Балалар мен жасөспірімдердің дене




Презентация қосу
Тақырыбы
_____________________

Жасөспірімдерге
дәрігерлік-кәсіптік
кеңес
және бағдар беру
Негізгі сұрақтар
Кәсіптік бағдар беру дегеніміз

Талабына, қабілеттілігіне,
денсаулығына, жеке
ерекшеліктеріне және де
қоғамның қажеттілігінің
ескерілуіне сәйкес жастардың
саналы және еркін түрде
кәсіп түрлерін таңдауына
дайындау бойынша
жүргізілетін шаралардың
ғылыми-тұжырымдалған жүйесі.
1
Кәсіптік бағдар беру бірнеше аспектілерден тұрады:

3 5
Психологиялық Медико-физиологиялық
Кәсіптік білім беру(педагогикалық аспект)
кәсіпке оқушылар қызығушылығының кәсіпті таңдағанда Кәсіпті таңдағанда
құрылуы, оқу орындарының қазіргі кездегі оқушының жеке медициналық – кәсіптік
әртүрлі кәсіптердің әлеуметтік- басының ерекшеліктерін кәсіп таңдау және кәсіптік
экономикалық және психофизиологиялық
ескерту кеңес беруді жүргізу.
ерекшеліктермен, танысу.

2 4
Кәсіптік кеңес беру
Әлеуметтік-экономикалық

оқушыларға кәсіптік қызметті
таңдауда көмек көрсету және қоғамның мамандарға
кәсіптік қызметте ықтимал
бағыттарды ұсыну.
қажеттілігін,
сұранысын ескерту;
ДәрігерліК
Ә Дәрігер нақты оқушы үшін, денсаулығы
бойынша неғұрлым тиімді болатын, организмнің
С
психологиялық-физиологиялық ерекшеліктерін
І ескеретін, денсаулық жағдайында бар
П ауытқуларды ушықтырмайтын, қайта оны
Т түзеуге, денсаулықты және жасөспірімнің табиғи
дамуын нығайтуда бағытталған кеңес береді;
І
К еңес
КБ (кәсіптік бағдар)
өзектілігі мен қажеттілігі:
елде тұрғындардың еңбекке жарамдылық санының тез төмендеуі және туып
көбеюшіліктің және теріс демографиялық үрдістері;

қазіргі уақыттағы жасөспірімдердің денсаулық жағдайының жағымсыз үрдістері;

нарықтық қатынастардың құрылуымен және еңбектің сапасы мен қарқындылығына талаптардың
үлкеюі, еңбектік қызмет процессінде организмге жүктеменің көбеюін шақырады және денсаулық
жағдайына талаптарды жоғарлатады;
• алғашқы этап – кәсіптік
өзін-өзі құқығының құру
Дәрігерлік процессінде 4-8 сынып
кәсіптік оқушыларының жеке кеңесі;
кеңес
жүргізуне • толық емес (9 сынып) және
шартты толық орта білімді (10-11
сынып) аяқтау кезінде кәсіпті
келесі таңдау кезеңі;
этаптары
бөлінеді: • кәсіптік оқытудың деңгейлері.

Әрбір кезеңде балалар дәрігері баланың жасы мен кәсіптік деңгейіне қарай әр түрлі мәселелерді шешеді.
Уақыт тәртібін қадағалаушы қосымша дәрігерлік алдын алу тексерісі 11-12 жастағы балалардың дәрігерлік
кәсіптік тексерісін маңызды санайды.
Оқушыға тиімді кәсіпті таңдауына көмектесу,
таңдалған кәсіптің кәсіптік
жарамдылығын анықтау –
жасөспірімдердің денсаулығын күшеюі мен
сақталуының, тұлғасының гармониялық
дамуының бір жолы болып табылады. Кәсіптік
жарамдылығын уақытында анықтау,
оқушылар мен ата-аналарға профильді
сыныптарды таңдауға мүмкіндік береді және
таңдалған жоғары оқу орнына қабылдау үшін
қажетті оқу тәртіптерімен анықталады.
Тақырыбы Балалар мен жасөспірімдердің дене тәрбиесінің
физиолого-гигиеналық негіздері. Тәуліктік козғалыс
белсенділігі. Дене тәрбиесінің құралдары мен
формалары. Дәрігерлік бақылау.

Балалар мен жасөспірімдердің дене
Қорытынды тәрбиесінің физиолого-гигиеналық
негіздерін атаңыз
сұрақтары
Тәуліктік козғалыс белсенділігін қалай
анықтайды?

Дене тәрбиесінің қандай құралдары мен
формаларын білесіз?
Дене тәрбиесі-бұл денсаулықты
нығайту, үйлесімді физикалық
дамуды қамтамасыз ету және
физикалық қабілеттерді жан-жақты
дамыту, моториканы қалыптастыру
және жетілдіру, дағдыларды
тәрбиелеу арқылы әр түрлі іс-
шараларға жақсы дайындық
мақсатында физикалық
жаттығулардың, гигиеналық
шаралардың және табиғи күштердің
өсіп келе жатқан ағзасына әсер етудің
ұйымдастырылған процесі.
Дене жаттығуларының сауықтыру рөлі анықталады:
•ағзаның оңтайлы жұмыс істеуін қамтамасыз
• қоршаған ортаның қолайсыз ететін негізгі физикалық қасиеттерді дамытуды
факторларының әсеріне оның өзіндік ынталандырумен және қозғалыс
анализаторын уақытылы қалыптастырумен;
спецификалық емес төзімділігін
•жекелеген органдар мен функционалдық
арттыруға және сырқаттанушылықты жүйелердің бұзылған қызметін қалыпқа келтіру,
төмендетуге ықпал ететін организмнің сондай-ақ әлеуметтік бейімделуді қамтамасыз
физиологиялық функциялары ететін дамудың туа біткен немесе жүре пайда
ауқымының кеңеюі; болған ақауларын түзету мүмкіндігі;
• ағзаның жетекші жүйелерінің •ми қыртысының тонусын жоғарылату және
уақытылы жетілуіне және балалардың нейропсихикалық мәртебесі мен
ақыл-ой қабілеттерін нығайтуға ықпал ететін
функционалдық жетілуіне негізделген
жағымды эмоциялар жасау;
өсу мен даму процестерін ынталандыру, •өсіп келе жатқан ағзаның қан айналымына
оның биологиялық сенімділігін айқын оң әсер ету, жүрек-тамыр жүйесінің
арттыру; бейімделу қабілетінің жоғарылауы, организмнен
• суыққа төзімділікті қамтамасыз ететін радионуклидтердің шығарылуын тездетуге
терморегуляция реакцияларын ықпал ететін қан ағымының жоғарылауы
жетілдіру;
Балалар мен жасөспірімдердің
дене тәрбиесін ұйымдастырудың
гигиеналық принциптері

• жүктемелердің
• балалар мен біртіндеп артуымен
жасөспірімдердің жүйелі сабақтар, ең
жасына, жынысына, алдымен, сабақтардың
денсаулық жағдайына жүйелілігі, оқу
және дене процесінің үздіксіздігін
дайындығына қамтамасыз ететін
байланысты дене жүктемелер мен
тәрбиесінің нысандары демалыстардың
мен құралдарын ұтымды ауысуы болып
саралап қолдану; табылады.
• дене тәрбиесінің әртүрлі құралдары мен формаларын жан-жақты қолдану -
жаттығулардың тәрбиелік әсері мен емдік әсері әртүрлі жүйелер мен тұтастай
ағзаға әсер еткен кезде қол жеткізіледі, бұл дене тәрбиесінің әртүрлі құралдары
мен формаларын қолдану кезінде мүмкін болады;

• дененің жас ерекшеліктері мен функционалдығын ескере отырып, оңтайлы
қозғалыс режимін қамтамасыз ету - оңтайлы физикалық белсенділік дененің
физикалық мүмкіндіктерінің генетикалық әлеуетін онтогенетикалық тұрғыдан
жақсы іске асыруға ықпал етеді, физикалық белсенділіктің жеткіліксіздігі қажетті
жаттығу әсеріне ие емес, ал артық болуы аурудың дамуына әкелуі мүмкін;

• дене шынықтыру және спорт кезінде қолайлы экологиялық жағдай жасау
-кез-келген бұлшықет белсенділігі оттегінің жоғарылауымен және жылу
алмасудың қарқындылығымен бірге жүреді, сондықтан қозғалыс
белсенділігін жүзеге асыратын орган таза ауаның жүйелі ағынын және
микроклиматтың оңтайлы параметрлерін қамтамасыз етуді қажет етеді.
Тәуліктік қозғалыс белсенділігін қалай
анықтайды?
Денсаулық, дене тәрбиесі және күнделікті қозғалыс белсенділігі
өзара байланысты. Денсаулық көбінесе әдеттегі қозғалыс
белсенділігінің деңгейімен анықталады.

Тәуліктік қозғалыс белсенділігінің ұсынылып отырған
көлемі сергектің (ұйықтамаған уақыттың) барлық кезеңіне бірқалыпты
бөлінуі керек; ағзаның тәуліктік ырғағына сәйкес қозғалыстың көп
бөлігін 9-12 және 15-18 сағаттардың арасында орындау керек.
Дене тәрбиесінің қандай құралдары мен формаларын
білесіз?

Дене тәрбиесінде екі негізгі компонент бар:
қозғалыстарды (моториканы) оқыту және физикалық
қасиеттерді дамыту. Дене жаттығулары және дене
тәрбиесінің басқа құралдары арқылы ұйымдастырылған
моториканың көмегімен дененің функционалды жағдайын
кең ауқымда өзгертуге, оны реттеуге және сол арқылы
прогрессивті бейімделу өзгерістерін тудыруға болады
(жүйке жүйесінің реттеуші функцияларын жетілдіру,
жүрек-тамыр және тыныс алу жүйелерінің
функционалдығын арттыру және т.б.).
НАЗАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
БАЛАЛАРДЫ ТАМАҚТАНДЫРУ
Эпохальды акселерация
Емдік шынықтырулар
Индивидуалды акселерация
“Девиантты мінез-құлықты баллармен педагогикалық жұмыс”
Балалар мен жасөспірімдер гигиенасы
Балалар футбол клубын ашу Бизнес-жоспар
Мектеп оқулықтары мен балалар кітаптарына қойылатын гигиеналық талаптар, олардың балалар денсаулығына әсері. Балалар мен жасөспірімдердің өсуі мен дамуында, акселерация мен ретардацияның болуын түсіндіруші теориялар. Балалар мүсіндерінің дұрыс қалыптасуына әсер ететін факторлар
Кәмелетке толмағандар қылмыстылығының Криминологиялық сипаттамасы
Жас кезеңдері
Пәндер