Мектеп жасына дейінгі балаларда кекештікті ойын арқылы түзету жолдары



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ М. ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН УНИВЕРСИТЕТІ «Психология және арнайы педагогика» кафедрасы
Тақырыбы: Мектепке дейінгі тұтығатын балаларды
кешенді оңалту жүйесі
Орындаған: Орынбаева Асель
Тобы: ТП-17-2к2
Шымкент, 2021
Презентация

Жоспары:
Кіріспе
1. Қазіргі әдебиеттегі тұтығудың мәселесі
1. 1. Тұтығу, оның себептері мен көріністері
1. 2. Тұтығудың жіктелуі, түрлері және дәрежесі
2. Ойын кезіндегі мектеп жасына дейінгі балаларда тұтығудың түзелуін практикалық зерттеу
2. 1. Мектеп жасына дейінгі балаларда тұтығуды түзетудегі ойынның практикалық рөлі
2. 2. Тұтығудан арылуға арналған ойын әрекетінің принциптері
Қорытынды
Әдебиеттер тізімі

Зерттеудің өзектілігі: Адамдардың сөйлеуі адам мен қоғам арасындағы қарым-қатынастың маңызды құралы болғандықтан, сөйлеу тілінің бұзылуы қандай-да бір дәрежеде тұлғаның дамуын және ауызша қарым-қатынасты тежейтін фактор болып табылады. Сондықтан да қазіргі кезде тұтығатын адамдардың, соның ішінде әсіресе балалардың сөйлеу тілінің бұзылуы мен сөйлеу қарым-қатынасы мәселесін зерттеу өзекті болып отыр. Бұл соңғы жылдардағы статистикаға қарасақ анық көрініс табады. 2000 жылдары әрбір 100-інші мектеп оқушысы тұтығатын болса, қазір бұл көрсеткіш әрбір 20-сыншы оқушы тұтығудан зардап шегетінін көрсетіп отыр.
Зерттеу нысаны - мектеп жасына дейінгі балалардың кекештенуі. Мектеп жасына дейінгі балаларда кекештікті ойын арқылы түзету жолдары.
Зерттеудің мақсаты - мектеп жасына дейінгі балаларда тұтығуды жою ойындарын қарастыру және салыстыру.
Зерттеу міндеттері:
Тұтығу ұғымын қарастыру
Осы тақырып бойынша ғылыми-әдістемелік әдебиеттерді оқып үйрену
Кекештікті жеңу үшін ойын әрекеті әдістемесі мен принциптерінің маңыздылығын ашып көрсету.
Тұтығудан арылтуға көмектесетін, әсіресе мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктері мен қабылдау ерекшеліктеріне, физиологиясына негізделіп құрылған түзету жолдарын анықтау.
Басқа да сөйлеу бұзылыстары бар балалардағы тұтығуды кешенді түзету әдістерін ашып көрсету.
Зерттеудің ғылыми жаңалығы: Тұтығатын мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін ойын технологиялары мен флортайм арқылы түзету.
Зерттеудің практикалық маңыздылығы: зерттеу нәтижелерін логопед мұғалімінің практикалық жұмысында қолдануға болатындығы.
Кіріспе

1. Қазіргі әдебиеттегі тұтығу мәселесі
1. 1. Тұтығу, оның себептері мен көріністері
Тұтығу, әдетте, сөйлеу процесінде сөйлеу аппараттарының бұлшықет құрысуларынан туындаған сөйлеу қарқыны мен ырғағының бұзылуына жатады. Кекештенуден зардап шегетін адамда мұндай құрысулар тіл бұлшықеттерінде, содан кейін ерін бұлшықеттерінде, содан кейін дауыс сымдары аймағында немесе тыныс алу жүйесінің бұлшықеттерінде болуы мүмкін. Бұл жеке дыбыстарға мезгіл-мезгіл «кептеліп» қалуға, демек, стрессті және стресссіз буындардың дұрыс ауысуын, яғни сөйлеу ырғағын бұзуға әкеледі. Кекештену кезінде сөйлеу ырғағы біркелкі еместігімен сипатталады: не сөйлеу бұлшық еттерінің спазмы арқылы сөйлеудің үзілуіне байланысты күрт баяулайды, содан кейін ұстамалар арасындағы интервалдардағы сөйлеудің кейбір бөліктері жеделдетілген қарқынмен айтылады.

Кекештіктің себептері шартты түрде екі үлкен топқа бөлінеді - бейімділік немесе алыс, әрі өндіруші, не жақын.

Себептердің тағы бір тобы, яғни өндіруші деп аталатындар, кекештіктің пайда болуына тікелей себеп болады. Бұл себептер дереу итеру рөлін атқарады. Олар өте алуан түрлі, сондықтан олардың кейбіреулерін ғана атаймыз.
1. Күнделікті өмірде «қорқыныш» деп аталатын өте күшті стимулдың әрекеті. Тітіркендіргіштің «суперқуаты» ұғымы өте салыстырмалы және әр жағдайда баланың жүйке жүйесінің әлсіреу дәрежесіне және оны тәрбиелеу ерекшеліктеріне байланысты.
2. Тежеуші процестің асқын кернеуі, бұл сонымен қатар негізгі жүйке процестері арасындағы қалыпты өзара әрекеттесудің бұзылуына әкеледі. Бұл бала өз сезімін басқалардан жасыру үшін ұзақ уақыт азды-көпті «бір нәрсені ұстауға» мәжбүр болған жағдайларда орын алады.
3. Невроздардың шығу тегі туралы И. П. Павловтың ілімі бойынша негізгі жүйке процестерінің кейіннен олардың қалыпты өзара әрекеттесуінің бұзылуымен «соқтығысу» деп аталатын қарама-қарсы екі тітіркендіргіштің бір уақытта әрекеті.
Физикалық белгілерге мыналар жатады:
Сөйлеу кезінде сөйлеу бұлшықеттерінің конвульсиялары. Бұл кекештіктің ең негізгі симптомы, онсыз бұл сөйлеу бұзылысы туралы айтудың қажеті жоқ. Ұстама екі түрге бөлінеді - тоникалық және клоникалық. Тонус - бұл тұрақты, ұзаққа созылған бұлшықет спазмы, ұзаққа созылатын кідіріске әкеледі, бір дыбысқа «тұрып қалады».
Байланысты қозғалыстар. Оларға сөйлеу кезінде сөйлемейтін бұлшықеттердің конвульсиялық жиырылуы жатады.
3. Вегетативті бұзылыстар. Вегетативті жүйке жүйесі ағзада ішкі органдардың иннервациясымен байланысты маңызды функцияны орындайды.

Кекештіктің ауырлығы, әдетте, кекештің сөйлеу күйімен анықталады. Бұл жеткіліксіз. Қарым-қатынас сипатын, іс-әрекеттегі мінез-құлық ерекшеліктерін ескеріп, ақаулықтың ауырлығын келесідей қарастыру қажет.
1. 2. Кекештіктің жіктелуі, түрлері және дәрежесі
Жеңіл дәреже - балалар бейтаныс адамдармен кез-келген жағдайда қарым-қатынасқа еркін енеді, ұжымдық ойынға, қызметтің барлық түрлеріне қатысады, сөздік қарым-қатынас қажеттілігіне байланысты тапсырмаларды орындайды. Тырысулар тек тәуелсіз сөйлеу кезінде байқалады.
Орташа - балалар жаңа, олар үшін маңызды жағдайларда сөйлесу кезінде қиындықтарға тап болады, бейтаныс адамдардың қатысуымен өз құрдастарымен ұжымдық ойындарға қатысудан бас тартады. Конвульсиялар сөйлеу аппараттарының әртүрлі бөліктерінде, тәуелсіз, сұрақ-жауап және шағылысқан сөйлеу кезінде байқалады.
Ауыр дәреже - кекештену барлық қарым-қатынас жағдайларында көрінеді, сөйлеу коммуникативті дағдыларын және балалардың ұжымдық әрекеттерін қиындатады, мінез-құлық реакцияларының көрінісін бұрмалайды.

Этиологиялық негізде. Барлық кекештіктер бұзылыстың клиникалық көрінісін ескере отырып, этиологиялық сипаттамаларына сәйкес 4 топқа бөлінеді: сөйлеуге қатысатын мүшелердің құрылымы немесе қызметіндегі ауытқулармен жүретін кекештік; солақайлықпен байланысты; Эмоционалды тұрақсыздықпен және эмоционалды бұзылыстармен бірге жүретін имитация арқылы: логофобия, өзін төмен сезіну және т. б.
Анатомиялық-физиологиялық сипаттамаларына сәйкес, кекештену 2 топқа жіктеледі:
паллидарлы синдромы бар балалар - психофизикалық енжарлық, қаттылық, жеке тұлғаның бұзылуы, басқалармен қарым-қатынаста бұзылулар байқалады; балалар тұйық болады, ойындарға қатыспайды;
стриатальды синдромы бар балалар - оларға психофизикалық летаргия, жүйке-психикалық бұзылыстар тән. Балалар қозғалмалы, мазасыз, оларға кекештілік ауыртпалық түсірмейді, олар оңай байланысқа түседі.
Клиникалық тұрғыдан мыналар бар:
кекештенудің салдарынан мінез-құлқы тепе-теңдікке ұшыраған балалар; тепе-тең емес мінез-құлық
жатыр ішілік даму, қолайсыз жарақат алу, соматикалық аурулар, жедел және созылмалы инфекциялар, жүрек-қан тамырлары аурулары

Кекештенуі ағынының келесі түрлері ажыратылады:

2. Ойын кезіндегі мектеп жасына дейінгі балаларда тұтығудың түзелуін практикалық зерттеу
2. 1. Мектеп жасына дейінгі балаларда тұтығуды түзетудегі ойынның практикалық рөлі

5-6 жастағы кекештенетін балалар үшін поэтикалық мәтінді драматизациялау ойындары жетекші орын алады. Бұл жастағы балалар көлемі жағынан едәуір үлкен өлеңдер мен үзінділерді жаттай алады. Рөлдердің ассимиляциялануымен олардың ойын белсенділігі дамиды: кішіден негізгіге, сонымен қатар ойын орнын дайындау барысында - атрибуттар, декорациялар, маскалар және т. б.
4-5 жастағы балаларды кекештіктен түзетуге арналған екінші орын - ережелермен ашық ойындар процесінде ойын әрекетін дамыту. Бұл жастағы балаларға доп ойындарын ойнау қиынға соғады, сондықтан қимылдарды дамыту үшін ленталармен, гүлдермен, жалаушалармен, құрсаумен ойындар ұсынылады.
Кекештердің жеке ерекшеліктерін ескеру қағидасы ойындарды кекештендіретін балалардың қимыл-қозғалыс функциялары қалыпқа келтірілетін, олардың көпшілдігі, имитациялылығы дамитын, ойын белсенділігі жоғарылайтын және т. с. с. қолдануға мүмкіндік береді.

Мысалы, моториканың күйіне байланысты логопед ашық ойындарды ажыратады. Допқа иелік етпейтін балалармен ол қарапайым қимылдармен ойындар ойнайды, мұнда балалар допты еденге домалатады, шеңбер арқылы көршісіне береді, содан кейін допты бір аяғымен домалап, екінші аяғына секіреді және т. б. Бәсекелестік элементі ойындарға енгізіледі («Кім жылдам?», «Кім шапшаң?», «Кім бірінші?») . Бұл досының жұмысын бағалау арқылы өзінің нәтижесін бағалауға мүмкіндік береді.

5-7 жастағы балаларда кекештенгенде, дыбыстың дұрыс айтылуының бұзылуын түзету жеке сабақтарда тексерілген кезден басталады және фронтальды сабақтармен қатар бүкіл оқу барысында жалғасады. Логопедия мен тәрбие сабақтарында дыбыстық айтылымды қалыпқа келтіру ғана емес, сонымен қатар сөйлеудің лексикалық-грамматикалық жағын, фонематикалық процестерді дамыту жұмыстары жүргізіледі.
2. 2. Тұтығудан арылуға арналған ойын әрекетінің принциптері
Жұмыстың басында белсенділік принципі жүзеге асырылады. Әр ойынды іс-әрекет ретінде, ал ойындар жүйесін бір-бірімен байланысты әр түрлі іс-әрекет түрлерінің жиынтығы ретінде қарастырған жөн. Демек, ойын әрқашан тақырыпты таңдауды, ойынды келісіп алуды, рөлдерді бөлуді, спектакльдің басталуын, дамуын, аяқталуын және балалардың мінез-құлқын бағалауды болжайды. Ойынды бұл тұрғыдан түсіну логопедтерге ойын жаттығуларын (доппен, қимылмен өлең оқумен және т. б. ) әрекеттің бір түрі ретінде ойынмен шатастырмауға мүмкіндік береді.
Келесі принцип - ақаулық құрылымын ескере отырып - балалар топтарын жалдау кезінде, сондай-ақ түзету жұмыстарының алғашқы түрлерінде жүзеге асырылады. Кекештенудің ауыр дәрежесі бар балалар үшін, қажет болған жағдайда, олардың таныс емес топқа кіруін жеңілдету үшін жеке сабақтар өткізіледі.

Мен өз жұмысымды келесі негізгі қағидалар бойынша жасадым:


Дауысты жақсартатын технологиялар


сынып
Бұзылыс түрлері
дейін
Қолданылған әдіс-тәсілдер
кейін
1в
Дислалия-6 оқушы
Тұтығу - 2
Дисфония-2
Жоғары - 20%
Орташа - 50%
Төмен - 30%
Нейрогимнастика
Логомассаж
Нейродыбыстар
Тыныс жаттығулары
Ертегі терапиясы
Жоғары - 50%
Орташа -50%
Төмен -0%
1ә
Дислалия - 2
Жоғары - 0%
Орташа - 50%
Төмен - 50%
Логозондтар көмегімен дыбыстар қою,
Нейродыбыстар
Жоғары - 100%
Орташа -0%
Төмен -0%
1б
Дислалия - 3
Жоғары - 0%
Орташа- 33. 3%
Төмен - 66. 7%
Логозондтар көмегімен дыбыстар қою,
Нейродыбыстар,
Нейрогимнастика,
Логомассаж
Жоғары - 33. 3%
Орташа- 66. 7%
Төмен -0%
TENGRI International school мектебіндегі жүргізілген жұмыстар нәтижесі

TENGRI International school мектебіндегі жүргізілген жұмыстар нәтижесі
2а
Дислалия - 3
Жоғары-33, 3%
Орташа-66. 7%
Төмен - 0%
Нейроавтоматизация
Жоғары - 100%
Орташа -0%
Төмен -0%
2ә
Дислалия - 2
Жоғары - 0%
Орташа - 50%
Төмен - 50%
Нейроавтоматизация
Жоғары - 100%
Орташа -0%
Төмен -0%
2б
Дислалаия -1
Жоғары - 0%
Орташа - 0%
Төмен - 100%
Логозондтар көмегімен дыбыстар қою,
Нейродыбыстар,
Нейрогимнастика,
Логомассаж
Жоғары - 0%
Орташа -100%
Төмен -0%

Ойын әрекеті барысында кекештенетін балалардың мінез-құлқы табиғи, тіке және байқаусыз тәрбиеленеді және олардың сөйлеу қызметі түзетіледі.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz