Ерте жастық кезең




Презентация қосу


Дәріс № 15
Жасөспірімдік
жастағы психикалық
даму ерекшелігі
Жасөспірімдік жастағы психикалық даму
ерекшелігі
Жоспар:

1. Жасөспірімдік кезең немесе ерте жастық шақ.
2. Кәсіби бағыттылық жасөспірім шақтың орталық психологиялық
жаңа құрылымы ретінде.
3. Жасөспірімдік шақтағы психоәлеуметтік даму.
4. Сенсорлық кемшілігі бар бала психикасының дамуы

ІІ Қорытынды

ІІІ Әдебиеттер тізімі

Негізгі ұғымдар: пубертаттық кезең, «дағдарыс», акселерация,
жеткіншек, жасөспірім, бозбала, бойжеткен, мамандық, өзіндік сана.

Жас — адам ғұмырының белгілі бір кезеңін
белгілейтін өлшем. Жас адамның
физиологиялық, морфологиялық және
психологиялық дамуының көрсеткіші болып
табылады.
Жасөспірімдік кезең — 10 мен 14-тің
арасындағы ортаңғы сынып оқушылары
Ерте жастық шақ кезеңі 14-15-тен 17
жасқа дейін орта буыннан жоғарғы сыныпқа
немесе жаңа оқу орындарына –
гимназияларға, колледждерге,
училищелерге өткен кезең
Жасөспірімдік кезең

Жасөспірім кезеңі «Жасөспірім» - сөзінің
жалпы тұлға болып мағынасы ішкі дүниенің
дамуындағы маңызды негізігі тенденциясының
фаза. дамуын көрсетеді.

Жасөспірім шаққа аяқ Жасөспірімнің жеке
басқан баланың басындағы басты
қалыптасуындағы проблема және діни
түбегейлі өзгерістер жаңа құрылымы, оның
мен сана-сезімнің өзі туралы енді бала
дамуындағы сапалық емеспін дейтін түсініктің
өзгеріспен пайда болуы орын
анықталады. алады.
Ерте жастық кезең

Орта буыннан жоғарғы сыныпқа немесе жаңа оқу
орындарына – гимназияларға, колледждерге,
училищелерге өткен кезде бірден дамудың жаңа
әлеуметтік ситуациясына атайды. Бұл ситуацияны
тек жаңа ұжымдар ғана емес, сондай-ақ ең
бастысы, болашаққа бағыттылық сипаттайды: өмір
сүру қалыбын, мамандықты, референтті адамдар
тобын таңдауға бағыттылық.

Осы кезеңде құндылық-бағдар белсенділігі негізгі
мәнге ие болады. Бұл автономияға, өз өзі болуға
ұмтылумен байланыстырылады.
Таңдау жасауға өмірлік ситуация мәжбүр етеді,
ата-аналар тарапына ынталандырады және оқу
орны бағыттайды.
И.С. Кон

«Қазіргі күнгі психология нақты, мінез-құлықтық
автономияны (жасөспірімнің тек өзіне ғана
қатысты мәселелерді өз бетінше шешу
қажеттілігі мен құқығы), эмоционалдық
автономияны (ата-аналарынан тәуелсіз таңдалған
үйірлігі болу қажеттілігі мен құқығы), мораль
және құндылықтық автономияны(іс жүзінде өз
көзқарастарының болуы қажеттілігі мен құқығы,)
ажырата отырып, ер жеткен балаларды
автономиялау мәселесін қояды».
М.Ю. Кондратьев

Ерте жастық шақта достық, сенімді
қатынастар өте маңызды. Көбінесе
махаббаттың бүкіл сан алуандығымен
толықтырыла, кейде алмаса отырып, достық
бозбалалар мен бойжеткендер үшін
қатынастардың маңызды формаларының
бірі болып келеді. «Жоғары сынып
оқушыларының формалды емес өзара
қатынастары біртіндеп құндылыққа ие
болады, қандай да бір зерттеу
«полигонының» рөлін атқарады, онда
бозбалалар мен бойжеткендер болашақ
«үлкендер» өмірінің стратегиялары мен
тактикаларына жаттықтырылып, сынақтан
Э.Шпрангер

Жасөспірімдердің психологиясын
зерттеген неміс мамандарының бірі «жеке
тұлғалық құбылмалылық» деп өтпелі
кезеңнің үш түрлі өтуін бейнелейді.
2- саты
3- саты

