Қазақстандағы ішкі туризмнің қазіргі даму жағдайы




Презентация қосу
Тақырып:
Қазақстандағы ішкі туризмнің қазіргі даму жағдайы

Студенті Тб-Мк-41 тобы Жумагазиева.Д

Ғылыми жетекшісі: Базарова. Г.Е
Ішкі туризм Қазақстан экономикасындағы қарқынды
салалардың бірі, Халықаралық сарапшылардың пікірінше
қазіргі кезде туризм әлемдік экономикадағы қарқыны
төмендемейтін саланы біріне жатады. Туризм көп елдерде
жалпы ішкі өнімнің қалыптасуына, қосымша жұмыс орнын
құруға және сыртқы сауда балансының белсенділігіне ықпал
етеді. Соңғы жылдары туризм әлемдегі ең табысты бизнестің
бірі. Туризмнің маңызы жылдан-жылға өсуде, оның
халықаралық байланыста және валюталық түсім көз ретінде
маңызы артуда. Елдердің шикізат көзі азайлады, ал туристік
индустрия қалпына келетін ресурстармен жұмыс істеген.
Туризмнің басқа да салаларға тигізетін әсері мол, оның 32
салаға жанама ықпалы бар (турфирмалар, көлік түрлері,
мейманхана кешендері, демалыс үйлері, санаториялар, ұлттық
парктер, тамақтану сферасы, т.б.). Бұл дегеніміз әлемдік
өндірісте әр 9 адамның жұмыс орны деуге болады.
Ішкі туризм саласының дамуына ықпал ететін факторлар:

Қазақстанда да туристік рекреациялық ресурстың болуы;
туризмге тура немесе жанама салалардың және кәсіпорындардың дамуы;
сыртқа шығу туризмнің елге шетелдік валютаны тартуы;
аз мөлшерде шығын шығарып табыс табу;
алғашқы өндіріс факторын қамтамасыз етудегі шығынның болмауы;
халықты жұмыс орнымен қамтамасыз ететін орта және шағын бизнестің
дамуы;
қызмет көрсету секторының өсуі;
Қазақстанда ішкі туризм саласы қажетті әлемдік стандарттардан артта қалып
отыр.
Бұл бірқатар жағдайлармен анықталады, себебі:
– туристік инфрақұрылымның әлі де дами қоймағандығы;
– шетел инвестициясын туризмге қызықтыратын қаржылық-кредиттік жүйенің жетілмегендігі;
– мемлекеттің көрікті орындарының және туристік жерлерінің шетелде жарнамаланбауы және жеткілікті
насихатталмауы;
– туризм саласында жоғары квалификацияланған мамандардың аздығы;
–туризм индустриясын нарықтық бәсекелестікке сай құру үшін ұйымдастырушылық, инновациялық және
экологиялық негіздің дамымағандығы, туримзнің ғылыми негізінің өңделмегендігі
Қазақстан ішкі туризм инудстриясының
құрылымы тірек- сызба арқылы түсіндіру.

Туризмді басқаратын
Т/ғы рекреациялық мемлекеттік орган
потенциал

Туризм Туризм индустриясы Туристік фирмалар,
инфраструктурасы агенттіктер

Ғылым және білім Жар-қ ақпараттық
беру ұйымдары мекемелер БАҚ
Қазақстанның ішкі туризмінің бүгінгі жетістіктері мен
кемшіліктерін қарастырады

