Рудольф Штайнер әдіснемесі
Презентация қосу
Рудольф Штайнер
әдіснемесі
Медетова Дильназ АПҚ 211
Вальдорф әдістемесі (педагогика) немесе
Штайнер әдісін шамамен жүз жыл бұрын
Германияда «рухани қозғалыс» –
антропософияны жасаушы жасаған. Оның
авторы - австриялық философ, эзотерик, окулист,
көріпкел және мистик Рудольф Штайнер.
Вальдорф педагогикасы неге негізделген? Оның
авторының діни-мистикалық көзқарастарына
негізделген. Қысқасы, бұл көзқарастар кем
дегенде ғылыми емес. Зайырлы білімде эфирлік
және астральды денелерге орын жоқ. Сол кездегі
перзент туралы білім мен кезеңге байланысты ол
өзінің философиялық концепциясын алға
тартты. Бұл ғылыми дәлелдермен расталмайды,
тек автордың дерексіз пайымдауларына
негізделген. Вальдорф педагогикасы өз
терминологиясы мен метафорасы бар осындай
суррогаттан шыққан. Штайнер идеяларының
нақты сыныптарда қаншалықты уағыздалатыны
әрбір нақты мектепке байланысты.
Көп сөз болмау және техника авторының қалай ойлайтынын түсіну
үшін біз Штайнердің баланың психикасы мен қабілеті туралы
түсіндірмесіне мысал келтіреміз:
«Бала 10 жасқа дейін себеп пен салдардың нақты байланысын түсіне
алмайды. Ол бұл сөздерді түсінбейді, өйткені ол өз қаңқасын тек
бұлшықет жүйесінің делдалысы арқылы сезінеді. 11 жылдан кейін
сүйек жүйесі сыртқы әлеммен тікелей байланысу мүмкіндігіне ие
болады. Ол бұлшықет жүйесіне үстемдік ете бастайды және ол
арқылы баланың психикалық және рухани болмысына өзінің
табиғатына тән элементтерді енгізе бастайды. Нәтижесінде ол қазір
себептілік байланысы, күш байланысы, дүниенің механикасы мен
динамикасы туралы шынайы және тірі түсінік ала алады. Ол
геометриялық пішіндерді, көлденең, тік және т.б. сезімін алады ».
Демек, бала 10 жасында себеп пен салдардың байланысын түсінбейді,
өйткені ол өз өзегін сезбейді. Бірақ 11 жасында ол геометриялық
фигуралар сезімін алады және оған бәрі түсінікті болады.
Штайнердің жас кезеңділігі
• Алты жасқа дейін – еліктеу кезеңі –
балалар мысалдар, басқаларды көшіру,
практикалық әрекеттер арқылы үйренеді.
• 7-14 жас (7 жаста эфирлік дене дүниеге
келеді) – қиялдау кезеңі – балалар өнер
мен шығармашылықтың көмегімен,
беделге (мұғалім) еру арқылы білім алады.
Қиял мен есте сақтау қабілеті дамиды.
• 14 жас және одан жоғары (14 жаста
астральды дене дүниеге келеді) –
эмоционалдық жетілу және интеллект
дамуы жүреді, балада абстрактілі ұғымдар
болады, ол этика негіздерін және
әлеуметтік жауапкершілікті меңгереді.
Штайнердің мектептегі педагогикасының ерекшеліктері
Вальдорф педагогикасы дәстүрліден айтарлықтай
ерекшеленеді. Бұл біртұтас балабақша-мектеп жүйесі.
Бағалары жоқ болса, олар жыл соңында педагогикалық
мінездемемен ауыстырылады. Сондай-ақ оқулықтар жоқ
(бірақ оқушының тәжірибесін көрсететін жұмыс дәптері
бар), білім оқудың мақсаты емес. Әрине, әдістеменің
классикалық нұсқасында оқулықтар жоқ, бірақ USE-ге
жақын нақты мектептерде барлығы оқулықтарды, әдетте,
репетиторларды алады. Сондай-ақ мектептерде цифрлық
құрылғылар (компьютер, проектор, т.б.) жоқ.
8-сыныпқа дейін балаларды барлық пәндерден бір мұғалім
оқытады. Елестетіп көріңізші, бас мұғалім Штайнер
философиясының кішкентай жанкүйері және әлемді рухани
және сенсорлық арқылы таниды, бұл жағдайда ол балаға
қандай тәрбие береді? Бұл әдіс көптеген тәуекелдерді
қамтиды.
Балалар балабақшадан бастап көркемдік іс-әрекеттермен айналысады:
сурет салу, модельдеу, жалғандық, қолмен жасауға болатын барлық
нәрсеге мән беріледі. Көбінесе интеллектуалдық емес, сенсорлық
білімге көп көңіл бөлінеді. Мұның бәрі ертегілер, әңгімелер, музыка,
би, театр арқылы жүзеге асады. Негізгі назар түйсік пен қиялды
дамытуға, қиялдау мен жасай білуге аударылады. Әдістеменің басым
бөлігі дүниені ұтымды тануға емес, сезімге негізделген
.Оқу мен математика 9-10 жастан басталады (қазір көптеген орыс
Вальдорф мектептері классикалық оқытудан алыстап, ата-аналардың
талабы бойынша оларды ертерек енгізе бастайды).
Оқытудың интеллектуалдық құрамдас бөлігі бала 12 жасқа толғанда
пайда болады. Сонымен бірге мектептегі жаратылыстану пәндері
басталады.
Сабақты құрастыру моделі
Вальдорф мектебіндегі пәндер үш-төрт аптаға созылатын блоктар немесе дәуірлер
бойынша оқытылады. Негізгі сабақтың мазмұны мектептегі негізгі пәндердің кез
келгені: ана тілі, арифметика, тарих, физика, химия, биология, геология, геометрия
және т.б.
Шет тілдері (әдетте екі) бірінші сыныптан бастап оқытылады. Алдымен ауызша,
кейін жазбаша.
Жоғарыда айтқанымыздай, шығармашылық сабақтарға көп уақыт бөлінеді:
музыка, әртүрлі өнер (сурет, поэзия, т.б.) және қолөнер.
Сондай-ақ физикалық жаттығулар мен эвритмияны атап өту керек. Эвритмия –
қозғалыста көрінетін дыбыс. Балалар секіреді немесе билейді, таяқпен ұрады және
тақпақ айтады немесе әліпбидің әртүрлі дыбыстарын айтады.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАҚМЕТ !!!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz