Медициналық сұхбат үлгілері




Презентация қосу
«Астана Медецина Университеті» КеЕҚ

«Медицина негіздері» кафедрасы

Тақырыбы:
Медициналық сұхбат: түсінігі, негізгі принциптері, құрылымы. Медициналық
сұхбат үлгілері. Пациентке бағдарланған базалық кеңес беру. «Сәлемдесу және
өзін-өзі таныстыру» дағдысы.

Орындаған:Рахметов Мұратбек
Жалпы медицина 113 топ
Жоспар:
1.«Медициналық сұхбат» ұғымының анықтамасы.
2.Медициналық сұхбат үлгілері.
3. Медициналық сұхбатқа кіріспе:пациенттен сұрастыруға дайындық, алғашқы өзара
түсіністікке қол жеткізу, пациенттің дәрігерге жүгінуінің себептерін анықтау. Пациенттен
сұрау.
1.«Медициналық сұхбат» ұғымының анықтамасы.

Медициналық сұхбат - тұлғаның психологиялық қасиеті және белгілері, дерттің ішкі бейнесі мен науқастың
мәселелері туралы ақпарат жинау және науқаспен жанасу негізінде оған психологиялық әрекет жасау әдісі.

Сонымен қатар ,сұхбаттың мақсатына адамның шағымдарын анықтау және оның тәртібінің, жүріс-
тұрысының ішкі себептерін ,ықпалдарын айқындау жатады.Медициналық қызметкердің науқасқа
психологиялық жәрдем беруіне де негізделеді.

Медициналық интервьюдің мағынасы, қарапайым сұрастырудан өзгеше болады, себебі ол науқастың
шағымдарын белсенді түрде анықтаумен қатар ,адам қылықтарының ,өзін-өзі ұстауының жасырын
мотивтерін іздестіруге және науқасқа жәрдем беруге бағытталады.
2.Медициналық сұхбат үлгілері.

1972 жылы құрылған «Физикалық, психологиялық Сессиль Хелман – медицина ғалымы «Халықтық»
және әлеуметтік» моделі. Бұл модель дәрігердің Helmans моделін ұсынды. Ол науқастар дәрігерге 6
тәжірибелік ойлауын, науқастарға деген көзқарастарын сұраққа жауап іздеп келетінін айтты: 1.Не болды? 2.
кеңейтіп қана қоймай, науқастың отбасылық, Неліктен болды? 3. Неліктен менімен болды? 4. Неге
эмоционалдық, жан-ұялық, әлеуметтік және қоршаған қазір болды? 5. Ештеңе істемесем, не болады? 6. Көмек
ортасын еңгізеді. алу үшін не істеуім қажет және кімге баруым керек?

«Берн энд Лонг» модельі 1976 жылы құрылған. Сұхбаттың
логикалық құрылымын құрайтын бірнеше сатылары бар: 1.
Дәрігер науқаспен қарым-қатынас құрайды. 2. Дәрігер Көптеген дәрігерлер Эрик Берннің трансакты үлгілерімен
науқастың қандай себеппен келгенін анықтайды.3. Дәрігер таныс. Оның теориясы бойынша адам психикасы үш түрлі
вербальді және физикалық тексеру жүргізеді. 4. Дәрігер мен күйден тұрады : «Мен күйі» Ата Ана Ересек Бала.
науқас науқастың денсаулығының актуалды жағдайын
талқылайды.5. Дәрігер науқасқа алдыңғы уақытта болатын
ем шараларын және қосымша қандай тексерулерден өтуі
тиіс екенін айтады.6. Сұхбатты дәрігер аяқтайды.
Кез келген сәтте, біз сын айтатын немесе қамқор болатын
1970 жылдардың ортасында психолог-гуманист Джон Ерон Ата – Ана ретінде, ересекке тәуелді немесе өзбетінше
араласудың (вмешательство) категорияларының талдауын болуға тырысатын Бала ретінде ойлап, сезініп, пайымдап
ұсынды (1975 ж .): 1. Кеңес беру.2. Жаңа ақпарат беру.3. және әрекет ете аламыз. Көптеген, кеңес беру тәжірбиелері
Катартикалық – эмоцияларын жылау, күлкі, ыза арқылы «Дәрігер -Ата - ана» мен «Науқас – Бала» арасында өтіледі.
шығару. 4. Каталитикалық – науқасқа өзінің жасырын Мұндай трансакция үнемі ақтала бермейді, транакты
ойлары мен сезімдерін анықтауына көмектесу.5. Қолпаштау талдаумен танысу дәрігер репертуарында икемділікті
(поддерживать) – науқастарға барлық жағдайлар жасау. қалыптастырады.
3. Медициналық сұхбатқа кіріспе:пациенттен сұрастыруға дайындық,
алғашқы өзара түсіністікке қол жеткізу, пациенттің дәрігерге жүгінуінің
себептерін анықтау. Пациенттен сұрау.

Медициналық сұхбатқа кіріспе, науқасқа сауалнама жүргізу. Дәрігердің науқаспен жақсы
әңгіме-сұхбат құруы, дұрыс диагноз қоюдың, науқастың қанағаттануынын алғы шартты
болып табылады. Одан әрі науқастың қобалжуы төмендеп, ол дәрігердің барлық ұсынысын
орындайды. Әңгіме барысында медициналық терминдерді қолданбау,науқастың дәрігерді
толық түсінуіне көмектеседі. Дәрігер нұсқауы нақты,әрі қарапайым болуы тиіс. Науқаспен
амандасу және таныстыру. Қайырлы таң А.Қ..Кіріңіз отырыныз.Менің аты-жөнім...

1.Науқасқа өзінің шағымдарын айтуды ұсыну.
*Сонымен, менің сізге қандай көмегім қажет? Немесе 2.Мысалдарды пайдалану.
*Сізді қинап, мазалайтын не жағдай екенін айта Дәрігердің тәжірибелік іс-әрекетіне өмірден
беруіңізге болада. алынған мысалдар мен өзінің басынан өткен
Бұл науқасты әңгімеге тартып, оның өз қиындығын жағдайлар көп көмегін тидіреді,науқаспен тез
сізге қалай дұрыс жеткізсем болады деген қиналасын
тіл табысып кетуге болады. Мысалдар
сейілтеді.
Мысалы: қарапайым әрі медициналық терминдер
*Дәрігер ілтипатты екен,яғни менің қиындығымды қолданылмау баяндалуы қажет.
тыңдауға,маған көмек беруге дайын екен.
Пациенттің сізге келу себебін анықтау. Ол мына нәрселерден
тұрады:

проблеманың табиғаты мен тарихынан;
олардың этиологиясынан (себебінен),
«пациенттің ойларынан», проблемасынан және не күтетінінен;
проблеманың ықпалынан;
Басқа проблемаларды қарастыру үшін:
Жалғасып келе жатқан проблема;
Қауіп факторы.
Әр проблемаға қолданылатын тиісті шараларды пациентпен бірлесе
отырып таңдау.
Пациентпен бірге проблеманы жалпы түсінуге тырысу.
Пациентті емделуге шақыру және тиісті жауапкершілік танытуын
талап ету.
Уақытты пайдалану:
Кеңес беру кезінде;
Ұзақ уақыт бойы пациентпен қарым-қатынасты үзбеу, бұл басқа да
мәселелерді шешуге көмектеседі.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Суицидтің қауіп - ұсыну және ақпараттық жағдаяттарды қатер факторлары келісімін алу талдау
Зерттеудің теориялық және эмпирикалық әдістері
Сапалық зерттеудің мәліметтерінің нәтижелерін рәсімдеу
Медициналық деонтология
Сандық талдау
Адамның психикалық күйі мен психофизиологиялық процестердің сот сараптамасы
Түсініктеме беру
МЕДИЦИНАЛЫҚ ЖУРНАЛИСТИКА
ДӘРІЛІК ЗАТТАРДЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІ
МЕДИЦИНАЛЫҚ СҰХБАТ, ОНЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ
Пәндер