Ішкі туризм индустриясының даму проблемалары
– Қазақстанның ішкі туризмінің қазіргі жағдайы
– Қазақстандағы ішкі туризм саласының даму мүмкіндіктері
– Ішкі туризмнің дамуының алғы шарттары
– Қазақстанда қазіргі кезде кездесетін туристік аймақтар
(Форсайт әдісі)
Қазақстандағы ішкі туризм саласының
даму мүмкіндіктері
Халықаралық мамандар қазіргі ішкі туризмді құлдырауды білмейтін әлемдік экономика саласына жатқызады.
Дамуы жағынан ол тек мұнай экспорты, мұнай мен автомобильге ғана жол береді. Шикізат сату елдің энерго
тасымалдаушыларын шығынға ұшыратады, ал туриндустрия жанданып келе жатқан ресурстарда жұмыс істейді.
Осыдан келіп туризмді дамыту шикізат сатудан тиімдірек пе деген ойға еріксіз берілесің.
Сонымен қатар Қазақстанның ішкі туризмі – мемлекетіміздің жарнамасы болып табылады. Алайда соңғы
жылдары кіріс және ішкі туризмге деген сұраныс өсуде. Халықаралық талдаушылар мен мамандардың ойынша
туризм де Қазақстанның өсуі мен өркендеуіне зор ықпалын тигізеді. Осы орайда Алматының туристік
инфрақұрылымы елеміздегі ең дамыған инфрақұрылым болып отыр. Қаламыздың туристік қызметтері даму үстінде:
600 жүзден астам туристік агенттіктер бар, 80-нен астам шетелдік компаниялармен байланыстар орнатылған. Өткен
жылғы көші қон қызметінің көрсеткіші бойынша қаламызға көпшілігі «іскерлік туризм» өкілдері арқылы алыс және
жақын шет елден 76000 қонақ келген. Туристік агенттіктер туристерге қызмет көрсету арқылы мемлекеттік
бюджеттің қірісін ұлғатып отырғандығын байқатуды. Туристік агенттіктері арқылы туристік қызмет көрген
туристердің саны күні бүгінге өсіп келеді. Ішкі маршруттық көрсеткіштер 3,3 есе өсті. Туризм басқа экономикалық
сектормен салыстырғанда мультиприкаторлықтың аса үлкен пәрменділігіне ие. Ол тікелей жене жанама түрде
экономиканың 32 секторына есер етеді (бұл турфирмалар, көліктің барлық түрлері, қонақүй кешендері,
тамақтандыру жүйесі, демалыс үйлері, санаториилер, ұлттық кәсіптер, парктер және тағы басқалары). Онымен қоса-
бұл әлемдік өндірістегі әрбір тоғызыншы жұмыс орны.
Шетелдік экономистердің санағы бойынша, 100 мың турист, қалада 2 сағат болғанда 350 мың доллар
жұмсайды (17,5 доллар 1 сағатқа бір адамға). Отандық есептердің бергендеріне қарағанда біздің әрбір шетелдік
турист орташа алғанда 700 доллар жұмсайды. Дүниежүзілік Туристік Ұйымның көрсеткіштері бойынша әлемдегі
саяхаттаушы адамдар саны 1997 жылғы 613 миллионнан 2020 жылы 1,6 миллиардқа жетеді. Халықаралық
туризмнен түскен пайда 1997 жылғы 443 миллиард доллардан 2020 жылы 2 трлн. долларға жетеді.
Мемлекеттегі қиын экономикалық және қаржылық жағдай ішкі туризмнің
әлеуметтік мәселелер аспектілерін қиындығы, бұлар:

•өмір сүру деңгейінің төмендеу;
•тура табыстың қысқаруы;
•қазақстан халқының табысының шуғұл дифференциясы;
•тұрғындардың сатып алушылық қабілетінің төмендеуі;
•өмір сүру минимумынан табысы төмен тұрғындардың үлкен бөлігі.
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазақстан Республикасында ішкі туризм әлі де болса бір тұтас индустрия ретінде
қалыптаспаған.Бірақ туризм саласына мемлекет белсене қатысатын болса,Қазақстан
экономикасындағы үлкен табысты шаруашылыққа айналдыруға болады.
Әрине 5 жыл өтсін, 10 жыл өтсін деген ой-пікір болмайды, бірақ осы салада оң
өзгерістер қалыптасып келеді, әлемнің туризм саласы дамыған елдерден үйрену керек,
өзіміздің мамандарды дайындау қажет және де өзіміздің үйімізге махаббатпен,
сүйіспеншілікпен қарауымыз керек. Толығымен айтсақ мынандай қорытынды шығаруға
болады:
1. Қазақстанда ішкі туризмді дамыту бағытында аса ірі потенциалды мүмкіншіліктер
бар, бірақ ішкі туризмнен түскен табыс ұлттық табыстың 0,1%-ын ғана құрайды.
Республикамыз көп ғасырлық салт дәстүріне, ғажап архитектуралық
құрылыстарына, қызықты мәдени ескерткіштерге, мұражай жүйелеріне, мәдени
мекемелеріне және фальклорлық этнографиялық халықтар ассамблеяларына, өсімдіктер
дүниесімен жануарлар дүниесіне, климаттық және туристік зоналарына, табиғи
ландшафтыларға ие. Соңғы жылдары халықаралық туристік индустрияда көзқарастың
оң өзгеру тенденциясы байқалып, яғни халқы тығыз емес және өзіндік мәдени
ерекшеліктері бар елдерге ұызығушылық байқалып отыр.
2.Қазақстанның туристік дамыту бағыты маусымдық қана, сондықтан біздің туристік
фирмалар көрсетіп отырған туристік қызметті диверсификациялау және туристік өнімді
модернизациялау керек.
3.Туристік өнімнің жылдам қозғалуына жарнама үлкен әсерін тигізеді. Қазақстандық
туристік фирмалар бұқаралық ақұпараттар құралдарындағы рекламаны жақсы қолдануда
және де интернетте тиімді пайдалану қажет.4. Туризмнің әлеуметтік мәдениетке әсері
зор.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Қазақстандағы экотуризмді талдау
Қазақстанда туризмнің даму перспективасы
Қазақстандық туристік-экскурсиялық басқарма
Туризмнің негізгі түрлері
Менің туризм мамандығын таңдау себебім және болашақта Қазақстандағы туризмді дамыту үшін қосатын үлесім
Туризм және қонақжайлылық индустриясындағы басқару психологиясы
Белсенді және белсенді емес туризм
Экологиялық туризмнің негізгі түрлері халықаралық туризмнен онша ерекшеленбейді, тек теңіз шығымдылығының жоқтығынан басқа
ТУРИЗМНІҢ ОҢ ЖӘНЕ ТЕРІС ЖАҚТАРЫ
Мәңгілік ел жалпыұлттық идеясының құндылықтары
Пәндер