Сұхбаттасушыға ешқашан
Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігі
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
тиімді коммуникацияның
техникалары мен тәсілдері
Орындаған:Куаныш Н.Б.
Қабылдаған: Жұбаназарова Н.С.
Адамдармен қарым-қатынас жасай білу – ол қант немесе кофе
сияқты сатып алуға болатын тауар. Сондықтан мен сондай
қабілетке дүниедегі басқа нәрселерден артық төлеймін.
- Джон Дэвисон Рокфеллер
• «Коммуникация» ұғымы (латынның «communicare» - байланыстыру,
біріктіру деген сөзінен) ақпаратты алу, өңдеу, жеткізу және
сақтаупроцестерінің жиынтығы болып табылады.Бұл процестерді жеке
бастық-тұрмыстық деңгейден ғаламдықәлеуметтік деңгейге дейінгі
ауқымда қарастыруға болады.
• Тиімді коммуникация – ақпарат алмасу барысында қолайлы қарым–
қатынас орнату, алынған ақпаратты қабылдап сенімнен
шығу,әңгімелесушіге құрметпен қарап оны мұқият тыңдау,
әңгімелесушініңойын түсіне білу.
Адамдар арасындағы тиімді коммуникацияны жүзеге асыру үшін қарым-қатынастың
белгілі бір бірқатар ережелері әзірленді. Психологтар әдетте ережелердің бұл
жиынтығын тиімді коммуникация техниктері деп атайды.
• 1-ЕРЕЖЕ. Әріптеспен оның тілінде сөйлесіңіз-содан кейін сіз бір-бірін түсінесіз.
• 2-ЕРЕЖЕ. Сұхбаттасушыға құрметпен қарайтыныңызды атап өтуге тырысыңыз.
• 3-ереже. Әңгімелесушіңізбен ортақ нәрсе бар екенін атап өтуге тырысыңыз – бұл
сіздің қарым-қатынасыңызды жылы және сенімді етеді.
• 4-ереже. Сұхбаттасушының мәселелеріне қызығушылық танытыңыз.
• 5-ЕРЕЖЕ. Әңгімелесушіге сөгіс беріңіз.
• 6-ереже. "Эмоциялық жағдайды вербализациялау" техникасын пайдаланыңыз - сіз
сезінетін нәрсені және сіздің әңгімелесушіңіздің сезінетін нәрсені дауыстап
айтыңыз.
• 7-ЕРЕЖЕ. Қалыптасқан жағдайдан нақты шығуды ұсыныңыз.
• 8-ереже. Сұхбаттасушымен "тең" позициясын алуға тырысыңыз.
• 9-ереже. Тыңдау техникасын пайдаланыңыз.
• 10-ЕРЕЖЕ. Ережеге сәйкес әрекет етіңіз – "сен жаман емес", ал "сен бірдеңе олай
емес".
Жүріс-тұрыс қателерін болдырмау үшін
кеңестерді тыңдаңыз:
• Асығыс қорытындылар жасамаңыз.
• Дауда өзіңді "ұстап" бермеңіз.
• Тым көп сұрақтар қоймаңыз.
• Сұхбаттасушыға ешқашан: "Мен сіздің сезімдеріңізді жақсы түсінемін"деп
айтпаңыз.
Тыныштық Күшін пайдаланыңыз
• Тыныштық-адамдар әдетте пайдалануды ұмытатын күшті қару. Жиі ол
жүздеген сөзден артық айта алады.Тыныштықтың көмегімен
сұхбаттасушының ашуын өтеуге, таңқалуға, тіпті күлімсіреуге болады.
Сондай — ақ тыныштықтың бір түрі бар. Оны да қолдануға болады.
Мысалы, әңгімелесуші бірдеңе айтпай тұрғаның сезінесіз. Шағын үзіліс
алып, сіз оған бұл туралы ойлауға мүмкіндік бересіз. Сондықтан ол
шындықты айтады
Икемді тыңдаушы болыңыз
• Тыңдай білу әрқашан бір себеппен бағаланады: адамдардың көпшілігі өзі
туралы және өз проблемалары туралы айтуға құмарлықпен келеді. Тыңдауға
болады, сіз әңгіме барысын жетекші сұрақтардың көмегімен бағыттай
аласыз.
• Тыңдау қабілеті болжайды:
- Мұқият тыңдау;
- Сұрақтар;
- Қызығушылық білдіру;
- Сынның болмауы;
- Сұхбаттасушының себептерін түсіну.
Кері байланыс алыңыз
• Кері байланыс маңызды, себебі қызықты
оқиғаны жариялау барысында біз
сұхбаттасушының реакциясына аз назар
аударамыз. Бірақ реакция оған қызықты ма?
• Екі нәрсені білу маңызды: хабар анық және
қызықты болды ма. Тікелей сұрай аласыз, бірақ
"барлық адамдар өтірік айтады", дененің тілі
мен микротыңқы сөздерге назар аударыңыз.
Адамдар жиі оларға жағымсыз немесе сөйлеуде
қиындықтарға тап болған кезде көз тартады
(кейде бұл ештеңе білдірмеуі мүмкін).
Өзіңіз туралы ұмытуға тырысыңыз
• Диалог үлгісі жиі бірдей юолып келеді: екі әңгімелесуші өзі туралы
сөйлескісі келеді. Мұндай қарым-қатынас мағынасыз, өйткені сіз
ештеңе білмейсіз, тек кезекті рет өз өміріңіз туралы ақпаратты
жариялайсыз. Сондықтан ең алдымен адамға қызығушылық
танытыңыз және ол туралы ғана айтыңыз. Бір кездері әңгімелесуші
оны шын жүректен тыңдайтынын түсініп, өзара жауап береді.
• Бұл қарым-қатынас туралы әңгіме болғанда ұстанатын негізгі
ережелер. Тиісті әдебиеттерді оқыңыз, оқыту роликтерін қараңыз
және "мен қарым-қатынас жасай аламын, менде бұл табиғаттан"деген
ойға ешқашан жол бермеңіз. Бұл өнерде кемелдікке қол жеткізу
мүмкін емес, оған ұмтылуға болады.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz