Тәрбие түрлері



М. ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА» КАФЕДРАСЫ
Тақырыбы:Есту кемістігі бар балалардың дамуында ұйымдастырылған оқыту мен тәрбиенің рөлі
Орындаған: Бектасова Балнұр
Тобы: ТП-18-2к1
Қабылдаған:Калыбекова Сауле Кураловна

Баланың қалыпты даму шарты

Арнайы мектептегі сөздік әдістер

Мүмкіншілігі шектеулі балаларды эстетикалық тәрбиелеу
Эстетикалық тәрбие - оқушылардың бойында қоршаған орта, табиғаттын әдемілігі мен әсемділігін толық қабылдауын қалыптастыруға бағытталған педагогикалық әрекеттер жүйесі. Арнайы мектептегі эстетикалық тәрбиенің негізгі тәсілдері:
еңбек, тұрмыс пен әлеуметтік қарым-қатынастарды эстетикалық тұрғыдан ұйымдастыру (күнделікті әдімілік пен ұқыптылықты тәрбиелеу) ;
өнер құралдарын пайдалану (ән-күй, сүрет, еңбек, ана тілі сабақтарында, мұражай мен көрмелерге бару, үйірмелер арқылы жүзеге асады
табиғаттың әсемділігіне сүйену (бақылау арқылы үйрету, саяхаттарға бару) ;

Арнайы педагогиканың дидактикалық принциптері
Жалпы педагогикалық
Арнайы
Оқытудың жүйелілігі;
Оқытудың ғылымилығы;
Оқытудың тәрбиелігі;
Оқытудың қол жетерлігі;
Оқытудағы көрнекілік;
Оқытудың саналылығы мен белсенділігі.
Педагогикалық оптимизм туралы принцип;
Ерте жастан педагогикалық көмек көрсету принципі;
Білім беруде әлеуметтік-бейімдеу бағыттын қамтамасыз ету принципі;
Ойлау, сөйлеу тіл және қарым-қатынасты дамыту арнайы білім беру құралы ретінде принципі;
Арнайы оқытудын түзету-теңестіру бағыты туралы принцип;
Арнайы оқыту мен тәрбиелеудегі әрекет арқылы ықпал ету принципі;
Арнайы педагогтың басшылығын қажет ету принципі.

27. Арнайы білім беру жүйесінде түзету-білім беру үрдісін қамтамасыз ету құралдары
Мүмкіндіктері шектеулі балаларды оқыту процесінде қалыпты балаларды оқытуда пайдаланатын дәстүрлі әдістер жеткіліксіз. Сол себепте арнайы - өзгеше құрал тәсілдерді пайдалану қажеттілігі өзекті мәселе. Тарихи емдеу мен түрлі түзетуде түрлі өнер құралдарын антикалық заманнан пайдаланған туралы дәректер бар.
Арнайы педагогикада шет елдік мамандар Э. Сеген, Ж. Демор, О. Декроли, ресейлік арнайы педагогтар Л. С. Выготский, А. И. Граборов, В. П. Кащенко дамуында кемістігі бар балаларды оқыту мен тәрбиелеуде өнер құралдарын пайдалану қажеттілігі туралы ойларын білдірген.
Зиятында аутқуы бар балалармен жұмыс жасауда ән күйді пайдалану ақыл-ойын, зейін тұрақтығын дамытуға мол мүмкіндік береді
(С. М. Миловская, И. В. Евтушенко) .
Зиятында аутқуы бар балаларға көркем өнердің әсер етуі (О. В. Гаврилушкина, И. А. Грошенков, О. В. Боровик), мектеп жасына дейінгі психикалық дамуы тежелген балаларға (Е. А. Екжанова), тірек-қимыл-қозғалысында ауытқуы бар балаларға (Г. В. Кузнецова), аутистикалық жағдайдағы балалар (О. С. Никольская) сүрет салу сенсорикалық дамуына, ұсақ моторикасына, сөйлеу тіліне, қарым-қатынас дамуы арқылы жүзеге асады.
Естуінде ауытқуы бар балалардың таным процестерін дамыту үшін көркем өнердің мүмкіндіктер ашады (М. Ю. Рау, Е. А. Сошина) .
Ән тындау, ән-күй ырғақ сабақтардың естуінде ауытқуы бар балалардың есту арқылы қабылдауын дамытады (Е. З. Яхнина) .
Қазіргі уақытта арнайы педагогикада оқыту құралдары арнайы білім беруде бекітілген принциптерге нақты сәйкес келуі талап.
Арнайы педагог оқытуда қандай құралды пайдалану қажеттілігін оқу материалдын мазмұны, оқушылардың білім деңгейі мен даму мүмкіндіктері арқылы біледі.
Білімді оқушыларға жеткізудің негізгі құралы мұғалімнің сөзі. Арнайы білім беру жүйесіндегі педагогтың сөйлеу тіліне ерекше талаптар қойылады.
Арнайы білім беруде мұғалімнің сөйлеу тілінен басқа да түр лері пайдаланылады, мысалы, естуінде ауытқуы бар балаларды оқытуда қажетті дактильді сөйлеу тілі мен жест арқылы сөйлеу.
* Сонымен арнайы оқытудың негізгі мақсатына қол жеткізу үшін түрлі әдіс-тәсіл жүйесін пайдалану қажет.
* Оқыту әдістері арнайы оқытуда кешенді пайдаланады және олар нақты оқушыларға тиімді болуы мұғалімнің білік пен шеберлегіне тәуелді.

29. ҚР мектеп жасына дейінгі МШБ оқыту және тәрбиелеу
Мемлекеттік мектепке дейінгіарнайы білім беру жүйесі совет одағында ХХ ғасырдың 20-30 жылдары құрыла бастаған. Біздің елімізде алғақы арнайы балабақшалар өткен ғасырдың 60-шы жылдарында ашылды.
Мектепке дейінгі арнайы білім беру мекемелердің кеңейген жұйесі:
- бөбекжай
- балабақша
- мектепке дейінгі балалар үйлері
- жалпы балабақшадағы арнайы топтар.
Мектепке дейінгі арнайы мекемелердің қағидалары.
- арнайы мекемелерді дамуындағы жетекші бұзылуына сай іріктеп жинақтау. Соған сай келесі мектепке дейінгі мекемелердің типтері бар:
1. есту қабілеті бұзылған (естімейтін және нашар еститін балалар)
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz