МҰҒАЛІМ ИМИДЖІ




Презентация қосу
ПЕДAГО­ГИКAЛЫҚ
ШЫҒAРМAШЫЛЫҚ­ТЫҢ ЕРЕК­­
ШЕЛІКТЕ­РІ.
ПЕДAГО­ГИКAЛЫҚ БЕ­ДЕЛ МЕН
ИМИДЖ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫҢ
ҚҰРЫЛЫМЫ МЕН МАЗМҰНЫ

1.Шығармашыл мұғалім – зиялы тұлға. Оның сыртқы келбеті ұқыптылық пен
жарасымдылықпен сипатталады, педагогикалық әдебі жоғары, басқаны түсіне біледі.
Прогрессивті алдыңғы қатарлы ойларды уағыздаушы, сыни ойлау деңгейі жоғары, өзгенің ойын,
өзгенің пікірін, құрметтей біледі, ұстамды. Өз білімін тұрақты көтеріп отырумен жүйелі
айналысады, өз жұмысына рефлексия жасауға қабілетті. Эрудициясы, жалпы мәдениеті жоғары,
эстетикалық талғам және көркемдік мәдениеті жинақталған. Ол саясаттағы, ғылымдағы,
өнердегі барлық жаңалық пен озық ойларға қызығушылық танытып отырады. Зиялы тұлға
ретінде өз бойына адамзат мәдениетіндегі ең жақсы үлгілерді жинақтайды.
2.Шығармашыл мұғалім – рухани бай тұлға. Оның рухани байлығы алдымен балаға деген
махабатында, жоғары адамгершілігінде және арлылығы мен ұяттылығында байқалады. Өмірдің
мәнін және мақсатын түсінуге, өзінің кісіби орынын анықтауға ұмтылыста оның руханилығы
көрінеді. Ол әлемдегі және адами қарым –қатынастағы сұлулықты өте жоғары сезінгендіктен
онда эмпатия және талдай алушылық жоғары дамыған. Өсіп келе жатқан баланың ішкі жан –
дүниесінің байлылығын түсінуге үнемі тырысатындығы оның өзінде планетарлық ойлауды
дамытуына негіз болады.
3.Шығармашыл мұғалім - жаңашыл тұлға. Ол
бірсарындылық пен біртүрлілікті қабылдамайды,
сондықтан жаңалыққа жаны құмар. Шығармашылыққа
деген мотивтері жоғары болғандықтан ойлап табу,
тудыру , жасап көру -–оның күнделікті кәсіби жағдайы.
4.Шығармашыл мұғалім – еркін тұлға. Оның еркіндігі
өмірдегі, кәсіби әрекеттегі мәдени әлемдегі өз орнын
анықтай алу қабілетінде жатыр. Оның ойлау, пайымдау
және әрекеттену еркіндігі жеке кәсіби жауапкершілікті
сезінумен сәтті байланысады. Рухани және материалдық
құндылықтар әлемінде еркін бағдарлай алады,
педагогикалық, пендешілік догмалардан еркін. Ол өз ісіне
өте жауапты, кейде тіпті тәуекелді талап ететін
шешімдерді өз мойынына алады. Өзінің өмірлік
позициясы, ұстанымы бар.
5.Шығармашыл мұғалім – ізгілікті тұлға. Оның
ізгіліктілігі қайрымдылылығы, барлық тіршілік иелеріне,
ең алдымен бабаларға деген сүйіспеншілігінен
байқалады. Ол кезкелген уақытта өз оқушыларына,
жалпы балалрға көмекке келуге әзір. Өзгеше ойлайтын
адамдарды құрметтейді, өз көзқарасына сәйкес келмесе
де ол адамдардың қалыптан тыс ойларын түсінуге деген
төзімділігі шексіз. Әртүрлі ұлт, дін, мәдениет өкілдеріне
бірдей сыйластықпен қарайды. Оның тек оқушылармен
ғана емес,ата – аналармен, әріптестерімен ынтымақтаса
алу қабілеті зор.
6.Шығармашыл мұғалім – азаматтық белсенді тұлға. Ол
айналасында (ауылында, қаласында, елінде) айналасында болып
жағдайларға бей жай қарамайды, ол жағдайларға үнемі өзінің қатысын
білдіріп отырады.Қоғамдық өмірдегі өзінің азаматтық ролін дұрыс
түсінетін, саяси сауаттылығы жоғары маман. Оқушыларын да өмірдегі
өзгерістерге сын көзбен қарап, объективті бағасын беруге кемшіліктерге
төзімсіз болып, түзету үшін үлестерін қосуға тәрбиелейді.

7.Шығармашыл мұғалім – бәсекеге төтеп беретін тұлға. Жаңа
заманға сәйкес педагогикалық қызмет көрсету аясы кеңейген уақытта
шығармашыл мұғалім өзініңғ шеберлігін үнемі арттырып отырады,өзінің
жетістіктері мен кемшіліктері жайлы өзіндік бағасы бар. Әлсіз тұстарын
жетілдіру үшінозық тәжірибені шығармашылықпен қолдану,
педагогикалық жаңалықтар кешенінен қалмауды басты назарда
ұстайды.Жаңа технологияларды меңгеру, қолдану арқылы өз ісінің
нәтижелі болуына талпынады.
8.ШЫҒАРМАШЫЛ МҰҒАЛІМ – МӘДЕНИЕТ АДАМЫ. ОЛ БЕЛГІЛІ ӘЛЕУМЕТТІК
МӘДЕНИ ОРТАДА ӨМІР СҮРІП, ЕҢБЕК ЕТІП ЖАТҚАНДЫҚТАН СОЛ ОРТАНЫҢ ӨНЕРІН
ТҰРМЫС САЛТЫН, МӘДЕНИЕТІН БОЙЫНА СІҢІРУМЕН ҚАТАР ОНЫ ҚҰРМЕТТЕП
БАСШЫЛЫҚҚА АЛАДЫ. ӨЗІНІҢ ЖАЛПЫ МӘДЕНИЕТІН КӨТЕРУ ОНЫҢ АЙНЫМАС
ӨМІРЛІК ҚАҒИДАЛАРЫНЫҢ БІРІ.

Осыған орай шығармашылық әлеуеттің акмеологиялық
сипаттамасы:
· Кәсіби қызығушылықтардың жаратушылық
бағыттылығы;
· Жаңашылдық әрекетке деген қажеттілік;
· Инновацияға бейімділік;
· Жалпы және кейбір арнайы интелектінің жоғарғы
деңгейде болуы;
· Ассоциациалық байланыстарды қалыптастыруға
деген бейімділік,
· Жақсы дамыған елестете алушылық;
· Мінез – құлық пен әрекетті реттеп отырудағы күшті
жігерлік;
· дербестік;
· өзінің ахуалын басқара алушылық, әсіресе
шығармашылық белсенділігін ынталандыра білушілік.
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИМПРОВИЗАЦИЯ
МЕН ӘРТІСТІК ҚАСИПЕТ
Шығармашыл тұлғаның ерекше қасиеттерінің қатарына педагогикалық импровизацияны
жатқызамыз. Педагогикалық импровизацияны (суырып салмалық деуге де болады деп ойлаймыз)
А.К.Маркова «күтпеген педагогикалық шешімдерді тауып, оны жүзеге асыра білу» деп түсіндіріп,
оның төрт кезеңнен тұратынын атап көрсетеді: 1)педагогикалық ойдың жарқ етуі; 2)педагогикалық
мақсаттың мәнін бір сәтте ұғынып, оны жүзеге асырудың жодарын жылдам таңдай алу;
3)педагогикалық идеяны жұртшылық алдында нақтылы түрде көрсете алу; 4)ой қорытып көрсеткен
педагогикалық идеяны тез арада талдай білу;
Жаңалық ашу өздігінен келе салмайды, оған алдын – ала жасаған қажырлы еңбек құлшындырады
десек, дәл сол сәтті шабытты шақ деп сипаттауға болады. Шабыт - адамның рухани күштерінің
ширығып өрлеуі, шығармашылық толғанысы. Шабыт жаңа туындының пайда болуына бастайды.
Педагогикалық шығармашылықтың орын алуына септігін тигізетін тағы бір мәселе - мұғалімнің
әртістік қасиеті. Мектеп әрине, театр емес. Дегенмен мұғалім үнемі халық алдында тұратын
танымал адам. Олай болса ол аудиторияны меңгере алуы, иландыра білуі, шабыттандыра алуы тиіс.
Әртістік қасиет – педагогтың «образға ене алуы», сыртқы келбетінің тартымдылығы, тілінің
түсініктілігі, көркемдігі, жатықтығы, мимикасы мен қимыл қозғалысының айтылып жатқанға
сәйкестігі. Әртістік – образдармен ойлай алу, ашықтық, жағдайға терең эмоцианалдық шому, ішкі
және сыртқы мәдениет, өзіне тарта алушылық.
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫҢ ТҮРЛЕРІ
Ғылыми әдебиеттерде шығармашылықтың төмендегідей
түрлері анықталған:

1)материалдық – техникалық;

2)рухани – теориялық;

3)әлеуметтік – ұйымдастырушылық;

4)педагогикалық;

5)көркем –шығапмашылық; т.б.
М.М. ПОТАШНИК МҰҒАЛІМНІҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫ МЫНА
ЖАҒДАЙЛАРДА КӨРІНЕДІ ДЕП ЕСЕПТЕЙДІ:

5. жоғары
1. 4. жаңа интиуциямен
мәселені міндеттерге нақты есеп
сәйкес
шешудегі белгіліні негізіндегі
тапқырлы жетілдіре, сәтті
өзгерте алуда; импровизаци
қта; яда;

2. жаңа 7. нақты
формалар 3. педагогикалық
6. бір
әдістер, белгілі іске әдістемелік
мәселені
тәсілдер, тәжірибені әдістемелік
шеше
технологиял жаңа
ар жасап, жағдайда
алудың нұсқаулар мен
оларды бірнеше теориялық
тиімді
тиімді жолдарын ережелерді
пайдалана
қолдана көре алуда; трансформация
алуда;
алуда; жасай алуда.
Педагогикалық рефлексия
Мұғалімнің рефлексиялық қызметінің мақсаты:
педагогикалық әрекеттің негізгі компоненттерін
есіне түсіріп, олардың мәнін, алынған нәтиженің
«дұрыс» не «бұрыс» болғанын дәлелдей алу,
қолданылған әдіс пен құралдардың тиімді не тиімсіз
болғанына байланысты өзіндік көзқарасын білдіру.
Орындалып өткен әрекеттің нәтижесін зерттеу. Тек
қана сонда ғана алдағы жұмыстарда дұрыс мақсат
қойып, алға қарай шығармашылықпен жылжудың
жобасын жасау мүмкін болады.
«Рефлексия» - адамның өз істерінің мәнін түсіну,
олар туралы ойлану барысында өзіне өзінің нені,
қалай жасағаны туралы толық және анық есеп беруі
немесе өзі әрекет барысында басшылыққа алған
ережелер мен кестелерді мойындауы не жоққа
шығаруы. Бұдан басқа да рефлексия жайында
айтылған философиялық ойлар негізінен «адамның
өзіне бағытталған зерттеу жұмысы», «өзіңнің
ақылың мен рухыңды өзіңнің бақылауың » дегенге
келіп саяды.
МҰҒАЛІМНІҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ
ӘЛЕУЕТІ
Психологиялық мұғалімнің шығармашылығын дамытудың қысқаша формуласын
«тәжірибе + сол тәжірибенің рефлексиясы= даму» түрінде ұсынады. Г.С.Сухобская мен
Ю.В: Кулюткин екеуі бірлесе жазған педагогика оқулығында бұл үрдісті сипаттай отырып,
оның мұғалімнің кәсіби әрекетінің өн бойында мына төмендегідей жағдайда
байқалатындығы айтылды: біріншіден – мұғалімнің оқушының ойын, сезімдері мен іс –
қимылдарын түсіну бағытындағы әрекеттесуінде; екіншіден – оқушылардың жас
ерекшеліктері, даму мүмкіндіктерін ескере отырып оқыту үрдісінің мақсаттарын анықтау
мен жобалауда; үшіншіден – оның өз әрекетін, сол әрекеттің субьектісі ретіндегі өзін
талдауда. Тек сонда ғана мұғалімнің педагогикалық әрекетінде шығармашылыққа жол
ашылады.
Рефлексияның мәні – адамның өзінің білімін, білімнің негізін, оларды меңгерудің
жолдарын анықтау. Рефлексияны ойлау, ес, сана сияқты танымдық үрдістер адам
табиғатына тән болғандықтан олардан бөліп қарауға болмайды.
Мұғалімнің шығармашылық әлеуетінің дамуы үшін оның әдіснамалық рефлексия жасай
алуының мәні зор. Бұл – мақсаткерлікті талдай алудан басталады. Өзінің нақты жағдайы
мен болашағының бағытын саралай, аралық мақсаттарды анықтаай алумен сипатталады.
МҰҒАЛІМ ИМИДЖІ
Мұғалім мамандығы ерекше болғандықтан, ол әрдайым
көпшіліктің алдында. Сонымен имидж – сіздің бойыңыздағы
талантыңыздың жан-жақты ашылып, жарқырап көрінуі, өзіңіз
туралы жақсы пікірдің қалыптасу жолы. Мұғалім өз имиджін
өзі жасау керек, бұған киім таңдауы да жатады. Мұғалім
имиджіндегі басты құрал, оның даусы, дауыс ырғағы, оны
сабақта қолдана білуі. Оқушылармен қарым-қатынас жасауда
сөйлесе білу, дұрыс қарым-қатынас қалыптастыру мұғалім
біліктілігінің басты көрсеткіші. Сонымен мұғалім имиджі – бұл
ішкі және сыртқы мазмұн бірлігі. Осы орайда ең маңыздысы
мұғалім өзімен сыныпқа «не алып келеді?», ал ол кеткенде
«не қалады?». Әрине мұғалім мамандығы ғана әрқашан «мен
нені іске асырдым, не іске аспады, бұданда жақсы болу үшін
не істеу керек?» деген сұрақтарға жауап іздеуі керек. Сонда
ғана мұғалім сыйластыққа ие бола отырып, дұрыс қарым-
қатынаста бола алады. Әр мұғалім имиджі тек өзіне тән
педагогикалық стильде қалыптасады. Бір мектепте жұмыс
істейтін мұғалімдер имиджі, мектеп имиджін анықтайды.
ТАРТЫМДЫ
ИМИДЖ
ДЕГЕНІМІЗ:
• - Айналасындағы адамдардың көңілін таба білу
кепілі.
• - Кез келген жұмыста жетістікке жетудің негізгі
шарты.
• - Қандай да бір жағдайда шешім таба білуі.

Ұстаз өзін қалай көреді және оны оқушылары
қалай елестетеді? Мектеп әкімшілігі мен оқушылар
сыйлау үшін және іс оңға басу үшін не істеу керек?
Оқушылар мен ата-аналардың алдында мұғалім
тартымды, сымбатты, әдемі,мейірімді болуы керек.
Ал бұл имиджге байланысты мәселе.
ИМИДЖ ҚҰРЫЛЫМЫ:

вербалды
және
ішкі «Мен»
вербалды
сезімінің
сыртқы бейне емес қарым-
кәсібіне
қатынасты
сәйкестігі.
пайдалану
құралы
СЫРТҚЫ ИМИДЖДІ ҚҰРАУШЫЛАРҒА: МИМИКА, ДАУЫС КҮШІ
МЕН ДАУЫС ЫРҒАҒЫ, КОСТЮМ, ҚИМЫЛ, СӨЙЛЕУ МӘНЕРІ
ЖАТАДЫ.

- Тұрған
- Стиль мен
тұрысқа,
- Мәнерлі киім түсінің
- Көндіре білу мимикаға
сөйлеу психологиялы
және мәнерге
қ әсерін білу
көңіл бөлу

-
- Көргіштік - Сезе білу
Шыдамдылық

Ұқсас жұмыстар
ЖОСПАР ИМИДЖ ЖӘНЕ ПЕДАГОГ ИМИДЖІ ҰҒЫМЫ
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері
Оқушылардың жауаптары
Білім беру мекемелерінің имиджі
Мұғалімнің әлеуметтікПедагогикалық портреті
Мұғалімнің әлеуметтік педагогикалық портреті
ПЕДАГОГТЫҢ ИМИДЖІ
Педагогикалық бейненің диагностикасы
ДӘРІГЕР МЕН КЛИНИКАНЫҢ ИМИДЖІ
Имиджінің түсінігі және басқарудағы оның ролі
Пәндер