Қазіргі кездегі білім беру парадигмалары, педагогикалық білімнің спецификасы




Презентация қосу
Қазіргі кездегі білім беру парадигмалары ,
педагогикалық білімнің спецификасы
Дайындаған:Койшигулова А.О.
Тексерген : Көкшеева З.Т.
Б ілім берудің жаңа бағыттарының
басты ерекшелігі – оқытудың нәтижесін алдын-
ала болжап, оқушылардың қызығушылықтары мен
ізденімпаздығы негізінде білімі мен біліктерін
жетілдіріп, оны сана «сүзгісінен» терең зерделей
отырып, шығармашылық әлеуетін үнемі дамытуға
және рухани толысуға ұмтылысын қалыптастыруды
бағдар тұтады.
Парадигма (латын тілінен
аударғанда) үлгі немесе мысал,
алгоритм, нобай дегенді білдіреді.

Білім беру парадигмасы - білім
берудің тұжырымдамалық
нобайы. Бұл ұғымды
Колесникова енгізген.
Білім беру парадгмаларын қалыптастыру адамзаттың әлеммен өзара әрекеттесудің әр түрлі тәсілдерін
игеру барысында жүзеге асып отырған. Әр парадигма дүниені, педагогикалық нысандарды
қабылдаудың, олардың мәнін түсінудің әр түріне сай келеді. Мәдениетке деген үш амал және білім
берудің тұжырымдамалық үш үлгісі бар.

Мәдениетке деген үш амал:

аксиологиялық – мәдениет әрекеттік – материалдық
тұлғалық – мәдениет тұлғаның
немесе рухани құнылықтарды
құндылық ретінде белгілі бір типтерінде, оның
игеру, жасау бағытындағы
қарастырылады; қасиеттерінде көрініс табады.
белгілі бір іс-әрекет;
Осы мәдениетке деген үш амалға сәйкес білім берудің
тұжырымдамалық үш үлгісі немесе үш парадигма бар:

1.Дәстүрлі-консервативті (аксиологиялық амалға сай) білім
беру арқылы мәдениетті сақтау, оң мәні бар.

2.Рационалистік (әрекеттік амал) – баты назарда білім емес, әрекет ету
тәсілдері.

3.Феноменологиялық (тұлғалық амал) – мәдениет құбылысы, білім беру
субъектісі ретінде адамға деген ізгілікті қарым-қатынас.
Парадигмалар мыналар бойынша ерекшеленеді:

• -білім беру мақсаттары бойынша,

• -мектеп функцияларын түсіну бойынша;

• -мақсатқа жету жолдары бойынша;

• -педагогикалық әрекеттесу сипаты бойынша;

• -оқушының білім берудегі позициялары бойынша.
• Қазіргі білім беру саласындағы басты мәселе – білім беру
мазмұнына жаңалық енгізудің тиімді жаңа әдістерін
іздестіру және оларды жүзеге асыратын болашақ
мамандарды даярлау. Қазіргі педагогиканың негізгі
мақсаты – білімді сапалы ету, оқушының толыққан жеке
тұлға болып қалыптасуына негіз қалау. Жалпы білімнің 3
міндеті бар, олар – баланың өзіндік жалпы дамуы, жан-
жақты дүниетанымын қамтамасыз ету, оны болашақ
белгілі бір кәсіпке даярлау.
• Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған
мемлекеттік бағдарламасының басты мақсаты: жеке тұлға мен қоғамның
қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін стратегиялық даму жоспарының
басымдықтары негізінде көп деңгейлі білім берудің ұлттық жүйесін жақсартуды
көздейді. Бұл бағдарламаның негізгі міндеттері – сапалы білімге қол жеткізу, білім
берудің ұлттық жүйесінің жұмыс істеу бағамын жетілдіру, қазақстандық
ұлтжандылыққа, төзімшілдікке, биік мәдениетке, мемлекеттік тілді басым дамытуға
бағытталған отандық дәстүрлерді әлемдік тәжірибе мен тұрақты даму қағидалары
негізінде білім берудің мазмұнын, құрылымын жаңарту.
• Жаңа қоғамға жаңа адам керек. Мұндай адамды қалыптастыру – қазіргі
заманғы білім беру жүйесінің алдында тұрған басты міндет. Мұғалім еңбегінің
бүгінгі нәтижесі қандай болса, елдің, қоғамның ертеңі, болашағы сондай болмақ.
Демек, Елбасының «ХХІ ғасырда білімін дамыта алмаған елдің тығырыққа тірелері
анық» деген қағидасына сүйенсек, қазіргі қоғамдағы дамудың басты факторлары:
білім, ғылым, саяси тұрақтылық екенін, яғни заман өзгергенімен, мемлекеттің
өркендеуі, халықтың әл-ауқатының көтерілуі білім-ілімсіз әсте мүмкін емес екеніне
көз жеткіземіз.
Дауылпаз ақын М.Дулатов ағамыз айтқандай
«Жалғыз сүйеніш, жалғыз үміт – оқуда... Надан
жұрттың күні – қараң, келешегі - тұман»
дегендей, ендеше, егемен еліміздің ертеңіне
үлес қосатын тәуелсіз мемлекеттің саналы,
білімді ұрпағы саналатын шәкірт тәрбиелеу –
біздің ұлы мұратымыз.

Ұқсас жұмыстар
Дәстүрлі парадигма
Білім беру парадигмасы педагогикалық қауымдастықтың қабылдаған теориялық, дүниетанымдық алғышарттардың жиынтығы
Білім берудің парадигмалары
САЯСАТТАНУ ҒЫЛЫМ РЕТІНДЕ
Қазіргі білім беру парадигмалары мен тұжырымдамалары
Білім берудің құзіреттілік үлгісі
Қазақстан Республикасында білімді дамыту стратегиясы, міндеттері мен мақсаттары
Мектепке дейінгі балаларды оқытудың педагогикалық мәні
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ РЕФЛЕКСИЯ
ЖАДҚА түскен БІЛІМДІ
Пәндер