Қазақстандағы білім беру жүйесінің құрылымы




Презентация қосу
МӨЖ
Қ АЗ А Қ С ТА Н Білім беру мәселелері
Р Е С П У БЛ И К АС Ы Б І Л І М
Ж Ә Н Е Ғ Ы Л Ы М М И Н И С Т РЛ І Г І бойынша басылымдарға сыни
Ә Л - Ф А РА Б И АТ Ы Н Д А Ғ Ы
ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ талдау,
Қазақстандағы жоғары
УНИВЕРСИТЕТІ

Г Е О Г РА Ф И Я Ж Ә Н Е

білім беру жүйесінің
Т А Б И Ғ АТ Т Ы П А Й Д А Л А Н У
Ф А К УЛ Ь Т Е Т І

дамуы
Г Е О Г РА Ф И Я , Ж Е Р Г Е
О Р Н А Л АС Т Ы РУ Ж Ә Н Е
К А Д А С Т Р К А Ф Е Д РА С Ы

« 7 M 0 5 2 0 5 Г Е О Г РА Ф И Я
( О Р ФУ ) »
Орындаған:
Қабылдаған:
2020/2021 оқу жылының басында
Қазақстанда 128 жоғары оқу орны жұмыс
істейді
11 – ұлттық, Соңғы жылдары, мемлекетпен,
мамандарды даярлау сапасын
арттыру мақсатында, жоо санын
1 - халықаралық, азайту және жоғары оқу
орындарына лицензия берілуіне
1 – дербес білім беру ұйым, қойылатын біліктілік талаптарын
күшейту бағыты қабылданды.
29 – мемлекеттік, Сонымен қатар, 2010 жылы заң
жүзінде жоғары оқу орындарының
17 – акционерлік, филиалдарының қызметіне тыйым
салынды. Нәтижесінде, жоо саны
55 – жеке меншік, өзара бірігу, консолидация және
ТжКБ ұйымына түрленуі арқылы
14 – азаматтық емес. қысқарды.

Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігі Статистика
комитетінің мәліметтері бойынша
Chart Title
700000

2020/2021 ж.
басындағы жалпы 600000 576557

студенттер саны 500000

618 090 адам
Профессор-оқытушылар 400000

құрамының жалпы саны
36 607 адам құрайды. Білім 300000
беру қызметінің экспортының
дамуы арқасында
мемлекеттегі жоғары оқу 200000
орындардағы шетелдік
студенттердің үлесі 6,7%
100000
дейін көтерілді.
34619
6914
0
Бакалавриат Магистратура Докторантура

www.stat.gov.kz
Қазақстандағы білім беру
жүйесінің құрылымы
0. Мектепке дейінгі тәрбие және оқыту - 1/6 жастан бастап.

1. Бастауыш білім (4 жыл); қабылдау - 6/7 жастан бастап.

2. Негізгі орта білім; қабылдау - 10/11 жастан бастап.

3. Орта білім; қабылдау - 15/16 жастан бастап:

- жалпы орта білім;

- техникалық және кәсіптік білім: жұмысшы және орта деңгейлі маманның біліктілігі, қабылдау
- 15/16 жастан бастап.
4. Орта білімнен кейінгі білім: жоғары деңгейлі жұмысшының біліктілігі; қабылдау - 17/18
жастан бастап.
5. Толық емес жоғары білім - қолданбалы бакалавриат; қабылдау- 17/18 жастан басап.

6. Жоғары білім: бакалавр біліктілігі, медициналық мамандықтар бойынша маман; қабылдау -
17/18 жастан бастап.
7-8. Жоғары оқу орнынан кейінгі білім: магистратура және PhD докторы біліктілігі.
Қазақстан Республикасындағы жоғары және
жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру құрылымы
«Білім туралы» Заңмен (27.07.2007) реттеледі.
2010 жылы Болон декларациясына қол қоюмен
Қазақстанда «бакалавр-магистр-доктор PHD»
жоғары деңгейлі білім беру жүйесі енгізілуде.
Бұл құрылым өзінің заңды растамасын «Білім
туралы» Қазақстан Республикасының Заңында
тапты:
1) ЖОҒАРЫ БАЗАЛЫҚ БІЛІМ - БАКАЛАВРИАТ БАҒДАРЛАМАСЫ - ОҚУ МЕРЗІМІ 4 ЖЫЛ;

2) ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНАН КЕЙІНГІ БІЛІМ, ОНЫҢ ІШІНДЕ ОҚЫТУДЫҢ ҒЫЛЫМИ-
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ БАҒЫТЫ - МАГИСТРАТУРА - МАМАНДАНДЫРЫЛҒАН МАГИСТРАТУРАДА ОҚУ
ҰЗАҚТЫҒЫ - 1 ЖЫЛ, ҒЫЛЫМИ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ - 2 ЖЫЛ;
3) ФИЛОСОФИЯ ДОКТОРЛАРЫН (PHD), БЕЙІНІ БОЙЫНША ДОКТОРЛАРДЫ ДАЯРЛАУ
БАҒДАРЛАМАСЫ – ДОКТОРАНТУРА – МАГИСТРАТУРА БАҒДАРЛАМАЛАРЫН АЯҚТАҒАННАН
КЕЙІН. ОҚУ ҰЗАҚТЫҒЫ-КЕМ ДЕГЕНДЕ 3 ЖЫЛ НЕМЕСЕ ОДАН КӨП.
ЖОО қабылдау
Жоғары оқу орындарына қабылдау Қазақстан Республикасы Білім және
ғылым министрінің 2018 жылғы 31 қазандағы бұйрығымен бекітілген
Жоғары білімнің кәсіптік оқу бағдарламаларын іске асыратын білім
беру ұйымдарына оқуға қабылдаудың үлгілік ережелер негізінде
жүзеге асырылады. Орта білімі бар талапкерлерді қабылдау Ұлттық
бірыңғай тест нәтижелері бойынша жүзеге асырылады. Өткен
жылдардың түлектері, бастауыш немесе орта кәсіптік білімі бар
талапкерлер, шетелде оқитын орта мектеп түлектері, сондай-ақ
Қазақстандағы жоғары оқу орнына түсу үшін кейбір басқа санаттар
кешенді тестілеуден өтеді.

Қазіргі таңда жоғары оқу орнында ақылы түрде оқу үшін мектеп
түлектері тестілеуді қосымша үш рет: қаңтарда, наурызда және тамызда
тапсыра алады. Бұл өзгерістер тестілеу түріндегі сынақты тапсыру
шартын жақсарту, мектеп түлектерінің эмоциялық шиеленісін
жеңілдету мақсатында енгізілген.
2010 жылдың наурызында Қазақстан ресми түрде Болон декларациясына қосылып,
Еуропалық білім беру кеңістігінің 47-ші мүшесі және Еуропалық білім беру кеңістігінің
толық мүшесі болып танылған бірінші Орта Азия мемлекеті болды.

Болон декларациясына қол қойылуына байланысты, ҚР БҒМ бұйрығына сәйкес, 2011 ж.
басында Қазақстанның барлық жоғары оқу орындарында, студенттер мен оқытушылар
мобильділігін, білім сапасын жақсарту мақсатында, ECTS (European Credit Transfer and
Accumulation System) негізделген оқытудың кредиттік технологиясы енгізілді.
COVID-19 Қазақстандағы
ЖОО-ның қызметіне әсері
COVID-19 пандемиясы оқу процесіне айтарлықтай
түзетулер енгізді. Еліміздің барлық жоғары оқу
орындары жаңа болмысқа бейімделу үшін
оқытудың онлайн форматына көшуге мәжбүр
болды. Пандемия жоғары білім беру саласына
жаһандық ауқымда неғұрлым үлкен ықпал
көрсеткенімен, ол өз процестерін қашықтан
форматқа көшіруге дайындалған Қазақстандағы
аздаған салалардың бірі болғанын атап өткен
жөн.
2020 жылдың 16 наурызынан бастап еліміздің 116 ЖОО
қашықтықтан оқытуға көшті. Студенттердің басым көпшілігі
үйде оқыды, алайда 5 мың қазақстандық студент және 4
мың шетелдік студент оқу орны бойынша жатақханаларда
қалды, өйткені жатақханаларда қашықтықтан оқыту үшін
жағдайлар жасалған болатын.
Еліміздің жоғары оқу орындары оқу процесіне
қашықтықтан оқыту технологияларын
енгізуде белгілі бір тәжірибеге ие, өйткені
кейбір жоғары оқу орындары оқытудың
аралас нысанын, ал басқалары –
қашықтықтан оқыту форматын пайдаланған
болатын.
Пандемияның қиын жағдайында
университеттер өз қызметкерлері мен
оқытушылар құрамына оқыту курстарын
ұйымдастыруға қолдау көрсетті. Барлық
жоғары оқу орындары мен колледждерде
студенттер мен оқытушыларға техникалық
қолдау көрсететін Help Desk-жүйесі жұмыс
істейді. Өзекті ақпарат алу және білім беру
процесін жақсарту үшін студенттерге,
оқытушылар құрамына және қызметкерлерге
қанағаттану бойынша тұрақты түрде
сауалнама жүргізіледі.
Жоғары білім беру жүйесіне енгізілген
жаңалықтардың барлығы тек əлемдік білім беру
кеңістігіне кіру үшін ғана еместігі сөзсіз. Бұл
жаһанданудың əлемдік үрдісінің салдары болып
табылады. Мұнымен бірге жаһанданумен ұлттық
білім беру ерекшеліктерінің ақырындап
жойылатындығы белгілі. Кредиттік жүйенің
басты қағидасы жоғары оқу орындарының
Қорытын академиялық еркіндігін білім беру
бағдарламалары мазмұнымен анықтау,

ды мамандарды дайындау сапасын жетілдіру
жолдарын қарастыру, жаңа білім беру
технологиясын енгізуді, оқу үрдістерін
ұйымдастырудың рационалды формаларын құру,
оқытудың инновациялық құралдарын
пайдаланулар жаңа инновациялық үрдістердің
дамуына негізгі база болуымен байланысты.
Пайдаланылған
әдебиеттер
1. https://iqaa.kz/kk/zhogary-bilim/kazakstandagy-zhogary-bilim-b
eru
2. https://bankreferatov.kz/menedjment/4354-kaz-resp-jalpy-bili
m-bery-jyiese.html
3. https://studwood.ru/1669386/pedagogika/kriticheskiy_analiz_
publikatsiy_problemam_obrazovaniya
4. https://strategy2050.kz/news/52406/
5. https://science-education.ru/ru/article/view?id=14126
6. https://www.pexels.com/ru-ru/photo/5088017/
НАЗАРЛАРЫ
ҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Білім беру әлеуметтік институт ретінде және оның қазіргі қоғамдағы алғышарттары
Қалыптастырушы бағалау үдерісі
Университетте ғылыми педагогикалық кадрларды даярлау
Білімнің қызметтері әлеуметтік
ҚАЗАҚ ӘДЕБИЕТІ ПӘНДЕРІН ОҚЫТУ
БАСҚАРУ ҚҰРЫЛЫМЫ
Кіші мектеп жасындағы оқушылардың оқу жетістіктерін критериальды бағалау жүйесі
Қазақстан Республикасында білімді дамыту стратегиясы, міндеттері мен мақсаттары
Мүше мемлекеттер
Бүгінгі таңдағы негізгі мақсат - ұлттық құндылықты әлемдік деңгейге шығаруға қабілетті, өзіндік жеке көзқарасы қалыптасқан тұлға тәрбиелеу
Пәндер