Есту қабілеті бұзылған балаларға арналған білім беру және білім беру орталықтары




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
«М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті»

«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ» КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы: Дактилология

Орындаған: Бектасова Б.
ТП-18-2К1
Қабылдаған:Турекулова Наргиза
Дактилология (гр. δάκτυλος - саусак, гр. λόγος - білім) — мылкау-санырау адамдардың ымдап
сөйлесетін саусақ әліппесі. Қолмен "сөйлескенде" сейлеуші саусақтармен әріп танбасын көрсетеді,
ал тындаушы саусак қимылына қарап оны анғарады
Дактил алфавитінің элементтері жазба тілдегі әріптерге ұқсас.

Дактилемалар (дактил алфавитінің әріптері) - саусақтардың әртүрлі позициялары әліпбилік әліпбиге функционалдық ұқсас
белгілерді шығарады; және контуры бойынша олардың көпшілігі баспа түріндегі әріптерге анық емес ұқсайды (атап
айтқанда, «o», «m», «g», «w»). Бұл жағдайда саусақтардың әрбір позициясы әріпті білдіреді.

Дактил (дактилология) бойынша қарым-қатынас процесі сөйлеуші ​дактилдегі әріптерді көрсететіндей, ал қабылдаушы
қолдың қозғалысын көзбен бақылайтындай болады. Егер адамның көру қабілеті белгілерді көруге мүмкіндік бермесе және
ол оларды тактильді түрде қабылдаса, онда мұндай қарым-қатынас дактил-контактілі сөйлеу (ДКР) деп аталады [1]. Егер
саңырау соқыр адамдармен сөйлескенде, әріптердің сұлбасы басқа адамның алақанында шығарылса, бұл енді
дактилология емес, алақандағы жазу немесе дермография деп аталады. Ол сөйлеуші ​арнайы әліпбиді білмесе қолданылады.

Қазір әлемде мұндай 40-тан астам әліпби мен жүйе бар. «Саусақ әліпбиіндегі» таңбалар саны тілдің әліпбиіндегі таңбаларға
байланысты, бірақ олар әрқашан бірдей емес. Мысалы, Ресейде 30 таңба 33 кириллица әрпін білдіреді. Қытайда 30 таңба
біздің заманымызда қолданылып жүрген «пининь» фонетикалық әліпбиінің таңбасын білдіреді.
Дактилологияны қолданғанда жазбаша
Саусақ алфавиттері өте қолайлы байланыс
сөйлеу нормаларын меңгеру айтарлықтай
құралы ретінде қызмет ете алатынына
жеңілдетіледі. Балалар меңгерген тактильді
қарамастан, олардың ешқайсысы бас
сөйлеуді алғашқы сөйлеу формасы ретінде
әріптерді, тыныс белгілерін немесе сөздер
қолдануға болады (сөйлеудің ауызша және
арасындағы бос орынды қарастырмайды.
жазбаша түрлерін меңгергенге дейін). Оны
Мұндай әліпбилердің қолданысы есімдер
мамандандырылған оқу орындарында
мен атауларды, жат сөздер мен эмоцияны
ауызша сөйлеуді оқытудың негізгі құралы
білдіретін сөздерді беру жағынан да
ретінде пайдалануға болады. Бұл
шектелген; егер әңгімелесушінің екеуі де
мекемелердің жоғарғы сыныптарында бұл
қауіптің не екенін жақсы білмесе.
азырақ кездеседі.
Түрлері Тактильді сөйлеу және
Дактилдік сөйлеумен дәстүрлі емле
нормалары қатаң сақталады. Сөйлеудің
маноральды сөйлеу (кеңілді маноральды жүйесінде, яғни еріннен
сөйлеу) көзбен оқығанда, сөйлеуші ​
әңгімелесушінің қолымен көмекші
белгілерді береді, саңырауларға дауысты
мен саңырауды ажырату қиын көзбен
көруге көмектеседі (r - k; d -). т;б - п, т.б.),
қатты және жұмсақ (т - т, с - с, т.б.)
дыбыстар (мысалы, кеудеде жатқан қол
дауысты дыбысты білдіреді, ал кеудеден
алыс қол - а. күңгірт дыбыс).
Көптеген «саусақ алфавиттері» бір қолды
Бір қол және екі қол пайдаланады. Бұл «қолайлырақ» деп саналады,
өйткені екінші қол басқа әрекеттер үшін бос.
Дегенмен, екі қол қолданылатын жүйелер бар
(мысалы, британдық ым тілі отбасының
тілдерінде) - британдық, австралиялық, жаңа
Зеландия. Екі қолды алфавит туралы ең алғашқы
сілтеме Дидаскалокофуда немесе саңыраулар
мен мылқауларға арналған нұсқаулықта (1680)
кездеседі. Кейіннен пайда болған екі қолды
жүйелердің арасында Digiti-Lingua (1698) болды.
Қазіргі екі қолды саусақ әліпбиі Digiti Lingua
нұсқасынан алынған деп есептеледі.
Ым тілі – ым-ишарадан тұратын дербес тіл, олардың әрқайсысы мимикамен, ауыз бен еріннің
пішінімен немесе қимылымен, сондай-ақ дене қалпын үйлестіре отырып қолмен жасалады. Бұл
тілдер негізінен саңырау және нашар еститін мәдениеттерде қарым-қатынас мақсатында
қолданылады. Есту қабілетін жоғалтпайтын адамдардың ымдау тілдерін пайдалануы екінші дәрежелі,
бірақ өте кең таралған: ымдау тілін пайдаланушылар болып табылатын есту қабілеті бұзылған
адамдармен жиі сөйлесу қажеттілігі туындайды.
Пайда болу тарихы

Хуан Пабло Бонет, «Редуксион де лас летра и арте para enseñar a hablar a los mudos»,
«Әріпті қысқарту және мылқауларды сөйлеуге үйрету өнері» (Мадрид, 1620)
Әрине, есту ымдау тілдері бар қоғамдарда бірнеше саңыраулар оларды қолданып, оларды
шығармашылықпен байытқан. Алайда, мұндай функционалды дамыған, лексикалық бай
нұсқалар қысқа мерзімді болып шықты, олардың қолданылуы саңыраулардың тар
қарым-қатынас шеңберінен шықпады. Функционалды түрде бай тілді сақтауға және оны
жаңа мүшелерге беруге қабілетті көптеген саңырау қауымдастықтар - бұл қалалық
жерлерде халық тығыздығы жоғары болатын кеш құбылыс. Дегенмен, ерекше жағдайлар
бар (ауыл ымдау тілдері): мысалы, Бразилияның солтүстік-шығысындағы шағын елді
мекендерде тұратын Урубу тайпасында саңырау адамдардың саны өте көп - жетпіс бестен
бір; Бұл жерде саңыраулар қолданатын дамыған ымдау тілі дамығаны таңқаларлық емес,
бірақ тайпаның барлық мүшелеріне белгілі.
Еуропада қазіргі заманда халықтың ұтқырлығының артуына байланысты үлкен
аумақтарда тұтас мемлекеттер шеңберінде біртұтас, ұлттық тілдер қалыптаса
бастады. Белгілі бір мағынада ымдау тілдері жағдайында параллельді процесс
орын алды. Бүкіл мемлекеттердің аумағында ымдау тілдерінің дамуы мен
таралуына ең маңызды серпін 18 ғасырдың аяғында пайда болды. Есту қабілеті
бұзылған балаларға арналған білім беру және білім беру орталықтары:
Францияда - Аббе Шарль Мишель де ль'Эпенің жетекшілігімен, Германияда -
Самуэль Гейниккенің жетекшілігімен.
Саңырау педагогтардың басты міндеті – балалардың тиісті
тілдердің жазбаша түрін меңгеруіне жағдай жасау;
Саңыраулардың ұлттық қауымдастықтарында дамыған табиғи
ымдау тілдері тілдерді оқытудың негізі болды, бірақ олардың
негізінде француз (және неміс) тілдерінің сурдоаудармасын
жасанды түрде жасай бастады. Дыбыс және ымдау тілдерінің
құрылымындағы үлкен сәйкессіздіктерге байланысты сөздік
табиғи ымдау тілдерінде қажет емес (предлогтарды,
грамматикалық жынысты және т. ).

Ұқсас жұмыстар
Билингвистикалық оқытудың методологиясы
Есту бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Есту қабілеті зақымдалған балаларды тәрбиелеудің маңызды және даму ерекшеліктері
Көру қабілеті нашар
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Мүмкіндігі шектеулі оқушылар
Есту қабілеті бұзылған балалардың тәрбие жұмыстарының ерекшеліктері
Психикалық дамуында ауытқуы бар балалар
ДЕФЕКТОЛОГИЯ
Мектеп психологының рөлі
Пәндер