Компьютерлік графика негіздері
Презентация қосу
Компьютерлік графика
негіздері
Тексерген: Есентаев К.У.
Орындаған: Копжасарова А.Ж.
2
Компьютерлік графика
Компьютерлік графика – бұл ЭЕМ
көмегімен модельдерді және олардың
кескіндерін құруға, сақтауға және өңдеуге
арналған информатиканың бір бөлімі.
Компьютерлік графиканы қолданатын
аймақтар:
- Ғылыми графика, зерттеу нәтижелері;
- Іс жүргізудегі графика, жоспарлық
көрсеткіштер;
- Конструкторлық графика, жұмыс
сызбалары;
- Видеосабақтар, Мультимедиялық
презентациялар;
- Компьютерлік анимация;
- Компьютерлік ойындар;
- Жарнамалық графика;
- Интернет, WEB-парақты дайындау;
- Медицинада, Компьютерлік
томография;
- Сән аймағында, Маталар мен киім
үлгілерін модельдеу.
4
Компьютерлік графиканың түрлері
Растрлік Векторлық Фрактальдік
Растрлік графика дайын бейнелерді өңдеу
үшін және Интернетте қолданылады.
Векторлық графика көбінесе жаңа
бейнелерді жасау үшін, ал кейбір
жағдайларда оларды өңдеу үшін
қолданылады.
Фрактальдік графика математикалық
есептеулер жолымен бағдарламала
құрудан тұрады.
Растрлік графиканың негізгі элементі
нүкте болып табылады.
Нүктелерден тұратын растрлік бейнелер
үшін оның рұқсаттылығы аса маңызды.
Рұқсаттылық дегеніміз ұзындық
бірлігіндегі нүктелер саны.
1) Түпнұсқаның
рұқсаттылығы. Ол
дюймдегі нүктелер
санымен (dpi) өлшенеді.
2) Экрандық бейненің рұқсаттылығы.
Бейненің экрандық көшірмесі үшін растрдің
қарапайым нүктесін пиксель деп атаймыз.
Пиксель өлшемі экрандық рұқсаттылыққа,
түпнұсқа рұқсаттылығына және бейнелеу
масштабына байланысты өзгереді.
3) Баспалық бейнелердің
рұқсаттылығы. Растрлік
бейненің нүктелер саны
қолданылған әдіске және
түпнұсқаны растрлеу
параметріне тәуелді болады.
7
Растрлік графиканың артықшылықтары:
Сурет салу қарапайымдылығы және
айқындылығы.
Масштабтау қажет болмаған жағдайда
күрделі бейнені жылдам өңдеу мүмкіндігі.
Бейнені құру қарапайымдылығы – кез келген
ұнаған бейнені сканерден өткізсе болғаны.
Бейнені оңай баспадан шығаруға болады.
Растрлік графиканың кемшіліктері:
Бейнені айналдырудағы және басқа да
түрлендірудегі қиындықтар, себебі
растрлік бейне бір тұтас объект түрінде
беріледі.
Масштабтаудағы, яғни пикселдеудегі
қиындықтар, яғни бейнені үлкейткенде
бейненің бұзылуы.
Растрлік бейне сақталған файлдың
көлемінің үлкен болуы.
9
Пикселдену
Егер растрлік бейненің масштабын
үлкейтсе, онда оның айқындылығы жоғалады
және онда пиксельдер пайда болады. Оны
пикселдену деп атайды.
10
Векторлық графика
Векторлық графиканың негізгі элементі
түзу болып табылады.
Ондағы бейне геометриялық
фигуралардың жиынтығы түрінде беріледі.
Әдетте нүктелер, түзулер, тіктөртбұрыштар,
шеңберлер және т.б. фигуралар алынады.
Барлық бейнелер түзулерден құралады.
Түзудің алатын жадыдағы көлемі түзудің
өлшемінен тәуелді болмайды, себебі түзу
формула түрінде беріледі.
Растрлік бейне Векторлық бейне
Векторлық графиканың артықшылықтары:
Көлемінің шағын болуы;
Оңай масштабтауға болады;
Оңай түзетуге болады.
Векторлық графиканың кемшіліктері:
Шынайы бейнелерді құрудағы қиындықтар;
Тұтас аймақты бейнелеу мүмкіндігінің
болмауы, себебі объектілер «сым» қаңқа
түрінде ұсынылады;
Суреттеу алдында алдын ала өңдеуді қажет
етеді;
13
Фрактальдік графика
Фрактальдік графиканың негізгі элементі
математикалық формула болып табылады.
Ондағы бейнелер теңдеулердің көмегімен
құрылады. Сондықтан компьютер жадысына
тек бағдарламаны ғана сақтаса жеткілікті.
Фрактальдік үшбұрыш.
14
Графикалық редактор – компьютердің
көмегімен бейнелерді құру және өңдеу
мүмкіндігін беретін бағдарлама.
Графикалық редакторлар
Растрлік Векторлық Фрактальдік
- Paint - Word - Art Dabbler
- Adobe - Ultra Fractal
- CorelDraw
Photoshop
- Adobe - Fractal
Illustrator Explorer
Үш өлшемді графика
• Үш өлшемді графика (3D Graphics) —
көлемді объектілерді бейнелеуге арналған тәсілдер
мен құралдардың жиынтығынан тұратын
компьютерлік графиканың бөлімі.
• Үш өлшемді графикамен жұмыс істеуге
арналған бағдарламалар:
•- 3D Studio MAX 5; - AutoCAD; - Компас;
Қолданылу саласы:
- физикалық объектілерді компьютерлік модельдеуде;
- машина жасаудағы бұйымдарда;
- ғылыми есептеулерде;
- инженерлік жобалауда;
- видеороликтерде;
- архитектурада.
Инженерлік графика – жобалау жұмыстарымен айналысатын барлық
салада қолданылады. Қарапайым киім үлгілерінен бастап, ракета үлгілерін
жасауға дейін қолданатын күрелі бағдарламалық кешен болып табылады.
Компьютерлік графиканың бұл түрі САПР-дың (систем автоматизации
проектирования - жобалауды автоматтандыру жүйесі) міндетті элементі
болып табылады.
• Айырмашылықтары қандай?
• Компьютерлік графика - программалық-аппаратты есептеу комплекстері
көмегімен бейнелерді құру және өндеу негізгі әдістерін зерттейтін
информатиканың арнайы саласы
• Инженерлік графика – конструкторлық құжаттаманы орындау және
ресімдеу ережелеріне үйрететін бастапқы білімнің сатысы болып табылады.
Инженерлік графика мақсаты бұйым сызбалар әзірлеуде және оқуда
теориялық білім, практикалық дағдылар мен ептілік алу. Инженерлік графика
міндеттері: сызбаның көмегімен жаңашыл идеяларды бере білуге, болашақ
өндірістік қызметтің бөлінбес атрибуты ретінде конструкторлық
құжаттамаларды қабылдай, жасай және жұмыс істей білуге үйрету.
Инженерлік графика саласын зерделеу үшін келесі пәндерді меңгеру қажет:
геометрия (планиметрия, стереометрия, тригонометрия), сызу (геометриялық
сызу, проекциялық сызу).
Компьютерлік графиканың бағыттары?
Ғылыми графика
Іскерлік графика
Конструкторлық графика
Безендірмелік графика.
Көркемдік және жарнамалық графика
• Іскерлік графика - компьютерлік графиканың бұл саласы әр түрлі
мекемелер жұмысында жиі қолданылатын иллюстрация жасауға
арналған
• Ғылыми графика - бұл ең бірінші пайда болған бағыт. Оның
міндеті – объектілерді көрнекі бейнелеу. Ғылыми және
инженерлік қызметте ғылыми графика ғылыми зерттеулер мен
сынаулар жүргізгенде, есептеу нәтижесін графиктік өңдеу үшін,
және олардың нәтижесін көрнекі түрде көрсету үшін
қолданылады. Медициналық қызметте ғылыми графика
кардиограмма, рентгенограмма және т.с.с. түрінде қолданылады.
• Web графика - web беттің дизайны мен оны құратын графикалық
элементтерді тиімді пайдалану, графикалық элементтерің
көмегімен бетті бөліктерге бөлу, түстік модельерді тиімді
пайдалану және тағы да мәслелерді қарастыра отырып шешеді.
• Көркемдік графика - графикалық кескін жасау және
редакциялау үшін, мысалы, баспа өнімдерін, жарнама
безендіру, фотосуреттерді бояу және өңдеу, мультфильмдер,
бейне сабақтар, компьютерлік ойындар жасау үшін
қолданылады.
• Инженерлік графика және Конструкторлық графика –
жобалау жұмыстарымен айналысатын барлық салада
қолданылады. Қарапайым киім үлгілерінен бастап, ракета
үлгілерін жасауға дейін қолданатын күрелі бағдарламалық
кешен болып табылады
• Суреттеу графикасы (көркем графика) деп компьютер
экранында ерікті түрде сурет салу мен сызуды айтады.
Суреттеу графикасының пакеттері жалпы мақсатта
пайдаланылатын қолданбалы программалық
жасақтамалардың қатарына енеді. Суреттеу графикасында
қолданылатын қарапайым программалық жабдықтарды
графикалық редакторлар деп атайды.
• Жарнамалық графика – теледидар пайда болғаннан кейін
танымал бола бастады. Қазір компьютердің көмегімен
жарнамалық роликтер, мультфильмдер, компьютерлік
ойындар, видеодәрістер мен видеопрезентациялар жасалады.
21
Графиктік файлдардың форматтары
Графиктік формат – бейнені кодтау тәсілі.
ВМР-форматы (ағылш.тіл. Bit Map – «биттік
карта»). ВМР – графиктік файлдың
стандартты форматы.
Индекстелген түстерді
(256-ға дейінгі) және
RGB-моделіндегі толық
түсті бейнелерді
қолдайды.
Кемшілігі – файл өлшемінің үлкендігі.
22
PSD-форматы
PSD - Adobe PhotoShop пакетінің
стандартты форматы, көп қабатты
бейнелерді сақтайды. Бейненің сапасын
жоғалтпай файлды сығады.
Тек PhotoShop-қа тән
арнайы элементтерді
қолдайды.
CDR-форматы
CDR форматы Corel Draw
бағдарламасының форматы және ол
векторлық бейнемен қоса, растрлік
графиканы және мәтінді сақтау мүмкіндігін
береді.
24
GIF-форматы
(ағылш.т. Graphics Interchange
Format – «графиканы алмастыруға
арналған формат»).
GIF форматы 256 түстен артық
жұмыс істей алмайды, бірақ бір
файлдың ішінде бірнеше бейнелерді
сақтай алады.
Түстерді бірден ауыстыратын аз
түсті бейнелерге тән. Анимациялық
бейнелерді құру үшін
қолданылады.
25
РNG-форматы
(ағылш.т. Portable Network Graphic Format –
«желі бойынша графиканы жіберу форматы»,
«пинг» деп оқылады).
Бұл формат анимацияланған бейнелерді құру
мүмкіндігін береді, GIF форматынан
айырмашылығы тегін, сондықтан бұл
форматты Интернетте қолданады.
26
JPEG-форматы
(ағылш.т. Joint Photographic Experts Group -
фотография бойынша сарапшылардың біріккен
тобы)
Фотобейнелерді сығып сақтауға
арналған аса әйгілі формат.
Сығу файл өлшемін 5-15 есеге
дейін азайтады, бірақ сапасын
жоғалтады.
Әрі қарай өңделетін
бейнелерге қолданбау керек,
себебі әр сақтаған сайын
бейненің сапасы жоғалады.
27
ТIFF-форматы
(ағылш. Tagged Image File Format – «тегтермен
қамтылған бейне форматы»).
Аса жоғары сапаны талап ететін, баспа
жүйесіндегі растрлік графика форматын
қолдайтын формат.
WMF-форматы
WMF векторлық форматы Windows-тың
форматы болып табылады. Бейнелерді
алмастыру буфері арқылы жіберу үшін
қолданылады. Windows-тың барлық
бағдарламалары қабылдай алады.
28
Түстік модель
RGB – модель (аддитивті). Бұл модель
экранда бейнелерді ұсыну үшін қолданылады.
Кез келген түс негізгі үш түстің қосындысынан
алынады (Red - қызыл, Green - жасыл, Blue –
көк). Ақ түс үш түстің араласуынан алынады.
29
CMYK-модель (субтрактивті немес азайтушы)
Бұл модель баспалық бейнелерді әзірлеу үшін
қолданылады. Бұл модельде негізгі түстер ақ
түстен RGB моделінің негізгі аддитивті түстерін
азайту жолымен алынады.
Көгілдір (Сyan)= ақ – қызыл = жасыл +
көк
Қызыл күрең (Magenta) = ақ – жасыл =
қызыл + көк
Сары (Yellow) = ақ – көк = қызыл +
жасыл
Ақ түс – бұл қағазда түстің болмауы.
Полиграфияда қара түс үлкен қиындықтар
туғызады. Сондықтан CMYK түстік
моделінде төртінші компонент – қара
қосылған.
CMYK моделіндегі
K әрпі - blacK сөзінен
алынған.
31
HSB–модель. Егер RGB моделі – компьютер
үшін, ал CMYK моделі – типография үшін
қолайлы болса, HSB моделі адамдар үшін өте
қолайлы модель.
HSB моделін үш компоненттен тұрады:
- (Hue) түсінің реңінен
- (Saturation) түсінің қанықтығынан
- (Brightness) түсінің айқындығынан
Осы үш компоненттерді реттей отырып, әр түрлі
түстер мен реңдерді алуға болады.Берілген
модель адамның түсті таңдауында аса қолайлы.
32
Түс реңі шеңбер центрінен
шығатын вектор ретінде
таңдалынады.
Вектор ұзындығы түстің
қанықтығын анықтайды.
Түстің айқындығын нөлдік
нүктесі қара түс болатын тік ось
бойында беріледі.
светлее
зеленый желтый
голубой красный
белый
синий темнее
пурпурный
•НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz