Саралап оқыту тәсілі Коммуникативтік тәсіл




Презентация қосу
Жаңартылған білім беру
жағдайында географияны оқыту
технологиялары

7М01515- География

Төлеутай Аружан
Базарбекова Нұрсая
Сматаева Аққу
оқушы мектепте оқыған кезде тақырыпты
немесе пәнді бірнеше рет қайталап оқиды,
мұнда тақырыптар әртүрлі деңгейде
Жаңартылған білім беру қайталанады, кейде бір тоқсан аясында,
бағдарламасының ерекшелігі: спиральді кейде әр тоқсан сайын;
қағидатпен берілуі. Спиральділік
қағидаты бойынша құрылған білім беру әрбір қайталап оқыған сайын
бағдарламасы Джером Брунердің «Білім тақырыптың немесе пәннің күрделілігі арта
беру үдерісі» (1960) атты еңбегінде түседі, мұнда тақырыптар әрбір келесі
деңгейде алдыңғыға қарағағанда
қарастырылған танымдық теорияға анағұрлым күрделі әрі тереңдетіліп оқылуы
негізделеді. тиіс;
Брунердің жұмысына негізделген спиральді
жаңа білім алдыңғы біліммен тығыз
білім беру бағдарламасының негізгі байланысты және бұған дейін алынған
ерекшеліктері: ақпарат тұрғысынан қарастырылады, мұнда
деңгей жоғарылаған сайын, тақырыптың
күрделілігі артып отыруы.
2 ЕКІНШІ ЕРЕКШЕЛІГІ
Блум таксономиясының оқу мақсаттарының
ирархиясы
Оқу мақсаттары оқушылардың зерттеу
дағдыларын, қарапайым бақылауға тәжірибе
арқылы білімі қалыптасуына, алған білімін қайта
өмірде қолдана білуіне бағытталған.
Білу Нақты іс-әрекетті іске асыру
Түсіну Іс-әрекеттің мазмұнын сипаттау
Қолдану Алған білімін күнделікті өмірде қолдана, іске асыра
білу
Анализ Әрекетті екінші әрекетпен салыстыру
Синтез Салыстырған әрекеттің жақсы-жаман жақтарын
салыстыру.
Бағалау Сарапталған бүтін дүниеге баға беру. Өз көзқарасын,
пікірін айта білу
Мақсаттар Сұрақ үлгілері Пайдаланатын етістіктер
Білу Не? Кім? Қашан? Не … үлгісі болып Еске түсіру, анықтау, мақұлдау, қайталау, атау,
табылады? … не тұспалданады? әңгімелесу, табу, ұсыну
Түсіну … басқаша қалай түсінуге болады? … Қайта қарастыру, сәйкестендіру, талқылау, тарату,
бұл үлгі болып табыла ма? Мен мұны өз мойындау, түсіндіру, айқындау, әңгімелеу
сөзіммен сипаттай алам ба?
Қолдану Бұл қалай пайдаланылады? Бұл немен Көрсету, тағайындау, орындау, суреттеу, қолдану,
байланысты? … қандай жағдайларда? пайдалану, айналысу
Анализ Неге? Қалай? … себебі ен болып Ажырату, саралау, жатқызу, салыстыру, тәжірибеден
табылады? Қорытынды үшін не нәрсе өткізу, қарама-қарсы қою, зерделеу
дәлел? … себебі қандай? … бір-бірімен
қалай үйлеседі?
Синтез Егер бұл іске асатын болса, осыдан кейін Тұжырымдау, оқыту, әзірлеу, дамыту, қайта анықтау,
не болады? Теорияның болжамы іске аса ұсыну, жасау
ма? Алынған ақпарат негізінде қандай
қорытынды жасадым? Бұл онымен қалай
байланысты?
Бағалау Бұл жақсы ма және неліктен? Жорамалдау, бағалау, таңдау, анықтау, санау, өлшеу,
Бұл қисынды ма және неліктен? айыптау
3
ҮШІНШІ
ЕРЕКШЕЛІГІ

Тақырыптардың әр тоқсан, әр сынып сайын қайталануы, күрделенуі.

«География» пәні

7-сынып 7.4.1.3 халықтың этникалық және діни құрамына байланысты дүние жүзінің тарихи-мәдени
(өркениеттік) аймақтарының қалыптасуын түсіндіреді
8-сынып 8.4.1.3 елдердің демографиялық жағдайын талдап, басты демографиялық көрсеткіштерін есептейді
(халық саны, туу және өлім коэффициенттері, табиғи және механикалық өсім, жалпы өсім, жас-
жыныстық көрсеткіштер, ұлттық және діни құрам)

9-сынып 9.4.1.3 Қазақстандағы көші-қон үдерістерін талдап, басты бағыттарын анықтайды
4
ТӨРТІНШІ ЕРЕКШЕЛІГІ

Оқу мазмұнының ұзақ мерзімді, орта мерзімді, қысқа мерзімді жоспарларының құрылып,
құрылған жоспарлардың жүйелі іске асуы.

Ұзақ мерзімді жоспарлау · Оқу бағдарламасы
· Пәннің мазмұны

Орта мерзімді жоспарлау · Жұмыс сызбасы
· Тізбектелген сабақтар

Қысқа мерзімді жоспарлау · Жеке, дербес сабақ
5
БЕСІНШІ ЕРЕКШЕЛІГІ

Оқытудың тәрбиелік әлеуетін арттыру, оқушы бойында адамгершілік-рухани қасиеттерді
қалыптастыру керек

Рухани құндылықтар Дағдылар
• шығармашылық және сын тұрғысынан • сын тұрғысынан ойлау;
ойлау;
• қарым-қатынас жасау қабілеті; • білімді шығармашылық тұрғыда
қолдана білу қабілеті;
• өзгелердің мәдениетіне және • проблемаларды шешу қабілеті;
көзқарастарына құрметпен қарау;
• жауапкершілік; • ғылыми-зерттеу дағдылары;
• денсаулық, достық және айналадағыларға • қарым-қатынас дағдылары (тілдік
қамқорлық көрсету; дағдыларды қоса алғанда);
• өмір бойы оқуға дайын болу. • жеке және топпен жұмыс істе
· Акт саласындағы дағдылар
6
АЛТЫНШЫ ЕРЕКШЕЛІГІ
Білім беру деңгейлері аралығында пән бойынша сабақтастықты ескеруге мүмкіндік
беретін толық оқу курсы бойынша педагогикалық мақсат қою болып табылады.
Орта білім деңгейі/ сынып, пәні

5-6-сыныптар Жаратылыстану
НЕГІЗГІ

Химия
7-9-сыныптар Биология
Физика
География
Жаратылыстану-математикалық бағыт Қоғамдық-гуманитарлық бағыт
Химия (тереңдетілген Жаратылыстану
деңгей) (стандартты деңгей): химия,
Биология (тереңдетілген биология, физиканы
деңгей) ықпалдастыру
Физика (тереңдетілген
ЖАЛПЫ

деңгей)

сыныптар
сыныптар
10-11-

10-11-
География (стандартты География (тереңдетілген
деңгей) деңгей)
7 ЖЕТІНШІ ЕРЕКШЕЛІГІ

Бөлімдердің мазмұны мен ұсынылған тақырыптардың уақыт талабына сай келуі,
әлеуметтік дағдыларды қалыптастыруға назар аударуы.

Жаңартылған білім мазмұнында бағалаудың критериалдық жүйесі мұғалімге оқушының
білімін, ептілігін және дағдысын анықтап қана қоймай, сонымен қатар оларды оқушының
функционалдық сауаттылығымен байланыстырып қарауға мүмкіндік береді. Жаңартылған
білім мазмұнындағы критериалды бағалау жүйесі бұрынғы бағалауға қарағанда
қалыптастырушы және жиынтық бағалаумен ерекшеленеді.

Жаңартылған мазмұндағы білім беруде, оқыту әдістерінің кез келген түрін белсенді
әрекетке айналдыру- мұғалімнің әдістемелік шеберлігі мен шығармашылық ізденісіне
байланысты болмақ.
ГЕОГРАФИЯ ОҚЫТУДЫҢ ТИІМДІ ТҮРЛЕРІ МЕН
ӘДІСТЕРІ
Сабақ түрлері

жаңа білімді игеру сабағы аралас сабақ

білімді тәжірибеде қолдану сабағы білімді бақылау және жинақтау сабағы

өткен тақырыпты пысықтау және қайталау сабағы

жеке
жұптық;
топтық;
ұжымдық, яғни құрамы ауысып отыратын
жұптардағы жұмыс.
«География» пәнінде оқытуда мұғалімдер төмендегідей
педагогикалық тәсілдерді қолданады:

Іс-әрекеттік тәсіл Жоба орындау тәсілі

Саралап оқыту тәсілі Коммуникативтік тәсіл

Құндылықтарға Тұлғаға бағдарланған
бағдарланған тәсіл тәсіл

Ақпараттық-
Зерттеу тәсілі
Brainstorming ЖББМ коммуникациялық
Knowledge
технологияларды
пайдалану
ПӘНДЕРДІ ОҚЫТУДА ӘҢГІМЕЛЕУ ӘДІСІ КЕҢІНЕН ҚОЛДАНЫЛАДЫ ЖӘНЕ ОЛ ӘДІСТЕМЕЛІК ТАЛАПТАРҒА
САЙ КЕЛУІ ТИІС:

әңгіме қысқа болуы керек (5-15 минут);

әңгімелеу барысында жаңа терминдерге арнайы тоқталып, тақтаға жазу және қажет жағдайда
оқушылардың дәптеріне жазып алуларына мүмкіндік беру керек;

сабақта қолданылатын көрнекіліктер мен карталарды алдын ала дайындап, көрінетін жерге іліп
қойған дұрыс;

мұғалімнің сөздері түсінікті және сөздерді орынсыз қайталау, бұрмалау болмауы керек,

мұғалімнің әңгімелеуі эмоционалдық тұрғыда әсерлі болуы тиіс;

мұғалімнің әңгімелеуі эмоционалдық тұрғыда әсерлі болуы тиіс;

мұғалім оқулықта берілген мәтінді сол күйінде қайталап айтуына болмайды.
«Ескіден қол үзіп,
жаңаға қолжеткізгендер ғана мұғалім бола алады»
Конфуций

Жаңартылған білім мазмұны мен дәстүрлі білімді салыстыратын болсақ, ерекшеліктерді терең байқауға болады.
Негізгі сипаттамалар Дәстүрлі оқыту үлгісі Жаңартылған білім үлгісі

Оқыту мақсаты Оқыту бағдарламасында белгіленген білім көлемін Оқушының оқу қызметін оның танымдық қызметі негізінде
меңгертуге бағытталған оқыту нәтижесі ұйымдастыру, білім алуға үйрету

Мұғалімнің рөлі Басқарушы, жетекші, оқыту үдерісінің субъектісі, білім Оқыту үдерісін, оқушының танымдық қызметін
көзі ұйымдастырушы, кеңесші, менеджер

Оқушының рөлі Дайын білімді селсоқ қабылдаушы, оқыту үдерісінің Белсенді, білім іздеуші, оқыту үдеріснің субъектісі
объектісі

Білімді ұсыну формалары Дайын күйінде, үлгі бойынша, Аудио, визуалдық, графикалық көрнекіліктер мен интерактивті
әдістер арқылы
Сөздік әдістер мен мәтіндік формалар арқылы

Білімді қолдану Білімді бақылауға дайындық мақсатында титік Алынған білімді нақты жағдайда қолдану
тапсырмалар мен жаттығуларды қолдану

Оқушы қызметінің формасы Фронтальды және жеке Оқушының өз бетінше жұмысы, топтық, жұптық, ұжымдық
формалары

Оқытудың негізгі әдіс- Сөздік әдістер Мұғалім мен оқушының, оқушылардың бір-бірімен өзара
әрекеттесуіне негізделген интерактивті тәсілдер
тәсілдері
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Мультимедиалық оқыту технологиясы
Барлық оқушы
ЕББҚ Бар балаларды ППҚ
ТАНЫМДЫҚ УӘЖДЕМЕЛЕРІН ҚАЛЫПТАСТЫРУҒА БАҒЫТТАЛҒАН БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫН ІРІКТЕУ
Интербелсенді әдіс - тәсілдер
Оқу үдерісін Саралап оқыту тәсілдерін қолдану ұйымдастырудағы педагогикалық әдіс - тәсілдер
Білім берудегі инновация
Оқыту коммуникативті заңдылықтары
Модульдік оқыту Мультимедиялық технологиясы оқыту технологиясы
Мұғалім тұлғасы
Пәндер