Есту қабілеті бұзылған балалардың зейін ерекшеліктері




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ
ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан
университеті
ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА» КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы:Зейін. Ес (Жады)

Орындаған: Бектасова Балнұр Мұратқызы
ТП-18-2к1
Қабылдаған: Ешенулова Эльвира Бауыржанқызы
Жоспары:
І. Кіріспе
Зейін.
Ес (Жады)
ІІ. Негізгі бөлім
Есту қабілеті бұзылған балалардың зейін
ерекшеліктері.
Есту қабілеті бұзылған балалардың есте
сақтау ерекшеліктері
ІІІ. Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
ЗЕЙІН – адамның ой –
санасының белгілі іс - әрекетке
шоғырлануы мен шомуы,яғни
психикалық іс - әрекеттің мақсат
бағдарлы және нәтижелі болуы үшін
адам еңалдымен өзінің ой – санасын
істеп жатқан әрекеті мен сол әрекет
нысанына тоқтата білу қасиеті.

Зейінді болу үшін қандай да бір істің
түрін таңдап кана алу жеткіліксіз,сол
таңдауды тұрақтатып,сақтап қалу
қажет.
Зейін адамның бет,дене қалпы мен қозғалыстарында
көрінеді.

Кейде жағдайда зейін қоршаған дүние емес,адам
санасындағы ойлар мен бейнелерге бағытталады.

Мұндай жағдайдағы зейін интеллектуалды деп аталып,ол
сезімдік зейіннен біраз өзгеше болады

Ал ой-сана дене қозғалыстарына бағытталатын болса сөз
арқауынақимылдық зейін алынады.

Мұның бәрі зейіннің дербес танымдық,өз мазмұнына ие
болмай,өзге танымдық процестердің қосалқы
қызметтерін атқаратынын дәлелдейді.
ЗЕЙІН ТҮРЛЕРІ
Өзінің пайда болуы мен іске асу жағынан зейін ырықсыз
және ырықты деп екіге бөлінеді.

Ырықты зейін-саналы
мақсатқа тәуелді
Ырықсыз зейін-ең
болады,адамның ерік-жігері
қарапайым және адамда
нәтижесінде пайда
алғашқы көрінетін
болады.Ниеттелген не
психикалық
белсенді деп те
процесс.Ниеттелмеген деп те
сипаттлады.Басты қызметі-
аталады.
психикалық процесс ағымн
белсенді түрде реттеп беру.
Зейіннің қасиеттері:

Зейіннің Зейіннің бөінуі-
шоғырлануы- адамның өз
оның белгілі бір ауқымында бір
нысанға уақытта бірнеше
бағытталып,онда әртүрлі
топталу күші мен нысандарда ұстай
дәрежесі. алу қабілеті.

Зейін көлемі-
сырттан келіп
Зейіннің ауысуы-
жатқан
зейіннің бір
ақпараттарды
нысаннан
адам өзінің
екіншісіне
өңдеу
саналы,байыпты
мүмкіндіктеріне
өтуі.
орай
топтастыруы.
Ес(mnesis)- бұл
ақпаратты
бекіту,сақтау және
өткен шақ тәжірибесін
қайта жаңғыртудан
тұратын психикалық
үрдіс.

Оның ауытқуы
мнестикалық үрдістің
осы аталған үш
буынының кез келгеніне
қатысты болуы мүмкін.
Фиксация (бекіту)

Ретенция (сақтау)
Ес негізінен 4
түрлі
компоненттен
тұрады:
Репродукция

Ұмыту
Естің жасқа байланысты ерекшеліктері:

Жасөспірімдерде,ересектерде алкогольдік мастану
жағдайында естің ошақтық түсіп қалулары- палимпсесттер
бақыланады,бұл кезде қимыл- әрекеттер автоматтылығы
сақталады.

Науқастар қозғалыста,қарым-қатынасқа түседі,бірақ
келесі күні ол жөнінде толық есте сақтай
алмайды,фрагментарлы еске алады.

Егде және кәрілік шақта ес бұзылыстары жиі кездеседі және
орталық жүйке жүйесінің склероздық үрдісімен байланысты
болады.
Есту қабілеті зақымданған балалардың зейін
ерекшеліктері
Мектеп жасына дейінгі саңырау балаларда, олардың қалыпты құрбылары
сияқты, зейіннің негізгі түрі – ырықсыз зейін жақсы дамиды. Бұл
балалардың зейінін әртүрлі құбылыстар мен қызықты заттар арқылы
аударуға болады.

Зейіннің тұрақтылығы баланың жасына сай өзгереді.

Есту қабілеті бұзылған балалар үшін, көру тітіркендіргіштері қалыпты
балалардағыдай емес, маңызды болып есептеледі, демек, түсетін ақпаратты
қорытуда, көру анализаторына негізгі күш түседі. Ал, зейіннің жоғарғы
түрлері, олардың тіл дамуының кемістіктеріне байланысты, кеш дамиды.
Алғашқы кезде, ырықты зейін, ересек адамдардың ықпалымен
қалыптасады. Ересек адамның сілтеу белгісі мен сөйлеумен берілетін
нұсқауы, қоршаған ортадағы заттардың ішінен қажеттісіне баланың
назарын аударады.

Бала біртіндеп, өзіндік нұсқаулар негізінде, өз әрекетін басқара бастайды.
Есту қабілеті бұзылған балалардың есте сақтау
ерекшеліктері

Есте сақтаудың
ерекшеліктері естімейтін/нашар
еститін баланың лексикалық қорының
даму деңгейіне байланысты сөздік
жадына қарағанда бейнелік есте
сақтаудың басымдығында байқалады.

Бұл оқу материалын есте сақтауға
көбірек уақытты қажет етеді, бұл
орайда саналы есте сақтаудан гөрі,
механикалық есте сақтау басым
болады.
Қорытынды
Сонымен зейін бағыттау-зерттеушілік іс-әрекеттің бір
кезеңі,осыдан зейін адам психикасында нақты бір мезетте
пайда болған бейнелер мен ой мазмұнын тұрақтатуға
бағытталған психолгиялық әрекет.
Өз қызметі бойынша зейін осы мазмұнға қойылған
бақылау.Әр адам әрекеті бағыттау,орындау және бақылау
бөліктерінен тұрады.Осы тізбектегі үшінші іс зейін арқылы
орындалады.
Белгілі өнім шығаруға бағытталған әрекеттен ерекше
зейіннің,яғни бағыттаудың өз алдына нәтижесі болмайды.
Пайдаланылған әдебиеттер:

• Аймауытов Ж. “Психология” –Алматы,1994
• Алдамұратов Ә.“Жалпы психология”-
Алматы, 1996
• Сәбет Бап-Баба. “Жалпы психология” –
Алматы, 2005
• Лурия А. Внимание и память- 1975

Ұқсас жұмыстар
Есту қабілеті бұзылған балалардың тәрбие жұмыстарының ерекшеліктері
Имбецил балаларда
Есту қабілеті зақымдалған балаларды тәрбиелеудің маңызды және даму ерекшеліктері
Есту қабілеті бұзылған балалар
Объект Есту қабілеті бұзылған адамдар
Есту бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Сөйлеу қабілетінің дамуы
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Тәрбие түрлері
ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУДЫҢ ТЕЖЕЛУІНІҢ ЗЕРТТЕЛУ ТАРИХЫ
Пәндер