ДИЗАРТРИК БАЛАЛАРДЫ ЛОГОПЕДИЯЛЫҚ ЖҰМЫСҚА




Презентация қосу
ТАҚЫРЫБЫ:ДИЗАРТРИЯ КЕЗІНДЕ ЖҮРГІЗІЛЕТІН ЛОГОПЕДИЯЛЫҚ
ЖҰМЫСТАР

ОРЫНДАҒАН: ТҰРҒАНБЕК Г
ҚАБЫЛДАҒАН: АШИРБАЕВА А
ЖОСПАРЫ

Кіріспе
• Дизартрия....
Негізгі бөлім
• Дизартриясы бар балалармен түзету логопедиялық жұмыс
• Дизартрик балаларды логопедиялық жұмысқа дайындау
• Дизартриясы бар балалармен логопедтің жұмысы:
• Логопедиялық массаждың көмегі
Қорытынды
ДИЗАРТРИЯ....

Дизартрия дегеніміз сөйлеу мүшелерінің
инервациясының жеткіліксіздігіне
байланысты сөйлеу тілі дыбыстардың
айтылу кемістіктері.
Дизартрия гректің артрон – мүшелену және
бөлшек, дис – бұзылу сөздерінен шыққан.
Анықтап айқын сөйлеудің бұзылуы деген
мағынаны білдіреді.
Дизартриясы бар балалармен түзету логопедиялық
жұмыс

Дизартриясы бар балалармен түзету
логопедиялық жұмыс – бұл
артикуляциялық аппараттың бұлшық
еттерінің немесе кері қозғағыш
анализатордың зақымдануынан
туындаған сөйлеу функциясын жүйелі
қалпына келтіру. Терапевтік жоспар
аурудың түріне және ауырлық
дәрежесіне байланысты ерекшеленеді,
соның ішінде, невропатолог
тағайындаған дәрі-дәрмектік қолдауды
білдіретін кешенді емдеу,
физиотерапиялық әсер ету,
психологиялық-педагогикалық және
түзету жұмыстары.
ДИЗАРТРИК БАЛАЛАРДЫ
ЛОГОПЕДИЯЛЫҚ ЖҰМЫСҚА
ДАЙЫНДАУ

Дизартрия артикуляциялық аппарат
бұлшықеттерінің иннервациясының
бұзылуынан пайда болғандықтан,
балалармен жұмыс істеуге логопед-
дәрігерлерді тартады, олар дұрыс тыныс
алуды, сөйлеу аппараты мен қолдың ұсақ
моторикасын, дыбыс айтуды, күш пен
тембрді дамытуға және дауыс интонациясын
дамытуға көмектеседі. Дизартриядан зардап
шеккен балалармен логопедиялық сабақтар
жүйелі түрде және тәжірибелі дәрігердің
бақылауымен өткізіледі.
• Дайындық кезеңінде негізгі міндет артикуляциялық
қимылдарды дұрыс орындау үшін бұлшық еттер
жаттықтыру болып табылады. Пациенттің
жағдайына байланысты (гипо – немесе гипертонус)
физиотерапиялық процедураларды тағайындайды.
Бұл кезеңде дизартриясы бар балалармен
логопедтің жұмысы:
Дизартриясы бар балалармен
логопедтің жұмыстың сатылары:

1-логопедиялық 4-дұрыс
массаж және дағдыларды
артикуляциялық 3-тембрді кейіннен бекіте
жаттығу; қалыпқа келтіру, отырып, дыбыс
интонациялық айтудың
2-физиологиялық бояу, логикалық
тыныс алу бұзылуын түзету;
стресс үшін
жаттығулары жаттығулар; 5-қолдың ұсақ
үшін тыныс алу моторикасын
жаттығуы; дамыту.

Мұндай рәсімдер мен жаттығулар бұлшық ет тонусын қалыпқа
келтіреді, қозғалыс көлемі мен амплитудасын жақсартады.
ДЫБЫС АЙТЫЛУЫН ТҮЗЕТУ

Бұл кезеңде дизартриясы бар баламен түзету жұмысы
дұрыс айту үшін қажетті дағдыларға үйрету болып
табылады. Дәрігердің міндетіне кіреді:
1-артикуляцияға 3-фонематикалық
қатысатын есту қабілетін
органдардың негізгі дамыту;
ұстанымдарын 4-дыбыстарды
әзірлеу және
еліктеу, дәрігерді
жаттықтыру;
2-әр түрлі қайталау арқылы
дыбыстарды айту сөздегі бірқатар қою;
дағдыларын жүйелі дыбыстардың
зерттеу және бекіту; айтылуын
автоматтандыру;
саңырау және
дыбыссыз үнсіз
буындарды
дәйекті айту
арқылы нәтижені
бекіту.
ЛОГОПЕДИЯЛЫҚ МАССАЖДЫҢ
КӨМЕГІ
Дизартриялық бұзылыстары бар балалармен логопедиялық
жұмыс кешенін жүйелі түрде жүргізуді қарастырады.
Түзетудің бір құралы логопедиялық массаж болып табылады.
Логопедиялық массаждың мақсаты артикуляциялық
бұлшықеттерді нығайту немесе босаңсыту емес, сондай-ақ,
кинестетикалық қабылдаудың нақтылығына негіз болады.
Тілдік кинестезиялар импрессивтік және де экпрессивтік
тілдің қалыптасуында маңызды рөл атақарады (В.Л.
Богородицкий, 1930; М.А. Пискунов, 1962 және т.б.) [11] .
Кинестетикалық сезім барлық бұлшықеттердің жұмысын
жауапты. Кинестетикалық қабылдаудың нақтылығына сезім
мүшелері негіз болады.
Логопедиялық массаж белсенді әдіс болып табылады, ол
арқылы артикуляциялық аппарат, беттің бұлшықеттерін
механикалық түрде тітіркендіреді. Оны массажист маман
қолымен арнайы тәсілдер көмегімен немесе арнайы құралдар
(қысқыштар, қойылмалы зондтар, Е.В.Новикова ендірген
зондтар) арқылы жүзеге асады
ҚОРЫТЫНДЫ

• Адамдардың сөйлеу арқылы қарым- қатынас жасауы өте
маңызды. Сондықтан да біздің мына тақырыпты зерттеуіміз
қазіргі замандағы предагогика және психология ғылымында
шешуін табатын мәселе болып отыр. Тіл дамыту
әдістемесінің қазіргі қалыптасуы – ғалымдар еңбегінің және
әдіскер практиктер жұмсының ұжымдық нәтижесі. Қазіргі
кездегі тіл дамыту әдістемесі әлеуметтік – саяси
жағдайларға, білім беру жүйесіндегі ғылыми техникалық
прогресстің жетістіктеріне байланысты жетілдіріледі.

Ұқсас жұмыстар
Арнайы мекемелерде жүргізілетін диагностикалау және түзету жұмысының бағыттары
Тараз мемлекеттік педагогикалық университеті
Мектеп жасындағы балалардың сөйлеу тілін тексерудің негізгі бағыттары
Дефектология салалары
Мүмкіндігі шектеулі түрлі категориядағы балаларға инклюзивті білім беру жағдайлары
Сөйлеу тіліндегі кемістігі бар балаларға көмек көрсету және түзету
Арнайы оқу - оқушылардың әдістемелік қамт ерекше білім алу қажеттілікт амасыз ету ерін қанағаттандыру
Тіл кемістігі бар балаларды жалпы білім беру үрдісіне қосудың ерекшілігі
Фонетико – фонематикалық жетіспеушілік
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Пәндер