Оқушы әрекеті




Презентация қосу
АКТ оқулығындағы Блум
таксономиясының қолдану дағдысын
қалыптастыруға арналған тапсырмалар
Тексерген: Базарбекова Р. Ж.
Орындаған: Нурлан А.Н.
Блум таксономиясы

Бенджамин Блум – америкалық оқыту әдістемесінің
психологі, Блум таксономиясының авторы. Пенсильванияда
Ленсфорд қаласында туылған, «Блум таксономиясы» атты
кітабында өз теориясын дамытқан.
1956 жылы Бенджамин Блумның төрағалық етуімен
білім беру комитеті әзірлеген Блум таксономиясы сын
тұрғысынан ойлауды қарастыруға болатын ойлау
дағдыларының кеңінен қолданылатын иерархиялық моделі
болып табылады. Блум таксономиясының мақсаты –
Бенджамин Блум оқытудың неғұрлым тұтас нысанын құру.
(1913-1999 жж.)
Таксономия түсінігі
Таксономия (грекше. táxis — орналасу, құрылыс, тәртіп және
nómos — заң).

Таксономия – олардың иерархиясын (белгілі бір құрылымдағы
бірізділігін, реттілігін) құрастыру мақсатында берілген нысандарды
нақты бір өлшемдер мен қағидалар бойынша жіктеу.

Таксономия барлық оқу мақсаттары мен нәтижелері бірдей
маңызға, құндылыққа ие бола алмайтындығына негізделген.
Блум таксономиясы
Білімді игеруге бағытталған 6 қадам

Бағалау
Жинақтау
Талдау

Қолдану

Түсіну

Білім
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары
1. Білім
Белгілі бір әдісті пайдалана отырып, жаңа материалдың
негізгі ұғымдарын бұрынғы білімді еске түсіре отырып
Мұғалім береді.
әрекеті

Тыңдайды, жазады, еске түсіреді, есте сақтайды, ойлайды.
Оқушы
әрекеті

Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдануды Ақпараттық
5 деңгейге бөледі. деңгей
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары

2. Түсіну

Мұғалім әрекеті: Оқушы әрекеті:
Жаңа материалдағы білімді Ойларын айтады,
түсінгенін анықтау үшін түсіндіреді, ерекшелігін
диалогтық байланыс жасау. көрсетеді, сұрақтар береді.
Оқушылардың ойларын Жазады.
өзгеше түрде сұрау. Болжам
жасату т.б.

Ғылымда білімді Тезаурустық
қабылдау мен қолдануды деңгей
5 деңгейге бөледі. (ғылыми тіл)
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары

3. Қолдану

Мұғалім әрекеті
Мұнда Оқушы әрекеті
ережелерді, Оқушылардың алған
білімін өмірде қолдануға
әдістерді,
үйрету үшін
ұғымдарды, тапсырмалар береді.
заңдарды, Дидактикалық Бұрынғы білім
қағидаларды, құралдармен қамтамасыз негізін пайдалана
теорияларды етеді. отырып,
практикалық Мысалы: Қатемді тап, проблеманы шешу.
тұрғыдан тақырыпқа сай сөйлем
қолдану кіреді.
Кітаппен жұмыс.
құра, проблемалық
ситуация т.б.

Ғылымда білімді Методикалық
қабылдау мен қолдануды
5 деңгейге бөледі. деңгей
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.

4. Талдау (Анализ)
Мұғалім Оқушы
әрекеті әрекеті

Оқушыларды топтарға Топтық талқыға
бөле отырып, салады, ойланады.
тақырыптағы негізгі Өзгелерді тыңдай
түйінді табуға бағыт беру. отырып, өз білімін
Ерекшеліктерді, негізгі толықтырады.
қасиеттерді анықтату. Ізденеді.

Ғылымда білімді Технологиялық
қабылдау мен қолдануды
деңгей
5 деңгейге бөледі.
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.

5. Жинақтау (синтез)
Мұғалім әрекеті

Жеке бөлшектерден немесе шашылған дүниелерден жаңа жасауға
көмектесу. Жалқыдан жалпыға бағыттау.

Оқушы әрекеті

Ойлап табады, байланыстырады, шығарады. Ойын түйіндейді.
Проблеманы шешудің өзіндік үлгісін жасайды.

Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдануды
Зерттеушілік
5 деңгейге бөледі. деңгей
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары.
6. Бағалау

Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті

Материалдың өзі үшін
керектігін,
құндылығы, керектісін Бағалайды,
анықтау, пайымдауға
бағыт беру. Идеялар
талқылайды.
алмасу, пікір айту. Өз пікірін айтады.
Өзіне керектісін
таңдау.

Мен ойлаймын, яғни мен өмір сүріп
жатырмын.
Б.Блум таксономиясы бойынша сұрақтар мен тапсырмалар үлгісі

Таным Үйренушілерге Үйренушілерге Таным
мен қойылатын берілетін мен
ойлау МАЗМҰНЫ СҰРАҚТАР (мысалдар) ТАПСЫРМАЛАР ойлау
түрі деңгейі
Даулы және пiкiрталас - Сiздiң ойыңызша бұл Тиянақтау,
Б туғызатын мәселелер дұрыс/бұрыс, салмақтау, Ж
бойынша шешiм қабылдап, маңызды ма/емес пе? бағалау, о
А оны дәлелдеу. - Мұны жақтайсыз рейтингілеу, ғ
Ғ Оқушылар өз ойларын, (немесе оған салыстыру, қайта а
А идеяларын, пайымдауларын қарсысыз) ба? қарастыру, рет- р
мазмұндап, оларды негiздеуi - Былай (немесе олай) ретімен қою, ғ
Л қажет. Бұл деңгейде олар өз жасаса, дұрыс бола сұрыптау, таңдау, ы
А позицияларын нақтылық, ма? өлшеу, жазу,
У логикалық жүйелiлiк, -Мұның жақтап не жоққа
дәйектiлiкке негіздеуі жағымды/жағымсыз, шығаратын
қажет. оң/сол, дәлелдер келтіру,
ұтымды/ұтымсыз шешім қабылдау
жақтары қандай?
1-2. Пәндер бойынша тапсырма түрлері

• 1. Білу
• 1. Ақпарат ұғымына анықтама беріңіз.
• 2. Мәтінді қалай пішімдеуге болады?
• 3. Алмасу буфері қалай іске асырылады?
• 4. Өз даусыңды жаз.
• 5. Түс параметрлерін атаңыз.
• 2. Түсіну
• 1. Қандай программалар дыбыс файлдарын тыңдауға арналған?
• 2. Жазылған дыбыс қандай екенін айтыңыз.
• 3. Графика ұғымын өз сөзіңізбен қысқаша айтып беріңіз.
3-4. Пәндер бойынша тапсырма түрлері
• 3. Қолдану
• 1. Компьютерде берілген сөздің әрбірін қолданып сөйлем құрастырыңыз.
• 2. Компьютерде дыбыс жазу параметрін қалай орнатуға болатындығын
зерттеп көр.
• 3.Paint редакторын іске қосыңыз.
• 4. Сурет салу үшін түстер параметрлерін ашып көр.
4. Талдау
• 1. Бұл редакторлардың қайсысын нақты қолдана аламыз?
• 2. Түстер ұқсастығы.
• 3. Презентацияға ақпаратты қалай алатынын үш белгі бойынша бөліңіз.
• 4. Талқыланған мақаладан үш дерек пен үш пiкiр табыңыз.
5-6. Пәндер бойынша тапсырма түрлері

• 5. Жинақтау (синтез)
• 1.Мәтіндік ақпаратты жаңа бетке көшіріңіз.
• 2. Жазылған ақпаратты сақтаңыз.
• 3. Графикада құрал саймандарды қалай қолдану керектігін түсіндіріңіз.
• 6. Салыстырмалы бағалау
• 1. Не себепті терезе батырмаларының қызметін толық білу маңызды?
• 2. Графика мен түс параметрлерін салыстырыңыз.
• 3. Қазiргi заманда оқушыларға АКТ құралдарын қолдану керек пе?
• 4.Неліктен слайдтар белгілі бір тізбекпен құрылады? Пiкiрiңiздi дәлелдеңiз.
Назарларыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Ғылымда білімді
Блум тақсономиясы бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі
Топтық жұмыстың мақсаты
Дамыта оқытудың маңыздылығы
Дамыта оқытудың тиімділігі
Оқушының ойлау
Оқушылардың жобалау және зерттеу жұмысының мәдениеті критериялары
Дамыта оқыту технологияиясы
Бастауыш сынып окушыларының психологиялық ерекшеліктері
Пәндер