Қаза қстан
Презентация қосу
8.1. Өтпелі кезеңнің қиыншылы қтары: экономикалы қ да ғдарыс, әлеуметтік шиеленіс, т ұрмыс
деңгейінің төмендеуі, жұмыссызды қ, қылмысты ң к өбеюі.
8.2. Жоспарлы экономикадан нары қты қ экономика ға к өшу. Өнерк әсіп, аграрлы қ ж әне қаржы-
банк секторлары сия қты экономиканы ң шешуші салаларыны ң даму басымды қтары мен келешегі.
8.3. Қазақстан экономикасын реформалауды ң ба ғыттары - экономика дамуыны ң кластерлік
принципі, еңбек өнімділігі де ңгейін арттыру, заманауи технологияларды енгізу, инвестициялы қ,
салық, аграрлы қ-индустриалды қ саясаты, инфра құрылымды әсіресе к өлік ж әне байланысты
дамыту.
8.4 Стратегиялы қ ма ңызы бар жа ңа темір жол магистралін салу. Қаза қстанды қ экономиканы
дамытуға шетелдік инвестицияны тарту.
8.5. Индустриалды қ-инновациялы қ дамуды ң мемлекеттік ба ғдарламасы, оны ж үзеге асыруды ң
алғашқы табыстары.
8.6. 2011 жыл ғы 28 ақпанда ғы ҚР Президентіні ң Қаза қстан хал қына Жолдауы «Жеделдетілген
экономикалы қ жаңару - үдемелі инновациялы қ индустрияландыру Ба ғдарламасыны ң жал ғасы».
8.7. «Қазақстан - 2020» стратегиялы қ жоспарыны ң басымды қтары. Қаза қстанны ң
экономикалы қ өсуіні ң келешегі. Қаза қстанны ң т ұра қты экономикалы қ дамуыны ң траекториясы.
ХХІ ғасырдағы экономиканы ң қаза қстанды қ үлгісі.
8.8. ЭСПО-2017 өткізуді ң Қаза қстан үшін ма ңызы. «Н ұрлы Жол - болаша ққа жол» жа ңа
экономикалы қ саясаты - Қаза қстанны ң жа һандану ға берген жауабы. «Н ұрлы жол»
экономикалы қ даму жоспары.
ШИЕЛЕНІС, Т ҰРМЫС ДЕ ҢГЕЙІНІ Ң Т ӨМЕНДЕУІ, Ж ҰМЫССЫЗДЫ Қ, ҚЫЛМЫСТЫ Ң К ӨБЕЮІ.
• Өтпелі кезе ң – КСРО (Ке ңестік Социалистік Республикалар Ода ғы) ыдыра ғаннан кейін
постсоциалистік мемлекеттерді ң әлеуметтік-экономикалы қ дамуы т өмендеп, экономикасыны ң
дағдарысқа ұшыра ған кезе ңі. Өтпелі кезе ң т әуелсіз әр қайсысында т үрліше болды.
• Қазақстан Өтпелі кезе ңді 1989 – 1996 жылдары өтті.
• Ресей 1990 – 1999 жылдары бастан кешірді.
• Ал олардың ең құлдыраған кезі – тиісінше 1994 ж әне 1992 жылдары Экономикалы қ реформа
социалистік лагерьге кірген мемлекеттерден:
• Польшада 1990 жылы жасалды.
• Венгрияда, Чехия мен Словенияда 1991 – 1992 жылдары жасалды.
• Ал КСРО құрамында бол ған Қаза қстанда шын м әнінде м ұндай реформа 1994 жылы
басталды. Өтпелі кезе ңні ң басында экономиканы ң қаржылы қ ж әне өндірістік ж үйелерінде
үлкен алшақты қтың пайда болуы, институц. дамуды ң жетілдірілмегендігі салдарынан
постсоциалды қ елдерде әлеуметтік-экономикалы қ да ғдарыс ушы ға т үсті.
• Ал кейбір елдерге Азиялы қ да ғдарыс (1997) та әсерін тигізді.
• Қазақстанда ұлтты қ экономиканы ң т үрлі салалары, атап айт қанда, 1991 жылы же ңіл ж әне
тамақ өнеркәсібі да ғдарысты бастан кешірді.
• 1992 – 1993 жылдары машина жасау, әскери, құрылыс, энергетика кешендері да ғдарысты
бастан кешірді.
• • 1994 – 1995 жылдары агроэнерк әсіп, металлургия, м ұнай-газ кешендері да ғдарысты
бастан кешірді. Сонымен қатар әлеуметтік да ғдарыс та к үшейді. Тауар тапшылы ғы өсіп,
бағаның күрт жоғарылауы халы қты ң т ұрмыс де ңгейін т өмендетіп жіберді, е ңбека қы,
әлеуметтік т өлемдеуді ң м өлшері тым азайып кетті, оларды уа қытында алу үлкен мемл.
мәселеге айналды. Жалпы Қаза қстанда бол ған да ғдарыс үлгісіні ң классик. үлгіге
ұқсамайтын өзіндік ерекшеліктері болды. Атап айт қанда, классик. үлгіде да ғдарыс
тауарды арты қ өндіруден болса, өтпелі кезе ңде өндіріс нары қты тауар ға толтыра
алмағанды қтан да ғдарды. Б ұл да ғдарыс 1991 – 1995 жылдарды қамтып, тек 1997
жылдан бастап экономикалы қ өрлеуге бет б ұрды.
• Өтпелі кезе ңде экономиканы ң нары қты қ ба ғыты ай қындалып, ыры қты экономиканы
қалыптастыруға к үш салынды. Н әтижесінде макроэкономиканы т ұра қтандыру,
экономиканы сауы қтыру ж әне оны да ғдарыстан біртіндеп шы ғару, экономиканы реттеуді ң
нарықтық қатынастар ж үйесін, оны ң т үрлі институттары мен инфра құрылымдарын,
тетіктерін қалыптастыру ж үзеге асырылды. Сонымен қатар республика ға ау қымды
инвестициялар тартылып, к әсіпкерлер тобы пайда болды. Олар сауда бизнесіні ң орнына
өндіріс пен ауыл ш. салаларында к әсіпкерлікті дамытты. Өтпелі кезе ң т ұсында Қаза қстан
ТМД елдеріні ң ішінде т ұра қты экономика даму ба ғытын қалыптастыра білген бірден-бір
мемлекет болды.
8.2. ЖОСПАРЛЫ ЭКОНОМИКАДАН НАРЫ ҚТЫ Қ ЭКОНОМИКА ҒА К ӨШУ. ӨНЕРК ӘСІП,
АГРАРЛЫ Қ Ж ӘНЕ ҚАРЖЫ-БАНК СЕКТОРЛАРЫ СИЯ ҚТЫ ЭКОНОМИКАНЫ Ң ШЕШУШІ
САЛАЛАРЫНЫ Ң ДАМУ БАСЫМДЫ ҚТАРЫ МЕН КЕЛЕШЕГІ.
• Қазақстан тәуелсіздік ал ғаннан кейін нары қты қ экономика ға к өшу жолына т үсті. Осы
бағытта 1992 жылы қа ңтарда ба ғаны ыры қтандыру ға, мемлекеттік меншікті оны ң иелігінен
алып жекешелендіруге кірісті. Қаза қстан Республикасыны ң әлеуметтік-экономикалы қ
дамуы.Қазақстан т әуелсіздік ал ғаннан кейін нары қты қ экономика ға к өшу жолына т үсті.
Осы ба ғытта 1992 жылы қа ңтарда ба ғаны ыры қтандыру ға, мемлекеттік меншікті оны ң
иелігінен алып жекешелендіруге кірісті. Қаза қстанда нары қты қ экономика ға к өшуді ң
алғашқы кезде үш кезе ңі белгіленді. Бірінші кезе ң - 1991-1992 жылдар, екінші кезе ң - 1993-
1995 жылдар аралы ғы болып, осы мерзімде ж үргізілетін іс ба ғдарламасы Жо ғар ғы
Кеңестің сессиясында ма құлданып, Президентті ң Жарлы ғымен бекіді. Ал үшінші кезе ң -
1996-1998 жылдарды қамту ға тиіс болды. Осы ған байланысты к өптеген жа ңа за ңдар,
реформаны ж үзеге асыру ға қажет бас қа да құжаттар қабылданды. Нары қты қ
экономикаға к өшу м әселелерімен айналысатын жа ңа мемлекеттік бас қару органдары
құрылды. Олар: М үлік ж өніндегі, Монополия ға қарсы саясат ж өніндегі комитеттер, Салы қ
инспекциясы, Кеден ж әне т.б. Сондай-а қ нары қты қ экономика ға т ән инфра құрылымны ң
кейбір түрлері: биржалар, коммерциялы қ банктер, сауда үйлері, жеке меншіктік к әсіпорындар
мен шаруашылы қтар, жеке меншік пен мемлекет меншігі аралас ірі корпорациялар,
акционерлік қо ғамдар, холдингтік компаниялар өмірге келді. С өйтіп, нары қты қ экономика ға
қарай, меншікті ң т үрін өзгертуде, аралас экономика құруда біршама ж ұмыстар ат қарылды.
8.3. Қ АЗА Қ СТАН ЭКОНОМИКАСЫН РЕФОРМАЛАУДЫ Ң БА ҒЫТТАРЫ - ЭКОНОМИКА ДАМУЫНЫ Ң КЛАСТЕРЛІК
ПРИНЦИПІ, Е ҢБЕК ӨНІМДІЛІГІ ДЕ ҢГЕЙІН АРТТЫРУ, ЗАМАНАУИ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ЕНГІЗУ,
ИНВЕСТИЦИЯЛЫ Қ, САЛЫ Қ, АГРАРЛЫ Қ-ИНДУСТРИАЛДЫ Қ САЯСАТЫ, ИНФРА ҚҰРЫЛЫМДЫ ӘСІРЕСЕ К ӨЛІК
Ж Ә НЕ БАЙЛАНЫСТЫ ДАМЫТУ.
Реформалар: бiрiншi кезе ң (1991-1992)
• Бiрiншi кезе ң Қаза қстанда социалистік экономикадан кейiнгi экономикалы қ жа ғдайды ң шиеленiсiп, құлдырауымен
сипатталады. Б ұл 70-жылдарды ң ая ғында КСРО экономикасы на қты секторыны ң жаппай үдере қожырауы салдарынан
ту ған едi, оны ң үстiне өзгерiске ұшыра ған сырт қы ж әне iшкi әлеуметтік-экономикалы қ, қо ғамды қ-саяси ба ғытта
жүргiзiлген экономикалы қ саясат өрiстеп кете алмады. 1992 ж. Қаза қстанны ң стратегиялы қ дамуыны ң ал ғаш қы
бағдарламасы — “ Қаза қстанны ң егемендi ж әне т әуелсiз мемлекет ретiнде дамуыны ң қалыптасу стратегиясы”
қ абылданды, м ұнда мемлекет дамуыны ң басым ба ғыттары ай қындалды ж әне экономика аясында стратегиялы қ
ма қсаттар белгiлендi.
• Реформалар: екiншi кезе ң (1993-1994)
• Екiншi кезе ң экономикалы қ да ғдарысты ң т үйiндi кезе ңiне айналды, б ұл да ғдарыс мыналардан к өрiндi: Ресей
Федерациясымен шаруашылы қ байланыстарды ң үзiлуi ж әне осыны ң салдары ретiндегi т өлем т өленбеу да ғдарысы.
Жал ғастырыл ған реформаларды ң ма қсаты мына шараларды к өздедi: меншiк қатынастарын қайта құру жеке меншiктi
заңдастыру жа ғына ойысты; “рубль айма ғынан” шы ғу ж әне ұлтты қ валюта — те ңгені енгiзу (1993 ж. қараша); валюта-
қ аржы ж әне банк ж үйесiн өзгерту; инфляция мен бюджет тапшылы ғын кемiтуге қатысты қата ң шектеу шараларын ж үзеге
асыру; алтын-валюта са қты қ қорларын еселей т үсу. Б ұл кезе ңде үкiмет да ғдарыс қа қарсы шаралар ба ғдарламасын
қ абылдады, ол инфляция де ңгейiн азайту ға ж әне өндiрiстi ң құлдырауын шектеуге ба ғытталды. Б ұл кезе ңде Қаза қстан
Халы қаралы қ валюта қорына кiрдi, ол елге да ғдарысты е ңсеру үшiн нысаналы несие б өлдi.
• Реформалар: үшiншi кезе ңде (1995-1997)
• Бұл кезе ңде шет ел капиталы ке ңiнен тартылды, рыноктер мен нары қты қ құрылымдарды дамыту үшiн жа ғдай жасалды.
1997 жылды ң бас кезiндегi экономиканы ң жай-к үйiн мынадай факторлармен сипаттау ға болады: iс ж үзiнде барлы қ
тауарлар мен қызметтердi ң ба ғасы босатылды немесе ыры қтандырылды, негiзгi за ңды қ актiлер өзгертiлдi, олар
реформаларды ж үргiзуге м үмкiндiк ту ғызды, сырт қы экономикалы қ қызмет ыры қтандырылды, нары қ талаптарына сай
келетiн жа ңа салы қ базасы жасалды, меншiктi қаржы рыногi құрылды, банк ж үйесi жа ңғыртылды, оны ң
инфра құрылымы дамытылды; мемлекеттік ба ғалы қа ғаздар рыногi құрылды, мемлекеттік меншiктi жекешелендiру
• Реформалар: т өртiншi кезе ңде (1998-1999)
• Төртiншi кезе ңде Қаза қстанны ң 2030 жыл ға дейiнгi даму стратегиясы қабылданды. “ Қаза қстан — 2030”: Барлы қ қаза қстанды қтарды ң
өсiп-өркендеуi, қауiпсiздiгi ж әне әл-ау қатыны ң жа қсаруы: ел Президентiнi ң “ Қаза қстан хал қына жолдауы” (1997 ж. к үз) ба ғдарламасы —
ҚР-ны ң ұзақ мерзiмдiк стратегиялы қ дамуыны ң т ұжырымдамалы қ негiзi — даму ба ғыттары ж әне елдi ң дамы ған елдер тобына шы ғу
жолдары ай қындалды. Стратегияны ң мiндеттерiне с әйкес Қаза қстан 2030 жыл ға қарай дамы ған мемлекеттердi ң де ңгейiне жетiп,
әлемнiң ең дамы ған 20 елiнiң қатарына қосылу ға тиiс ( Қаза қстан — 2030 даму стратегиясы).
• Реформалар: бесiншi кезе ң (2000 ж.)
• Бесiншi кезе ңде Қаза қстан экономикалы қ өрлеу жолына т үстi. ҚР дамуыны ң 1998 — 2000 жылдар ға арнал ған стратегиялы қ жоспарын
iске асыруды ң о ң т әжiрибесi бюджеттiк- қаржылы қ өзара iс- қимыл мен реттеудi ң жа ңа қа ғидаларына негiз қалады, оны ң серпiнi мына
мақсаттармен ай қындалды: 2000 — 02 ж. орталы қ ж әне жергiлiктi ат қарушы органдар арасында қаржы-экономикалы қ мiндеттердi б өлiсу;
2001 жылдан бастап елдi ң экономикалы қ дамуын жоспарлау ға к өшу. 2001 ж. негiзгi капитал ға ж ұмсал ған инвестицияларды ң к өлемі 775,7
млрд. те ңгенi құрады, б ұл б ұрын ғы жылда ғыдан 21%- ға к өп. 2001 ж. 4 желто қсанда Президенттi ң Жарлы ғымен “ Қаза қстан
Республикасы дамуыны ң 2010 жыл ға дейiнгi стратегиялы қ жоспары” бекiтiлдi
• Қазақстанда iрi өнерк әсiп орталы қтары, оны ң iшiнде отын-энергетикалы қ, металлургия, химия, машина жасау, құ рылыс
өнеркәсiбi жұмыс iстейдi. Республика к әсiпорындары шойын, кокс, болат, қ орғ асын, мыс, мырыш, титан, магний, қ арашiрiк, синтетикалық
каучук, шайыр, пластмасса, химиялы қ талшы қтар, автомобиль шиналарын, минералды қ ты ңайт қыштар, цемент, металл жонғыш
станоктар, ұсталы қ-сы ғымда ғыш жабды қтар, қа қтау стандарын, к үш трансформаторларын, рентген аппараттарын, ауыл шаруашылы ғы
машиналарын, тракторлар, экскаваторлар, т.б. өндiредi. Әлемдiк экономика ау қымында Қаза қстан — тауар рыногiне м ұнай, газ, қара,
т үстi, сирек кездесетiн металдар, уран өнiмiн шы ғарушы ел. Кен қазу өнерк әсiбi Қаза қстан экономикасыны ң жетекшi секторы болып
табылады. 2001 ж. өнерк әсiп өндiрiсiнi ң 44,3%-ы осы өнерк әсiптi ң үлесiне тидi. Қаза қстанда к өмiр-сутектi шикiзатты ң бiрегей қоры бар.
Барлан ған қор бойынша елiмiз әлемде 13-орында. 250-ден астам м ұнай-газ кенiштерi ашылды, оларды ң к өбi республиканы ң батыс
б өлiгiнде, негiзiнен Атырау облысында. Оларды ң iшiнде 1 млрд. т-дан астам м ұнай қоры бар Тең iз кенiшi; газ қ оры 1,3 трлн. м3 жә не
конденсат қоры 700 млн. т- ға жуы қ Қ арашығ анақ мұнай-газ конденсаты кенiшi; сондай-ақ, Кенбай, Жаңажол, Жетiбай, Қ аламқ ас,
Қаражанбас, Өзен, Құмк өл кенiштерi бар. 2000 ж. Қаза қстанда Солтү стік Каспий қ айраңында iрi мұ най кенiшi (Қ ашағ ан) ашылды.
Бағалауды ң ал ғашқы кезе ңiнде кенiштi ң жалпы геологиялы қ қоры 38,4 млрд. баррель, ал өндiрiп алынатын қоры — 13 млрд. баррельге
жуы қ. Атырау облысында ғы аса iрi кенiштер: жалпы қоры 800 млн. т-дан астам, Те ңiз кенiшi (оны ң бастап қы өндiрiп алынатын қоры 700
млн. т), Королев кенiшi (бастап қы өндiрiп алынатын қоры 30,5 млн. т), Кенбай кенiшi ( 30,8 млн. т). Маңғ ыстау облысындағ ы аса iрi мұ най
кенiштерi: Өзен, Жетiбай, Қаламқас, Қ аражанбас. Батыс Қазақстан мен Ақ тө бе облыстарындағ ы Қ арашығ анақ пен Жаң ажолдың
мұнай мен газ өндiрiсiндегi келешегi зор. Республикада м ұнай-газ саласын 2002 ж. “ Қаза қойл” ұлтты қ м ұнай компаниясы мен “М ұнай
ж әне газ тасымалы” ұлтты қ компаниясыны ң бiрiгуi жолымен құрыл ған “ ҚазМ ұнайГаз” ұлтты қ компаниясы бас қарады. Қаза қстанда
мұнай мен газ өндiру iсi шет ел инвесторларыны ң қатысуымен ж үзеге асырылуда (“Те ңiзшевройл” бiрлескен к әсiпорны, “ Қаза қойл-Ембi”
А Қ, “Атырау м ұнай компаниясы”, “ Қаза қстанкаспийшельф”, “Каспийм ұнайгаз”, “ Қазгерм ұнай” ЖА Қ-дары, т.б.).
• Мұнай-газ секторыны ң өнiмi Еуразия құрлығының онда ған елдерiне экспорт қа шы ғарылады
(аса iрi импортшылар: Ресей Федерациясы, Ұлыбритания, Украина, Швейцария, Италия).
Экспорт құрылымында м ұнай мен газ конденсатыны ң үлесi 2001 ж. 49,3% болды.
Қазақстанда өнерк әсiп өнiмiнi ң жалпы к өлемiнде т үстi металлургияны ң үлесi 11%. Өндiрiс
деңгейi бойынша Қаза қстан әлемде тазартыл ған мысты iрi к өлемде өндiрушiлер мен
экспортқа шы ғарушылар қатарына жатады. Республиканы ң әлем бойынша мыс өндiрудегi
үлесi 2,3%. Қаза қстан мысыны ң негiзгi импортшылары: Италия (50%) мен Германия (35%).
Экспорт құрылымында мыс пен мыс қорытпалары 7%. Тазартыл ған мысты ң 90%-ын
“Қазақмыс” корпорациясы өндiредi, ол Қаза қстанны ң т үрлi айма қтарында бiрнеше
зауыттарды, кенiштердi ж әне энергия нысандарын бiрiктiрiп отыр. Қаза қстан темiр кентасыны ң
қоры жөнiнен әлемде 8-орында. Оны ң әлемдiк қорда ғы үлесi 6%. Елде өндiрiлетiн темiр
кентасыны ң 70%-дан астамы экспорт қа шы ғарылады. Қаза қстанны ң қара металлургиясы
өнеркәсiп өнiмi көлемiнi ң 7%- ға жуы ғын өндiредi. М ұнда ғы аса iрi к әсiпорын –
Қарағандыда ғы “ИспатКармет” металлургия комбинаты, ол шойын мен дайын қара металдар
қақтамасыны ң 100%-ын ж әне болатты ң 90%-дан астамын өндiредi. Б ұл комбинат өнiмi ТМД
елдерi мен алыс шет елдерге экспорт қа шы ғарылады. Сондай-а қ, “Ж әйрем кен-байыту
комбинаты” А Қ тоты ққан марганец ж әне темiр-марганец кентастарынан жо ғары сапалы
марганец концентраттарын өндiредi. Қаза қстанда хромды кентастарды ң мол қоры бар,
ферроқорытпа зауыттары ж ұмыс iстейдi. 1994 жылдан кен-металлургия кешенi
кәсiпорындарыны ң к өбi шетелдiк ж әне отанды қ компанияларды ң бас қаруына берiлдi. 1996 —
97 ж. кен байыту ж әне металлургия к әсiпорындарын бiры ңғай технологиялы қ тiзбекпен
байланыстырған iрi бiрлестiктер құрылды, олар: “ Қазмырыш”, “ Қаза қмыс” корпорациясы,
“Қазақстан алюминийi”, “Испат- Қармет” АА Қ-дары, “ Қазхром” Ұлтты қ акционерлік
компаниясы.Лондонда ғы Уран институтыны ң есебiне қара ғанда, әлемде барлан ған уран
қорыны ң 25%-ы Қаза қстанда
8.4 СТРАТЕГИЯЛЫ Қ МА ҢЫЗЫ БАР ЖА ҢА ТЕМІР ЖОЛ МАГИСТРАЛІН САЛУ. ҚАЗА ҚСТАНДЫ Қ
ЭКОНОМИКАНЫ ДАМЫТУ ҒА ШЕТЕЛДІК ИНВЕСТИЦИЯНЫ ТАРТУ.
• Тәуелсіздік ал ған Қаза қстанны ң к өлік қатынасында темір жол ды ң
маңызы ерекше зор. Қазіргі кезде Қаза қстан темір жолыны ң үлесіне к өлік
қатынасыны ң барлы қ түрлері бойынша тасылатын ж үкті ң т өрттен үш
бөлігі, жол жүретін адамдарды ң те ң жарымы тиеді. Темір жолдарды
техникалық жағынан қамтамасыз ету жэне ж үк тасу ж өнінде Қаза қстан ТМД
елдері арасында Ресей мен Украинадан кейінгі үшінші орынды алады. Осымен
байланысты темір жол к өлігіне талаптар жыл сайын өсіп отырды жэне оны ң
басты міндеттері Президент Н. Ә.Назарбаевты ң " Қаза қстан — 2030"
стратегиялық бағдарламасында к өрініс тап қан. 1997 жыл ғы 31 қа ңтарда
Үкімет қаулысымен Алматы, жэне Батыс Қаза қстан темір жол б өлімдері
біріктіріліп, республикалы қ мемлекеттік " Қаза қстан темір жолы" к әсіпорны
құрылды. Ал 2002 жылы б үл к әсіпорын Үкіметті ң қаулысымен " Қаза қстан
темір жолы үлтты қ компаниясы" жабы қ акционерлік қо ғамына
айналдырылды.
• 2002 жылы Қаза қстанда ғы темір жолды ң ұзынды ғы 13,6 мы ң ша қырым ға жетті,
оның бойындағы темір жол станцияларыны ң саны 720 болды. Т әуелсіздік ал ған
алғашқы жылдардан бастап жа ңа темір жолдар салу ж әне темір жол станциялары
мен желілерді қайтадан жа ңарту ға ерекше назар аударылуда. Соны ң ішінде
халықаралық темір жол желілерін құру ға барынша к өңіл б өлінуде. Халы қаралы қ
темір жол қатынасын дамытуда Досты қ станциясы ма ңызды р өл ат қарады.
Өйткені ол Европа ж әне Азия елдеріні ң арасында ғы экономикалы қ байланыстарды
жүзеге асыруда үлкен орын алады. 1991 жылы қырк үйекте Досты қ станциясы
арқылы Қазақстан мен Қытай арасында ж үк тасу, ал 1992 жылы маусымда
жолаушылар тасу ж үзеге асырылды. 1994 жылдан бастап Досты қ-Алашанкоу
станциялары ар қылы халы қаралы қ ж үк тасу ж үргізіле бастады. Н әтижесінде
Қазақстан мен Қытай, Өзбекстан ж әне О ңт үстік Корея сауда байланыстары
Достық станциясы ар қылы ед әуір өсті. Тек 2002 жылды ң өзінде ж үк тасу 1994
жылмен салыстыр ғанда 10 есеге артып, 6 млн. тонна ға жетті
• Шетелдік инвестицияларын тарту саясаты 1991 жылдан басталып, б үгінде Қаза қстан
Республикасы шетел инвестицияларын тарту бойынша алды ңғы қатарда.
Инвестицияны ң құйылуы өндірісті ң ке ңеюіне ж әне сонымен қатар экономиканы ң
әлеуметтік экономикалы қ дамуыны ң сапалы, жа ңа де ңгейге шы ғуын қамтамасыз етеді.
Қазір шетел инвестицияларын тартуды ң басты ба ғыттарына тіршілікті қамтамасыз ету
салалары мен экспорт ба ғдарында ғы өндірістер – м ұнай-газ ж әне м ұнай – химия
салалары, электр энергетикасы, металлургия, коммуникация ж әне де Қаза қстан д әнді
дақылдар, жүн, ма қта т.б. ірі өндіруші болу себепті, агро өнерк әсіп кешені жатады.
Еліміздің экономикасыны ң дамуы отанды қ ж әне шетелдік инвестициялауды ң
тартылуымен ты ғыз байланысты болып келеді.
8.5. ИНДУСТРИАЛДЫ Қ-ИННОВАЦИЯЛЫ Қ ДАМУДЫ Ң МЕМЛЕКЕТТІК БА ҒДАРЛАМАСЫ, ОНЫ
Ж ҮЗЕГЕ АСЫРУДЫ Ң АЛ ҒАШ ҚЫ ТАБЫСТАРЫ.
• Жаңа үдемелі индустриялы қ-инновациялы қ дамытуды ң ба ғдарламасы 2010-2014
жылдарға арналған ж әне өнерк әсіп дамуында ғы жа ңа де ңгейді қамтиды.
• «Қазақстан - 2030» стратегиясын ж үзеге асыруды ң со ңғы жылдары, экономиканы ң сатылы
дамуы адам басына орташа табысты екі есе ұл ғайту ға м үмкіндік берді. Стратегияны ң
көптеген санды қ параметрлері мезгілінен б ұрын орындалып болды. Осы ған байланысты,
сонымен қатар қауіпсіздікті ң сапалы жа ңа сипатына байланысты, ел басы « Қаза қстан -
2050» стратегиясын дамуды ң жа ңа векторы т үрінде аны қтады.
• «Мен Үкіметке үдемелі индустриалды-инновациялы қ дамуды ң 2015-2019 жылдар ға екінші
бесжылдық жобасын өңдеуге бірнеше тапсырыстарымды бердім», - деді президент.
• Осы жолы, мәлімделінген экономика де ңгейіне жету үшін, Қаза қстан талай жігер салу керек.
Ол үшін құрылымды қ өзгресітерді ж үзеге асыру қажет: жа ңа ж ұмыс орындарын құрып,
өндіретін өнеркәсіп даму де ңгейін жо ғарылатып, шикізат т әуелділігінен арылу қажет.
• Үдемелі индустриялы қ-инновациялы қ дамытуды ң 2010-2014 жылдар ға арнал ған
мемлекеттік ба ғдарламасын табысты ж үзеге асыру ар қасында, мемлекетте т ұра қты
өнеркәсіп орны қты, біра қ оны ң кейбір т үрлі салалары, 2015-2019 жылдар ға арнал ған
бағдарламадан кейінгі дамуды талап етеді. Қазіргі өнерк әсіптік саясатты ң негіздері
салынып, өнеркәсіптік дамуды қолдауды ң құралдары мен т ұра шетелдік инвестициялады
баурау тәжірибе ж үзінде сыналды. Алайда ол да жеткіліксіз
• Өнеркәсіптік индустрияны дамытуды ң 2015-2019 жылдар ға арнаулы ба ғдарламасы оны ң
мықты және әлсіз жа қтары, м үмкіндіктері мен қауіп- қатерлерін талдауды ң ар қасында
өңделіп жасалды. Зерттеу барысында әлі де жеткіліксіз инвестициялы қ белсенділік,
квалификациялан ған мамандар жетіспеушілігі, кіші мен орта бизнесті ң аз үлесі т әрізді
тосқауылдар аны қталды. Оларды ң б әрін ба ғдарлама ресурсты қ секторларда өндіруді ң
сапасын жақсарту, Кедендік Ода қ, Қытай, Орта Азия елдері мен Каспий ма ңы елдері
нарығына қол жеткізу т әрізді м үмкіндіктерді пайдаланып шешпек.
• Үдемелі индустриялы қ-инновациялы қ дамытуды ң 2015-2019 жылдар ға арнал ған
мемлекеттік ба ғдарламасыны ң т ұжырымдамасы « Қаза қстан - 2050» стратегиясыны ң
қағидаттары мен ма қсаттарымен с әйкес ж әне республикамызды ң е ң дамы ған елдер
қатарына жату т ұжырымдамасымен с әйкес жасалды.
• Бағдарлама өзіне т әріздес табысты ж үзеге асырыл ған осыдан б ұрын өткен
бесжылдықты ң логикалы қ жал ғасы болып табылады. Жа ңа ба ғдарламаны ң басты
мақсаты – әртараптандыру мен өндіру саласында ғы мемлекет б әсекелестігін арттыру.
• Индустриялы саясатты ж үргізгенде әрбір мы қты ж әне әлсіз жа қтарды ж әне олардан
таралатын м үмкіндіктер мен қатерлерді ескеру қажет.
8.6. 2011 ЖЫЛ Ғ Ы 28 А ҚПАНДА ҒЫ ҚР ПРЕЗИДЕНТІНІ Ң ҚАЗА ҚСТАН ХАЛ ҚЫНА ЖОЛДАУЫ «ЖЕДЕЛДЕТІЛГЕН
ЭКОНОМИКАЛЫ Қ ЖА Ң АРУ - ҮДЕМЕЛІ ИННОВАЦИЯЛЫ Қ ИНДУСТРИЯЛАНДЫРУ БА ҒДАРЛАМАСЫНЫ Ң
ЖАЛ Ғ АСЫ».
• 2011 жылы 28 а қпанда ҚР Президенті мемлекетті ң ілгері даму жетістіктерін к ӛрсеткен
«Жеделдетілген экономикалы қ модернизация - жедел инновациялы қ индустрияландыру
Бағдараламасыны ң жал ғасы» атты жолдауын Қаза қстан хал қына арналды. Б ұл
бағдарлама бойынша: «1994 жылы жан басына ша ққанда ғы ішкі жалпы өнім жеті ж үз
доллардан сәл ғана асатын. 2011 жылды ң 1 қарашасына қарай б ұл к өрсеткіш 12 еседен
артық өсіп, 9 мы ң А ҚШ долларынан асып т үсті. Біз б ұл де ңгейге тек 2015 жылы ғана
жетеміз деп есептеп едік. Әлемдік т әжірибе т әуелсіздікті ң алғашқы 20 жылында м ұндай
нәтижеге ешқандай ел қол жеткізе алма ғанын к өрсетеді. Мысалы, егемен дамуды ң
алғашқы жиырма жылында жан басына ша ққандағы ішкі жалпы өнім О ңт үстік Кореяда 3
есе, Малайзияда – 2 есе, Сингапурда – 4 есе, Венгрияда – 5 есе, Польшада 4 есе өскен.
