Дамыта оқытудың негізін




Презентация қосу
КӨРНЕКТІ ТЕОРЕТИКТЕРДІҢ (С.Г.ШАПОВАЛЕНКО,
Л.В.ЗАНКОВ, М.И.СКАТКИН, И.Я.ЛЕРНЕР Т.Б
ЕҢБЕКТЕРІН ОҚУ.

Орындаған:Рамазанова
А.М.
Қабылдаған:Таганова А.М.
ДАМЫТА ОҚЫТУДЫҢ
ТИІМДІЛІГІ

Дамыта оқыту технологиясы қазіргі уақытта жаңа
технологиялардың бірі деп келеді. Дамыта оқытудың негізін
Ян Амос Коменский өзінің 17 ғасырда «Ұлы дидактикасында»
айтып талдап берген. Содан кейін орыс ғалымдары
К.Д.Ушинский, Л.С.Выготский еңбектерінде қарастырылып,
1969 жылдары Ресей ғалымдары Л.ВЗанков, Д.Б.Эльконин,
В.В.Давыдов көтерді. Д.Б.Эльконин мен В.В.Давыдовтың
зерттеулері оқушыны «субъект» ретінде тануға бағытталды.
Оқу – адамның психикалық дамуының формасы, элементі. Кез
келген оқыту белгілі бір мөлшерде адамды дамытады.
«Даму» ұғымы сөздікте «... мөлшерлік өзгерістердің
белгілі бір өлшем шегінен шығып, сапалық өзгерістерге
айналуы,»-деп түсіндіріледі.
«Даму» ұғымының психологиялық анықтамасы-жаңарту
процесі, жаңаның өмірге келіп, ескінің жоғалуы деген
мағынаны береді. Барлық табиғат құбылыстары сияқты бала
психикасы да үнемі диалектикалық жолмен дамып, өзгеріп,
бір деңгейден екінші деңгейге өтіп отырады.
Оқыту мен дамыту арасында тығыз байланыс бар екенін
психология ғылыми жеткілікті дәрежеде дәләлдеп берді деп
айтуға болады. Бұл мәселені түбегейлі зерттеп, бала
дамуындағы оқытудың рөлін, алар орнын анықтаған көрнекті
психолог Л.С. Выготский.
И.Я.Лернер «даму» деген ұғымды педагогикалық
заңдылықтарға негіздей отырып, адамның әртүрлі
қиындықтардағы мәселелерді шеше білуге дайындығы деп
түсіндіреді. Мұндай анықтама интеллектуалдық іс-әрекетті
жоғары орынға шығарады. Мәселе қаншалықты күрделі
болса, оны шешуге жұмсалатын ақыл-ой қызметі де
соншалықты кең, аумақты, демек даму деңгейі де жоғары
болады.
Л.В.Занков ақыл-ой қызметінің төмендегідей көрсеткіштері
дамуды іске асырады деп есептейді. Олар байқампаздық, өз
ойын еркін жеткізе білу, практикалық іс-әрекеттер атқара
білу.
В.В.Давыдов ақыл-ойдың дамуының көрсеткіші ретінде
жинақтай, қорытындылай алу дағдысын есептейді.
«Дамыта оқыту» деген термин психология ғылымының
қойнауында туып, баланың дамуын қарастырған (Ж.Пиаже),
ойлаудың әртүрлі деңгейін, типтерін ( Л.В.Выготский,
А.Н.Леонтьев, С.Л.Рубинштейн) және басқа да психиканың
функциясын зерттеген (Б.Г.Ананьев, Г.С.Костюк,
А.А.Люблинская, Н.А.Менчинская) және т.б.іс-әрекет
теориясының психологиясын жасаған (А.Н.Леонтьев,
П.Я.Гальперин) еңбектерінде жан-жақты талданды. Нәтижеде
дамыта оқыту проблемасына арналған екі іргелі эксперимент
жасалып, оның бірін Д.Б.Эльконин, В.В.Давыдов, ал екіншісін
Л.В.Занков басқарады.
Дамыта оқытуда баланың ізденушілік – ойлау әрекетін
ұйымдастыру басты назарда ұсталады. Ол үшін бала өзінің
бұған дейінгі білетін амалдарының, тәсілдерінің жаңа
мәселені шешуге жеткіліксіз екенін сезетіндей жағдайға
түсуі керек. Содан барып оның білім алуға деген ынта-
ықыласы артады, білім алуға әрекеттенеді. Сабақ мұндай
жағдайда төмендегідей 3 құрамдас бөліктерден тұратын
болады.
1. Оқу мақсаттарының қойылуы.
2. Оны шешудің жолын бірлесе қарастыру.
3. Шешімнің дұрыстығын дәлелдеу.
Бұл – үшеуі дамыта оқытудың Д.Б.Элконин – В.В.Давыдов
жасаған жүйесінің негізгі компоненттері.

Ұқсас жұмыстар
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ
Білім берудегі инновация
Дамыта оқытудың маңыздылығы
Отандық білім беру жүйесіндегі дамыта оқыту
Дамыта оқыту технологияиясы
Дамыта оқытудың тиімділігі
Сатылай кешенді талдау технологиясы
Оқыту әдіс тәсілдері
Бағдарламалап оқытудың мағынасы
Біріншісі - оқытудың ғылыми дәрежесін артыру
Пәндер