құрастырған өзіндік тексеру
мұғалім тақырыптың негізгі мазмұнын мақсат жұмыстарының жүйесі.
қою тіліне айналдырады. Кіші мақсаттар белгілі Әрбір кіші мақсатқа өз өзіндік жұмыс (ӨЖ)
бір жүйемен жүргізілуі керек. үлгісі құрылады

Үй тапсырмасын мөлшерлеу ( оқушының Оқу процесінің логикалық құрылымы — оқу
аудиториядан тыс өзіндік жұмысы) процесіндегі сабақтар жүйесінің жалпы
Бұл бөліктің негізгі практикалық тұрғыдағы құрылымы
мақсаты – арнайы жасалған жаттығулар
жүйесіндегі белгілі бір тапсырмалап көлемін өз
бетінше орындау арқылы оқушыны
диагностикаға дайындау Түзету – диагностикадан «сынақ» ала алмаған оқушыларға,
яғни стандарт деңгейін меңгермеген оқушыларға арналған.
Бұл өз кезегінде осындай оқушыларды стандарт деңгейіне
жеткізудің бағдарламасы болып табылады.
Мұғалімнің міндеті- оқушылардың
шығармашылықпен ойлауына дұрыс
бағыт-бағдар беру,
шығармашылықпен ізденуге
мүмкіндік беру, жағдай туғызу, оны
шешу жолын жүйелі түрде зерттеп,
талдау жасау, жаңалық ашу немесе
мәселені өзбетімен шеше білуге,
істеген ісіне тұжырым жасауға үйрету.
Жобалап оқыту технологиясына
мысалдар келтіретін болсақ;Физикада
біз Ньютонның екінші заңы,Архимед
заңын т.б мысалдарды жатқызуға
болады.Жәнеде бұл технологияны кез-
келген заңдылықтарға қолдана
алмаймыз.
Мұғалім мен оқушының іс-әрекет жүйесі
Оқыту жобаларының классификациясы
•Жоба жеке немесе топтық болады . Бұлардың әрқайсысының
өзіне тән ерекшеліктері бар.
•Оқыту жобаларының жаңашыл классификациясы
оқушылардың жетік іс-әрекетіне негізделіп жасалған:
•Практикалық-бағдарланған жоба (оқулықтардан бастап оқыту
үрдісінің ұсынбаларына дейін);
•Зерттеушілік жобасы – ғылыми зерттеу жұмысының барлық
талабы бойынша қандайда бір проблеманы зерттеу;
•Ақпараттық жоба — қажет мәселе бойынша ақпаратты
жинақтау және өңдеу аудиторияға, көпшілікке тұсау кесер өткізген
жағдайда ( БАҚ берілген статья, Интернетке берілетін ақпарат);
•Шығармашылық жоба —проблеманы шешуде жоғары
шығармашылық авторлық қызығушылық таныту. Өнімдер:
альманахтар, видеофильмдер, театрализациялау, өнер
бұйымдары т.с.с.
•Рөлдік жобалар — іскерлік ролдік ойындар, нәтижелер.
• Ғылыми жоба.
Жобаны презентациялаудың түрлері:
- Баяндама,презентация;
- Іскерлік ойындар;
- Видеофильмді демонстрациялау;
- Экскурсия;
- Телебағдарлама;
- Конференция;
- Инсценировка;
- Театрализация;
-Тыңдаушылармен ойындар;
- Диалог
- Спорттық ойындар;
- Спектакль;
- Жарнама;
- Прессконференция.
Құрылымы бойынша жобалар моножоба және пәнаралық
болып келеді..
Моножобалар бір пән шеңберінде немесе бір білім
аймағында жүзеге асады.
Пәнаралық —әр түрлі білім аймағының мамандарымен
бірге жетекшілік жасап сабақтан тыс уақытта орындалады .
Байланыс сипатына қарап жобалар: топішілік,
региональдық және халықаралық болып келеді.Соңғы екеуі
әдетте телекоммуникациялық жоба ретінде жүзеге асады,
Интернет және инновациялық компьютерлік
технологиялар арқылы.
Мерзіміне қарай қысқа және ұзақ мерзімді жоба болып
бөлінеді.
Қорытынды
Егер оқушы оқыту жобасымен жұмыс жасай алатын
болса, онда оқушылардың танымдық, шығармашылық
дағдыларын, өз білімдерін өз бетімен құрастыра білу
икемділігін, ақпараттық кеңістікте жөн таба білу іскерлігін
дамыту, сын тұрғыдан ойлауын дамытады.

Сонымен, оқушыларға дайын өнімді қабылдайтын ғана
емес, өз бетімен ізденетін, дербес іс-әрекет жасай алатын
тұлға ретінде қарау – жобалау технологиясының негізі.
Конфуцийдің : Естігенімді – ұмытамын, көргенімді
есте сақтаймын, өзім істегенімді меңгеремін дегені – бұл
технологияның негізгі ұстанымы.
Осы дәріске ағымдық, аралық, қорытынды бақылау бойынша
тест тапсырмалары және сұрақтар

1.Жобалап оқыту технологиясы дегенді қалай түсінесіз?
2.Жобалап оқыту технологиясы қай салада қолданылады?
3.Педагогикалық технология дегеніміз не?

Ұқсас жұмыстар
Жобалап оқыту технологиясының шығу тарихы
Мультимедиалық оқыту технологиясы
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
Модульдік оқыту технологиясының тиімділігі
ТЕХНОЛОГИЯ технологиясы
Оқыту технологиялары
Инновациялық оқыту технологиялары
Интеграциялық оқыту технологиясы
Оқушылардың зерттеушілік іс-әрекетін дамыту
Инновация ұғымы
Пәндер