2010 жылды ң қаңтарында ел халқына Жолдауымда мен Индустриялы қ-инновациялы қ
даму бағдарламасын жария еттім. Қазірді ң өзінде оны ж үзеге асырудың алғашқы
жылыны ң нақты қорытындылары бар. Біз 152 к әсіпорынды іске қосты қ, 24 мы ңға жуы қ
қазақстандықты тұрақты жұмыспен қамтамасыз еттік. Б үкіл ел бойынша барлы ғы сегіз
жүзге жуы қ әртүрлі өндіріс орны құрылды. Біз химия ж әне же ңіл өнерк әсіпті белсенді
түрде қалпына келтіру мен дамыту үдерісін бастады қ, ауылшаруашылы қ өнімдерін
өңдеуде серпіліс жасады қ. 2014 жыл ға дейін жалпы құны 8,1 триллион те ңгені құрайтын
294 инвестициялы қ жобаны ж үзеге асыру жоспарланып отыр. 161 мы ң т ұра қты ж ұмыс
орны және 207 мы ң құрылыс уа қытына есептелген ж ұмыс орны құрылады.
• Алғашқы индустриялы қ бесжылды қты ң ал ғаш қы жылыны ң басты қорытындысы –
экономиканы ң на қтылы секторыны ң есебінен экономикалы қ өсуде елеулі құрылымды қ
өзгерістердің басталуы.
• 2020 жылға қарай біз мынандай к өрсеткіштерге қол жеткізуге тиіспіз.
• Ішкі жалпы өнім өсуі кемінде 30 пайыз болады.
• Өңдеуші салаларда ғы өсім игеруші салалар де ңгейінен асып т үседі немесе со ған жетеді.
• Ұлттық қорды ң активтері ІЖ Ө-ні ң кемінде 30 пайызын құрайды.
• Экономиканы ң шикізатты қ емес секторына салынатын отанды қ ж әне шетелдік инвестиция
кемінде 30 пайыз ға артады.
• Ішкі жалпы өнімдегі ша ғын ж әне орта бизнесті ң үлесі 40 пайызды құрайды.
• Халықтың саны 18 миллион адам ға жа қындайды.
• Білікті мамандарды ң үлесі 40 пайызды құрайды.
• Жұмыссыздық деңгейі 5 пайыз ға дейін т өмендейді.
8.7. « ҚАЗА ҚСТАН - 2020» СТРАТЕГИЯЛЫ Қ ЖОСПАРЫНЫ Ң БАСЫМДЫ ҚТАРЫ. ҚАЗА ҚСТАННЫ Ң
ЭКОНОМИКАЛЫ Қ ӨСУІНІ Ң КЕЛЕШЕГІ. ҚАЗА ҚСТАННЫ Ң Т ҰРА ҚТЫ ЭКОНОМИКАЛЫ Қ
ДАМУЫНЫ Ң ТРАЕКТОРИЯСЫ. ХХІ ҒАСЫРДА ҒЫ ЭКОНОМИКАНЫ Ң ҚАЗА ҚСТАНДЫ Қ ҮЛГІСІ.
• Қазақстан – 2030» Стратегиясыны ң келесі кезе ңі – 2020 жыл ға дейінгі Стратегиялы қ даму
бағдарламасы қабылданды. Ол да ғдарыс кезе ңінде б әсекелесуге қабілетті экономиканы
қалпына келтіруді ң негізін салу ға ба ғыттал ған. ХХІ ғасырды ң екінші онжылды ғында
мемлекеттік қызметте бес басты ба ғыт болады
• .Бірінші бағыт
• Келешектегі сапалы дамуды ң негізін салу ға м үмкіндік жасайтын іскерлік жа ғдайды жа қсарту,
қаржы секторын ны ғайту ж әне за ң ж үйесін жетілдіру ма қсатында кешенді шаралар жасау
қарастырылып жатыр. 2020 – Стратегиялы қ ба ғдарламасын ж үзеге асыра баста ған ал ғаш қы
жылдар, әкімшілік шараларды же ңілдету
• Екінші бағыт
• Экономикалы қ диверсификация м ұнай өңдеу мен м ұнай-газ секторы инфра құрылымдары;
металлургия мен дайын металл б ұйымдарын шы ғару; химия, фармацевтика ж әне қор ғаныс
өндірісі; ауыл шаруашылы ғы өнімдерін қайта өңдеу; құрылыс индустриясы мен құрылыс
материалдарын шы ғару, сонымен бірге энергетика, к өлік ж әне коммуникацияларды ң озы қ
дамуы сияқты басым ба ғыттар есебінен қамтамасыз етіледі.
• Үшінші бағыт
• Кез келген мемлекетті ң т ұра қты ж әне ж үйелі дамуында ғы басты факторлар адамдар
ресурсыны ң саны мен сапасы. Адам – прогрессті ң, инновация мен өндірісті ң дамуыны ң
негізгі қозғаушы к үші. Осылайша, болаша қ он жылды ң ішінде адамдар капиталына
салынған инвестициялар к үн т әртібіні ң өзекті м әселесіне айналды.
• Төртінші ба ғыт
• Мұндағы басты ма қсат, т ұр ғындарды әлеуметтік қор ғау м әселелерін к үшейту ж әне
тиімді тұрғын үй мен коммуналды қ қызмет к өрсету. Онда ған жылдар бойы тиімділікке
негізделген атаулы әлеуметтік к өмек ж үйесі қалыптаса береді. Негізгі әлеуметтік ж әне
зейнетақы төлемдері өсіп, т ұр ғындарды әлеуметтік са қтандыруды ң к өлемі ке ңейтіліп,
әлеуметтік қолдау ға з әрулерді ң жа ғдайлары лайы қты қамтамасыз етіледі.
• Бесінші бағыт
• Ғасырды ң екінші онжылды ғында негізгі к үш мемлекетімізді ң ал ға қарай ны ғайып
дамуына, қауіпті сейілту мен о ған қарсылы қ к өрсету, сырт қы ортаны ң
қолайлылы ғыны ң қалыптастыру ға шо ғырландырылады. 2020 жыл ға дейінгі кезе ңдегі
ішкі саяси салада ғы басты ма қсат Қаза қстан қо ғамыны ң дамуында ғы бейбітшілік пен
келісімді, т ұра қтылы қпен пен орны қтылы қты са қтау.
8.8. ЭСПО-2017 ӨТКІЗУДІ Ң ҚАЗА ҚСТАН ҮШІН МА ҢЫЗЫ. «Н ҰРЛЫ ЖОЛ - БОЛАША ҚҚА ЖОЛ» ЖА ҢА
ЭКОНОМИКАЛЫ Қ САЯСАТЫ - ҚАЗА ҚСТАННЫ Ң ЖА ҺАНДАНУ ҒА БЕРГЕН ЖАУАБЫ. «Н ҰРЛЫ ЖОЛ»
ЭКОНОМИКАЛЫ Қ ДАМУ ЖОСПАРЫ.
• «Экспо-2017» халы қаралы қ к өрмесін өткізетін ел м әртебесі Қаза қстанны ң елордасы
Астана қаласына б ұйыр ғанды ғы 2012 жылды ң 22 қарашасында Францияны ң
астанасы Париж қаласында өткен ХКБ-ні ң EXPO халы қаралы қ бюросы Бас
ассамблеясыны ң 152-ші сессиясы барысында белгілі болды. Жасырын дауыс беру
қорытындысы бойынша ХКБ-ны ң 103 м үше-мемлекеті Астана қаласына дауыс берсе,
біздің бәсекелесіміз бельгиялы қ Льеж қаласы 44 дауыс жина ған. Бізді ң елді ң
ұйымдастырушыларыны ң тарапынан ұсыныл ған Future Energy, я ғни Болаша қ қуаты
тақырыбы сарапшыларды ң к өпшілігіні ң к өңілінен шы ғып, «Экспо- 2017»
халықаралы қ көрмесіні ң та қырыбы ретінде қолдау тапты . Қаза қстан тарапынан
барған ұйымдастырушылар Астанада өткізілетін «ЭКСПО-2017» к өрмесініні ң басты
тақырыбы ретінде «Болаша қты ң энергиясы» атты та қырыпты ұсыну себебі, ол е ң
алдымен, баламалы энергия к өздерін дамытуды қоса ал ғанда, энергетикада ғы
сапалы өзгерістер жолы мен оны тасымалдау т әсілдерін іздестіруге
бағытталғанды ғы болып табылады.Екіншіден, орны қты энергиямен жабды қтау осы
күнде жаһанды қ көлемдегі негізгі м әселе болып саналады ж әне оны шешу
экономикалық өсімді қамтамасыз ету ж әне қорша ған орта ға келер зиянды
төмендетуге септігін тигізеді. Үшіншіден, Қаза қстанны ң б ұл та қырыпты
таңдауының басты негізі - елімізді ң д әст үрлі энергиялы қ ресурстарды ң елеулі
қорына ие бола отырып, баламалы энергия к өздерін пайдалану ж өніндегі шараларды
дәйекті түрде қабылдауда ж әне «жасыл» экономика құру ба ғытын ұстан ғанды ғы.
• Қазақстан Республикасыны ң т ұңғыш Президенті Н ұрс ұлтан Әбіш ұлы
Назарбаевты ң Қаза қстан хал қына арнал ған «Н ұрлы жол – болаша ққа бастар жол»
атты биылғы Жолдауыны ң ерекшелігі оны ң экономикалы қ ба ғыт қа басымды қ
беріле отырып жасал ғанды ғында. Ендігі кезекте Н.Назарбаев жария еткен
Қазақстанның «Нұрлы жол» атты жа ңа экономикалы қ саясаты ж үзеге асырылады.
Елбасы атап өткендей, жа ңа саясат елімізді ң құрылымды қ реформаларын одан әрі
жүзеге асыру ға ба ғытталатын болады. Д әст үрлі жолдауды ң биыл ғы жылы не себепті
ерте жарияланып отыр ғанды ғы туралы “Мен өзімні ң үлкен т әжірибеме қарап, алда ғы
жылдары әлемде ж әне біз үшін де жа һанды қ сына қтар болатынын к үні б ұрын
сеземін. Әлемнің архитектурасы өзгеретін болады. Б ұл к үрделі кезе ңнен
мемлекеттердің б әрі бірдей лайы қты т үрде өте алмайды,б ұл шептен тек мы қты,
біріккен халы қтар мен елдер ғана өте алады”, – деді Президент.Жа ңа экономикалы қ
саясатты іске асыру үшін дайынды қ ж ұмыстарына баса м ән берген ж өн: ол үшін 3
жылдық бюджетке өзгеріс енгізіп, оларды Парламент ар қылы өткізіп, арнайы
бағдарлама дайындап, Үкіметті ң тиісті қаулыларын шы ғару қажет. Мінеки, сол үшін
де «Мен дайынды қ ж ұмысына 50 к үн уа қыт беремін. 2015 жылды ң 1 қа ңтарынан
бастап ж ұмыс басталып кету керек»,– деп Елбасы өзіні ң т үсініктемесін берді. Б ұл
әрине, халықтан шы ққан, шынайы халы қ к өсемі, ірі саяси т ұл ғаны ң халы қты ң
кемел болаша ғы үшін жаса ған батыл қадамдарыны ң бірі екендігі ай қын.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz