Дайындық кезеңдері




Презентация қосу
№7 дәріс тақырыбы: Балалар мен жастар тәрізді спорт
мектебінің оқыту және тәрбиелеу үдерісінің негізгі
заңдылықтары және ұйымдастыру қағидаттары

Жоспары:
1. Дене тәрбиесі жағдайында білім беру және тәрбиелеудің
заңдылықтар мен қағидаттардың тұжырымдамасы
2. Мақсаттардың бірлігі, білім беру және оқыту әдістері
3. Оқушылар іс-әрекеттің алуан түрлілігі
4. Жеке тұлғаның өз қызметін дамытудағы рөлін анықтау
және балалар мен жастар спорт мектебінің
тәрбиеленушілерінің қызметін ынталандыру
Спорт мектептерінде оқу-жаттығу үдерісін ұйымдастыру тәртібі
туралы регламенті Қазақстан Республикасының " Білім
туралы", "Дене шынықтыру және спорт туралы" заңдарының,
Қазақстан Республикасы Үкіметінің "Мектептен тыс
ұйымдардың қызметі ережесін бекіту туралы" 2001 жылғы 22
маусымдағы N 849 қаулысының негізінде әзірленді
Спорт мектептері өз қызметінде мынадай міндеттерді шешуі қажет:

- балалар, жасөспірімдер мен жастар арасында олардың денсаулығын нығайтуға және жан-
жақты дене жетілуіне бағытталған дене шынықтыру - сауықтыру және тәрбие жұмысын
жүзеге асыруы;

- оқушыларды дене шынықтырумен және спортпен шұғылдануға тарту жөнінде тұрақты
жұмыс жүргізу, жалпы білім беретін мектептерде БЖСМ-да жүргізілетін спорт түрлері
бойынша әдістемелік және спорттық-бұқаралық жұмыстарға жан-жақты жәрдем көрсету,
спорт мектептерінің, спортта дарынды балаларға арналған мектеп-интернаттың,
олимпиадалық резервтің мамандандырылған мектептерінің, жоғары спорт шеберлігі
мектептерінің жұмысындағы сабақтастықты дамытуға ықпал етуі;

- оларды балалар мен жасөспірімдер спорт мектептерінде, олимпиадалық резервтің
мамандандырылған балалар мен жасөспірімдер спорт мектептерінде, спорттық бейімдегі
мектеп-интернаттардағы және спорт шеберлігі мектептеріндегі мамандандырылған
сабақтарға тарту үшін жүйелі оқыту процесінде қабілетті балалар мен жасөспірімдер
табуы;

- гигиена және алғашқы медициналық жәрдем саласында, сондай-ақ теориялық негізді
игеру және өз жағдайын бағалаудың қарапайым тәсілдерін игеруде оқушылардың қажетті
білім алуын қамтамасыз етуі;

- мамандандырылған мектептерде, олимпиадалық резервтің мамандандырылған
мектептерінде және жоғары спорт шеберлігі мектептерінде спорт резервін даярлауды және
халықаралық дәрежедегі спортшыларды тәрбиелеуді қамтамасыз етуі қажет
Осы міндеттерді шешуде спорт мектептерінің басшылары мен
жаттықтырушы-оқытушылар құрамы спорт мектептерінің күнделікті
қызметінде мыналарға:

-- оқу-жаттығу
оқу-жаттығу --
үдерісін
үдерісін жіті
жіті шұғылдануш
шұғылдануш
-- тәрбие
тәрбие ұйымдастыру,
ұйымдастыру, ыларға
ыларға
жұмысын
жұмысын шұғылдануш
шұғылдануш таңдаған
таңдаған
-- жыл
жыл бойы
бойы жүйелі
жүйелі -- спорт
спорт
ылардың
ылардың спорт
спорт түрі
түрі
тұрақты
тұрақты ұйымдастыру,
ұйымдастыру, жарыстарын
жарыстарын
спорттық
спорттық бойынша
бойынша
сабақтар
сабақтар спорттық
спорттық жүйелі
жүйелі өткізу
өткізу
шеберлігін
шеберлігін сабақ
сабақ
өткізу
өткізу үшін
үшін әдеп,
әдеп, және
және өз өз
және
және сапасының
сапасының
жағдайлар
жағдайлар жинақылық,
жинақылық, ұжымындағы,
ұжымындағы,
жігерлілік
жігерлілік және
және
жасау,
жасау, тәртіп,
тәртіп, өзөз қаладағы,
қаладағы,
қасиеттерін
қасиеттерін өнімділігінің
өнімділігінің
спортпен
спортпен ұжымына
ұжымына облыстағы
облыстағы
жетілдірудің
жетілдірудің маңызды
маңызды
шұғылдануш
шұғылдануш сүйіспеншілік
сүйіспеншілік және
және т.б.
т.б.
маңызды
маңызды факторы
факторы
ыларға
ыларға пен
пен жарыстарға
жарыстарға
шарты
шарты ретінде
ретінде
қалаған
қалаған спорт
спорт берілгендік
берілгендік шұғылдануш
шұғылдануш
ретінде
ретінде қажетті
қажетті
түріне
түріне деген
деген дағдыларын
дағдыларын ыларды
ыларды
ғылым
ғылым мен
мен теориялық
теориялық
қызығушылы
қызығушылы сақтауды
сақтауды жасжас белсенді
белсенді
алдыңғы
алдыңғы білімді
білімді
қты
қты оятуға
оятуға спортшылард
спортшылард қатыстыруға
қатыстыруға
қатарлы
қатарлы игертуге
игертуге
ың
ың бойына
бойына практиканың
практиканың ерекше
ерекше назар
назар
дарытуға
дарытуға деректерін
деректерін аударуы
аударуы
қолдануға
қолдануға қажет
қажет
Спорт мектептері спортпен шұғылдануға медициналық
жағынан терістеу айғақтары және денсаулығында
ауытқушылығы жоқ балалар мен жасөспірімдердің оқуға түсуі
және оқуы үшін тең жағдайлар, ал жоғары жетістіктер
спортында келешегі бар адамдар үшін олардың спорттық
жетілуі үшін қажетті жағдайлар жасайды
Спорттық жаттығу үдерісі кезінде шұғылданушылар мынадай
көпжылдық дайындық кезеңдерінен өтеді:

Дайындық кезеңдері | Спорт мектептері | (жыл) |
Спорттық-сауықтыру Барлық кезең х *
Алғашқы даярлық 1-3 жыл + х
Оқу-жаттығу 4-5 жыл + +
Спорттық жетілдіру 3-4 жыл х + +
Жоғары спорт шеберлігі 3 және одан х + +
да көп жыл
_________________________________________________________________
__
Шартты белгілер: х - құрылтайшының шешімі бойынша
+ - негізгі қызметі
* - мамандандырылмаған бөлімшелерде

Ескерту: спорттық-сауықтыру даярлау кезеңінде денсаулықты нығайту
және қозғалудың табиғи қажеттілігін қанағаттандыру мақсатында дене
шынықтырумен және спортпен шұғылданғысы келетін 6 жастан 15-ке
дейінгі балалармен және жасөспірімдермен сабақтар өтеді
Алғашқы
Спорттық
даярлау Жоғары спорт
жетілдіру
кезеңінде осы Оқу-жаттығу шеберлігі
кезеңінде елдің
спорт түріне дайындық кезеңінде спорт
жастар құрама
белгіленген кезеңінде түрлері
командаларын
жасқа сәйкес таңдаған спорт бойынша
толықтыру
спортта түрі бойынша республиканың
мақсатында
дарынды мамандану ұлттық құрама
бақылау
балаларды және мақсатында командаларын
нормативтерін
жасөспірімдерд алғашқы толықтыру
орындаған және
і оқу-жаттығу спорттық мақсатында
оқу-жаттығу
топтарына даярлау курсын спорттық
топтарында
іріктеу табысты жетілдіру
даярлану
мақсатында игерген кезеңінен өткен
кезеңінен өткен
спортпен оқушылардың спортшылар
спортшыларды
шұғылданғысы ішінен топтар арасынан
ң арасынан
келетін жасақталады топтар
топтар
балалармен жасақталады
жасақталады
сабақтар өтеді
Көп жылғы спорттық даярлау кезеңіндегі спорт мектептерінің
қызметін бағалаудың өлшемі:

1) Спорттық-сауықтыру 2) Алғашқы даярлық
шұғылданушылар шұғылданушылар
құрамының тұрақтылығы, құрамының тұрақтылығы;
олардың жаттығу шұғылданушылардың дене
сабақтарына қатысуы; жетілуінің жеке
шұғылданушылардың дене көрсеткіштерінің өсу
жетілуінің жеке серпіні;
көрсеткіштерінің серпіні; спорт түрлерінің
гигиена және өзін-өзі техникасын, гигиена және
бақылау негіздерін игеру өзін-өзі бақылау
деңгейі дағдыларын игеру деңгейі
3) Оқу-жаттығу
шұғылданушылардың денсаулық 4) Спорттық жетілдіру
шұғылданушылардың дене
жағдайы, физикалық жетілу
жетілуі мен функциональдық
деңгейі;
шұғылданушылардың жеке жай-күйінің деңгейі;
спортшыны даярлаудың жеке
ерекшеліктеріне байланысты
жоспарында көзделген жаттығу
даярлық деңгейінің серпіні;
спорт түрлері бойынша мен жарыс жүктемелері көлемін
орындауы;
бағдарламаларда көзделген спорттық-техникалық
жаттығу жүктемелерінің көлемін
көрсеткіштердің серпіні;
игеру; республикалық жарыстардағы
бағдарламаның теориялық
көрсеткіштері
бөлімін игеру

5) Жоғары спорт шеберлігі
Республикалық және халықаралық жарыстардағы көрсеткіштердің
тұрақтылығы;
Қазақстан Республикасы құрама командасының сапына даярланған
спортшылар саны;
Әлем, Азия чемпионаттары мен Азия, Олимпиада ойындарында жоғары
орындарды иеленген спортшылар саны
Осы ережеде анықталған қызметтерден
басқа, спорт түрлері бойынша республикалық
және халықаралық негізгі жарыстарға, республика
құрама командаларын қалыптастыру мен даярлау,
республика құрама командасына таяу арада резерв,
спорттың ойын түрлері бойынша шеберлер
командасын даярлау басты міндеті болып
табылатын республикалық және облыстық
(Алматы мен Астана қалаларында қалалық) спорт
мектептері болады.
Ведомстволық бағыныстылығына,
тағылымдамашыларға және республика құрама
командасының мүшелігіне (негізгі, жастар,
жасөспірімдер құрамы) қарамастан,
республикалық және облыстық спорт
мектептерінің құрылымында тұрақты әрі өзгермелі
спортшы-оқушылар құрамы болады
Олимпиадалық даярлау
орталықтарында, олимпиадалық
резерв даярлау орталығында
шұғылданушылардың шектелімі
халықаралық спорт ареналарында
жоғары нәтижелерге жеткен
Қазақстан Республикасының жетекші
спортшыларынан жинақталады
Спорт мектептері жалпы білім беретін

жұмыс істейтін жастардан және әскери
мектептердің, колледждер мен жоғары
оқу орындарының оқушыларынан,

қызметшілерден жинақталады
және кәсіптік-техникалық
Спорт мектептерінің алғашқы даярлау топтарына қабылдауға арналған
балалар мен жасөспірімдердің жасы
№ Жасы Спорт түрлері
(жыл)
1 6-8 Спорттық гимнастика (қыздар), көркем гимнастика, мәнерлеп сырғанау
2 7-9 Акробатика, су шаңғысы, спорттық гимнастика (ұлдар), үстел теннисі, жүзу,
суға секіру, керме серіппеде секіру, үйлесімді жүзу, теннис, ушу, фристайл,
шахмат, дойбы
3 8-10 Бадминтон, баскетбол, қалашық спорты, спорттық бағдарлау, футбол,
спорттық туризм
4 9-11 Бейсбол, биатлон, су добы, волейбол, қол добы, коньки спорты, жеңіл
атлетика, шаңғы жарысы, шаңғы қоссайысы, желкен спорты, шаңғымен
тақтай серіппеден секіру, регби, көгалдағы хоккей, допты хоккей, шайбалы
хоккей, шорт-трек, ұлттық ат спорты түрлері, саят
5 10-12 Сомдалу, бильярд спорты, бокс, велоспорт, еркін күрес, кір тасы спорты,
академиялық есу, байдарка мен каноэде есу, дзюдо, каратэ-до, кекусинкай,
кикбоксинг, грек-рим күресі, самбо, шаңғы спорты, шыңға өрмелеу, қазіргі
көпсайыс, нысана көздеу, таэквандо, триатлон, ауыр атлетика, семсерлесу, ат
спорты
6 11-13 Садақ ату
7 12-14 Стенд ату
8 13-14 Ауыр атлетика (қыздар)
Спорт мектептері жұмысының негізгі нысандары
оқу-жаттығу
мыналар:
оқу-жаттығу
жиындарына
жиындары
арналған оқу-
(жеке және
жаттығу
топтық)
сабақтары

спорт
теориялық
жарыстарына
сабақтар
қатысу

спорттық-
медициналық
оқу сауықтыру
қалпына
кинофильмдер лагерьлеріндег
келтіру іс-
ін, і оқу-жаттығу
шаралары
киноқайталаул үдерісі
оқушылардың
арды,
нұсқаушылық
кинограммала
және
рды, бейне
төрешілік
бағдарламалар
перспективалыды, спорт практикасы
қ жоспар құру
жарыстарын
және бір көру және
жылдық талдауды
жұмысқа
Олимпиадалық даярлау орталықтарында және олимпиада резервін даярлау
орталықтарында оқу-жаттығу сабақтары жаттықтырушы-оқытушының әзірлеген
дайындықтың жеке жоспары бойынша өтеді.
Спорттық-сауықтыру топтары мен алғашқы даярлау топтарындағы сабақтар
жалпы білім беретін мектептерде оқу жылы көлемінде қолда бар спорт
ғимараттарын пайдалану арқылы өтіледі. Оқушылар құрамы бар болған жағдайда,
белгіленген сандағы топтарға арналған сабақтар демалыс кезінде де жалғаса
беретін болады.
Спорттық-сауықтыру топтарындағы және алғашқы даярлау тобындағы
бір сабақтың ұзақтығы кемінде аптасына төрт рет сабақ өту кезінде екі-үш
академиялық сағаттан аспауы керек; аптасына жүктемесі 20 және одан да көп
сағатты құрайтын топтарда аптасына 4 академиялық сағатқа, ал күніне екі
рет жаттығу сабағы кезінде үш академиялық сағатқа дейін болуы керек.
Спорттық жетілдіру және жоғары спорт шеберлігі топтарында төрт
академиялық сағаттан болады
Қазіргі көпсайыстан сабақтарға қаражат бөлуді ескере отырып, оқу
сағаттары 2,5 есеге көбейтілуі қажет, спорттық және көркем гимнастика,
конькиде мәнерлеп сырғанау, суға секіру, акробатика, үйлесімді жүзу, биатлон,
фристайл, су шаңғысы спорты, триатлонда 2 есеге көбейту, ал шаңғы
қоссайысы, жеңіл атлетика көпсайысы, ат спорты, полиатлон, оқу
бағдарламасына енбейтін спорт түрлері бойынша жаттықтырушы-
оқытушылардың еңбек ақысы 1,5 есе көбейтіледі
Оқу сабақтарының сағаттар санын көбейту жұмысқа топпен бірге негізгі
жаттықтырушы-оқытушыны және спорттың ұқсас түрлері бойынша
жаттықтырушы-оқытушыларды жұмысқа бірден алған жағдайда жүргізіледі
Оқу-жаттығу, спорттық жетілдіру және оқу-жаттығу топтарында сабақ өткізу
үшін осы топтарға арнап бекітілген оқу-жаттығу жұмысы оқу бағдарламасындағы
сағат сандарының шегінде, спорт түрлерінен негізгі жаттықтырушы-оқытушыдан
басқа, қосымша екінші жаттықтырушы-оқытушы жұмысқа шақырылады
Спорттық және көркем гимнастика, акробатика, үйлесімді жүзу, конькиде
мәнерлеп сырғанау бөлімшелерінде оқу-жаттығу сабақтарының жалпы санының
70%-не дейін музыкалық сүйемелдеумен жүргізілуі мүмкін. Суға секіруде,
батутада секіруде, фристайлда сүйемелдеушілердің мөлшерлемелері оқу жоспары
бойынша хореографияға бөлінген жалпы сағат саны есебінде көзделеді
Жыл бойғы жаттығулары мен оқушылардың демалысы кезінде белсенді
тынығуды қамтамасыз ету үшін спорттық-сауықтыру лагерьлері
ұйымдастырылатын болады
Директор бекіткен жоспар бойынша спорт мектебі оқушылармен идеялық-
тәрбиелік жұмыс ұйымдастырады және жүргізеді. Спорт мектебіндегі тәрбие
жұмысы жеке тұлғаның жан-жақты үйлесімді дамуына, Отанды сүюге және ұжым
алдындағы жауапкершілікті дамытуға ықпал ететін болады және оқушылардың
жасы мен жеке ерекшелігін, спорт шеберлігі деңгейін ескеріп, жүзеге асырылады

Ұқсас жұмыстар
Келіссөздерді алдын-ала жобалау және келіссөздердің дайындық кезеңдері
Эпидемиологиялық зерттеулердің кезеңдері
Айнымалы шамаларды анықтау
Сөзбен сергітіп сөйлеу
Эксперименттің міндеті
Бизнесті жоспарлау процесінің кезеңдері
Топтар Тәжірбиелік топ Бақылау тобы
ОҚИҒА КЕЙІПКЕР
Сабақтың құрылымы, мұғалімнің сабаққа дайындығы
Фотосинтездің жарық және қараңғы сатылары
Пәндер