1- саты
модель
динамикалық
модель деп
аталады. Бұл -
бұл кезеңді алдыңғы екі
ешбір модельдің
қиындықсыз қосындысы. Бұл
өткізетіндер. жастар өздерінің
жеткіншектердің Бұл жастар даму барысына
екпінді бірақ баяу және тікелей әсер ете
күйзелісті үздіксіз, сатылы
дамуы, алады. Бұл
даму моделінің кезеңде бірнеше
торығумен
өкілдері болып қиындықтар мен
күресе отырып,
нәтижесінде табылады. күйзелістерді
жаңа «Меннің» Ересектікке басынан өткеруі
пайда болуы, бұл тұлғалық мүмкін, бірақ
жеткіншектер түсініктері оларды саналы
үшін балалықтан ойсырамай, түрде жеңіп
ересектік шаққа күйзеліске шығуға тырысады.
өту аса қиын, ұшырамай, өте
жанға батарлық Қысқаша айтқанда,
жеңіл, бабымен жасөспірімдік шақ
із тастап,
қиялшыл көңіл- жетеді. қиын да, жеңіл де
күйімен өтуі мүмкін, оның
ерекшеленеді бәрі баланың
мақсаттар ниеттер мотив мақсатқа
мен жету үшін
бағдарлар, жасаланатын
ниеттер іс-әрекет
жүйесі

дүниетану,
перспективал
көзқараста ар
р, сендіру
және
идеалдар

қажеттілігі, бейімділіктер, перспективал
әуестенуі білімдер мен арды тану
мен іскерліктер
қызығушыл перспективаларының
ықтары талаптарымен келісу
Кәсіби бағыттылықты қалыптастыру үдерісін
дәрежесін дәлме-дәл
А. А. Ростунов әзірлеген
бағалауүлгі түрінде ұсынуға
болады, мысалы мотив түзеуші компонент
перспективалар болып келетін жасөспірімдер
мен ерте жастық шақ кезеңінің айта аламыз

Шәкірттің кәсіби және тұлғалық өзін-өзі анықтауға деген
дайындығы құндылық бағдарлар жүйесін, айқын көрінетін
кәсіби бағдарларды және кәсіби қызығушылықтарды,
шығармашылық ойлаудың дамыған формаларын, ғылыми
таным әдістерін игеруді, өзін-өзі тәрбиелеу іскерлігін
қамтиды. Бұл тұлға қалыптасуы мен пісіп жетілуінің соңғы
кезеңі, осы кезде оқушының құндылықты-бағдарлық іс-
әрекеті неғұрлым толық байқалады. Осы жаста оқушының
автономияға ұмтылуының негізінде оның бойында өзіндік
сана сезімнің толықтай құралымы қалыптасады, тұлғалық
рефлексия дамиды, өмірлік жоспарлар, перспективалар
саналы түсініледі, талап қою деңгейі қалыптасады. В.С.
Собкинның әлеуметтік зерттеулерінің мәліметтері
көрсеткендей, жоғары сынып оқушылары (ХХ ғ. соңындағы
мәскеуліктер) елдің қоғамдық өміріне араласқан, олар «саяси
пікірталастардың түбегейлі мәселелерінің барлық
кеңістіктерін және шын мәнінде көрсетілген позициялардың
бүкіл кеңістіктерін модельдейді

Қорытынды

Қорыта келгенде, өмір жағдайының өзгеруімен, отбасынан
немесе кіші мектеп оқушысында үстем беделдер біршама
өзгереді. Ата-ана беделімен қатар мұғалім беделі де пайда
болады. «Ал мұғалім былай айтты» - деп бала шешесінің
айтқанына қарсы шығады. Бастауыш мектептің соңына
қарай, дамудың макрофазасы ретінде негізгі бейімделу
кезеңі (А.В. Петровский бойынша) аяқталғанда, оқушы тек
қана оқу іс-әрекетінің ғана емес, сондай-ақ, белсенді
тұлғааралық өзара әрекеттесудің де субъекті бола
бастайды, оның өзі өте маңызды. Кіші мектеп оқушысы
жасөспірім бола бастайды. Сонымен жасөспірім шақта адам
өзінің өмір сүруіндегі мәнділікті іздейді және өзінің
біртұтастылығын игеруге талпынады, басқалар арасында
өз орынын табуға тырысады.
Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі:

В. Т. Кудрявцев, Психология развития
человека. - Рига, 1999.
И. Ю. Кулагина, Возрастная психология -
Москва, 1999.
Кон И.С. Психология старшеклассника. М.,
1980.
Кондратьев М.Ю. Подросток в замкнутом
круге общения. М. - Воронеж, 1997.
Фельдштейн Д.И. Возрастная психология.
М., 1997.

Ұқсас жұмыстар
ЖАС ЕРЕКШЕЛІК ПСИХОЛОГИЯСЫНЫҢ ФУНКЦИЯЛАРЫ
Адам дамуының ерекшеліктері
Адам өміріндегі ерте балалалық шақ және мектепке дейінгі кезеңнің ролі
Тұлғаның қалыптасуы және дамуы
Жеткіншек шақ
Жас кезеңі
Жастық шақ кезеңінің психологиясы
Суицидтің қауіп - ұсыну және ақпараттық жағдаяттарды қатер факторлары келісімін алу талдау
Реттелу кезеңдері
Қазақстандағы дәрілік интродукциялау жолдары өсімдіктердіөсімдіктерді интродукциялау жолдары
Пәндер