Дін әлеуметтануының дербес саласы ретінде қалыптасуы




Презентация қосу
Дін әлеуметтануының дербес саласы ретінде
қалыптасуы
Жоспары
1. Дін әлеуметтану ғалымдары
1. Дін әлеуметтану ғалымдары
A. Огюст Конт 1798 жылы 19 қаңтарда Францядағы
Монпелье деген қалада дүниеге келген. Орта тап
өкілі, студент болғанмен колееждан да,
институттанда саяси көз-қ үшін қуылған. Ғылымға
негіздеген ұстазы “философ Клод Анри
Сенсимон”
B. Зейіні мықты, бір рет оқыған кітапты түгелдей
хатқа түсіріп беретін.
C. Қоғамдық қатнас туралы ойдың дамуына үлес
қосқан ірі тұлға. Бұл ілімге алғашында
“әлеуметтік физика” десе кейін “әлеуметтану”
теориясына ауыстырған.
D. ХVІІІ ғасырдағы рациянализмге қарсы ХІХ
ғасырдың пазитивистік философия өкілі. Діннің
дамуына дарвинизмнің эвалютсиясын алға тартты.
Конт әлем 3 интеллектуалды кезеңі бар деп
есептейді. Бұл үдеріс топтар, қоғамдар, индивиттер,
ақылдың өзі де осы сатылардан өтеді.
І – Теологиялық кезең, 1300 жылға дейін. Басты
жүйе “тылсым мен діни тұлға барлық
жаратылыстың көзі”.
ІІ – Метофизикалық кезең, Табиғи күштер кезеңі,
1800 жылға дейін.
III – Позитивистік кезең, ғылымға икемделу. Құдай
мен табиғатты қалдырып әлеумет пен физиканы
зерттей бастады.
Карл Маркс
Карл 1818 жылы Германияның Трир қаласында
пратистанттықты қабылдаған адвакат бұрынғы
равиндердің отбасында дүниеге келеді.
Ғылымға негіздеген әкесі мен қайын атасы.
Трирдегі гимназияны бітіріп Бон сосын Йен
университеттерін бітіреді. Радикалды топтармен
көп байланысады. Әлеуметтік тыныштықты
бұзғаны үшін карцрларда болған.
Отбасы кедей өмір сүрген, өзі өмір бақи қуғында
болды, материалды жағына Энгльс көмектескен.
Қайта туылсам осы өмірімді қайта таңдайтын едім,
бірақ отбасыма қыйындық тудырмас үшін
үйленбес едім деген.
Маркс ХІХ ғасырдың ең танымал әлеуметтанушы, оның
идеяларын тоталитарлы мемлекеттер мемлекеттік діннің
орнына қабылдады. Марксизм дінге қарсы зайырлы дін
болды.
Теология түсінігін Фейрбахтан қалыптасты. Ол “Дін
жүрексіз әлемнің жүрегі, рухсыз оқиғалардың рухы,
халықтың апиіні”
Дін қоғамның дамуына кері, ал биліктің дамуына оң әсер
етеді деді. Ол Англиядағы бұржуазияның халықтың
ортасына секталарды таратуын, құтқарылу идеясын
пайдаланғанына куә болған.
Дін биліктің қылмыстарын заңдастырады және өміршең
етеді, халықты жаншып төстейді деген ойда болды.
Эмиль Дюркгейм
1858 жылы Франсияның Эпинал қаласында дүниеге
келген, равиндер отбасында тәрбиеленген. Дінді
академиялық тұрғыдан зерттеген.
1887 жылы Бордо университетінде “әлеуметтік ынтымақ,
отбасы, суицид және дін” тақырыптарында лекция оқыды.
Суицид адамның өзінен және қоғамның әсерінен орын
алады.
Франция статистикасындағы суицидті зерттегенде:
әйелдерден қарағанда ерлер, үйленгендерге қарағанда
бойдақтар, байлар, бейбіт күнде өздерін өлтірушілер
көбейген. Католиктікке қарағанда Протестанттықта көп
тіркелді, себебі католік ьағытында қоғамдық байланыс
қаралған.
Суицидтің төрт түрі
I. Эгоистік суицид – Интеграцияның және
қоғаммен байланысты үзген жағдайда және
үйленбеу.
II. Аномиялық суицид – Әлеуметтік тепетеңдік
сақталмағанда. М: экономикалық өзгеріс,
ажырасуларда орын алады.
III. Альтруистік суицид – Шеттен тыс
интеграцияланған немесе псевда
иланымдарға сенгендер. Террор,
камиказелер.
IV. Фаталистік суицид – шаршау, жәбірлену.
Макс Вебер
1864 ж, Эрфруд қаласында дүниеге келеді,
ерек туған бірақ сенімсіз, тұйық ұстаздарын
тындамайтын. Университетте қырылып
қыдырған бырақ сабағына кесірі тимеген.
Дін әлеуметтануы дінді емес діннен
туындаған мәселелерді зерттейді. Секта
зерттелгенде діннің дәрежесін түсірген
дұрыс емес.

Ұқсас жұмыстар
Әлеуметтану ғылымының түсінігі
Дін әлеуметтік институ ретінде
Білімнің қызметтері әлеуметтік
Конфликтті зерттеуге социологиялық көзқарас
Әлеуметтану теорияларына кіріспе
ӘЛЕУМЕТТІК ЖӘНЕ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ҮРДІСТЕРДІ МОДЕЛЬДЕУ
Әлеуметтану түсінігі
Әлеуметтік ілімінің міндеті - әлеуметтік кұбылыстардың болжауға негіз болатын жоғары деңгейде жалпыланған эмпириялық негізделген теориялық қағидаларды жасау
Профильдік мектептер
Экологиялық қауіпсіздік
Пәндер